Skocz do zawartości

System kontroli ciśnienia


Adam XV

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Pytanie kluczowe - jak to się stało że mam za niskie ciśnienie (we wszystkich kołach!) gdy przez ostatnie półtora roku było właściwe, w granicach 2,2-2,25

 

Czas + teraz mróz i masz odpowiedź 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, GREGG napisał:

 

Czas + teraz mróz i masz odpowiedź 

Mrozu już Szary Mnich zaznał i nic się nie działo, na tych samych oponach

11 minut temu, aflinta napisał:

Tak jak Gregg napisał + to, że zazwyczaj na przeglądach dobijają do właściwego ciśnienia, a tym razem pewnie jakiś minęło się z mrozem.

Przegląd miałem chyba we wrześniu? Nie przyszło mi na myśl żeby prosić o zwiększenie ciśnienia w oponach.

2 godziny temu, Snuff napisał:

Sąsiad, który Cię nie lubi (ale, że chciało mu się z 4 opon i w miarę równo spuścić ?! chyba, że to było czterech sąsiadów) :biglol: Niska temperatura, ale chyba nie aż tyle by spadło...Ja u siebie obstawiałem, że bateryjka pada, ale jakoś się sama naprawiła :P Przy okazji kolejnego przeglądu w ASO zgłoszę problem, chyba, że problem wróci.

I z pierwszym akapitem ostatniego cytatu w sensie bym się zgodził bo nalazło się samozwańczych "parkingowych" do okolicy gdzie parkuję i co gorsza nie okolicznych, miejscowych tylko przybłęd. Nie "opłacam się" (opłacam miastu za abonament mieszkańca, to inaf) więc można domniemywać, że w chwili wolnego czasu między spożyciem kolejnej małpki, dwóch podeszło i troszkę mi ciśnienie w oponach zmniejszyło... A to w przednich a to w tylnych. Albo raz z jednego boku a raz z drugiego boku. Jeśli to się powtórzy to rozegnam toto, jak to od czasu do czasu ktoś robi, kogo złapie wkurw na nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Szürkebarát napisał:

Przegląd miałem chyba we wrześniu? Nie przyszło mi na myśl żeby prosić o zwiększenie ciśnienia w oponach.

 

Przed zimą zawsze warto podpompować. I ogólnie trzymać trochę większe ciśnienie niż na tabliczce podane (tak z 5-10% więcej), bo IMO to z tabliczki jest za niskie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, GREGG napisał:

 

Przed zimą zawsze warto podpompować. I ogólnie trzymać trochę większe ciśnienie niż na tabliczce podane (tak z 5-10% więcej), bo IMO to z tabliczki jest za niskie 

Ostatnio jeżdżę Subarakiem sam i bez obciążenia. Nawet osobistego cielska zrobiło się od stycznia ubiegłego roku o 15 kg mniej :yahoo: .

 

Na prawdę ma sens dodawanie tych 5-10% więcej?

Edytowane przez Szürkebarát
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Ostatnio jeżdżę Subarakiem sam i bez obciążenia. Nawet osobistego cielska zrobiło się od stycznia ubiegłego roku o 15 kg mniej :yahoo: .

 

Na prawdę ma sens dodawanie tych 5-10% więcej?

Moim zdaniem tak. Bo lepiej jest mieć odrobinę większe, niż zalecane, niż za niskie. Opony lepiej to znoszą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ruszyłem Szarego Mnicha po tygodniu bezczynności przy -15 stopniach C i pojechałem dopompować mu koła "sflaczałe" przez mróz. Werk wystartował z pewnym zawahaniem (pewnie się nie spodziewał) ale zdecydowanie i z sukcesem. Żeby nie było wpadki to ominąłem stacje benzynowe bo kompresory pewnie nieczynne i pojechałem po prośbie do pierwszego serwisu jaki się nawinął. Akurat był to Jeep/ Suzuki/ Chrysler, dopompowali na 2,6 nie wzięli grosza. Zapamiętam.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy trochę nie za dużo.., może raczej trzeba było napompować przód na 2,5 i tył do 2,4.

Bo jak przy tak niskiej temp. dopompowałeś do 2,6 i teraz ma się zrobić (w bardzo krótkim czasie..) o kilkanaście stopni cieplej to może być z kolei trochę "za twardy..";)

Edytowane przez Dzik44
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Dzik44 napisał:

Nie wiem czy trochę nie za dużo.., może raczej trzeba było napompować przód na 2,5 i tył do 2,4.

Bo jak przy tak niskiej temp. dopompowałeś do 2,6 i teraz ma się zrobić (w bardzo krótkim czasie..) o kilkanaście stopni cieplej to może być z kolei trochę "za twardy..";)

A będzie mi sygnalizował za wysokie ciśnienie tak jak sygnalizuje zbyt niskie? :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Szürkebarát napisał:

A będzie mi sygnalizował za wysokie ciśnienie tak jak sygnalizuje zbyt niskie? :biglol:

Będzie.

W ostanie gorące lato (chyba ostatnie) na dłuższej trasie wszedł mi właśnie alarm od za wysokiego ciśnienia. Opony były przed trasą napompowane na 2,4 i gdy wskoczyło na 2,6 czy 2,7 wszedł alarm ciśnienia. Na najbliższej stacji upuściłem do 2,4 i alarm zszedł.

Działa więc na za niskie i za wysokie :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Snuff napisał:

Będzie.

W ostanie gorące lato (chyba ostatnie) na dłuższej trasie wszedł mi właśnie alarm od za wysokiego ciśnienia. Opony były przed trasą napompowane na 2,4 i gdy wskoczyło na 2,6 czy 2,7 wszedł alarm ciśnienia. Na najbliższej stacji upuściłem do 2,4 i alarm zszedł.

Działa więc na za niskie i za wysokie :)

Faktycznie na autostradzie latem miałem wskazanie 2,7, ale bez jakiejkolwiek sygnalizacji wizualnej, czy dźwiękowej. Mam manię kilkukrotnego (lub więcej) sprawdzania ciśnienia podczas jazdy, więc może dlatego system widząc, że na bieżąco kontroluję stan, nie wszczął alarmu :biglol:

 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...