Jump to content

P0500 niby czujnik VSS ale czy aby nie ABS?


Szczepan 5557
 Share

Recommended Posts

Jak w tytule. Pacjent: Subaru Legacy V P0500 jak to zwykle bywa z nikąd zapaliły się kontrolki od VDC( czyli ESP), ABS , check engine no i odcięło tempomat. Diagnoza OBD: P0500 czyli czujnik prędkości (VSS), tylko ,że:

- auto wskazuje prędkość na prędkościomierzu, wykres z diagnoskopu odnośnie odczytywanej  prędkości jest ciągły bez zacięć i chwilowych przerw.

 Dobra idę dalej, zaczytuje błąd C0024 niby błąd czujnika ABS lewy przód, nie diagnozuje bo na półce mam na bank sprawny czujnik, zatem wymieniam( 20 min pracy...co tam)... niestety dalej to samo. Oczywiście prędkość obrotowa poszczególnych kół sprawdzona...podręcznik.  Dodam, że masy poprawione niemalże wszędzie i dodana nowa między zespołem napędowym a karoserią....bo w tym akurat miejscu Subaru odwaliło lipę, pięknie zmasowali zespół napędowy z akumulatorem ale z karoserią..bez komentarza. Jutro przyjdzie pompa ABS która nie jest droga 150 zł ( ceny chyba dzięki rozpadającym się dieselom tak niskie) I tu moje pytanie....czy ktoś doświadczył takiej historii? Uprzedzę też sugestie odnośnie zasilania...ładowanie max 14,35V zatem regulator napięcia płatajacy figle w ABS i ECM też odpada. Na szczęście to Subaru nie np. BMW bo tam to taki błąd mógłby być skutkiem np.uszkodzonego zamka w drzwiach ( żart oczywiście ale nie bezpodstawny)

 

 

 

 

Edited by Szczepan 5557
Link to comment
Share on other sites

Czasem kończy się koronka magnetyczna na łożysku (albo wręcz w chinolach są złe fabrycznie) i powstaje problem.

Odczyt z wykresów z czujników prawdę Ci powie (nie pomiar prędkości w liczbach).

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, house_1 napisał:

Czasem kończy się koronka magnetyczna na łożysku (albo wręcz w chinolach są złe fabrycznie) i powstaje problem.

Odczyt z wykresów z czujników prawdę Ci powie (nie pomiar prędkości w liczbach).

To ogarnąłem wczoraj( w sensie oceny koronki) podczas wymiany piast( piasty orginalne w świetnym stanie) wszystko składane było na czysto( jakiś miesiąc temu), ale pomimo to rozkręciłem jeszcze raz. Niemniej jednak znalazłem przyczynę jestem teraz po testach i mogę powiedzieć że naprawione: Preparatem do czyszczenia styków pojechałem wszystkie złącza idące do sterowników za schowkiem pasażera, złączki czujników ABS....no i problem znikł . Ps dzięki za odpowiedź bo może będzie to ktoś czytał a pierścień też jak najbardziej odpowiada za moc sygnału.

Edited by Szczepan 5557
Link to comment
Share on other sites

Widać , że ten błąd jest bardzo ogólny i może dotyczyć wielu spraw...dodam, że błąd c0024 ( odpowiedzialny za kwestię jakości sygnału) nie zawsze towarzyszył pozostałym co wobec faktu że dodatkowo pojawiały się czasem kody z grupy B doprowadzało do wrażenia że coś totalnie świruje w elektryce.

Link to comment
Share on other sites

sprawdz jeszcze same przewody od ecu abs do samych czujnikow, czy ktorys przerwany / naderwany nie jest. u mnie sypal bledem czujnika prawy tyl, okazalo sie, ze tuz za zlaczka przy czujniku - jeszcze pod podwoziem a nie juz w kabinie pod siedzeniem tylnym byl ukruszony przewod.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...