Jump to content

Recommended Posts

XV w manualu (2.0 i SBD) nie ma reduktora i nie radzi sobie na podjazdach w terenie.  Zresztą Forek SJ też nie ma. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Witajcie Mamy rzeczywistość COVID-ową. W tym roku poza krajem nie udało się zorganizować żadnej Subariady. Nam osobiście udało się jednak począwszy od lipca spędzić 5 miesięcy na południu Europy -

Dość szybko, przynajmniej te do sierpnia włącznie. 

Nie wszystkie  

Posted Images

30 minut temu, przemekka napisał:

XV w manualu (2.0 i SBD) nie ma reduktora i nie radzi sobie na podjazdach w terenie.  Zresztą Forek SJ też nie ma. 

Forek SJ reduktora nie ma, ale na podjazdach sobie radzi... oczywiście wszystko zależy od podjazdu :) Przy skrzyni automatycznej jest to zdecydowanie łatwiejsze... sprzęgło na tym nie cierpi ;):)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Pod warunkiem, że nie musisz jechać załadowanym autem 10 km/h pod stromy kamienisty podjazd (bo jak pojedziesz szybciej to coś urwiesz). I do tego np. na wysokości 2000m npm. 

Na Kaukazie były takie podjazdy że stary Forek z reduktorem dostawał zadyszki. 

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, przemekka napisał:

Pod warunkiem, że nie musisz jechać załadowanym autem 10 km/h pod stromy kamienisty podjazd (bo jak pojedziesz szybciej to coś urwiesz). I do tego np. na wysokości 2000m npm. 

Na Kaukazie były takie podjazdy że stary Forek z reduktorem dostawał zadyszki. 

Zgadza się. Tak jak pisałem - wszystko zależy od podjazdu :)

 

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Libero - dziwne to autko, nie jestem w stanie określić jak sobie poradzi. Jeśli ma po dołączeniu "sztywny" napęd przód-tył to tylko lepiej w terenie. Prześwit 205mm - nieźle. Kąty chyba niezłe. Silniczek zdaje się jakiś mikroskopijny, ale mogę się mylić. 
Odpowiedz sobie na pytanie, czy po załadowaniu mocnym możesz jechać tym autem powoli długo pod stromą górkę gdy na podjeździe trzeba lawirować między wystającymi wampirami (ostre duże kamienie). Jeśli tak to chyba bym się zapisał :rolleyes: Ale nie ma już miejsc, więc sugeruję zacząć od Mołdawii.
Aha - Forki najczęściej mają już opanowany temat tu na forum, montują płyty pod silnik i uderzenia od spodu im nie straszne. Libero? Najniższy punkt? Jak z miską olejową? Co trzeba by tam osłonić? To też warto przemyśleć.

Link to post
Share on other sites

Libero powinno dać radę ale uwag na dwie sprawy:

1. Silnik z tyłu, chłodnica z przodu: dość łatwo uszkodzić układ chłodzenia, zwłaszcza jak ma już kilkanaście lat - wiem, bo podczas pewnej wycieczki nam się to zdarzyło od szurania spodem o zmarznięty śnieg

2. Dość wysoko środek ciężkości: auto jest wąskie i krótkie ale w stosunku do tego dość wysokie.

 

Najlepiej też zamontować możliwie największe koła/opony: pamiętając jak czasami walczyło się z głazami, przez które należało przejechać to wielkość kół w Libero może być problemem.

Wg mnie warto spróbować, zawsze coś nowego:upside-down-face_1f643-small:

Link to post
Share on other sites

Libero ma 55 koni i Vmax 125km/h.

 

Niech sobie właściciel odpowie na pytanie czy da rade przez wiele tysięcy kilometrów, załadowanym autem po dach trzymać prędkość przelotową kolumny na poziomie przynajmniej 100-110km/h. Temat terenu został już poruszony. 

 

Landem zamulaliśmy kolumnę jadąc dla nas bezpieczną technicznie prędkością 115-120km/h. 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

A ja bym Mołdawię w porze suchej zaryzykował w Libero. W dwie osoby, nie przeciążając (można spać w aucie, odpada namiot)- mogłoby się udać. Blisko Polski, dojazd swoim tempem, a na miejscu prędkości przelotowe chyba nie byłyby problemem. Kiedyś wyprawa Maluchem do Turcji, Bułgarii czy Grecji to nie był jakiś kosmos.

Jeśli byłby sukces- satysfakcja nie do opisania...

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki! Właśnie takich szczegółów wypraw mi brakowało. Podejrzewam, że dużym problemem może być też pojemność baku: 40 l. (praktycznie 35).

A tak na marginesie, to swoim Śmigadełkiem jechałem już prawie 140 km/godz. tylko wtedy spalanie jest potężne. Jakby co, to płyta pod silnikiem jest przewidziana konstrukcyjnie. U mnie jej nie ma, ale zawsze można dorobić. Najgorzej z kołami, bo ma 13" i większe nie bardzo wejdą.

14 godzin temu, Izotom napisał:

Dość wysoko środek ciężkości: auto jest wąskie i krótkie ale w stosunku do tego dość wysokie.

Akurat nie. Jest wysokie ale to cienka blacha nadwozia, a większość masy (silnik, skrzynia biegów, dyfra) jest pod lub na poziomie osi. Jedynie co, to jest czuły na boczny wiatr - tzn. ściąga na bok.

 

Temat Mołdawii do przemyślenia ze wskazaniem na TAK. :)

Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP
W dniu 10.01.2021 o 15:42, przemekka napisał:

XV w manualu (2.0 i SBD) nie ma reduktora i nie radzi sobie na podjazdach w terenie. 

SBD ma wyższy moment na kołach bez reduktora, niż 2.0 N/A z reduktorem. Tyle, że prędkość musi być nieco wyższa. W dobrych rękach Forester SBD w Gruzji radził sobie przyzwoicie. Ponieważ XV jest lżejszy, to na podjazdach miałby łatwiej od Forestera. Natomiast gorszy kąt natarcie może powodować inne problemy.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP
8 minut temu, Daniel Janus napisał:

A ja bym Mołdawię w porze suchej zaryzykował w Libero.

W Mołdawii mieliśmy sporo brodów - należałoby sprawdzić gdzie jest w Libero zasysane powietrze i ew. uszczelnić układ ssący oraz zabezpieczyć układ zapłonowy przed ew. przebiciem. Gdyby miało być mokro, to - moim zdaniem - niektóre podjazdy na mołdawskim błocie nie do pokonania (bo trzeba atakować ze sporą prędkością).

Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP
2 godziny temu, chojny napisał:

Landem zamulaliśmy kolumnę jadąc dla nas bezpieczną technicznie prędkością 115-120km/h. 

Oj tam, oj tam tyle to było z górki :yahoo:

Ale na serio, to nieco niższa prędkość przelotowa nie była problemem. A przy bliższych Subariadach można po prostu spotkać się ma miejscu, czy przy odprawie promowej

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Dyrekcja napisał:

Oj tam, oj tam tyle to było z górki :yahoo:

Ale na serio, to nieco niższa prędkość przelotowa nie była problemem. A przy bliższych Subariadach można po prostu spotkać się ma miejscu, czy przy odprawie promowej

 

Ratowały nas pylony, inaczej byśmy się pogubili.  :mrgreen:

 

"Dojazd własny" i spotkanie na miejscu, gdzie prędkość jest już zdecydowanie niższa, bo turystyczna jest najlepsza opcją. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 12.01.2021 o 10:58, Dyrekcja napisał:

W Mołdawii mieliśmy sporo brodów - należałoby sprawdzić gdzie jest w Libero zasysane powietrze

Na poziomie silnika.

W dniu 12.01.2021 o 10:58, Dyrekcja napisał:

Gdyby miało być mokro, to - moim zdaniem - niektóre podjazdy na mołdawskim błocie nie do pokonania

To chyba zdecyduje.

Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP

Jeżeli sobie dobrze przypominam trasy z Albanii, to tam Libero powinno sobie chyba poradzić.  Szczególną zaletą może się okazać to, że auto jest wąziutkie, więc na niektórych tamtejszych trasach to wręcz spora zaleta :) 

O ile pamiętam,  Libero ma krótkie przełożenia pierwszego biegu - proponuje jeszcze sprawdzić.

 

Pozdrowienja

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Dyrekcja napisał:

Jeżeli sobie dobrze przypominam trasy z Albanii, to tam Libero powinno sobie chyba poradzić.  Szczególną zaletą może się okazać to, że auto jest wąziutkie, więc na niektórych tamtejszych trasach to wręcz spora zaleta :) 

O ile pamiętam,  Libero ma krótkie przełożenia pierwszego biegu - proponuje jeszcze sprawdzić.

 

Pozdrowienja


A tak na prawdę de-Liberu-jemy trochę, bo radzi sobie kierowca głównie, mniej auto. Dużo zależy od gotowości na ofiary :biglol:
 

 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Libero ma krótkie przełożenia pierwszego biegu

Zgadza się, jedynka i dwójka.

A Albania, już zapełniona.... :(

Link to post
Share on other sites

Trzeba celować wtedy w Mołdawię. Może być ciekawie. Jak będzie sucho powinno się udać. Jakby co to przewodnik ma zawsze wyciągarkę...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...