Jump to content

E-boxer nie jedzie w tybie EV


Daimon
 Share

Recommended Posts

Proszę o radę, opinię. 

Pacjent to Forester SK model 2020 przebieg 7000km wersja e-boxer.

Samochód kupiony nowy spisywał się całkiem OK. Do momentu kiedy to po dłuższej trasie zaczęły dochodzić wysokie dźwięki (coś jak jednostajny pisk) z tyłu auta w momencie jazdy w trybie EV i nie zbyt przyjemny zapach. Samochód postał 3 dni nie używany następnie powrót do domu wydawało się że wszystko jest OK. NIesety zauważyłem, że znacznie zmniejszyła się możliwość jazdy w trybie EV. Do tej pory mogłem przejechać spokojnie kilka set metrów nawet lekko przyspieszając, aktulanie nie jestem w stanie poruszać się właściwie po parkingu żeby nie odpalił silnik spalinowy. Dodam, że temp nie ma tu wpływu gdyż wcześniej przy tych samych temp powietrza bez problemu dało się jeździć w trybie EV. 

Po wizycie w moim ulubionym serwisie.... na razie powstrzymam się od wymieniana nazwy... Pan stwierdził, że nie widzi żadnych błędów w systemie i jazda jaką wykonał też nie wskazuje, żeby było coś nie tak. Na moje pytanie czy wie że błędy pojawią się tylko wtedy o ile dany parametr jest monitorowany stwierdził, że nie widzi błędów w systemie :). Sugestia odniesienia do modelu demonstracyjnego jaki mają skończyła się komentarzem, że nie widzi błędów w systemie :)

 

Także drodzy forumowicze, może jesteście w stanie coś zasugerować poratować. Komentarz ze strony SIP czy Dyrekcji jest również mile widziany, gdyż po raz kolejny mogę powiedzieć, że poziom obsługi serwisowej potrafi zniechęcić każdego fana marki.

Link to comment
Share on other sites

No niestety, mi zaprzyjaźniony Serwis odraził kupna tego wynalazku ... Za skomplikowany i za drogi w naprawie. A "+" -ów brak.
Pewnie ta dluzsza trasa była z gazem w podłogę i takie skutki.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Po tym co napisałeś na początku wynika, że coś się spaliło w obrębie akumulatorów. W bagażniku są akumulatory od EV, jeśli nie ma błędów, to coś się stało z samymi celami i spadła pojemność zestawu. Pan w serwisie nie ma żadnego doświadczenia z eBoxerem, bo jeszcze nie słyszałem, żeby były z układem hybrydowym jakieś problemu i pewnie nie chciało mu się w ogóle w to zagłębiać. Było szkolenie z eBoxera i powinien się zająć tym ktoś, komu w ogóle chce się ruszyć głową. Temat jest dla ASO, ja bym dążył do wymiany akumulatorów na gwarancji.   

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, kumir napisał:

No niestety, mi zaprzyjaźniony Serwis odraził kupna tego wynalazku ... Za skomplikowany i za drogi w naprawie. A "+" -ów brak.
Pewnie ta dluzsza trasa była z gazem w podłogę i takie skutki.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
 

 

W sumie to do wystąpienia tej usterki byłem zadowolony. Trasa byla jak to trasa z żoną i dziećmi więc bez przesady z tym gazem w podłogę, raczej normlana jazda autostradą.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, ir3n3usz napisał:

Po tym co napisałeś na początku wynika, że coś się spaliło w obrębie akumulatorów. W bagażniku są akumulatory od EV, jeśli nie ma błędów, to coś się stało z samymi celami i spadła pojemność zestawu. Pan w serwisie nie ma żadnego doświadczenia z eBoxerem, bo jeszcze nie słyszałem, żeby były z układem hybrydowym jakieś problemu i pewnie nie chciało mu się w ogóle w to zagłębiać. Było szkolenie z eBoxera i powinien się zająć tym ktoś, komu w ogóle chce się ruszyć głową. Temat jest dla ASO, ja bym dążył do wymiany akumulatorów na gwarancji.   

A masz propozycję, które ASO ma pojęcie ?

Link to comment
Share on other sites

To tym bardziej sprawa gwarancyjna!.

Niestety nie wiadomo jakie ASO ma pojęcie ( może od Toyoty - oczywiście żart ).
Spróbować w tych dużych ( Waw, KRK).


Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

A co pokazuje ikona wykorzystywania energii , bateria się ładuje ? Ładuje się do pełna, czy nie ładuje?
Zauważyłem ze tryb ev sprawdza się w korkach, jak wcześniej jechało się w trybie S, wtedy bateryjka trakcyjna jest naładowana full i pali się do oddawania energii i pewnie komputer tez pali się do wykorzystywania tego trybu. Przy ciągłej jeździe w trybie I system działa gorzej, bo bateryjka trakcyjna jest ciagle na deficycie energetycznym.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.12.2020 o 21:43, Daimon napisał:

Niestety zauważyłem, że znacznie zmniejszyła się możliwość jazdy w trybie EV. Do tej pory mogłem przejechać spokojnie kilka set metrów nawet lekko przyspieszając, aktulanie nie jestem w stanie poruszać się właściwie po parkingu żeby nie odpalił silnik spalinowy.

W niskich temperaturach EV znacznie szybciej przechodzi w napęd spalinowy( gaz wciśnięty max 10 %), latem można było w płaskim terenie na EV poruszać się z gazem wciśniętym do 15%.

Nie zimnym silniku EV nie uruchamia się.

Link to comment
Share on other sites

Tak zgadzam się z tym że w przypadku zimnego auta nie włącza się EV ale po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów w ruchu miejskim w temp ~0 jak obecnie zakładam, że układ nie jest już zimny.

Link to comment
Share on other sites

47 minut temu, radiolog napisał:

A co pokazuje ikona wykorzystywania energii , bateria się ładuje ? Ładuje się do pełna, czy nie ładuje?
Zauważyłem ze tryb ev sprawdza się w korkach, jak wcześniej jechało się w trybie S, wtedy bateryjka trakcyjna jest naładowana full i pali się do oddawania energii i pewnie komputer tez pali się do wykorzystywania tego trybu. Przy ciągłej jeździe w trybie I system działa gorzej, bo bateryjka trakcyjna jest ciagle na deficycie energetycznym.

Ikona pokazuje, że jest naładowany w wartościach 75 do 100% i dalej zasięg w trybie EV dramatycznie krótki...

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, radiolog napisał:

A co pokazuje ikona wykorzystywania energii , bateria się ładuje ? Ładuje się do pełna, czy nie ładuje?
Zauważyłem ze tryb ev sprawdza się w korkach, jak wcześniej jechało się w trybie S, wtedy bateryjka trakcyjna jest naładowana full i pali się do oddawania energii i pewnie komputer tez pali się do wykorzystywania tego trybu. Przy ciągłej jeździe w trybie I system działa gorzej, bo bateryjka trakcyjna jest ciagle na deficycie energetycznym.

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Daimon napisał:

Tak zgadzam się z tym że w przypadku zimnego auta nie włącza się EV ale po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów w ruchu miejskim w temp ~0 jak obecnie zakładam, że układ nie jest już zimny.

u mnie jakoś rzadziej się włącza albo wcale , przy obecnych temperaturach

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.12.2020 o 21:43, Daimon napisał:

Proszę o radę, opinię. 

Pacjent to Forester SK model 2020 przebieg 7000km wersja e-boxer.

Samochód kupiony nowy spisywał się całkiem OK. Do momentu kiedy to po dłuższej trasie zaczęły dochodzić wysokie dźwięki (coś jak jednostajny pisk) z tyłu auta w momencie jazdy w trybie EV i nie zbyt przyjemny zapach. Samochód postał 3 dni nie używany następnie powrót do domu wydawało się że wszystko jest OK. NIesety zauważyłem, że znacznie zmniejszyła się możliwość jazdy w trybie EV. Do tej pory mogłem przejechać spokojnie kilka set metrów nawet lekko przyspieszając, aktulanie nie jestem w stanie poruszać się właściwie po parkingu żeby nie odpalił silnik spalinowy. Dodam, że temp nie ma tu wpływu gdyż wcześniej przy tych samych temp powietrza bez problemu dało się jeździć w trybie EV. 

Po wizycie w moim ulubionym serwisie.... na razie powstrzymam się od wymieniana nazwy... Pan stwierdził, że nie widzi żadnych błędów w systemie i jazda jaką wykonał też nie wskazuje, żeby było coś nie tak. Na moje pytanie czy wie że błędy pojawią się tylko wtedy o ile dany parametr jest monitorowany stwierdził, że nie widzi błędów w systemie :). Sugestia odniesienia do modelu demonstracyjnego jaki mają skończyła się komentarzem, że nie widzi błędów w systemie :)

 

Także drodzy forumowicze, może jesteście w stanie coś zasugerować poratować. Komentarz ze strony SIP czy Dyrekcji jest również mile widziany, gdyż po raz kolejny mogę powiedzieć, że poziom obsługi serwisowej potrafi zniechęcić każdego fana marki.

To prawda. Po źle wyregulowanym czujniku pod pedałem hamulca w ramach akcji naprawczej Forester IV sam hamował w najmniej oczekiwanych momentach. Nie usłyszałem nawet przepraszam w aso D... w Warszawie. Taki poziom usługi i kultury:(

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 

:blink:

nie ma co przewracać oczami, to są doświadczenia empiryczne z użytkowania, nawet jak to brzmi jak bełkot.

Tryb S wydajniej ładuje baterię trakcyjną niż tryb I, ale i wydajniej wykorzystuje moment obrotowy silnika elektrycznego, poza tym mniej wyje, bo nie pozwala na wbijanie od razu 6, żeby zaraz przy obciążeniu zbijać do 2.

Dlatego dalej twierdzę, że częstsze jeżdżenie w trybie S wpływa na dłuższe dystanse w trybie EV/I

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, radiolog napisał:

Dlatego dalej twierdzę, że częstsze jeżdżenie w trybie S wpływa na dłuższe dystanse w trybie EV/I

zapomniałem , że w XV którą jeżdżę nie ma trybu I ani S więc stąd moje zdziwienie :facepalm: dopytałem w serwisie i ma Pan rację :)

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Naturalnie nie dokonam „analizy na odległość”, ale trochę własnych obserwacji (też jeżdżę aktualnie e-boxerem).

Pomijając kwestię nagrzania silnika spalinowego zasięg elektryczny aktualnie jest radykalnie niższy.

Przyczyna to to, że bateria trakcyjna e-boxera jest wyłącznie baterią trakcyjną. Czyli wystarczy, że mam włączone ogrzewanie kabiny i gdy temperatura spadnie poniżej zadanej wartości sinik spalinowy dołącza się, aby tego ogrzewania właśnie dostarczyć. Inny element to odbiorniki prądu. Gdy mam światła mijania + wentylacja kabiny + wycieraczki i być może jeszcze podgrzewanie foteli, to bateria samochodu musi być doładowywana. A tego bateria trakcyjna nie dokona, więc dołącza się silnik spalinowy. Także na tych samych trasach również widzę radykalnie rzadsze przechodzenie w tryb elektryczny oraz krótszy zasięg na tym silniku. Ale przez te odbiorniki prądu również okres wyłączenia silnika spalinowego w ramach start-stop stał się znacznie krótszy. Z tym, ż e z mojego doświadczenia (samochód ma ponad 20.000 km) powrót do wyższych temperatur oznacza też powrót do wyższego zasięgu elektrycznego itp.

Oczywiście nie mogę wykluczyć, że w Pańskim samochodzie coś jest „nietak”, ale wobec braku stwierdzenia błędów w systemie raczej poczekałbym z wnioskami do bardziej sprzyjających warunków.

 

Pozdrowienia

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Naturalnie nie dokonam „analizy na odległość”, ale trochę własnych obserwacji (też jeżdżę aktualnie e-boxerem).

Pomijając kwestię nagrzania silnika spalinowego zasięg elektryczny aktualnie jest radykalnie niższy.

Przyczyna to to, że bateria trakcyjna e-boxera jest wyłącznie baterią trakcyjną. Czyli wystarczy, że mam włączone ogrzewanie kabiny i gdy temperatura spadnie poniżej zadanej wartości sinik spalinowy dołącza się, aby tego ogrzewania właśnie dostarczyć. Inny element to odbiorniki prądu. Gdy mam światła mijania + wentylacja kabiny + wycieraczki i być może jeszcze podgrzewanie foteli, to bateria samochodu musi być doładowywana. A tego bateria trakcyjna nie dokona, więc dołącza się silnik spalinowy. Także na tych samych trasach również widzę radykalnie rzadsze przechodzenie w tryb elektryczny oraz krótszy zasięg na tym silniku. Ale przez te odbiorniki prądu również okres wyłączenia silnika spalinowego w ramach start-stop stał się znacznie krótszy. Z tym, ż e z mojego doświadczenia (samochód ma ponad 20.000 km) powrót do wyższych temperatur oznacza też powrót do wyższego zasięgu elektrycznego itp.

Oczywiście nie mogę wykluczyć, że w Pańskim samochodzie coś jest „nietak”, ale wobec braku stwierdzenia błędów w systemie raczej poczekałbym z wnioskami do bardziej sprzyjających warunków.

 

Pozdrowienia

I właśnie dlatego Dyrekcja jest Dyrekcją... 

Zgadzam się ze przedstawionymi zasadami pracy baterii trakcyjnej, mam nadzieję, że wszystko jest OK i praca w bardziej sprzyjających warunkach wróci do normy. Nie uspokaja to jednak moich podejrzeń, nie widzę dużej różnicy w warunkach klimatycznych jak i włączonym osprzęcie w stosunku do referencyjnego okresu do jakiego się odnoszę. Auto ma przejechane 7000km i jeszcze klika wiosen będzie na gwarancji, także będzie okazja zweryfikować stan pracę układu EV w bardziej sprzyjających warunkach.

 

Korzystając, zaangażowania Dyrekcji w temat pozwolę sobie na wyrażenie mojej opinii na temat serwisu Subaru, a wydaje mi się że mam już do tego pewne podstawy gdyż to moje trzecie auto z pod konstelacji plejad i gdybym kierował się jakością serwisu pierwsze byłoby ostatnim. Uważam, że jest taki moment w życiu każdej organizacji, kiedy relacje koleżeńskie powinny zejścia na drugi plan w stosunku do relacji biznesowych, tym samym odnosząc to do Subaru tolerowanie "warsztatów w garażach" czy braku kompetencji i naciąganiu klientów albo słynne wmawianie że ten typ tak ma nie powinno być tolerowane w wręcz piętnowane.

 

pozdrawiam serdecznie

Link to comment
Share on other sites

On 12/11/2020 at 12:09 AM, radiolog said:

nie ma co przewracać oczami, to są doświadczenia empiryczne z użytkowania, nawet jak to brzmi jak bełkot.

Tryb S wydajniej ładuje baterię trakcyjną niż tryb I, ale i wydajniej wykorzystuje moment obrotowy silnika elektrycznego, poza tym mniej wyje, bo nie pozwala na wbijanie od razu 6, żeby zaraz przy obciążeniu zbijać do 2.

Dlatego dalej twierdzę, że częstsze jeżdżenie w trybie S wpływa na dłuższe dystanse w trybie EV/I

Hmm .. Ja dość często ładuję baterię na full w trybie I. Z "S" korzystam sporadycznie, jak wyprzedzam :)
A masz porównanie spalania między dwoma trybami? Bo rozumiem, że teraz to głównie jeździsz w trybie "S"?

Edited by lazy_moose
Link to comment
Share on other sites

Hmm .. Ja dość często ładuję baterię na full w trybie I. Z "S" korzystam sporadycznie, jak wyprzedzam
A masz porównanie spalania między dwoma trybami? Bo rozumiem, że teraz to głównie jeździsz w trybie "S"?

Tryb I - jazda w korkach i do 50-60 km/h po drogach z leniwym ruchem, jak tylko luz i szeroka droga to włączam S.
Różnica w spalaniu to myśle 0,3 l więcej w trybie S
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites


Tryb I - jazda w korkach i do 50-60 km/h po drogach z leniwym ruchem, jak tylko luz i szeroka droga to włączam S.
Różnica w spalaniu to myśle 0,3 l więcej w trybie S
0,3wiecej tzn. Ile to pali w realu? Miasto, trasa do 90, trasa pow 140?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, kumir napisał:

0,3wiecej tzn. Ile to pali w realu? Miasto, trasa do 90, trasa pow 140?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
 

 głównie jezdżę o mieście, poza miastem do 120, autostrada i trasy szybkiego ruchu 130-140, ale poza miastem tylko tryb S

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ewemarkam said:

Nie odpowiedziałeś na pytanie :)
Też mnie ciekawi ile e-boxer pali w mieście.


Ja przejechałem 2,3k km - z czego:

600  - A4
ok 300 dojazd Wiocha --> Wrocław (trasa szybkiego ruchu)
reszta maisto

Średnią mam 8.1l - gdyby było samo miasto ja myślę, że miałbym mniej niż 8l.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...