Jump to content

Rajdowe dyskusje 2021


turdziGT

Recommended Posts

Teraz, rombu napisał:

Nic z tego nie będzie.

Koła w pozytywie, będzie płużyc przodem.

 

 

 

Do not underestimate power of oversteer! :mrgreen:

 

 

TimelyAfraidDegus-size_restricted.gif

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, rombu napisał:

Ano tak.

Przecież to B-grupa jest.

 

 

Zupełnie jak Lancia 037... minimalne różnice w układzie napędowym, umiejscowienie silnika ale reszta tak samo. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeśli pozwolicie zaśmiecę trochę temat i skrobnę parę zdań o ostatnim Tarmacu w końcu od strony zawodnika :superhero: :yahoo: Z góry przepraszam za długi tekst ;) 

 

Po pierwsze, patrząc na to co sie dzieje wokół, to mega sukces że rajd poszedł. Świdnica przeniesiona, Azory ME to samo a okręgówka leci :) 

Pojechaliśmy gościnnie N14 ex SPRT, auto przygotowane top przez MTS Marasa. Nie ma co ukrywac że n14 różni się bardzo od Yetiego więc przesiadka nie była prosta. Lanos jest genialny, szczegolnie zawieszenie robi wrażenie. Wybiera wszystko i wszędzie ale niestety nie obsługuje go intuicyjnie. Widać to doskonale na onboardach że w momentach nie planowanych kiedy poczułem potrzebę pociągnięcia za łapę szukam jej po prawej stronie od skrzyni a jest po lewej. Jak zgasiłem auto to palec poszedł na centralną konsolę gdzie powinien być guzik do odpalania ... szkoda że n14 pali się z kluczyka ;) itd itd

Pierwszy raz, mam nadzieję że nie ostatni,  jechalem z Jackiem Spentanym więc nie mogłem go nastraszyć jakimiś dziwnymi akcjami ;) Jedziemy za miesiąc w tym samym składzie więc chyba sie udało :) 

 

Jako absolutny debiutant między drzewami nie mam porównania ale z rozmów z innymi wynikało że rajd był wymagający. Szczególnie 2 i 3 pętla gdzie naniesione zostało mnóstwo syfu sprawiala mi trudności. Bylo wąsko i slisko a ja naprawdę nie chcialem popsuć Harvesterowi auta na Azory. 

Rajd miał dwa typy dróg:

- dość szerokie ale cholernie wyboiste z mega drzewami po obu stronach, to były zwykle bardzo szybkie fragmenty zakrętów na 4 lub 5 bieg. Na końcu jednej z sekcji łuków jechanych z gazem w podłodze, tuż przed hamowaniem do P2 z boczna drogę, mieliśmy wg haldy 188km/h. Fajnie jak na debiut. 

- drugi typ byl trudniejszy. Bardzo waskie drogi, rowne ale mocno pokryte piaskiem po zimie. W efekie już na zapoznaniu jechaliśmy czystym śladem z piaskiem na reszcie drogi. Podczas jazdy na czas wyjechanie z tej linii musialo skończyć się poza drogą bo na piasku slik nie skręca. Miejsc do ratowania jak na lekarstwo. Na kolejenych pętlach do piasku doszło mnóstwo naniesionego żwiru. Ma zerowe doswiadczenie w tych warunkach stąd brak progresu w czasach na 2 i 3 pętli

 

Pojechaliśmy tam po metę i banana na gębie i udało się to zrealizować w 1000%. Czysty rajd, bez rysy na aucie, tempo jak na debiut myślę że ok. Na pierwszym oesie chyba 17 w generalce, w tym 5 R5 i BYśki w Rally3 czyli okolice 12 miejsca wśród Tarmacowców. Bylem zaskoczony na plus. Przejrzałem onboardy, filmy z zewnątrz i łatwych sekund jest tam mnóstwo. Hamowalismy z mega okładem, brak wprawy w obsłudze ręcznej kłówki itd. ale na szukanie limitów mam jeszcze mnóstwo czasu. 

 

Poniżej kilka filmikow

 

klip Mariusz Nowaka 

 

Materiał z Rościszów rally video

5.Tech-Mol Rally - Marten Tarmac Masters 2021- Bałdyga / Spentany - Subaru Impreza - YouTube

 

 

 

Jaram się nadal :yahoo::evil2::thumbup:

  • Like 7
  • Thanks 1
  • Upvote 6
Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, -=nikon=- napisał:

@beben super że udało ci się spełnić to o czym zawsze gadałeś. Teraz trzeba iść dalej w las ;) 

 

Dlatego za niespełna miesiąc jedziemy drugą rundę

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, beben napisał:

 

Dlatego za niespełna miesiąc jedziemy drugą rundę

Teraz to kusisz by na 1 dzień pojechać.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@beben gratki !!! super klip, fajnie się to ogląda :) 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, beben napisał:


O to samo pytałem Marka, zabezpieczenie śrubek przed syfem

To raczej nie o śruby chodzi a  o gumki i tłoczki w tym pięknym N grupowym zestawie Prodrive od AP Racing.

Choć ciekawi mnie tylko jak to się ma do bezpieczeństwa pożarowego.

Zresztą nie tylko ten zestaw hamulcowy jak widać na filmie zabezpieczony tą taśmą.

Edited by Subaru Impreza STI
Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, WRC fan napisał:

Krążą ploteczki o ciekawym zawodniku z Polski na Safari w czerwcu ^_^


 

Młoda, stara czy najstarsza gwardia? 

Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, WRC fan napisał:

Krążą ploteczki o ciekawym zawodniku z Polski na Safari w czerwcu ^_^

 

Pewnie jakiś z piaskownicy Dakarowej. Raczej nie Hołek...może Przygoński?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja jestem za dopracowaniem technologii, jeśli nie będzie gotowa jest zrozumiałe, że trzeba przenieść ją na kolejny sezon. M-sport wie, że jak zostają stare zasady to raczej szans nie ma i temu myśli o wycofaniu.

Link to comment
Share on other sites

Jak by to byla jakas strata. Niestety ale z tym line-upem paydriverow ze sportowego punktu widzenia ich obecnosc nie ma znaczenia tak jak sie to prezentuje na dzien dzisiejszy i szybszy samochod nie pomoze bo tam po prostu nie ma kto jechac. 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, turdziGT napisał:

Panwie rajd sie zaczol :yahoo:

 

 

 

jak deszcz spadnie to będzie mnóstwo urwanych kół (ile tam krawężników), tak czy inaczej zapowiada się fajny i trudny, jak zostanie w kalendarzu to w przyszłym roku trzeba jechać obejrzeć

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...