Jump to content

Brak mocy na benzynie


Pavulion
 Share

Recommended Posts

Witam forumowiczów. 

Temat poruszany ale dość rozległy dlatego postanowiłem zapytać o radę.

Pacjent to Forester SF 2.0 125 PS. Po rozruchu wszystko w porządku, po lekkim nagrzaniu zaczyna brakować mocy, nie wkręca się na obroty, dławi go przy dodawaniu gazu i tak się dzieje dopóki nie przejdzie na gaz. Na gazie wszelkie objawy znikają. Błędów w OBD nie ma.

Brak mocy opisywany jest w innych tematach, ale nic nie jest o LPG. 

Czy możecie mnie naprowadzić od czego zacząć? Na razie zatankowałem benzynę Shell 99 oktanową i wymieniłem świece. 

Link to comment
Share on other sites

Filtr paliwa wymieniałeś?

Może brakuje mu paliwa. Możesz jeszcze zobaczyć na korekty paliwowe, czy lecą na "+".

19 minut temu, Pavulion napisał:

Brak mocy opisywany jest w innych tematach, ale nic nie jest o LPG

Skoro masz problem na benzynie a na LPG jest ok. To dlaczego szukasz tematów z LPG?

 

 

 

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Filtr paliwa wymieniony.

Cytat

To dlaczego szukasz tematów z LPG?

Ponieważ podnoszone tematy utraty mocy tyczą się benzyny, a jeżeli na gazie silnik działa dobrze to np. wymianę kabli wysokiego napięcia można wykluczyć, bo nie związku.

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie.

Natknęło mnie inne forum i okazało się, że najprawdopodobniej kończy się pompa paliwa, która podaje ciśnienie rzędu 2 bar.

Natomiast prawidłowo powinno być w zakresie 2,7-3,2 bar. 

I teraz pytanie, czy jest ktoś kto mi to potwierdzi?

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, Pavulion napisał:

Witam ponownie.

Natknęło mnie inne forum i okazało się, że najprawdopodobniej kończy się pompa paliwa, która podaje ciśnienie rzędu 2 bar.

Natomiast prawidłowo powinno być w zakresie 2,7-3,2 bar. 

I teraz pytanie, czy jest ktoś kto mi to potwierdzi?

Każdy zakład mechaniczny. Minimum musisz sam zadziałać, przez neta nikt ci nie sprawdzi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wypadają zapłony, ale ciężko stwierdzić czy to wina kabli/świec (skoro na LPG ok to chyba nie...) czy zalewania czy braku paliwa... Słychać chyba strzał z rury to obstawiałbym lejący wtrysk...

Link to comment
Share on other sites

No ale wtedy na LPG też byłby problem nie?

Jeśli twój forek gada SSM to możesz to sprawdzić bez woltomierza - komputer podaje i procent wychylenia pedału gazu i przepustnicy, w wypadku tej drugiej V chyba też mierzy w osobnym parametrze.

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie ponieważ SSM było od 2000 roku.
SSM było wcześniej i jest dalej. Masz chyba na myśli po prostu gniazdo OBD. Da się dogadać ze starszymi subarakami zwykłym kablem RS232 TTL. Czyli jakiś konwerter na FTDI albo kabel do LPG. Odpowiedni program i gada. Choć u mnie jest gniazdo które wygląda jak OBD występuje ale pin od lini K jest pusty. 
Tu jest troche wiedzy:
http://www.alcyone.org.uk/ssm/

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Cytat

Natknęło mnie inne forum i okazało się, że najprawdopodobniej kończy się pompa paliwa, która podaje ciśnienie rzędu 2 bar.

A tutaj filmik na zapalonym silniku fajnie obrazuje jak spada ciśnienie.

Z 1,8 bar spada do 1,5 bar.

Jak uda mi się wymienić pampę, to załączę odpowiedz. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dla potomnych - wymiana pompy paliwa rozwiązała problem. Nie mogłem na początku zrozumieć,  ale faktycznie jak będzie zbyt małe ciśnienie to wtrysk leje zamiast robić mgiełkę z paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...