Jump to content

Forester SH EJ20 wymiana silnika.


Philipek
 Share

Recommended Posts

Witam, od lipca jestem posiadaczem Forestera III. Na początku wszystko było super, aż zauważyłem  ubytek oleju. szukałem wycieku i nic nie znalazłem, powiązałem to jedynie z dosyć ostrzejsza jazda- uszczelniacze czy pierścienie umierają, stwierdziłem. Sprawdzałem olej po każdej przejażdżce, ale pewnego ranka odpalam, ruszając usłyszałem 3 puknięcia. Stanąłem natychmiast, patrzę, suchy bagnet. Natychmiast dolałem oleju i przygotowałem się do wymiany na świeży. Podczas gdy zabierałem się do pracy dostrzeglem, że z filtra obficie kapało na kolektor, stąd nie było plam- olej się spalał. Dodam, ze poprzedniej wymiany dokonał autoryzowany serwis, ale jeszcze nie za mojej kadencji. Pod filtrem zostały kawałki starej uszczelki.

 

Mimo wymiany oleju, co rano słychać 2-4 klepnięcia panewki. Z tego też powodu, zaczynam poszukiwania nowego silnika. Jest mi strasznie smutno bo mam EJ20F, czyli wzmacniane gniazda zaworowe. W związku z tym mam kilka pytań:

  1. Czy silnik EJ253 wejdzie bez problemu? Czy ktoś już kiedyś dokonał takiej wymiany? Jakie będą potrzebne modyfikacje? Będzie pasował z innych modeli niż Forester?
  2. Czy wchodziło by w grę założenie do EJ253, głowic z EJ20F? Miałoby to jakikolwiek sens?
  3. Czy ECU Hitachi-bardzo oporny, ma szanse zagadać z 2.5?
  4. Ma ktoś schematy wiązek tych dwóch silników, żeby porównać?
  5. Skrzynia będzie pasować P&P?
  6. Co polecacie zrobić przed włożeniem silnika do budy? UPG na zaś, to dobry pomysł?
  7. Jakieś namiary na zaufanych handlarzy/importerów, używanych silników?
Edited by Philipek
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Philipek napisał:

Witam, od lipca jestem posiadaczem Forestera III. Na początku wszystko było super, aż zauważyłem  ubytek oleju. szukałem wycieku i nic nie znalazłem, powiązałem to jedynie z dosyć ostrzejsza jazda- uszczelniacze czy pierścienie umierają, stwierdziłem. Sprawdzałem olej po każdej przejażdżce, ale pewnego ranka odpalam, ruszając usłyszałem 3 puknięcia. Stanąłem natychmiast, patrzę, suchy bagnet. Natychmiast dolałem oleju i przygotowałem się do wymiany na świeży. Podczas gdy zabierałem się do pracy dostrzeglem, że z filtra obficie kapało na kolektor, stąd nie było plam- olej się spalał. Dodam, ze poprzedniej wymiany dokonał autoryzowany serwis, ale jeszcze nie za mojej kadencji. Pod filtrem zostały kawałki starej uszczelki.

 

Mimo wymiany oleju, co rano słychać 2-4 klepnięcia panewki. Z tego też powodu, zaczynam poszukiwania nowego silnika. Jest mi strasznie smutno bo mam EJ20F, czyli wzmacniane gniazda zaworowe. W związku z tym mam kilka pytań:

  1. Czy silnik EJ253 wejdzie bez problemu? Czy ktoś już kiedyś dokonał takiej wymiany? Jakie będą potrzebne modyfikacje? Będzie pasował z innych modeli niż Forester?
  2. Czy wchodziło by w grę założenie do EJ253, głowic z EJ20F? Miałoby to jakikolwiek sens?
  3. Czy ECU Hitachi-bardzo oporny, ma szanse zagadać z 2.5?
  4. Ma ktoś schematy wiązek tych dwóch silników, żeby porównać?
  5. Skrzynia będzie pasować P&P?
  6. Co polecacie zrobić przed włożeniem silnika do budy? UPG na zaś, to dobry pomysł?
  7. Jakieś namiary na zaufanych handlarzy/importerów, używanych silników?

Po co w starego trupa EJ się pchasz. Wkładaj FB20 po lifcie na łańcuchu i zaturbiaj :)

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Infra napisał:

Po co w starego trupa EJ się pchasz. Wkładaj FB20 po lifcie na łańcuchu i zaturbiaj :)

Po co w starego trupa FB go pchasz. LS1 niech włoży i zaturbia/kompresoruje :biglol:

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Philipek napisał:

Mimo wymiany oleju, co rano słychać 2-4 klepnięcia panewki. Z tego też powodu, zaczynam poszukiwania nowego silnika. Jest mi strasznie smutno bo mam EJ20F, czyli wzmacniane gniazda zaworowe. W związku z tym mam kilka pytań:

hmm imo panewy klepały by cały czas a nie tylko 2-4 razy z rana B) Na twoim miejscu podjechałbym z tym autem do nie ASO znającego się na rzeczy zamiast od razu zakładać wymianę silnika na inny. 

Link to comment
Share on other sites

Myślałem, że dosyć dobrze znam dzwięk panewki po zabawie z turbo Nissanami :p ale możesz faktycznie mieć racje. Co mogłoby wydawać mylący dźwięk? AVCS?

Co do nowszych jednostek, bardzo mi po głowie chodzi FA z BRZ albo chociaż Forestera XT nowszego ale spodziewałbym się dużo większej dłubaniny. Mylę się? Zależy mi, żeby zachować stara manualna skrzynie i nie robić nowej wiązki.

Link to comment
Share on other sites

@Philipek nie kombinuj jeśli odpowiedniej wiedzy nie masz. Kup jak już silnik EJ204 i przełóż tam swoje głowice. Ale upewnij się że to panewka. Choć tak jak wyżej @tedimy99 napisał, olej musi dość do wariatorów i dlatego Ci pewnie zastuka. Możesz zdjąć miche i zobaczyć czy nie ma brokatu.

Jeśli zakładasz że silnik już jest do remontu to jeździj, jeśli to faktycznie panewka to się nasili. A silnik i tak chcesz wymienić więc nie szkoda będzie wału. 

Link to comment
Share on other sites

Podczas wymiany oleju pociąłem filtr oleju a sam olej przelałem przez sitko malarskie. Troche opiłków było, jak kiedyś w Hondzie panewka mi wysiadła, miałem ich znaaacznie więcej, to samo w moim 200SX ale to były już obrócone panewy. @ewemarkam Na koncie mam troche remontów i wymian silników. Zadaje tu takie pytania bo bardzo ułatwiło by mi pracę, jakby ktoś na nie odpowiedział :) Jeżeli padnie mi ten piec, za żadne skarby nie wróce do tego samego. Głównie przez okropny soft i fałszywe stuki. Zamuła na 2-3tys obrotów jest straszna a ECU Hitachi mega oporny do jakiegokolwiek przerabiania. Specjalnie kupiłem Tactrixa orginalnego, żeby móc się dogadać ze swoim nowym Subaru a tu zonk. Przewertowałem całe to forum i na ruskich dopiero coś udało mi się wygrzebać ale raczej bez konkretów.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, Philipek napisał:

Podczas wymiany oleju pociąłem filtr oleju a sam olej przelałem przez sitko malarskie. Troche opiłków było, jak kiedyś w Hondzie panewka mi wysiadła, miałem ich znaaacznie więcej, to samo w moim 200SX ale to były już obrócone panewy. @ewemarkam Na koncie mam troche remontów i wymian silników. Zadaje tu takie pytania bo bardzo ułatwiło by mi pracę, jakby ktoś na nie odpowiedział :) Jeżeli padnie mi ten piec, za żadne skarby nie wróce do tego samego. Głównie przez okropny soft i fałszywe stuki. Zamuła na 2-3tys obrotów jest straszna a ECU Hitachi mega oporny do jakiegokolwiek przerabiania. Specjalnie kupiłem Tactrixa orginalnego, żeby móc się dogadać ze swoim nowym Subaru a tu zonk. Przewertowałem całe to forum i na ruskich dopiero coś udało mi się wygrzebać ale raczej bez konkretów.

No to teraz przedstawiłeś sprawę całkowicie inaczej. Rzecz w tym że ludzie który zdobyli wiedzę na temat składania silników Subaru z tzw klocków lego, niechętnie się tą wiedzą podzielą. Bo okraszona jest ona bardzo ich własnym doświadczeniem, powodzeniami i porażkami. Może @mirasek albo @skwaro coś dodadzą od Siebie. 

Link to comment
Share on other sites

@ewemarkamZauważyłem, że mało kto dzieli się jakąś wiedzą. Nie dziwię się, ale przywykłem do dużo bardziej pomocnych ludzi z forum Nissana i Turbokillers :P
@InfraNiesamowicie mnie teraz zainteresowałeś. Czym takim wyróżnia się FB? Czemu jest tak dobre? Przez to, że naczytałem się dużo na ten temat - kupiłem przedlifta. Według całego świata, seria FB jest nastawiona stricte na ekonomie a FA na sport, przez co FB nie ma w ogóle potencjału na rozwój. To co wyczytałem, ostro studiując to co piszą ludzie siedzący w tuningu Subaru, można streścić tak: FB super eco, silnik bez perspektyw, EJ "uniwersalna" jednostka, FA stricte sportowa jednostka.

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, Philipek napisał:

FB nie ma w ogóle potencjału na rozwój

To zajrzyj do mojego topicu w nielegalu - The Black Pig. Taki brak potencjału, że teraz jest 320 HP i 360 niuta, po wymianie korb na aktualnych gratach ok 350 hp i 500+ niuta. Samochód teraz zamyka licznik (nie mierzyłem ile jedzie ponad 240) i robi 5 sek do 100 km/h. Faktycznie nie ma potencjału ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...