Pavulion Posted December 28, 2020 Share Posted December 28, 2020 Witam forumowiczów. Temat poruszany ale dość rozległy dlatego postanowiłem zapytać o radę. Pacjent to Forester SF 2.0 125 PS. Po rozruchu wszystko w porządku, po lekkim nagrzaniu zaczyna brakować mocy, nie wkręca się na obroty, dławi go przy dodawaniu gazu i tak się dzieje dopóki nie przejdzie na gaz. Na gazie wszelkie objawy znikają. Błędów w OBD nie ma. Brak mocy opisywany jest w innych tematach, ale nic nie jest o LPG. Czy możecie mnie naprowadzić od czego zacząć? Na razie zatankowałem benzynę Shell 99 oktanową i wymieniłem świece. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted December 28, 2020 Share Posted December 28, 2020 (edited) Filtr paliwa wymieniałeś? Może brakuje mu paliwa. Możesz jeszcze zobaczyć na korekty paliwowe, czy lecą na "+". 19 minut temu, Pavulion napisał: Brak mocy opisywany jest w innych tematach, ale nic nie jest o LPG Skoro masz problem na benzynie a na LPG jest ok. To dlaczego szukasz tematów z LPG? Edited December 28, 2020 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavulion Posted December 28, 2020 Author Share Posted December 28, 2020 Filtr paliwa wymieniony. Cytat To dlaczego szukasz tematów z LPG? Ponieważ podnoszone tematy utraty mocy tyczą się benzyny, a jeżeli na gazie silnik działa dobrze to np. wymianę kabli wysokiego napięcia można wykluczyć, bo nie związku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted December 28, 2020 Share Posted December 28, 2020 No ale zostaje Ci pompa paliwa. A dokładnie to ciśnienie do sprawdzenia. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewy87r Posted December 29, 2020 Share Posted December 29, 2020 Moze wtrysk ktorys leje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavulion Posted January 4, 2021 Author Share Posted January 4, 2021 Witam ponownie. Natknęło mnie inne forum i okazało się, że najprawdopodobniej kończy się pompa paliwa, która podaje ciśnienie rzędu 2 bar. Natomiast prawidłowo powinno być w zakresie 2,7-3,2 bar. I teraz pytanie, czy jest ktoś kto mi to potwierdzi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
klev Posted January 4, 2021 Share Posted January 4, 2021 26 minut temu, Pavulion napisał: Witam ponownie. Natknęło mnie inne forum i okazało się, że najprawdopodobniej kończy się pompa paliwa, która podaje ciśnienie rzędu 2 bar. Natomiast prawidłowo powinno być w zakresie 2,7-3,2 bar. I teraz pytanie, czy jest ktoś kto mi to potwierdzi? Każdy zakład mechaniczny. Minimum musisz sam zadziałać, przez neta nikt ci nie sprawdzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavulion Posted January 4, 2021 Author Share Posted January 4, 2021 klev chodzi mi o potwierdzenie tych parametrów, które podałem. A poza tym wolę sam sprawdzić i od tego jest forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted January 4, 2021 Share Posted January 4, 2021 A jak sprawdziłeś bez sprawdzania, że pompa paliwa daje 2bar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavulion Posted January 4, 2021 Author Share Posted January 4, 2021 ciśnieniomierz wpięty w układ na zapalonym silniku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavulion Posted January 15, 2021 Author Share Posted January 15, 2021 A takie są objawy przy dodawaniu gazu do spodu. IMG_2694.MOV Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted January 15, 2021 Share Posted January 15, 2021 Wypadają zapłony, ale ciężko stwierdzić czy to wina kabli/świec (skoro na LPG ok to chyba nie...) czy zalewania czy braku paliwa... Słychać chyba strzał z rury to obstawiałbym lejący wtrysk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavulion Posted January 18, 2021 Author Share Posted January 18, 2021 A może to będzie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted January 19, 2021 Share Posted January 19, 2021 No ale wtedy na LPG też byłby problem nie? Jeśli twój forek gada SSM to możesz to sprawdzić bez woltomierza - komputer podaje i procent wychylenia pedału gazu i przepustnicy, w wypadku tej drugiej V chyba też mierzy w osobnym parametrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavulion Posted January 20, 2021 Author Share Posted January 20, 2021 Niestety nie ponieważ SSM było od 2000 roku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 (edited) Niestety nie ponieważ SSM było od 2000 roku. SSM było wcześniej i jest dalej. Masz chyba na myśli po prostu gniazdo OBD. Da się dogadać ze starszymi subarakami zwykłym kablem RS232 TTL. Czyli jakiś konwerter na FTDI albo kabel do LPG. Odpowiedni program i gada. Choć u mnie jest gniazdo które wygląda jak OBD występuje ale pin od lini K jest pusty. Tu jest troche wiedzy:http://www.alcyone.org.uk/ssm/ Edited January 20, 2021 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavulion Posted February 7, 2021 Author Share Posted February 7, 2021 Cytat Natknęło mnie inne forum i okazało się, że najprawdopodobniej kończy się pompa paliwa, która podaje ciśnienie rzędu 2 bar. A tutaj filmik na zapalonym silniku fajnie obrazuje jak spada ciśnienie. Z 1,8 bar spada do 1,5 bar. Jak uda mi się wymienić pampę, to załączę odpowiedz. 2021-02-04 20.01.24.mov Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavulion Posted March 16, 2021 Author Share Posted March 16, 2021 Dla potomnych - wymiana pompy paliwa rozwiązała problem. Nie mogłem na początku zrozumieć, ale faktycznie jak będzie zbyt małe ciśnienie to wtrysk leje zamiast robić mgiełkę z paliwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now