Dareusz Opublikowano 29 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 Dzień dobry, jak w tytule, po pozostawieniu na noc w garażu otwartego bagażnika (Outback 2017, diesel 150CV, bagażnik elektryczny) rano akumulator jest martwy. Oczywiście wszystko inne jest wyłączone, światła wewnętrzne też. To już trzeci raz taka historia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 29 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 W tego typu przypadkach należny sprawdzić upływ prądu. Oznacza to, że po nitce do kłębka można dojść co powoduje zwiększony (w tym przypadku ogromny) pobór prądu. Natomiast jeśli to jest bagażnik, który jest elektryczny to układ (bagażnik) jest w ciągłej gotowości do zamknięcia. Napięcie wciąż tam się znajduje. Sugeruję zamykanie klapy bagażnika :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareusz Opublikowano 29 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 (edytowane) Dziękuję, też tak myślę, że ta gotowość do zamknięcia jakoś dziwnie pożera prąd. Choć przyznam, że to kompletnie głupie, bo na przykład pozostawiając samochód na słońcu wewnątrz swojej posesji, ma się ochotę zostawić bagażnik otwarty wiedząc, że się będzie za 5 godzin wyjeżdżało. Edytowane 29 Grudnia 2020 przez Dareusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 29 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 Zawsze można otworzyć okna Czy auto posiada alarm jakiś? Może tu jest jakiś nieoczekiwany pożeracz prądu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareusz Opublikowano 30 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2020 (edytowane) Alarmu brak, tylko automatyczne zamykania, siedzenia, pamięć siedzeń, otwierany dach i bajery do jazdy zdalnej. Generalnie kiedy dach jest otwarty czy okna, a zacznie padać, wszystko jest zalane, co przy elektronice nie święci nic dobrego. Pierwszy raz miałem namiot na dachu i zwykle zostawiałem otwarty szyberdach bo był zasłonięty namiotem, było jednak gorąco, więc pies spał w otwartym bagażniku i rano była kiszka. Drugi raz w domu, był upał, zostawiłem bagażnik otwarty (gdy pada bez wiatru nie zalewa nic) i zapomniałem zamknąć na noc. Rano znów kiszka. Teraz znów zapomniałem zamknąć na noc bagażnik i trochę się rano wściekłem, bo nawet jeśli czujniki, czy gotowość bagażnika do zamknięcia pobierają jakiś prąd, to nie na tyle przecież żeby wyładować do 10V akumulator, który nawet nie zakręcił. Dzięki za pomysły. A może ktoś z Subaru też to czyta? Będę też dowiadywał się w serwisie, tyle, że auto od stycznia jest po gwarancji. Dodam też, że oświetlenie bagażnika ma trzy pozycje, wyłączone, auto i włączone. To też po coś właśnie. Edytowane 30 Grudnia 2020 przez Dareusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2020 Najlepiej to pomierz miernikiem pobór prądu jak jest zamknięta/otwarta klapa czy okna...może coś cię naprawodzi na problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2020 @Dareusz inżynierowie Subaru idąc za poleceniem księgowych zrobili rozwiązanie, które może i sprawdza się w mieście, ale nie zdaje egzaminu na kempingu..... Wstyd szczególny, bo to jest Outback Ale od czego pomysłowość nacji, która najbardziej eksploatuje te auta w takim celu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2020 OMG Podziwiam ludzi robiących takie filmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareusz Opublikowano 31 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2020 (edytowane) No tak, dziękuję wszystkim, widzę, że to problem generalny Outbecków. Ależ się postarali! Tak na marginesie, postarali się jeszcze bardziej niż myślicie, prócz kłopotów z rozładowaniem się akumulatora, kiedy auto stoi nierówno, na przykład jednym tylnym kołem na krawężniku, powstają jakieś opory z niestabilności karoserii zapewne i bagażnik odmawia otwarcia. Trzeba mu wtedy pomagać ręką. Ależ super elektryczny bagażnik! Dobrze, że nie trzeba robić tego z szyberdachem od zewnątrz i w czasie jazdy, kiedy zaczyna padać! Edytowane 31 Grudnia 2020 przez Dareusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2021 (edytowane) Dziś pomierzyłem u siebie i faktycznie otwarty bagażnik ciągnie około 1A prądu. Po otwarciu bagażnika (światełka kabiny i bagażnika dałem na OFF) i uśpieniu systemów (patrz rysunek poniżej) miałem pobór około 1040mA, gdzie z zamkniętą klapą ok 50-60mA (w garażu ok 80mA - czyżby ISR mocniej się dobijał do bazy?). Kluczyk był dla pewności daleko od auta. Jednak nawet ubytek 12Ah ze sprawnego akumulatora 60Ah nie powinien być przeszkodą w odpaleniu auta. Nietety nasze akumulatory - co było wielokrotnie opisywane na Forum nie grzeszą sprawnością, dodatkowo system BMS nie pomaga - są raczej niedoładowane (jest prosty sposób na wyłączenie BMS-a). Fragment z podręcznika serwisowego USA dla OBK MY2015, mówiący jak mierzyć pobór prądu: Edytowane 16 Stycznia 2021 przez TOMA52 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się