Skocz do zawartości

Legaś - szybkie pytanie


Vercy

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Markowy napisał:

Cześć, ja miałem 15/65 teraz mam 16/60, widziałem jedną sztukę podwyższoną na 15/70. Mam jeszcze na złotym 17/50.

Żadna kombinacja nie obciera o nadkola

Ja mam 15/65, i jest jakby to powiedzieć.... Gleba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, ewemarkam napisał:

Podajecie rozmiary jakby to była opona rolnicza.
Tak jak pisze@mirasek istotny jest pełny rozmiar opony czyli szerokość/profil i średnica felgi. Wtedy można dopiero wyliczyć faktyczną wysokość całego koła.

Od kiedy szerokość jest wysokością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy szerokość jest wysokością?

A od wtedy kiedy wprowadzili takie oznaczenia. Wygoogluj sobie jaką wartość wskazuje profil. W oznaczeniu opony profil nie jest wartością wyrażona w mm, tylko w %. Jest to procent szerokości.

Czyli opona 175/70R15 będzie niższa niż 205/70R15

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

A od wtedy kiedy wprowadzili takie oznaczenia. Wygoogluj sobie jaką wartość wskazuje profil. W oznaczeniu opony profil nie jest wartością wyrażona w mm, tylko w %. Jest to procent szerokości.

Czyli opona 175/70R15 będzie niższa niż 205/70R15

Sprawdziłem i masz rację.

 

Całe życie się człowiek uczy.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem gleby jest bardziej związany ze sprężynami oraz osiadającymi gumami zawieszenia nisz profilem opon. 

Ja wymieniłem sprężyny na najnowsze i najgrubsze, przez jakiś czas było OK. Po jakimś czasie siadło wszystko.

Popełniłem błąd, nie odkręciłem śrub zawieszenia przy wymianie amorów i sprężyn, obecnie większość gum zawieszenia padło.

Jak chcesz przywrócić oryginalną wysokość moim zdaniem trzeba wymienić cały zawias, niestety auta mają swoje lata i większość śrub urywa się. 

Jest to kosztowny zabieg, tanim rozwiązaniem jest danie podkładek pod amory oraz gumy w sprężyny, niestety jak w moim przypadku wszystkie zabiegi powodują wyrwanie gum zawiasu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Markowy napisał:

Problem gleby jest bardziej związany ze sprężynami oraz osiadającymi gumami zawieszenia nisz profilem opon. 

Ja wymieniłem sprężyny na najnowsze i najgrubsze, przez jakiś czas było OK. Po jakimś czasie siadło wszystko.

Popełniłem błąd, nie odkręciłem śrub zawieszenia przy wymianie amorów i sprężyn, obecnie większość gum zawieszenia padło.

Jak chcesz przywrócić oryginalną wysokość moim zdaniem trzeba wymienić cały zawias, niestety auta mają swoje lata i większość śrub urywa się. 

Jest to kosztowny zabieg, tanim rozwiązaniem jest danie podkładek pod amory oraz gumy w sprężyny, niestety jak w moim przypadku wszystkie zabiegi powodują wyrwanie gum zawiasu.  

Ja mam sztukę z siódmej ręki. Oryginalnie była pneu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...