Jump to content

Dostępność i ceny części do Outback IV vs auta VAG


mikegof
 Share

Recommended Posts

Witam, rozważam zakup Outback IV.

Od lat jeżdżę autami grupy VAG i tu wiadomo, na wszystko są zamienniki w ludzkich cenach - bardzo łatwo dostępne od ręki. 

Zastanawiam się jak jest z cenami i dostępnością części do Outbacka? 

Czy ktoś z Was ma doświadczenie / porównanie i może się podzielić?

 

Link to comment
Share on other sites

Witam, rozważam zakup Outback IV.
Od lat jeżdżę autami grupy VAG i tu wiadomo, na wszystko są zamienniki w ludzkich cenach - bardzo łatwo dostępne od ręki. 
Zastanawiam się jak jest z cenami i dostępnością części do Outbacka? 
Czy ktoś z Was ma doświadczenie / porównanie i może się podzielić?
 
SIP ma jakiś potężny Magazyn , a tak na serio. Różnica podstawowa pomiędzy VAG to taka, że tu się nic nie psuje.
Elementy zawieszenia...są zamienniki, ale jak chcesz mieć spokój to wybierasz oryginały ( cholernie drogie bo rzadko się wymienia, a Serwis też musi żyć)
Sprzęgło i reszta też można kupić od SACHSa czy innego producenta ( zależy jakie subaru)
Nie wiem co napisać bo po 5 latach i 285k kms w dieslu, jedyne bolączki to bolączki DPFowe ( ale już od 70k kms ogarnięte).


Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

75 tyś km 2.0 diesel przez 3 lata, wymieniałem tylko hamulce z przodu, świece żarowe i sprzęgło (zalecenie warsztatu, zadnych wyczuwalnych dla mnie oznak zuzycia).
Problemu z częściami nie ma, ceny eksploatacji podobne jak w KIA/Hyundai które miałem.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Subaru marka jak każda inna. Tylko w Polsce urosła do rangi prawie że premium. Że tu części nie ma, że jak się zepsuje to jest drogo. Za granicą jest to tak samo powszechne co VW czy Hyundai. Trafia się czasem perełki że jakaś część jest droga ale w VAG też tak jest. Poza tym podaż kiepskiej jakości zamienników też swoje robi, kupujesz taniej i wymieniasz częściej. Jak wyżej napisali to jest Japończyk tu się nie psuje wszystko. Od lat jeżdżę Japończykami, szmelcwagena nie kupię już.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Wszystko zależy od danego egzemplarza, jednak Subaru jak każda marka cierpi na pewne bolączki.

Bolączką Subaru jest koło dwumasowe, kostki w fotelach od AIRBAGA i Zegarek.

Innych powszechnych usterek można było by jeszcze sporo wymieniać, jednak tak jest w każdej marce. (niema nie psujących się samochodów, są tylko użytkownicy którzy nie zwracają na defekty uwagi)

Uważam że usterkowość Subaru jest nie wielka, większość awarii daje o sobie wcześniej znać.

 

Popatrz sobie na typowe elementy eksploatacyjne: przeguby, sworznie, tuleje metalowo gumowe, przepływomierze, tarcze klocki hamulcowe etc i porównaj sobie VAG vs Subaru.

 

Należy pamiętać że utrzymanie Subaru będzie porównywalne do VAGa ale również w 4 napędzie. samochody z napędem na 2 osie generują wyższe koszty eksploatacyjne.

 

Części są dostępne ale nie od ręki więc przed naprawami lepiej czasem kupić więcej części;)

 

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, SubaruLPG napisał:

Części są dostępne ale nie od ręki więc przed naprawami lepiej czasem kupić więcej części;)

dokładnie z czym miałeś problem? Większość części zamawiam online, nie zależnie od marki samochodu, najpóźniej na trzeci dzień mam to w paczkomacie. Ostatnio na już musiałem wymienić kable WN w OBK, bo coś je zjadło przez noc, zamówiłem w sklepie stacjonarnym o 9tej a o 14tej były do odbioru.

Link to comment
Share on other sites

Zależy czym jeździłeś, w końcu grupa VAG nie sprzedała jeszcze Bugatti. Veyron jest trochę droższy w eksploatacji niż OBK.

 

Jeżeli natomiast porównamy Subaru do Octavii lub Passata to nie ma znaczących różnic w cenach. W jakości prowadzenia, możliwościach lekko terenowych i generalnie niezawodności jest przepaść, nie na korzyść aut grupy vag.

Edited by buc niskopienny
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

W internecie jest wszystko dostępne, gorzej jak ktoś bierze części z jakiejś marnej hurtowni stacjonarnej. Wtedy może być problem.

A jak spytałem o kolektor wydechowy, to w Carspeed powiedzieli 3000, import Japonia... :(:P Ale to pewnie wyjątek od reguły - większość części chyba faktycznie jest, a ceny nie zabijają - przekonałem się o tym przy remoncie silnika. ;) 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Hookie napisał:

A jak spytałem o kolektor wydechowy, to w Carspeed powiedzieli 3000, import Japonia... :(:P Ale to pewnie wyjątek od reguły - większość części chyba faktycznie jest, a ceny nie zabijają - przekonałem się o tym przy remoncie silnika. ;) 

To kupujesz używkę za 3 stówki, do wolnossących i wrx jest części używanych w bród, jedynie przy sti robi się trochę ciężej, ale cały czas przyjemnie w porównaniu do evo.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, barbapapa11 napisał:

To kupujesz używkę za 3 stówki, do wolnossących i wrx jest części używanych w bród, jedynie przy sti robi się trochę ciężej, ale cały czas przyjemnie w porównaniu do evo.

To poka mi pls kolektor do 2.5 legacy IV w stanie bardzo dobrym i gwarancja tego, że nie będzie hałasował. Wybór jest żodyn. Ale no jak napisałem, to akurat taki element specyficzny. :)

Link to comment
Share on other sites

Faktem jest, że do niemców jest mnóstwo używek w b.dobrym stanie za śmieszne pieniądze i czasem nawet w pożądanym kolorze a do Subaru to raczej cienko. Na części mało popularne to czekasz tyle że ho ho (import kontenerem z Japonii). No ale coś za coś - trza jeździć ostro ale uważnie.

Link to comment
Share on other sites

NIe masz się absolutnie czego bac.  XV jest najtańszym nowym autem w eksploatacji jakie miałem do tej pory. Ze wzgledu na słaby serwis autoryzowany nie reagujący na informacje od właściciela auta jak auto miało 2 lata zacząłem serwisować niezależnie. Części oem są dostępne bez problemu poza ASO w sklepach on line w Łodzi, Nowym Sączu, Swidnicy i pewnie gdzieś jeszcze ( bez problemu znajdziesz w necie) nie kosztują majątku, porządne zamienniki również dostępne bez problemu w  lepszych cenach. Przykład komplet oem tarcz + klocków płaciłem za oem 1000zł brutto, ATE 500 z kawałkiem.

Reasumując jak kupisz wolnossaka nie bedziesz miał problemów , gorzej jak kupisz coś z turbo- wtedy mogą ( ale nie muszą ) się pojawic

Link to comment
Share on other sites

Zamienniki mechaniczne uznanych producentów kosztują tyle co do vw. Tanich zamienników do subaru nie ma, ale przy jakości watpliwej i co raz droższej pracy mechanika po prostu nie ma sensu takich wkładać. Myślę tu o łożyskach, bo w mojej wsi 15 lat temu do vw były dostepne tylko najtańsze od ręki, starczały na 3 m-ce.

Subarowe zamienniki blacharskie tajwańskie: błotnik, maska pasują, ale szału nie ma. Elementy drobne plastikowe - wnętrze, listwy tylko ori, lub używane.

Do vagów używane blachy faktycznie można w kolorze kupić, więc jak dużo zużywasz, to będzie taniej.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...