Pavulion Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 Witam forumowiczów. Temat poruszany ale dość rozległy dlatego postanowiłem zapytać o radę. Pacjent to Forester SF 2.0 125 PS. Po rozruchu wszystko w porządku, po lekkim nagrzaniu zaczyna brakować mocy, nie wkręca się na obroty, dławi go przy dodawaniu gazu i tak się dzieje dopóki nie przejdzie na gaz. Na gazie wszelkie objawy znikają. Błędów w OBD nie ma. Brak mocy opisywany jest w innych tematach, ale nic nie jest o LPG. Czy możecie mnie naprowadzić od czego zacząć? Na razie zatankowałem benzynę Shell 99 oktanową i wymieniłem świece. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 (edytowane) Filtr paliwa wymieniałeś? Może brakuje mu paliwa. Możesz jeszcze zobaczyć na korekty paliwowe, czy lecą na "+". 19 minut temu, Pavulion napisał: Brak mocy opisywany jest w innych tematach, ale nic nie jest o LPG Skoro masz problem na benzynie a na LPG jest ok. To dlaczego szukasz tematów z LPG? Edytowane 28 Grudnia 2020 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavulion Opublikowano 28 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 Filtr paliwa wymieniony. Cytat To dlaczego szukasz tematów z LPG? Ponieważ podnoszone tematy utraty mocy tyczą się benzyny, a jeżeli na gazie silnik działa dobrze to np. wymianę kabli wysokiego napięcia można wykluczyć, bo nie związku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 No ale zostaje Ci pompa paliwa. A dokładnie to ciśnienie do sprawdzenia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy87r Opublikowano 29 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 Moze wtrysk ktorys leje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavulion Opublikowano 4 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2021 Witam ponownie. Natknęło mnie inne forum i okazało się, że najprawdopodobniej kończy się pompa paliwa, która podaje ciśnienie rzędu 2 bar. Natomiast prawidłowo powinno być w zakresie 2,7-3,2 bar. I teraz pytanie, czy jest ktoś kto mi to potwierdzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 4 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2021 26 minut temu, Pavulion napisał: Witam ponownie. Natknęło mnie inne forum i okazało się, że najprawdopodobniej kończy się pompa paliwa, która podaje ciśnienie rzędu 2 bar. Natomiast prawidłowo powinno być w zakresie 2,7-3,2 bar. I teraz pytanie, czy jest ktoś kto mi to potwierdzi? Każdy zakład mechaniczny. Minimum musisz sam zadziałać, przez neta nikt ci nie sprawdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavulion Opublikowano 4 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2021 klev chodzi mi o potwierdzenie tych parametrów, które podałem. A poza tym wolę sam sprawdzić i od tego jest forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian Foto Opublikowano 4 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2021 A jak sprawdziłeś bez sprawdzania, że pompa paliwa daje 2bar? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavulion Opublikowano 4 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2021 ciśnieniomierz wpięty w układ na zapalonym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavulion Opublikowano 15 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 A takie są objawy przy dodawaniu gazu do spodu. IMG_2694.MOV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 Wypadają zapłony, ale ciężko stwierdzić czy to wina kabli/świec (skoro na LPG ok to chyba nie...) czy zalewania czy braku paliwa... Słychać chyba strzał z rury to obstawiałbym lejący wtrysk... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavulion Opublikowano 18 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2021 A może to będzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2021 No ale wtedy na LPG też byłby problem nie? Jeśli twój forek gada SSM to możesz to sprawdzić bez woltomierza - komputer podaje i procent wychylenia pedału gazu i przepustnicy, w wypadku tej drugiej V chyba też mierzy w osobnym parametrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavulion Opublikowano 20 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2021 Niestety nie ponieważ SSM było od 2000 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2021 (edytowane) Niestety nie ponieważ SSM było od 2000 roku. SSM było wcześniej i jest dalej. Masz chyba na myśli po prostu gniazdo OBD. Da się dogadać ze starszymi subarakami zwykłym kablem RS232 TTL. Czyli jakiś konwerter na FTDI albo kabel do LPG. Odpowiedni program i gada. Choć u mnie jest gniazdo które wygląda jak OBD występuje ale pin od lini K jest pusty. Tu jest troche wiedzy:http://www.alcyone.org.uk/ssm/ Edytowane 20 Stycznia 2021 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavulion Opublikowano 7 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2021 Cytat Natknęło mnie inne forum i okazało się, że najprawdopodobniej kończy się pompa paliwa, która podaje ciśnienie rzędu 2 bar. A tutaj filmik na zapalonym silniku fajnie obrazuje jak spada ciśnienie. Z 1,8 bar spada do 1,5 bar. Jak uda mi się wymienić pampę, to załączę odpowiedz. 2021-02-04 20.01.24.mov Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavulion Opublikowano 16 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 Dla potomnych - wymiana pompy paliwa rozwiązała problem. Nie mogłem na początku zrozumieć, ale faktycznie jak będzie zbyt małe ciśnienie to wtrysk leje zamiast robić mgiełkę z paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się