Jump to content

Impreza gh z USA założyłem ksenony i co dalej


Misiekwro
 Share

Recommended Posts

Pacjent to 2009 impreza hatchback zza wielkiej wody, problemem były oryginalne lampy na h11 które w ogóle nie świeciły, wiec założone zostały ori ksenony. Wszystko pięknie działa, dołożony został spryskiwacz itd, problem mam jednak z poziomowaniem tych lamp, bo wersja USA w ogóle nie posiada elektrycznej regulacji wysokości. Co zrobić? Lampy maja silniczki z wtyczkami zakupiłem oryginalny potencjometr z wtyczką i myślałem nad połączeniem tego, ale nie za bardzo wiem jak się za to zabrać, wiem ze ksenony powinny być samopoziomowane, ale tego to już w  ogóle nie wiem jak ugryźć. Pomóżcie, może ktoś przechodził przez podobne przeszkody i ma jakiś pomysł albo diagram jak to sparować?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Misiekwro napisał:

Pacjent to 2009 impreza hatchback zza wielkiej wody, problemem były oryginalne lampy na h11 które w ogóle nie świeciły, wiec założone zostały ori ksenony. Wszystko pięknie działa, dołożony został spryskiwacz itd, problem mam jednak z poziomowaniem tych lamp, bo wersja USA w ogóle nie posiada elektrycznej regulacji wysokości. Co zrobić? Lampy maja silniczki z wtyczkami zakupiłem oryginalny potencjometr z wtyczką i myślałem nad połączeniem tego, ale nie za bardzo wiem jak się za to zabrać, wiem ze ksenony powinny być samopoziomowane, ale tego to już w  ogóle nie wiem jak ugryźć. Pomóżcie, może ktoś przechodził przez podobne przeszkody i ma jakiś pomysł albo diagram jak to sparować?

wybacz, nie pomogę w temacie bo nie mam xenonów (jeszcze), ale widzę, że nowa GH we Wrocławiu, to się chciałem przywitać ;) Powodzenia z tematem i do zobaczenia na mieście. 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Kotolot napisał:

wybacz, nie pomogę w temacie bo nie mam xenonów (jeszcze), ale widzę, że nowa GH we Wrocławiu, to się chciałem przywitać ;) Powodzenia z tematem i do zobaczenia na mieście. 

Witam witam i również pozdrawiam Wrocławianina :D

Link to comment
Share on other sites

Będzie trudno. Schemat do ręki, czujniki na wahaczach, kabelki do kabiny i sterowanie. Łatwiej będzie założyć coś do sterowania ręcznego, ale z jakiej wersji ??? Kiedyś, dawno temu, udało mi się założyć coś takiego do nissana. Miał fabrycznie reflektory z silnikami, a nie było sterowania. Wtedy, o ile pamiętam, wystarczył przełącznik, podający napięcie na jeden z pinów reflektora. I regulacja, cztery poziomy, była spod gałki. Było to w okolicach 1985 roku, więc wybacz, że mało pamiętam. Ale warunku samopoziomowania nie spełniało.

Link to comment
Share on other sites

Nie jest łatwo.

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/2009/Impreza 2009/ klikasz na "Wiring Diagram" później literka H i już "Headlight Beam Leveler System [WIRING SYSTEM]" Tam masz schematy z ręcznego poziomowania PB/ON i automatyczne też PB/ON.

Musisz mieć moduł poziomowania jeszcze, wtyczki są inaczej numerowane od tego modułu. Moduł pewnie z wtyczkami i kawałkami przewodów. I do niego lecisz z kablami od czujników na wahaczach i silników do lamp. 

Jest jeszcze opcja zalożenia czegoś niby takiego, ale jak to działa nie mam pojęcia.

https://jafra.com.pl/modul-bi-polarny-do-silniczkow-krokowych-poziomowanie-do-hid-xenon.html

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.12.2020 o 11:23, ewemarkam napisał:

Nie jest łatwo.

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/2009/Impreza 2009/ klikasz na "Wiring Diagram" później literka H i już "Headlight Beam Leveler System [WIRING SYSTEM]" Tam masz schematy z ręcznego poziomowania PB/ON i automatyczne też PB/ON.

Musisz mieć moduł poziomowania jeszcze, wtyczki są inaczej numerowane od tego modułu. Moduł pewnie z wtyczkami i kawałkami przewodów. I do niego lecisz z kablami od czujników na wahaczach i silników do lamp. 

Jest jeszcze opcja zalożenia czegoś niby takiego, ale jak to działa nie mam pojęcia.

https://jafra.com.pl/modul-bi-polarny-do-silniczkow-krokowych-poziomowanie-do-hid-xenon.html

Dzięki kolego, ogarnąłem temat ręcznego sterowania dzięki schematowi i tak będzie musiało zostać, a moduł bipolarny od tego jafry jest do silniczków 4 pin wiec nie będzie działał z tym co mam, dzięki jeszcze raz.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Misiekwro napisał:

Dzięki kolego, ogarnąłem temat ręcznego sterowania dzięki schematowi i tak będzie musiało zostać, a moduł bipolarny od tego jafry jest do silniczków 4 pin wiec nie będzie działał z tym co mam, dzięki jeszcze raz.

Dobrze że się udało. Nie popatrzyłem nawet czym steruje ten moduł. W subaru w zasadzie podaje się napięcie na trzeci pin. Jeśli jest pełne napięcie zasilania to silnik leci do położenia 0, jeśli podamy masę to leci w kierunku 3. Albo na odwrót, już nie pamiętam. Generalnie płynną regulacje można zrobić zwykłym potencjometrem. Kombinowałem nad zbudowaniem takiego systemu, generalnie odpuściłem, bo trzeba by wydać na same czujniki parę stówek, później je zamontować tak aby nie urwały się itd. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...