Jump to content

Konwersja zaciski K-Sport na czarne Brembo


kiero
 Share

Recommended Posts

Jest taki temat. Jeżdżę Lanosem STI Spec US, któremu ktoś kiedyś zrobił krzywdę i postanowił, że czarne oryginalne Brembo zamieni na 8-tłoczkowy zacisk K-Sport. Generalnie uważam, że K-Sport to jest zestaw na półkę dom oglądania, nie nadaje się na codzienną jazdę. Tarcze (dwuczęściowe) się ciągle wyginają, trzeba co jakiś czas dotaczać tarcze lub je wymieniać, sam hamulec jest strasznie tępy. Znalazłem zestaw czarnych zacisków BREMBO do mojego rocznika i teraz mam pytanie. Czy konwersja zacisków to robota P'n'P? Ktoś z Was wie coś na ten temat? Czy jarzma też są do wymiany i trzeba jeszcze szukać mocowań  pod fabryczne zaciski?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Raczej będzie p&p. większość przypadków swapów odbywa się na zasadzie że do ori zwrotnic dokłada się jakieś adaptery i aftetmarketowe zaciski plus tarcze.

Ale to ze są tępe to może być wina klocków ewentualnie słabej jakości tarcz (ale też wyginanie się tarcz może wskazywać na złe traktowanie przez użytkownika ale także przez złe chłodzenie układu hamulcowego, tj. tarcz w tym przypadku)

Ale na wszystko można znaleźć rozwiązanie...  

BDW. Są firmy w PL co robią tarczę na zamówienie i nie kosztuje to miliona monet... 

Link to comment
Share on other sites

a było sprawdzane czy wszystkie tłoczki chodzą jak powinny ? , 

ja kiedyś miałem taką sytuację w wrxsie na 4 tłoczku że hamulec jak by drewniany 

jeden problem to klocki stały w zacisku a następy to  tłoczki stały 

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Tommi1 napisał:

Raczej będzie p&p. większość przypadków swapów odbywa się na zasadzie że do ori zwrotnic dokłada się jakieś adaptery i aftetmarketowe zaciski plus tarcze.

Ale to ze są tępe to może być wina klocków ewentualnie słabej jakości tarcz (ale też wyginanie się tarcz może wskazywać na złe traktowanie przez użytkownika ale także przez złe chłodzenie układu hamulcowego, tj. tarcz w tym przypadku)

Ale na wszystko można znaleźć rozwiązanie...  

BDW. Są firmy w PL co robią tarczę na zamówienie i nie kosztuje to miliona monet... 

tarcze są profi, kosztowały sporo, ale gną się permanentnie. Klocki są ferrodo ds2500, więc też nie jakieś dziadostwo. Zacisk niestety ma to do siebie, że się zapieka... No i generalnie koszty klocków i tarcz w obecnej wersji to dla mnie osobiście jakiś dramat. 

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, kiero napisał:

tarcze są profi, kosztowały sporo, ale gną się permanentnie. Klocki są ferrodo ds2500, więc też nie jakieś dziadostwo. Zacisk niestety ma to do siebie, że się zapieka... No i generalnie koszty klocków i tarcz w obecnej wersji to dla mnie osobiście jakiś dramat. 

To że coś kosztuje dużo to nie znaczy że jest dobrej jakości... co do Ferodo 2k500 to już sobie wyrobiłem opinie i do elyty to nie należą :biglol:

A jak klocki sa ponizej 500 usd to jest dobra cena :biglol:

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Tommi1 napisał:

To że coś kosztuje dużo to nie znaczy że jest dobrej jakości... co do Ferodo 2k500 to już sobie wyrobiłem opinie i do elyty to nie należą :biglol:

A jak klocki sa ponizej 500 usd to jest dobra cena :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Mnie te zaciski kompletnie nie odpowiadają,  uważam, że to są pieniądze wyrzucone w błoto. Co do frajda z ich użytkowania skoro tarcze skręcane nagminnie się wichrują, zaciski zapiekają, a do tego ich eksploatacja to jest dramat. Po coś Subaru stosuje czarne Brembo w modelu STI w tych rocznikach. Standardowy przesmarowany zacisk brembo z dobrą tarczą i klockiem jest przynajmniej bezobsługowy, nie ściąga i się nie zapieka. KSport jest równie udany co zaciski bendixa w polonezie...

Edited by kiero
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, kiero napisał:

Standardowy przesmarowany zacisk brembo z dobrą tarczą i klockiem jest przynajmniej bezobsługowy, nie ściąga i się nie zapieka.

Tak Ci się tylko wydaje... szczególnie co do tej bezobsługowości

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, kiero napisał:

Mnie te zaciski kompletnie nie odpowiadają,  uważam, że to są pieniądze wyrzucone w błoto. Co do frajda z ich użytkowania skoro tarcze skręcane nagminnie się wichrują, zaciski zapiekają, a do tego ich eksploatacja to jest dramat. Po coś Subaru stosuje czarne Brembo w modelu STI w tych rocznikach. Standardowy przesmarowany zacisk brembo z dobrą tarczą i klockiem jest przynajmniej bezobsługowy, nie ściąga i się nie zapieka.

 

3 minuty temu, Tommi1 napisał:

Tak Ci się tylko wydaje... szczególnie co do tej bezobsługowości

Pojeździj trochę na moim setupie, to zobaczysz:)

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, kiero napisał:

 

Pojeździj trochę na moim setupie, to zobaczysz:)

Wolę nie... nie będę jak to stwierdziłeś 

3 minuty temu, kiero napisał:

KSport to jest shit jakich mało:/ 

testował :biglol:

Zakładaj Brembulce i będzie git a przynajmniej wybór tarcz i klocków jest dużo większy...

 

P.S. zawsze jest jeszcze AP Racing albo Alcon :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Tommi1 napisał:

Wolę nie... nie będę jak to stwierdziłeś 

testował :biglol:

Zakładaj Brembulce i będzie git a przynajmniej wybór tarcz i klocków jest dużo większy...

 

P.S. zawsze jest jeszcze AP Racing albo Alcon :biglol:

Tylko jeszcze trzeba nabyć czarne brembo w dobrej cenie

Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, kiero napisał:

Tylko jeszcze trzeba nabyć czarne brembo w dobrej cenie

zależy co to dobra cena dla Ciebie... niedawno sprzedawałem/pozbywałem się swojego zestawu to tanio nie było...:biglol:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze co sprawdziłbym czy zaciski są wgl sprawne... wystarczy że jeden tłoczek się zapiecze i będą tego typu efekty :) Co do ori brembo to fakt do amatorskiego upalania wystarczają ponad to... wystarczy dobry klocek i tarcza. A jeżeli jesteś uparty na powrót do ori to z chęcią odkupię   :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...