Adam XV Opublikowano 11 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2020 (edytowane) Witam. Czy w moim XV jest system kontroli ciśnienia w kołach? Po czy to mogę poznać? Jakie jest odsadzenie ( ET) felg 17 cali ? Jakie mam żarówki świateł mijania, H11 czy DR2, jak to rozpoznać? ( proszę o wyrozumiałość, uczę tego samochodu a książka jest po francusku, czekam na polska wersję ) Pozdrawiam Adam. Edytowane 11 Grudnia 2020 przez Adam XV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 11 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2020 (edytowane) 1) zapewne jest. W autach od 2014 system ten jest obowiązkowym wyposażeniem pojazdu. Jak sprawdzic? albo podjedz do wulkanizatora żeby przyłożył przyrząd do diagnostyki do wentyla żeby zczytał ID czujnika albo spuść powietrze z jednym z kół - do 30 minut jazdy na flaku powinna się zapalić zółto pomarańczowa kontrolka na desce 2) zapewne odsadzenie et 55 3) jaką masz wersje tego XV . Wersja comfort i exclusive miała xenony wersja active ( bez tempomatu i z jednostarefową klima ) żarówki Edytowane 11 Grudnia 2020 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam XV Opublikowano 11 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2020 Karas, dzięki za zaintreresowani9em tematem, model nie wiem jaki, gdzie tego szukać? Na pewno ma tempomat, ale dopiero uczę się tego auto ( jak młody/nowy użytkownik nowego telefonu) Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 11 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2020 to masz xenony jeżeli nie masz psudo skórzanych stołków to wersja comfort Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 11 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2020 (edytowane) 22 minuty temu, Karas napisał: to masz xenony jeżeli nie masz psudo skórzanych stołków to wersja comfort Jeśli jest to jakaś francuska lub nawet kanadyjska specyfikacja to nie jest to takie oczywiste, że comfort i ksenony. Edytowane 11 Grudnia 2020 przez Michał W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam XV Opublikowano 11 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2020 (edytowane) 30 minut temu, Karas napisał: to masz xenony jeżeli nie masz psudo skórzanych stołków to wersja comfort No nie,. nie mam 18 minut temu, Michał W. napisał: Jeśli jest to jakaś francuska lub nawet kanadyjska specyfikacja to nie jest to takie oczywiste, że comfort i ksenony. To wersja Kanadyjska, z szyberdachem, tempomatem....... resztę się dowiem...... Mam nadzieję że pomożecie..... A gdzie szukać takich danych, na tabl VIN, wlepkach, dow. rej. ????? Edytowane 11 Grudnia 2020 przez Adam XV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 11 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2020 Aaaaaaa, Ameryka.... To wiele zmienia z którego roku masz auto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 11 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2020 6 godzin temu, Karas napisał: 1) zapewne jest. W autach od 2014 system ten jest obowiązkowym wyposażeniem pojazdu. Jak sprawdzic? albo podjedz do wulkanizatora żeby przyłożył przyrząd do diagnostyki do wentyla żeby zczytał ID czujnika albo spuść powietrze z jednym z kół - do 30 minut jazdy na flaku powinna się zapalić zółto pomarańczowa kontrolka na desce 2) zapewne odsadzenie et 55 3) jaką masz wersje tego XV . Wersja comfort i exclusive miała xenony wersja active ( bez tempomatu i z jednostarefową klima ) żarówki Przecież po lewej od kiery powinien być guzik od sys monitorowania ciśnienia w oponach. Jeśli system jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam XV Opublikowano 11 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2020 Rocznik 2015,. srebrne listwy na drzwiach i, na progach i na tylnym zderzaku ( to co nie okradli w drodze do kraju) , bagażnik goły, okradziony *( podpowiedzcie, jakie są wyposażenia tych aut w serwisie, co do kupić, jaka siatka na zakupy wyposażeniu bagażnika itp. po odebraniu z o obszaru celnengo, został,okradziony ze wszystkich gadżetrów... Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 11 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2020 @Adam XV Zdjęcia auta były by pomocne w ustaleniu czego brakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 11 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2020 Godzinę temu, Adam XV napisał: Rocznik 2015,. srebrne listwy na drzwiach i, na progach i na tylnym zderzaku ( to co nie okradli w drodze do kraju) , bagażnik goły, okradziony *( podpowiedzcie, jakie są wyposażenia tych aut w serwisie, co do kupić, jaka siatka na zakupy wyposażeniu bagażnika itp. po odebraniu z o obszaru celnengo, został,okradziony ze wszystkich gadżetrów... Pozdrawiam Adam. http://www.cars101.com/subaru/crosstrek/crosstrek2015.html - to jest z rynku USA, strona dosyć siermiężna ale treściwa. Zakładam, że wersja na Kanadę różniła się tylko systemem metrycznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam XV Opublikowano 12 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2020 (edytowane) 11 godzin temu, Michał W. napisał: @Adam XV Zdjęcia auta były by pomocne w ustaleniu czego brakuje. No to jest fotka.. Edytowane 12 Grudnia 2020 przez Adam XV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2020 Ale środka - deska, przełączniki, tapicerka, zegary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam XV Opublikowano 14 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2020 Witam Za poradą udałem się do serwisu oponiarskiego, gdzie nie stwierdzili czujników ciśnienia w kołach ( na częstotliwościach europejskich i amerykanckich ), co mnie osobiście cieszy. Jeśli chodzi o wersję, to chyba raczej na pewno "active" Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 14 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2020 Moim zdaniem czujniki ciśnienia w oponach w znaczący sposób podnoszą nasze bezpieczeństwo... Większość Januszy wybuchnie teraz śmiechem, jednak nawet większego ubytku ciśnienia nie zauważymy na parkingu... w oponie musi być bardzo mało powietrza aby to wychwycić A nie wspomnę o przebiciu opony podczas jazdy sam byłem do tego sceptyczny puki czujnik ostrzegł mnie przed problemem... lampy wyładowcze rozpoznasz w nocy po odpaleniu będziesz widział samo poziom... po drugie ksenon dłużej znacznie startuje(osiąga pełną moc świetlną) od świateł halogenowych. W przypadku świateł xenonowych nie będziesz miał pokrętła od poziomu ustawienia świateł, w przypadku lamp konwencjonalnych będziesz posiadał pokrętło od wysokości lamp 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 14 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2020 Zgadzam się z tym co pisze @SubaruLPG, ostatnio nie zauważyłem znacznego ubytku powietrza w lewym tylnym kole. Wystraszyłem się jak samochód zaczął się dziwnie zachowywać na łuku którym normalnie wracam z pracy (prędkość ok 50km/h), samochodem bujało i uciekał z pasa. Bardzo nie przyjemne uczucie. A rano już w tym kole powietrza nie było. Tylko czy czujniki już taki ubytek wyłapią w czasie powrotu z pracy gdzie w samochodzie siedzę 10 minut. Wyżej @Karas napisał o 30 minutach. Poważnie zastanawiam się nad zakupem uniwersalnego kompletu i ten wyświetlacz wcisnąć po prostu do schowka, niech sobie pika jak musi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 14 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2020 Nie będę po raz kolejny pisał tego samego bo mi się już nie chce @SubaruLPG pośmigaj takim Subaru z rocznika np. 2014 , spuść powietrze z któregoś z kół i zobacz kiedy system wychwyci ubytek zapalając żółtą kontrolkę na desce. Jak już zobaczysz wróć do tego tematu i przeproś wszystkich Januszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 14 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2020 (edytowane) W starszym Chryslerze po odblokowaniu funkcji masz poziom ciśnienia na każdym z kół, po upuszczeniu ciśnienia w jednym z kół komputer szybko nas zaalarmuję.. W Oplu signum masz również wskazania ciśnienia z poziomu komputera pokładowego i również działa to dość szybko z tego co pamiętam W Subaru nie wiem jak szybko to działa(przyznaję) czujniki pośrednie działają z sporym opóźnieniem, dlatego iż zliczają prędkość obrotową kół, biorą pod uwagę za pewne czujnik przeciążeń wzdłużnych położenie kierownicy i pieron wie co jeszcze. i jest to kiepska metoda bardzo wolno ostrzegania nas. Nie zawsze działa i jest to gadżet bardziej niż coś użytecznego. Edytowane 14 Grudnia 2020 przez SubaruLPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2020 Nie wiem jak w starych jest, ale w XV II pokazuje ciśnienie każdego z kół, zmianę wartości wychwytuje po 300-400 metrach - ostatnio sprawdzałem na stacji (oponiarz nabił do 2,7 więc podjechałem nieco upuścić). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam XV Opublikowano 14 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2020 W dniu 11.12.2020 o 19:56, owad napisał: Przecież po lewej od kiery powinien być guzik od sys monitorowania ciśnienia w oponach. Jeśli system jest Nic takiego nie zauważyłem 2 godziny temu, SubaruLPG napisał: "....W przypadku świateł xenonowych nie będziesz miał pokrętła od poziomu ustawienia świateł, w przypadku lamp konwencjonalnych będziesz posiadał pokrętło od wysokości lamp..." Jest tylko pokrętło sterowania jasnością wyświetlacza ( zał. foto ) Podpowiedzcie mi jeszcze : jaka jest średnica otworu centralnego felgi??? Na stalowej feldze dojazdówki pisze ET 55, a nie miałem jak zmierzyć otworu suwmiarką. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 15 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2020 9 godzin temu, aflinta napisał: Nie wiem jak w starych jest, ale w XV II pokazuje ciśnienie każdego z kół, zmianę wartości wychwytuje po 300-400 metrach - ostatnio sprawdzałem na stacji (oponiarz nabił do 2,7 więc podjechałem nieco upuścić). w starych jest tak że żaden wyświetlacz nie pokazuje ciśnienia każdego z kół . Jeżeli ciśnienie w którymś kole spadnie i komp to wychwyci ( chociaż wydaje mi się że prędzej ty wychwycisz że coś jest nie ok niż auto ) zapala żółtą kontrolkę na zegarach - tyle i nic więcej. Jeżeli system zaczyna szwankować kontrolka miga przez jakiś czas i później zapala się na stałe. Równie dobrze tego systemu mogłoby nie byc. Co innego w nowym XV tam jest tak rozwiązane jak być powinno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 Dzisiaj po tygodniu nie jeżdżenia zostałem zaskoczony tym (ze stosownym komunikatem) Czy powinienem już gnać do ASO bo czujniki zgłupiały czy też ktoś mi upuścił powietrza z kół ? Na oko nie widać Ciśnieniomierzem nie sprawdzałem, spieszyłem się do chorej i do szpitala. Koło tak wygląda po przejechaniu około 40 km, komunikat i wskazania niskiego ciśnienia nadal są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 23 minuty temu, Szürkebarát napisał: Dzisiaj po tygodniu nie jeżdżenia zostałem zaskoczony tym (ze stosownym komunikatem) Czy powinienem już gnać do ASO bo czujniki zgłupiały czy też ktoś mi upuścił powietrza z kół ? Na oko nie widać Ciśnieniomierzem nie sprawdzałem, spieszyłem się do chorej i do szpitala. Koło tak wygląda po przejechaniu około 40 km, komunikat i wskazania niskiego ciśnienia nadal są. imho masz trochę za niskie te ciśnienie (2,3/2,4 dla xv 2.0). Najlepiej spokojnie na stacji sprawdzić i dopompować. Ja miałem wariactwo czujników przy wyjeździe (służbowym ) na święta - mimo poprawnych ciśnień i wskazań, cały czas wchodził alarm czujników. Przez parę dni zapalała się i gasła po jakimś czasie lampka "i" oraz "opony". Miałem zajechać do ASO po Nowym Roku, ale uziemił mnie covid...a teraz wszystko wróciło do normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 Pytanie kluczowe - jak to się stało że mam za niskie ciśnienie (we wszystkich kołach!) gdy przez ostatnie półtora roku było właściwe, w granicach 2,2-2,25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 3 minuty temu, Szürkebarát napisał: Pytanie kluczowe - jak to się stało że mam za niskie ciśnienie (we wszystkich kołach!) gdy przez ostatnie półtora roku było właściwe, w granicach 2,2-2,25 Sąsiad, który Cię nie lubi (ale, że chciało mu się z 4 opon i w miarę równo spuścić ?! chyba, że to było czterech sąsiadów) Niska temperatura, ale chyba nie aż tyle by spadło...Ja u siebie obstawiałem, że bateryjka pada, ale jakoś się sama naprawiła Przy okazji kolejnego przeglądu w ASO zgłoszę problem, chyba, że problem wróci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się