Jump to content

zawilgocenie olejowe spodu silnika w dwoch miejscach


sasturppe
 Share

Recommended Posts

witam

zalaczam dwie foty moze ktos bedzie wiedzial dlaczego jest tam tak wilgotno i czy to powazny temat czy raczej nie, wiem ze wycieki to raczej zawsze nie jest nic dobrego ale warto zapytac ..

na pierwszym zdjeciu jest to srodek silnika bardzo blisko chlodnicy a w tle czarna miska olejowa, drugi obrazek to strona kierowcy

z gory dziekuje za zainteresowanie tematem

IMG_20201220_125830.jpg

IMG_20201220_125916.jpg

Link to comment
Share on other sites

jesli chodzi o pierwsze foto to zobaczylem dokladniej i wyzej raczej nic nie widac, najbardziej wskazuje na ten mokry korek..

druga fota to ten wyciek przechodzi w strone czarnego plastiku, tutaj u gory zdjecia, jak by to bylo pomiedzy..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Uszczelki pokrywy puściły:) nie wielki koszt naprawy:) standart w Subaru. A na pierwszym zdjęciu widać jak by uszczelniacz na wale się pocił,lub jak dolewasz olej,często poleci i później silnik mokry.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Pawel.wro napisał:

Ja cały dekiel wymieniałem :) podobno taka wada

Chodzi Ci o te dekielki obok uszczelniacza wału?

Ciekły chyba plastikowe, potem wprowadzili aluminiowe (u mnie taki podciekał), a w ASO teraz sprzedają metalowe z cienkiej blachy. I teraz takowy mam.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, ewemarkam napisał:

Chodzi Ci o te dekielki obok uszczelniacza wału?

Ciekły chyba plastikowe, potem wprowadzili aluminiowe (u mnie taki podciekał), a w ASO teraz sprzedają metalowe z cienkiej blachy. I teraz takowy mam.

Mam na myśli pokrywę klawiatury. Podobno była wadliwa w początkowych latach produkcji. 

Szczęśliwie mam już nowy silnik.

Objaw na grubo był taki że na downpipe dostawał się olej i śmierdziało i kopciło dymem spod maski

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.01.2021 o 19:10, Pawel.wro napisał:

Ja cały dekiel wymieniałem :) podobno taka wada

 

 

W dniu 8.01.2021 o 19:16, ewemarkam napisał:

Chodzi Ci o te dekielki obok uszczelniacza wału?

Ciekły chyba plastikowe, potem wprowadzili aluminiowe (u mnie taki podciekał), a w ASO teraz sprzedają metalowe z cienkiej blachy. I teraz takowy mam.

 

dużo roboty z tym jest? W sensie dojścia do tego dekla?  Może u mnie ten sam powód zacieków olejowych.. To jest jakiś duży koszt tego lepszego, tylko w ASO dostanę ten aluminiowy?

Link to comment
Share on other sites

 
dużo roboty z tym jest? W sensie dojścia do tego dekla?  Może u mnie ten sam powód zacieków olejowych.. To jest jakiś duży koszt tego lepszego, tylko w ASO dostanę ten aluminiowy?
Poszukaj pod hasłem separator oleju. W ASO kupowałem, chyba ok 140 PLN, był już ten stalowy. Nie ma uszczelki do niego, trzeba osadzić go na uszczelniaczu jakby silikonowym. Dolicz uszczelniacz wału bo warto go wymienić, weź też w ASO koszt parę PLN większy niż zamiennik. A do wymiany trzeba niestety silnik wyjąć albo skrzynię zrzucić.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, ewemarkam napisał:

Poszukaj pod hasłem separator oleju. W ASO kupowałem, chyba ok 140 PLN, był już ten stalowy. Nie ma uszczelki do niego, trzeba osadzić go na uszczelniaczu jakby silikonowym. Dolicz uszczelniacz wału bo warto go wymienić, weź też w ASO koszt parę PLN większy niż zamiennik. A do wymiany trzeba niestety silnik wyjąć albo skrzynię zrzucić.

No nieźle, co łatwiejsze? Pytam, bo nie wiem czy nie odpuścić póki co wymiany świec u mechanika, który zakłada mi piaste. Gość który sprzedawał mi auto  robil wcześniej calkiem niedawno u swojego mechanika rozrzad i sprzęgło,  jest możliwe, że coś źle tamten poskładał i dlatego cieknie? Nie wiem czy po prostu nie dac go na poprawkę tam i tam przy okazji łatwiej świece założą na wyciągniętym silniku. Sorry, że tak marudzę ale to moje pierwsze Subaru, jak bym wiedział od początku, ze tyle problemów jest z takimi zdawało by się prostymi robotami to nie wiem czy bym nie odpuscil zakupu :unsure:

Edited by Valdes73
Link to comment
Share on other sites

Ten uszczelniacz i separator oleju o którym pisze jest od strony skrzyni. Według mnie prościej jest silnik wyjąć, wyjmowaliśmy skrzynię i silnik, także mam porównanie. Ale zdania są podzielone, dobry podnośnik do skrzyni i pewnie będzie prościej. default_smile.png Wyjmowałem u Siebie w zasadzie w niecałe 2 godziny, we dwie osoby z przerwą na kawę.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...