Jump to content

Forester 2.0 diesel 2010r


MatiGS
 Share

Recommended Posts

Auto mi padło wczoraj na trasie, uslyszalem tylko dziwny dźwięk, jakby ropa się skończyła i nie mogłem już wcisnąć gazu. Wszystkie lampki na zegarach się pokazały. Stanelem na poboczu wyłączyłem i prubuje odpalić 1: tak jakby próbowało zaskoczyć ale nie miało dość siły, wyłączyłem i spróbowałem jeszcze raz 2 : tym razem nic stacyjka zgasła, wszystkie drzwi się zamknęły i otworzyły tak jakby bateria padła. Przyjechał znajomy mnie z holować ale wcześniej jeszcze na kable próbowałem :to samo co za pierwszym razem, klika klika ale silnika nie chce przekręcić.

Nie ruszałem go całe popołudnie wczoraj i w nocy też nie. Rano chcialem go odpalić i tak jakby bateria padła i nie miał w ogóle mocy? 

Jutro dopiero pod komputer do podloncze 

Link to comment
Share on other sites

Ale to raczej nie ten dział, tutaj się "chwalimy" swoimi samochodami. A tutaj raczej usterka nie ma co się chwalić. Może@Aga to przeniesie.

A odnośnie usterki to faktycznie może wał pękł. Trzeba by spróbować zakręcić kluczem na kole pasowym. Albo zdjąć michę i zobaczyć co tam się porobilo.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poszukaj na forum. Pod hasłem "SBD", "awaria SBD", "pęknięty wał SBD". Pewnie jak kupowałeś samochód nie byłeś świadomy możliwej usterki. Nie zakładamy że pękł Ci wał, ale jest to wielce prawdopodobne. Zatargaj go gdzieś do mechanika, niech on oceni. Tylko żeby to nie był pierwszy lepszy Pan mechanik na osiedlu. Tylko znajdź takiego który wie z czym będzie mógł mieć do czynienia. Najlepiej jakieś ASO Subaru. Chodzi tylko o diagnozę.

Skrót SBD to Subaru Boxer Diesel.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.12.2020 o 17:22, MatiGS napisał:

Jest to do naprawy i jakiego kosztu mogę się spodziewać. 

 

Jeśli doszło do pęknięcia wału korbowego konieczna będzie wymiana blok silnika. W 100% silników zniszczenia są tak duże, że nie ma sensu nawet tego rozbierać. Koszt w ASO takiej naprawy, która zapewni działanie silnika na minimum 200tyś km to ok. 20tyś zł. 

Ale póki silnik nie został zdiagnozowany, to tylko wróżenie z fusów. 

Link to comment
Share on other sites

Rocznik 2010 zapewne usterka panewek, co mogło nawet spowodować uszkodzeniem wału, jaki przebieg auta? Wymiana całego silnika(na taki po 2013r.), bądź nowy shrot block w autoryzowanym serwisie ponad 20 tys. zł.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.12.2020 o 16:54, Michał Gdańsk napisał:

Dokładnie 25 tysięcy - tyle płaciłem za shortblocka w ASO w Olsztynie kilka miesięcy temu. A teraz się okazuje, że wtryskiwacze będę musiał wymienić. Dodatkowe 7-8 tysięcy. JEst super!

 

 

Przy okazji naprawy układu wtryskowego warto dać do sprawdzenia pompę CR. W przeciwieństwie do wtryskiwaczy pompy naprawia się i są do nich części. Standardowo wymiana zaworu SCV i pewnie wymiana pompy niskiego ciśnienia(zużywają się) wewnątrz pompy CR. W zależności od speca trzeba szykować przynajmniej 1,5tyś na regenerację pompy CR

Edited by ir3n3usz
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.12.2020 o 16:54, Michał Gdańsk napisał:

Dokładnie 25 tysięcy - tyle płaciłem za shortblocka w ASO w Olsztynie kilka miesięcy temu. A teraz się okazuje, że wtryskiwacze będę musiał wymienić. Dodatkowe 7-8 tysięcy. JEst super!

w wątku w którym pisałeś o awarii twojego auta pisano Ci że naprawa tego wozu jest nie rentowna i warto rozważyć rozstanie z tym autem . Przy naprawie każdego silnika diesla oprócz short blocku warto zajrzeć do wtrysków ( regeneracja), turbo , świec żarowych, dwumasy - póki silnik jest na stole. Mechanik nie mówił? Czy mówił ale chciałeś "taniej" ?

Link to comment
Share on other sites

nie wszystko ale to co w każdym turbo dieslu pada najszybciej. Teraz  wtryskiwacze, niedługo zacznie słabo odpalać na mrozie a może już ma problemy ( świece żarowe) a za jakiś czas pewnie zacznie się lać z turbo... W każdym dieslu to się dzieje wcześniej  czy później.

Link to comment
Share on other sites

Mój mechanik stwierdził, po tym jak po podłączeniu do komputera nie był w stanie odczytać parametrów wtryskiwaczy. Samochód po wymianie shortblocka 3 miesiące temu objawia się miniszarpnięciami, w szczególności na niskim biegu, ale to nie jest tak, że zawsze szarpie, to się nie zdarza codziennie. Ktoś tu pisał, abym sprawdził EGR najpierw.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Karas napisał:

nie wszystko ale to co w każdym turbo dieslu pada najszybciej. Teraz  wtryskiwacze, niedługo zacznie słabo odpalać na mrozie a może już ma problemy ( świece żarowe) a za jakiś czas pewnie zacznie się lać z turbo... W każdym dieslu to się dzieje wcześniej  czy później.

Po regeneracji alternatora oraz wymianie świec żarowych zapala od razu, choć wcześniej były z tym problemy. Ale są te miniszarpnięcia niewiadomego jak widać pochodzenia. DPF sie nie zapala w ogóle, zatem podejrzenie padło na wtryski.

Link to comment
Share on other sites

Po regeneracji alternatora oraz wymianie świec żarowych zapala od razu, choć wcześniej były z tym problemy. Ale są te miniszarpnięcia niewiadomego jak widać pochodzenia. DPF sie nie zapala w ogóle, zatem podejrzenie padło na wtryski.
Zalej jakiś STP do układu paliwowego, chyba że ktoś poleci coś innego lepszwgo. Może się poprawi. Jakbys nie miał DPF to poradziłbym wlać 200-300 ml oleju do dwusuwów. Naprawde może pomóc.
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Michał Gdańsk napisał:

Mój mechanik stwierdził, po tym jak po podłączeniu do komputera nie był w stanie odczytać parametrów wtryskiwaczy. Samochód po wymianie shortblocka 3 miesiące temu objawia się miniszarpnięciami, w szczególności na niskim biegu, ale to nie jest tak, że zawsze szarpie, to się nie zdarza codziennie. Ktoś tu pisał, abym sprawdził EGR najpierw.

 

Jak nie był w stanie odczytać parametrów tzn. że ma słaby diagnoskop, a nie słabe wtryskiwacze. Jedynym parametrem dot. wtryskiwaczy które można odczytać to korekty. Do sprawdzania wtryskiwaczy służą stoły probiercze, a nie że mechanik tak sobie powiedział, bo mu parametry nie czytają się. Mogą być różne przyczyny szarpnięć, jedną z nich jest zawór SCV, może być także przepływomierz. Kiedyś na nacie widziałem filmik, jak gość miał zwarcie w instalacji klapy gaszącej i w czasie jazdy przymykała się, a silnik szarpał - usterka wręcz nieprawdopodobna, a jednak wystąpiła. Trzeba ten samochód dobrze sprawdzić, a nie na pałę zgadywać przyczynę usterki. 

Edited by ir3n3usz
Link to comment
Share on other sites

W dniu 2.01.2021 o 11:09, Michał Gdańsk napisał:

Pytanie pozostaje podstawowe - kto ten samochód może dobrze sprawdzić, skoro okazuje się, że w ASO tego nie potrafią?

 Po każdej naprawie silnika zaleca się sprawdzić korekty wtrysków i ewentualnie "przyuczyć" pompę . Najlepiej po przejechaniu kilkuset kilometrów . Powinni zrobić to w każdym ASO przy pomocy SSM. Jeżeli korekty nie są w normie należy podłączyć do układu odpowiedni środek czyszczący ( ASO przeprowadzi czyszczenie ) Najczęściej zdecydowanie pomaga. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...