Jump to content

Impreza gh


KocembaX
 Share

Recommended Posts

Witam, jestem na kupnie imprezy gh z silnikiem 2.0r, wiele z nich sprowadzonych jest z Niemiec mające gaz od nowości, czy auto z przebiegiem blisko 200tys km na gazie jest warte uwagi? Czytałem też że są specjalnie wzmacniane głowice pod gaz ej20f , czy to załatwia sprawę? Na co zwracać uwagę przy zakupie tego modelu, mowa o hatchbacku. 

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, KocembaX napisał:

Witam, jestem na kupnie imprezy gh z silnikiem 2.0r, wiele z nich sprowadzonych jest z Niemiec mające gaz od nowości, czy auto z przebiegiem blisko 200tys km na gazie jest warte uwagi? Czytałem też że są specjalnie wzmacniane głowice pod gaz ej20f , czy to załatwia sprawę? Na co zwracać uwagę przy zakupie tego modelu, mowa o hatchbacku. 

 Historia podobna do mojej, w 2014 kupiłem Imprezę GH z instalacją LPG z przebiegiem 195 tys. km. Od tego czasu wymieniłem instalację (najpierw tzw. przód, bo w Poznaniu nikt nie chciał się tego tknąć jesli chodzi o serwis i strojenie- Teleflex GFI, potem przyszła pora na butlę (koniec 10 latki). Jeśli chodzi o silnik ZERO problemów i przygód, oleju nie bierze w sposób dający się zauważyć - Motul X-Clean 5W40 + wymiana co 12-15 tys. km, podobnie filtry LPG i sprawdzenie wtrysków itd; instalacja Stag + Hana. I tak sobie jeździ w rodzinie - obecnie 330 tys. km. Silnik - a jakże - EJ20F. 

 

Na co zwracać uwagę i o czym pamiętać (część na podstawie własnych doświadczeń):

- wymiana paska rozrządu (oryginalny co 105 tys. km.)

- pamiętać o wymianie oleju również w dyferencjałach;

- kontrola luzów zaworowych, do kontroli nie jest wymagane wyjęcie silnika, co do regulacji zdania podzielone (ale raczej tak :( );

- dobre świece irydowe;

- na hałas (jakby odkurzacz ;) ) dochodzący po włączeniu klimatyzacji i szybkiej jeździe(wysokie obroty) spod maski, a dokładnie z kompresora klimatyzacji - oznaka, że może się skończyć, a wtedy wymiana chłodnicy klimy (zamiennik 350 PLN + płukanie układu 700,00 + kompresor (zamiennik ca. 1500,00 PLN-1800,00 PLN, oryginał ok. 6 tys. w ASO) + napełnienie układu i montaż;

- zawieszenie trwałe, jeśli coś poleci pierwsze to łączniki stabilizatorów + gumy (obejmy) stabilizatora;

- zdarza się problem ze stukającymi jarzmami w przednich hamulcach (jeśli coś turkocze na tzw. kocich łbach, a po delikatnym przytrzymaniu pedału hamulca cichnie) to może być właśnie to;

- wyciszenie drzwi z jakiś szmatek,  wyrzuciłem i wyciszyłem STP silver + pianka wygłuszająca do naklejania;

- głośniki z tektury, można wymienić jeśli się ma ochotę. 

Generalnie, wdzięczne auto, nigdy mnie nie zawiodło i bardzo je cenię. Ostatnio zrobiłem nawet kilka poprawek blacharsko-lakierniczych, żeby godnie się prezentowała w poważnym wieku ;) Nie wiem jaką masz wersję na oku (warto polować na pakiet RS - fotele jak w WRX, podobnie zderzaki przedni i tylny oraz listwy boczne), jakie wyposażenie i o co konkretnie chcesz zapytać, ale myślę że co nieco pomogłem. W razie czego dopytasz.

 

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 31.12.2020 o 02:55, blackphoenix1212 napisał:

 Historia podobna do mojej, w 2014 kupiłem Imprezę GH z instalacją LPG z przebiegiem 195 tys. km. Od tego czasu wymieniłem instalację (najpierw tzw. przód, bo w Poznaniu nikt nie chciał się tego tknąć jesli chodzi o serwis i strojenie- Teleflex GFI, potem przyszła pora na butlę (koniec 10 latki). Jeśli chodzi o silnik ZERO problemów i przygód, oleju nie bierze w sposób dający się zauważyć - Motul X-Clean 5W40 + wymiana co 12-15 tys. km, podobnie filtry LPG i sprawdzenie wtrysków itd; instalacja Stag + Hana. I tak sobie jeździ w rodzinie - obecnie 330 tys. km. Silnik - a jakże - EJ20F. 

 

Na co zwracać uwagę i o czym pamiętać (część na podstawie własnych doświadczeń):

- wymiana paska rozrządu (oryginalny co 105 tys. km.)

- pamiętać o wymianie oleju również w dyferencjałach;

- kontrola luzów zaworowych, do kontroli nie jest wymagane wyjęcie silnika, co do regulacji zdania podzielone (ale raczej tak :( );

- dobre świece irydowe;

- na hałas (jakby odkurzacz ;) ) dochodzący po włączeniu klimatyzacji i szybkiej jeździe(wysokie obroty) spod maski, a dokładnie z kompresora klimatyzacji - oznaka, że może się skończyć, a wtedy wymiana chłodnicy klimy (zamiennik 350 PLN + płukanie układu 700,00 + kompresor (zamiennik ca. 1500,00 PLN-1800,00 PLN, oryginał ok. 6 tys. w ASO) + napełnienie układu i montaż;

- zawieszenie trwałe, jeśli coś poleci pierwsze to łączniki stabilizatorów + gumy (obejmy) stabilizatora;

- zdarza się problem ze stukającymi jarzmami w przednich hamulcach (jeśli coś turkocze na tzw. kocich łbach, a po delikatnym przytrzymaniu pedału hamulca cichnie) to może być właśnie to;

- wyciszenie drzwi z jakiś szmatek,  wyrzuciłem i wyciszyłem STP silver + pianka wygłuszająca do naklejania;

- głośniki z tektury, można wymienić jeśli się ma ochotę. 

Generalnie, wdzięczne auto, nigdy mnie nie zawiodło i bardzo je cenię. Ostatnio zrobiłem nawet kilka poprawek blacharsko-lakierniczych, żeby godnie się prezentowała w poważnym wieku ;) Nie wiem jaką masz wersję na oku (warto polować na pakiet RS - fotele jak w WRX, podobnie zderzaki przedni i tylny oraz listwy boczne), jakie wyposażenie i o co konkretnie chcesz zapytać, ale myślę że co nieco pomogłem. W razie czego dopytasz.

 

 

 

Wielkie dzięki za informację, sportowe fotele robią robotę, ale znalazłem super auto z 2012r i mam nadzieję, że uda mi się go kupić w przyszłą sobotę bo ma jeszcze miękki dowód. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.01.2021 o 19:30, KocembaX napisał:

Wielkie dzięki za informację, sportowe fotele robią robotę, ale znalazłem super auto z 2012r i mam nadzieję, że uda mi się go kupić w przyszłą sobotę bo ma jeszcze miękki dowód. 

Powodzenia w zakupie, czekamy na zdjęcia i informacje. Coraz więcej tych "Lanosów" na forum i to cieszy :) 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 31.12.2020 o 02:55, blackphoenix1212 napisał:

warto polować na pakiet RS - fotele jak w WRX, podobnie zderzaki przedni i tylny oraz listwy boczne

Zawieszenie też jest jak w WRX, amortyzatory plus sprężyny;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...