Jump to content

System kontroli ciśnienia


Recommended Posts

1 godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Pytanie kluczowe - jak to się stało że mam za niskie ciśnienie (we wszystkich kołach!) gdy przez ostatnie półtora roku było właściwe, w granicach 2,2-2,25

 

Czas + teraz mróz i masz odpowiedź 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Tak jak Gregg napisał + to, że zazwyczaj na przeglądach dobijają do właściwego ciśnienia, a tym razem pewnie jakiś minęło się z mrozem.

Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, GREGG napisał:

 

Czas + teraz mróz i masz odpowiedź 

Mrozu już Szary Mnich zaznał i nic się nie działo, na tych samych oponach

11 minut temu, aflinta napisał:

Tak jak Gregg napisał + to, że zazwyczaj na przeglądach dobijają do właściwego ciśnienia, a tym razem pewnie jakiś minęło się z mrozem.

Przegląd miałem chyba we wrześniu? Nie przyszło mi na myśl żeby prosić o zwiększenie ciśnienia w oponach.

2 godziny temu, Snuff napisał:

Sąsiad, który Cię nie lubi (ale, że chciało mu się z 4 opon i w miarę równo spuścić ?! chyba, że to było czterech sąsiadów) :biglol: Niska temperatura, ale chyba nie aż tyle by spadło...Ja u siebie obstawiałem, że bateryjka pada, ale jakoś się sama naprawiła :P Przy okazji kolejnego przeglądu w ASO zgłoszę problem, chyba, że problem wróci.

I z pierwszym akapitem ostatniego cytatu w sensie bym się zgodził bo nalazło się samozwańczych "parkingowych" do okolicy gdzie parkuję i co gorsza nie okolicznych, miejscowych tylko przybłęd. Nie "opłacam się" (opłacam miastu za abonament mieszkańca, to inaf) więc można domniemywać, że w chwili wolnego czasu między spożyciem kolejnej małpki, dwóch podeszło i troszkę mi ciśnienie w oponach zmniejszyło... A to w przednich a to w tylnych. Albo raz z jednego boku a raz z drugiego boku. Jeśli to się powtórzy to rozegnam toto, jak to od czasu do czasu ktoś robi, kogo złapie wkurw na nich.

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Szürkebarát napisał:

Przegląd miałem chyba we wrześniu? Nie przyszło mi na myśl żeby prosić o zwiększenie ciśnienia w oponach.

 

Przed zimą zawsze warto podpompować. I ogólnie trzymać trochę większe ciśnienie niż na tabliczce podane (tak z 5-10% więcej), bo IMO to z tabliczki jest za niskie 

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, GREGG napisał:

 

Przed zimą zawsze warto podpompować. I ogólnie trzymać trochę większe ciśnienie niż na tabliczce podane (tak z 5-10% więcej), bo IMO to z tabliczki jest za niskie 

Ostatnio jeżdżę Subarakiem sam i bez obciążenia. Nawet osobistego cielska zrobiło się od stycznia ubiegłego roku o 15 kg mniej :yahoo: .

 

Na prawdę ma sens dodawanie tych 5-10% więcej?

Edited by Szürkebarát
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Ostatnio jeżdżę Subarakiem sam i bez obciążenia. Nawet osobistego cielska zrobiło się od stycznia ubiegłego roku o 15 kg mniej :yahoo: .

 

Na prawdę ma sens dodawanie tych 5-10% więcej?

Moim zdaniem tak. Bo lepiej jest mieć odrobinę większe, niż zalecane, niż za niskie. Opony lepiej to znoszą.

 

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj ruszyłem Szarego Mnicha po tygodniu bezczynności przy -15 stopniach C i pojechałem dopompować mu koła "sflaczałe" przez mróz. Werk wystartował z pewnym zawahaniem (pewnie się nie spodziewał) ale zdecydowanie i z sukcesem. Żeby nie było wpadki to ominąłem stacje benzynowe bo kompresory pewnie nieczynne i pojechałem po prośbie do pierwszego serwisu jaki się nawinął. Akurat był to Jeep/ Suzuki/ Chrysler, dopompowali na 2,6 nie wzięli grosza. Zapamiętam.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy trochę nie za dużo.., może raczej trzeba było napompować przód na 2,5 i tył do 2,4.

Bo jak przy tak niskiej temp. dopompowałeś do 2,6 i teraz ma się zrobić (w bardzo krótkim czasie..) o kilkanaście stopni cieplej to może być z kolei trochę "za twardy..";)

Edited by Dzik44
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Na szczęście znowu nie będę musiał jeździć, z tydzień. i upuścić powietrza z opony wydaje się łatwiejsze niż dopompować, gdy nie ma się własnego doposażonego, garażu ;) . Może kupię sobie pompkę z manometrem?!

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Dzik44 napisał:

Nie wiem czy trochę nie za dużo.., może raczej trzeba było napompować przód na 2,5 i tył do 2,4.

Bo jak przy tak niskiej temp. dopompowałeś do 2,6 i teraz ma się zrobić (w bardzo krótkim czasie..) o kilkanaście stopni cieplej to może być z kolei trochę "za twardy..";)

A będzie mi sygnalizował za wysokie ciśnienie tak jak sygnalizuje zbyt niskie? :biglol:

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Szürkebarát napisał:

A będzie mi sygnalizował za wysokie ciśnienie tak jak sygnalizuje zbyt niskie? :biglol:

Będzie.

W ostanie gorące lato (chyba ostatnie) na dłuższej trasie wszedł mi właśnie alarm od za wysokiego ciśnienia. Opony były przed trasą napompowane na 2,4 i gdy wskoczyło na 2,6 czy 2,7 wszedł alarm ciśnienia. Na najbliższej stacji upuściłem do 2,4 i alarm zszedł.

Działa więc na za niskie i za wysokie :)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Snuff napisał:

Będzie.

W ostanie gorące lato (chyba ostatnie) na dłuższej trasie wszedł mi właśnie alarm od za wysokiego ciśnienia. Opony były przed trasą napompowane na 2,4 i gdy wskoczyło na 2,6 czy 2,7 wszedł alarm ciśnienia. Na najbliższej stacji upuściłem do 2,4 i alarm zszedł.

Działa więc na za niskie i za wysokie :)

Faktycznie na autostradzie latem miałem wskazanie 2,7, ale bez jakiejkolwiek sygnalizacji wizualnej, czy dźwiękowej. Mam manię kilkukrotnego (lub więcej) sprawdzania ciśnienia podczas jazdy, więc może dlatego system widząc, że na bieżąco kontroluję stan, nie wszczął alarmu :biglol:

 

  • Haha 3
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...