KocembaX Opublikowano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2020 Witam, jestem na kupnie imprezy gh z silnikiem 2.0r, wiele z nich sprowadzonych jest z Niemiec mające gaz od nowości, czy auto z przebiegiem blisko 200tys km na gazie jest warte uwagi? Czytałem też że są specjalnie wzmacniane głowice pod gaz ej20f , czy to załatwia sprawę? Na co zwracać uwagę przy zakupie tego modelu, mowa o hatchbacku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2020 Od takich pytań jest dział "zakup kontrolowany". 200 tys to przebieg przy którym raz powinny już być zawory regulowane. Choć nie jest to regułą. Mye że ten samochód i tak ma więcej przejechane niż 200 tyś . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackphoenix1212 Opublikowano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2020 17 godzin temu, KocembaX napisał: Witam, jestem na kupnie imprezy gh z silnikiem 2.0r, wiele z nich sprowadzonych jest z Niemiec mające gaz od nowości, czy auto z przebiegiem blisko 200tys km na gazie jest warte uwagi? Czytałem też że są specjalnie wzmacniane głowice pod gaz ej20f , czy to załatwia sprawę? Na co zwracać uwagę przy zakupie tego modelu, mowa o hatchbacku. Historia podobna do mojej, w 2014 kupiłem Imprezę GH z instalacją LPG z przebiegiem 195 tys. km. Od tego czasu wymieniłem instalację (najpierw tzw. przód, bo w Poznaniu nikt nie chciał się tego tknąć jesli chodzi o serwis i strojenie- Teleflex GFI, potem przyszła pora na butlę (koniec 10 latki). Jeśli chodzi o silnik ZERO problemów i przygód, oleju nie bierze w sposób dający się zauważyć - Motul X-Clean 5W40 + wymiana co 12-15 tys. km, podobnie filtry LPG i sprawdzenie wtrysków itd; instalacja Stag + Hana. I tak sobie jeździ w rodzinie - obecnie 330 tys. km. Silnik - a jakże - EJ20F. Na co zwracać uwagę i o czym pamiętać (część na podstawie własnych doświadczeń): - wymiana paska rozrządu (oryginalny co 105 tys. km.) - pamiętać o wymianie oleju również w dyferencjałach; - kontrola luzów zaworowych, do kontroli nie jest wymagane wyjęcie silnika, co do regulacji zdania podzielone (ale raczej tak ); - dobre świece irydowe; - na hałas (jakby odkurzacz ) dochodzący po włączeniu klimatyzacji i szybkiej jeździe(wysokie obroty) spod maski, a dokładnie z kompresora klimatyzacji - oznaka, że może się skończyć, a wtedy wymiana chłodnicy klimy (zamiennik 350 PLN + płukanie układu 700,00 + kompresor (zamiennik ca. 1500,00 PLN-1800,00 PLN, oryginał ok. 6 tys. w ASO) + napełnienie układu i montaż; - zawieszenie trwałe, jeśli coś poleci pierwsze to łączniki stabilizatorów + gumy (obejmy) stabilizatora; - zdarza się problem ze stukającymi jarzmami w przednich hamulcach (jeśli coś turkocze na tzw. kocich łbach, a po delikatnym przytrzymaniu pedału hamulca cichnie) to może być właśnie to; - wyciszenie drzwi z jakiś szmatek, wyrzuciłem i wyciszyłem STP silver + pianka wygłuszająca do naklejania; - głośniki z tektury, można wymienić jeśli się ma ochotę. Generalnie, wdzięczne auto, nigdy mnie nie zawiodło i bardzo je cenię. Ostatnio zrobiłem nawet kilka poprawek blacharsko-lakierniczych, żeby godnie się prezentowała w poważnym wieku Nie wiem jaką masz wersję na oku (warto polować na pakiet RS - fotele jak w WRX, podobnie zderzaki przedni i tylny oraz listwy boczne), jakie wyposażenie i o co konkretnie chcesz zapytać, ale myślę że co nieco pomogłem. W razie czego dopytasz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KocembaX Opublikowano 1 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2021 W dniu 31.12.2020 o 02:55, blackphoenix1212 napisał: Historia podobna do mojej, w 2014 kupiłem Imprezę GH z instalacją LPG z przebiegiem 195 tys. km. Od tego czasu wymieniłem instalację (najpierw tzw. przód, bo w Poznaniu nikt nie chciał się tego tknąć jesli chodzi o serwis i strojenie- Teleflex GFI, potem przyszła pora na butlę (koniec 10 latki). Jeśli chodzi o silnik ZERO problemów i przygód, oleju nie bierze w sposób dający się zauważyć - Motul X-Clean 5W40 + wymiana co 12-15 tys. km, podobnie filtry LPG i sprawdzenie wtrysków itd; instalacja Stag + Hana. I tak sobie jeździ w rodzinie - obecnie 330 tys. km. Silnik - a jakże - EJ20F. Na co zwracać uwagę i o czym pamiętać (część na podstawie własnych doświadczeń): - wymiana paska rozrządu (oryginalny co 105 tys. km.) - pamiętać o wymianie oleju również w dyferencjałach; - kontrola luzów zaworowych, do kontroli nie jest wymagane wyjęcie silnika, co do regulacji zdania podzielone (ale raczej tak ); - dobre świece irydowe; - na hałas (jakby odkurzacz ) dochodzący po włączeniu klimatyzacji i szybkiej jeździe(wysokie obroty) spod maski, a dokładnie z kompresora klimatyzacji - oznaka, że może się skończyć, a wtedy wymiana chłodnicy klimy (zamiennik 350 PLN + płukanie układu 700,00 + kompresor (zamiennik ca. 1500,00 PLN-1800,00 PLN, oryginał ok. 6 tys. w ASO) + napełnienie układu i montaż; - zawieszenie trwałe, jeśli coś poleci pierwsze to łączniki stabilizatorów + gumy (obejmy) stabilizatora; - zdarza się problem ze stukającymi jarzmami w przednich hamulcach (jeśli coś turkocze na tzw. kocich łbach, a po delikatnym przytrzymaniu pedału hamulca cichnie) to może być właśnie to; - wyciszenie drzwi z jakiś szmatek, wyrzuciłem i wyciszyłem STP silver + pianka wygłuszająca do naklejania; - głośniki z tektury, można wymienić jeśli się ma ochotę. Generalnie, wdzięczne auto, nigdy mnie nie zawiodło i bardzo je cenię. Ostatnio zrobiłem nawet kilka poprawek blacharsko-lakierniczych, żeby godnie się prezentowała w poważnym wieku Nie wiem jaką masz wersję na oku (warto polować na pakiet RS - fotele jak w WRX, podobnie zderzaki przedni i tylny oraz listwy boczne), jakie wyposażenie i o co konkretnie chcesz zapytać, ale myślę że co nieco pomogłem. W razie czego dopytasz. Wielkie dzięki za informację, sportowe fotele robią robotę, ale znalazłem super auto z 2012r i mam nadzieję, że uda mi się go kupić w przyszłą sobotę bo ma jeszcze miękki dowód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackphoenix1212 Opublikowano 4 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2021 W dniu 1.01.2021 o 19:30, KocembaX napisał: Wielkie dzięki za informację, sportowe fotele robią robotę, ale znalazłem super auto z 2012r i mam nadzieję, że uda mi się go kupić w przyszłą sobotę bo ma jeszcze miękki dowód. Powodzenia w zakupie, czekamy na zdjęcia i informacje. Coraz więcej tych "Lanosów" na forum i to cieszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 4 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2021 W dniu 31.12.2020 o 02:55, blackphoenix1212 napisał: warto polować na pakiet RS - fotele jak w WRX, podobnie zderzaki przedni i tylny oraz listwy boczne Zawieszenie też jest jak w WRX, amortyzatory plus sprężyny 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackphoenix1212 Opublikowano 4 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2021 13 godzin temu, koziolek napisał: Zawieszenie też jest jak w WRX, amortyzatory plus sprężyny O patrzcież, nie wiedziałem. Mądrego warto posłuchać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się