Skocz do zawartości

E-boxer nie jedzie w tybie EV


Daimon

Rekomendowane odpowiedzi

On 12/14/2020 at 12:59 PM, Dyrekcja said:

Naturalnie nie dokonam „analizy na odległość”, ale trochę własnych obserwacji (też jeżdżę aktualnie e-boxerem).

Pomijając kwestię nagrzania silnika spalinowego zasięg elektryczny aktualnie jest radykalnie niższy.

Przyczyna to to, że bateria trakcyjna e-boxera jest wyłącznie baterią trakcyjną. Czyli wystarczy, że mam włączone ogrzewanie kabiny i gdy temperatura spadnie poniżej zadanej wartości sinik spalinowy dołącza się, aby tego ogrzewania właśnie dostarczyć. Inny element to odbiorniki prądu. Gdy mam światła mijania + wentylacja kabiny + wycieraczki i być może jeszcze podgrzewanie foteli, to bateria samochodu musi być doładowywana. A tego bateria trakcyjna nie dokona, więc dołącza się silnik spalinowy. Także na tych samych trasach również widzę radykalnie rzadsze przechodzenie w tryb elektryczny oraz krótszy zasięg na tym silniku. Ale przez te odbiorniki prądu również okres wyłączenia silnika spalinowego w ramach start-stop stał się znacznie krótszy. Z tym, ż e z mojego doświadczenia (samochód ma ponad 20.000 km) powrót do wyższych temperatur oznacza też powrót do wyższego zasięgu elektrycznego itp.

Oczywiście nie mogę wykluczyć, że w Pańskim samochodzie coś jest „nietak”, ale wobec braku stwierdzenia błędów w systemie raczej poczekałbym z wnioskami do bardziej sprzyjających warunków.

 

Pozdrowienia


Cytuję:  A tego bateria trakcyjna nie dokona, więc dołącza się silnik spalinowy.

Można więcej szczegółów? Bowiem ja zakładałem (być może błędnie, bowiem nie posiadam dokumentacji do e-boxera w Forester), bazując nieco na https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2013/MC-10067055-3639.pdf, że:

ISG głównie ładuje aku "rozruchowy" z wyjątkiem kiedy naładowanie bateri wysokiego napięcia (trakcyjnej) spada poniżej 38%.
Gdy stan naładowania bateri trakcyjnej spada poniżej 38% załącza się przekaźnik, ktory powoduje że ISG zaczyna ładować aku wspomagające.

A zatem:
- kiedy kierowca włącza silnik, bateria trakcyjna(hybryda) ładuje aku pomocnicze - załącza się przetwornik DC/DC i z 100V (bateria trakcyjna) robi 13.8V i ładuje 
- kiedy pojazd pozostaje nieruchomy, bateria hybrydowa zacznie się rozładowywać, jak spadnie poniżej 38% - przetwronik DC/DC się wyłącza, załączy się przekaźnik i ISG zacznie ładować aku pomocnicze

A zatem:
- aku pomocnicze:
    -- jest domyślnie ładowane z baterii trakcyjnej przez przetwornik DC/DC 100v -> 13.8V
    -- nie jest ładowane domyślnie przez ISG (alternator) - dopiero jedynie jak bateria trakcyjna spadnie poniżej 38%
- aku rozruchowy jest ładowany domyślnie przez ISG do momentu spadku baterii trakcyjnej poniżej 38%, wówczas ISG ładuje aku pomocnicze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Podłączam się pod temat.

Te same objawy plus brak systemu auto start. Przy puszczeniu gazu obroty dochodzą do 1,5 tys spadaja do 800 i dopiero po dłuższej chwili do 600.

Problem udaje sie obejść chwilowo otwierajac maske i sprawdzając napiecie na akumulatorach, co daje czasem dłuższą chwilę z ev. 

Podobnie jak mój poprzednik od serwisu usłyszałem, że ten typ tak ma, wina niedoskonałego systemu i po kilku dniach powinnow wrócić do normy, szkoda tylko, że nikt przy zakupie nie informuje o takiej przypadłości. 

Chciałbym żeby do sprawy odniósł się jakiś konkretny przedstawiciel marki i zaproponował rozwiązanie problemu. Napisałem do centrali w holandii ale narazie nie otrzymałem odpowiedzi.

Dodam jeszcze, że sytuacja występuje przy jeździe bez ac na dziennych i z telefonem w usb, nawet bez radia, a samo ev czasem działa mino włączonego ac świateł itp, ale tylko czasem.

 

 

W dniu 14.12.2020 o 12:59, Dyrekcja napisał:

Naturalnie nie dokonam „analizy na odległość”, ale trochę własnych obserwacji (też jeżdżę aktualnie e-boxerem).

Pomijając kwestię nagrzania silnika spalinowego zasięg elektryczny aktualnie jest radykalnie niższy.

Przyczyna to to, że bateria trakcyjna e-boxera jest wyłącznie baterią trakcyjną. Czyli wystarczy, że mam włączone ogrzewanie kabiny i gdy temperatura spadnie poniżej zadanej wartości sinik spalinowy dołącza się, aby tego ogrzewania właśnie dostarczyć. Inny element to odbiorniki prądu. Gdy mam światła mijania + wentylacja kabiny + wycieraczki i być może jeszcze podgrzewanie foteli, to bateria samochodu musi być doładowywana. A tego bateria trakcyjna nie dokona, więc dołącza się silnik spalinowy. Także na tych samych trasach również widzę radykalnie rzadsze przechodzenie w tryb elektryczny oraz krótszy zasięg na tym silniku. Ale przez te odbiorniki prądu również okres wyłączenia silnika spalinowego w ramach start-stop stał się znacznie krótszy. Z tym, ż e z mojego doświadczenia (samochód ma ponad 20.000 km) powrót do wyższych temperatur oznacza też powrót do wyższego zasięgu elektrycznego itp.

Oczywiście nie mogę wykluczyć, że w Pańskim samochodzie coś jest „nietak”, ale wobec braku stwierdzenia błędów w systemie raczej poczekałbym z wnioskami do bardziej sprzyjających warunków.

 

Pozdrowienia

 

Edytowane przez www
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 95% problemy z "wchodzeniem" w tryb EV są po stronie akumulatora tego małego po stronie pasażera. Wchodził model Crostrek w 2013 były dokładnie te same problemy można sobie poczytać na forach US. Europejski eBoxer to dalej ta sama konstrukcja jedynie delikatnie silnik spalinowy zmieniony. 

Można podładować akumulator ten mały jakąś ładowarka mikroprocesorowa aby go nie uszkodzić bo to AGM. Po tym zabiegu przez jakiś czas samochód będzie wchodzić w tryb EV. Najlepiej go wymienić na coś innego niż Panasonic;) Ja brałem Yuase z yarisa hybrydowego. przez ponad rok wszysko działało a później sprzedałem to "cudo";)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, bombelllooo napisał:

W 95% problemy z "wchodzeniem" w tryb EV są po stronie akumulatora tego małego po stronie pasażera. Wchodził model Crostrek w 2013 były dokładnie te same problemy można sobie poczytać na forach US. Europejski eBoxer to dalej ta sama konstrukcja jedynie delikatnie silnik spalinowy zmieniony. 

Można podładować akumulator ten mały jakąś ładowarka mikroprocesorowa aby go nie uszkodzić bo to AGM. Po tym zabiegu przez jakiś czas samochód będzie wchodzić w tryb EV. Najlepiej go wymienić na coś innego niż Panasonic;) Ja brałem Yuase z yarisa hybrydowego. przez ponad rok wszysko działało a później sprzedałem to "cudo";)

Aku po lewej padł i został wymieniony w marcu o ile pamietam. Problem pojawia się bez względu czy napiecie to 12,80 czy 12 i tak jak pisałem wyżej wystarczy podnieść maskę przyłożyć multimetr na klemy i zaczyna działać, by po jakimś czasie ______. Samochód z listopada 2021.

Edytowane przez www
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator po lewej (strona kierowcy) jest to zwykły akumulator do rozrusznika i działania wszystkich systemów. ten po prawej jest do systemu start stop ale kiedy potrzeba go wprowadzić w system elektryczny i wyprowadzić z niego. 

Jeśli samochód taki świeży to spróbuj naładować go małą ładowarką mikroprocesorową i zobacz czy nie ma różnicy. Ja i tak stawiam ze to "padło" a nie akumulator co tam jest montowany:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2022 o 14:16, bombelllooo napisał:

akumulator po lewej (strona kierowcy) jest to zwykły akumulator do rozrusznika i działania wszystkich systemów. ten po prawej jest do systemu start stop ale kiedy potrzeba go wprowadzić w system elektryczny i wyprowadzić z niego. 

Jeśli samochód taki świeży to spróbuj naładować go małą ładowarką mikroprocesorową i zobacz czy nie ma różnicy. Ja i tak stawiam ze to "padło" a nie akumulator co tam jest montowany:))

Dziękuje za radę, jednak aku po prawej od kierowcy oscyluje od 12,8 do 13,2 i nie widze sensu ładowania. To co mówisz przerabiałem w marcu, a póżniej już była wymiana bo aku zaiste padł. Ja podejrzewam, że padło sterowanie albo jakiś czujnik. Zobacze po wakacjach w serwisie, może łaskawie pomogą a może nie.

Edytowane przez www
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobisz jak uważasz:)

Ja dalej obstawiam prawy aku. :) to nie jest glupi układ, że jak zwali się jakiś czujnik itp to nie wywali żadnego błędu. 

 

przykładowo u siebie miałem zdechły akumlator po lewej stronie więc nie byłem w stanie odpalić samochodu, podciągałem przewód jeden z klemy plusowej z lewego do prawego aku:) samochód na prawym aku normalnie odpalał, pomimo że dla systemu hybrydowego ten aku już był szrotem. Tam jest jakiś pomiar, analiza gdzie komputer decyduje czy można samochód wprowadzić w tryb elektryczny czy też nie.

Oczywiście może być coś innego bo to dość skomplikowany układ. Życzę powodzenia i daj znać jak już będzie znaleziona przyczyna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście zwykle nie jeżdżę w trybie ev ( nawiew na szybę) bo mnie to wk#$@ia- zero oszczędności mniejsza elastyczność / szarpanie itp..koniec offtopu Okresowo korzystam z tego trybu np w długim korku i wydaje mi się że co nieco poznałem jego mechanizm załączenia przez kilkadziesiąt tysięcy km. Wiem też że długotrwałą jazda autostrada / ekspresówka w trybie I sprzyja dogłębnemu rozładowaniu baterii przy minimalnym odzysku stąd polecam jazdę w/w w trybie S bo silnik i tak słaby i co chwilę wachluje skrzynia - różnica w spalaniu żadna a komfort jazdy zdecydowanie lepszy. Moja rada:  Pojeździj autem w trybie S zeby całkowicie naładować bateria trakcyjna i tak rozgrzać silnik . Podjedź pod puste centrum handlowe /drogę polna itp. Wyłącz koniecznie klimatyzację ( ale wszystko przyciskiem off, nie tylko AC) oraz inne odbiorniki.. Zresetuj licznik dzienny. Jeżeli nie będziesz w stanie pojechac dalej niż 1.5 km w trybie ev znaczy że coś nie halo. Ja osobiście kiedyś przejechałem ( dla sportu) około 2km po plaskim dopóki w baterii nie została 1 kreska/ W korku spokojnie przejadę kilometr przy wyłączonej AC..  Do wykorzystania trybu EV bardzo dużo ma do powiedzenia klima i jej ustawienie. W przypadku ustawienia " dużej mocy" w upalne dni silnik nie wyłączy się dłużej niż na 10-15 sekund niezależnie od poziomu baterii. Z kolei przy trybie umiarkowanym spokojnie doczeka całe światła mimo że w kabinie już gorąco.Dlatego konieczne jest wyłączenie całego panelu klimatyzacjiżeby test był  calkowicie.miarodajny. Jakbyś chciał porównać i będziesz kiedyś w świętokrzyskim to służę moim egzemplarzem.

Edytowane przez Tolekcacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.12.2020 o 10:35, radiolog napisał:

w lecie miałem 9.5,teraz 9.8

Podobnie mi wyszło na jeździe próbnej XV w ASO Zdanowicz (pozdrawiam) ale korki były okrutne więc uważam że całkiem całkiem

nie dokończa rozumiem zasady kiedy włącza się ten spalinowy, bo dość często chodził pomimo 45 min przejazdu - być może miałem coś włączone.

Generalnie mi było ciężko się przekonać, bo na co dzień jeżdżę 2.5XT albo SBD więc mocowo duża różnica i ma się wrażenie, że ten E-Boxer "nie idzie", ale co gorsza, reakcja na linii-gaz-silnik-skrzynia taka opóźniona - ale automatem praktycznie nie jeżdżę więc nie mam porównania

reszta, bardzo fajna, bardzo cywilizowane auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 16.08.2022 o 19:52, Tolekcacek napisał:

Osobiście zwykle nie jeżdżę w trybie ev ( nawiew na szybę) bo mnie to wk#$@ia- zero oszczędności mniejsza elastyczność / szarpanie itp..koniec offtopu Okresowo korzystam z tego trybu np w długim korku i wydaje mi się że co nieco poznałem jego mechanizm załączenia przez kilkadziesiąt tysięcy km. Wiem też że długotrwałą jazda autostrada / ekspresówka w trybie I sprzyja dogłębnemu rozładowaniu baterii przy minimalnym odzysku stąd polecam jazdę w/w w trybie S bo silnik i tak słaby i co chwilę wachluje skrzynia - różnica w spalaniu żadna a komfort jazdy zdecydowanie lepszy. Moja rada:  Pojeździj autem w trybie S zeby całkowicie naładować bateria trakcyjna i tak rozgrzać silnik . Podjedź pod puste centrum handlowe /drogę polna itp. Wyłącz koniecznie klimatyzację ( ale wszystko przyciskiem off, nie tylko AC) oraz inne odbiorniki.. Zresetuj licznik dzienny. Jeżeli nie będziesz w stanie pojechac dalej niż 1.5 km w trybie ev znaczy że coś nie halo. Ja osobiście kiedyś przejechałem ( dla sportu) około 2km po plaskim dopóki w baterii nie została 1 kreska/ W korku spokojnie przejadę kilometr przy wyłączonej AC..  Do wykorzystania trybu EV bardzo dużo ma do powiedzenia klima i jej ustawienie. W przypadku ustawienia " dużej mocy" w upalne dni silnik nie wyłączy się dłużej niż na 10-15 sekund niezależnie od poziomu baterii. Z kolei przy trybie umiarkowanym spokojnie doczeka całe światła mimo że w kabinie już gorąco.Dlatego konieczne jest wyłączenie całego panelu klimatyzacjiżeby test był  calkowicie.miarodajny. Jakbyś chciał porównać i będziesz kiedyś w świętokrzyskim to służę moim egzemplarzem.

Problemem jest, że mimo całej bateri trakcyjnej ev nie działa tak jak i stary stop. Teraz byłem w trasce 750 km i nie włączył się ani razu, a gdy wracałem to działał cały czas, nawet mimo włączonej klimy( dwa paski). A teraz wróciłem i znowu przestał działać. Najbardziej mnie denerwuje to, że facet w serwisie mówi, że parę dni i się włączy i to autko tak ma. Będe dzwonił w tym tygodniu  do niemiec i zobacze co oni powiedza.

Co do wizyty to już z tego co piszesz u mnie jest ciekawsza sprawa, a do wizyty to nieczęsto jestem tam u was, ale dzięki za zaproszenie:)

Edytowane przez www
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2022 o 09:54, www napisał:

Problemem jest, że mimo całej bateri trakcyjnej ev nie działa tak jak i stary stop. Teraz byłem w trasce 750 km i nie włączył się ani razu, a gdy wracałem to działał cały czas, nawet mimo włączonej klimy( dwa paski).

dokładnie objaw zużytego tego małego akumulatora w komorze silnika. podczas długiej trasy doładował się odpowiednio i samochód przechodził w tryb EV. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.09.2022 o 17:00, Tolekcacek napisał:

to może jakby wychrzanic ten mały akumulator  całkowicie to nie wlaczalby się start stop i ev ? Aż korci mnie żeby spróbować

po co kupowales hybryde skoro chcesz smigac tylko na spalinowym? Moze warto rozwazyc sprzedaz tego auta (poki jest jeszcze cos warte) i zakup czegos mniej skomplikowanego z uturbionym silnikiem spalinowym? Spalanie bedzie podobne , frajda duzo większa i spokojniejszy sen :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2022 o 20:26, Karas napisał:

po co kupowales hybryde skoro chcesz smigac tylko na spalinowym? Moze warto rozwazyc sprzedaz tego auta (poki jest jeszcze cos warte) i zakup czegos mniej skomplikowanego z uturbionym silnikiem spalinowym? Spalanie bedzie podobne , frajda duzo większa i spokojniejszy sen :)

Bo chciałem kupić Forestera... Hybryda jest zbędnym dodatkiem tym bardziej że nie działa to chociaż w połowie tak dobrze jak w Toyotach. Już lepiej żeby był to całkowity mhev niż taka świnka morska co udaje że da się jechać na prądzie...jakby była możliwość kupna zwykłego 2.0 czy 2.5 to na pewno zdecydowałbym się na taki silnik.. ale się nie dalo. 

Edytowane przez Tolekcacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
10 godzin temu, www napisał:

Witam

Kolega miał rację aku po prawej był do wymiany, jednak nie pomogło aso a naprawę zrobiłem sam. Nie polecam krakowskiego emila.

 

Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za czas i cierpliwość.

Hehehe... przerabiałem tego eBoxera jak jeszcze nie bylo ich w europie. Ta sama konstrukcja i ten sam badziewny prawy akumulator (po prawej stronie w komorze silnika). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...