Skocz do zawartości

2003 WRX na kompie PRODRIVE. Turbo ładuje 1,2 bar po czym doładowanie spada do 0,6 bar, czasem samo powraca


KaTM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :).

Mój problem dotyczy doładowania turbo.  Podczas jazdy dynamicznej, w trakcie maksymalnego doładowania 1,2 bar (wychodzi na zegarze i w programie ecuexplorer)   spada doładowanie do 0,6 bar. Brak błędów , check się nie pali, brak błędów w ecuexplorer. Auto wyraźnie słabsze i zmulone, turbo słychać jakby tak samo pracowało (jakby westgate jest otwarty i uwalnia spaliny). Po dalszej spokojnej jeździe bez pałowania pełne doładowanie czasem samo powraca. Różnie powraca -  po paru, parunastu kilometrach, czasem w ogóle.  

Czasem pomaga, czasem nie, wyłączenie  i włączenie zapłonu. 

Zawsze pomaga reset ECU w ecuexplorer, mimo (jak pisałem wcześniej braku błędów). Po resecie auto jedzie z pełnym doładowaniem  aż do ponownego spadku doładowania.

Moja impreza to  WRX 2003r. 2.0 z kompem PRODRIVE (265KM). Downpipe na szerokim kołnierzu, tylny tłumik PRODRIVE, Filtr  stożek K@N na dolocie, Blow off seria,  Zegar  "Pro G Race" doładowania. Ostatnio wymieniona została pierwsza sonda lambda przed uppipe na oryginał.  Posiadam 3-seolenoidy - na każdym dzieje się to samo. Rok temu wymienione turbo na używane po małym przebiegu (idealne), stare ładowało już tylko 0.9bar. Auto w tej konfiguracji jeździło 6 lat bez problemów ( jedynie wymiana turbo).

Ktoś może ma może jakieś pomysły??

 

Edytowane przez KaTM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wartości ciśnienia atmosferycznego w kompie. Odczyt ciśnienia w dolocie to suma ciśnienia atmosferycznego i doładowania turbo - dajmy dla przykładu 1 bar atm. plus 1.2 bar boost, czyli 2.2 bar w dolocie. Jeśli komp dostanie z czujnika ciśnienia atmosferycznego zły odczyt, że na zewnątrz jest dla przykładu 0.4 bar (zamiast prawdziwego 1 bar), to upuszcza ciśnienie, bo "myśli", że turbo podaje 2.2 - 0.4 = 1.8 bar, dlatego obcina wtedy boosta o 0.6 bar do zadanych 1.2 bar.

 

Miałem tak w Hawku WRX. U Ciebie może być to samo, ale nie musi. W każdym razie warto sprawdzić, bo objawy miałem praktycznie takie same z różnicą taką, że miałem błąd overboosta (Ty masz ecu Prodrive, więc może inaczej się zachowywać w takiej sytuacji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, thomson0073 napisał:

@Mateusz22 miał chyba podobny problem, z tego co kojarzę to krzaczył czujnik biegu jałowego.

A no miałem podobnie, z tym, że u mnie cały czas ładowało okolice 1bar i czuć było, że auto zamulone.. zero błędów, wszystko sprawne i szczelne. 

Nie było tak, że raz mi ładowało słabo raz dobrze, nie pomagały żadne resety. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie właśnie było raz dobrze raz źle, jak u @KaTM.

Ciśnienie powietrza w ciągu dnia jest raczej liniowe, inaczej byśmy wszyscy dostali migreny. W Hawku z czasem objawy się nasilały, a wykres ciśnienia atm wyglądał jak EKG człowieka przebiegle chorego na serce, który ma zaraz wykitować, bo zmieszał leki, narkotyki i alkohol.

 

Winny całej sytuacji był tak zaprawdę zły projekt. Okazało się, że czujnik ciśnienia atmosferycznego potrzebny do prawidłowego sterowania pracą turbo jest umieszczony w zaworze powietrza wtórnego. Ten umieszczony pod intercoolerem się rozszczelnił, dostał wody i zaczął świrować. 

 

Czy w Subarce WRX 2003 Prodrive jest układ powietrza wtórnego? Czy czujnik jest tam? Nie wiem. Wiem, że warto sprawdzić ten parametr w kompie, bo my szukaliśmy przyczyny problemu bardzo długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone. Ciśnienie atmosferyczne wskazuje cały czas okolice 1 bar (raz pokazało 990)

 , niezależnie czy turbo ładuje OK 1,2bar czy po awarii/obcięciu do 0,6 bar.

 

Może się źle wyraziłem , moje subaru ma po prostu komputer PRODRIVE i parę dodatków z tego pakietu.

7 godzin temu, rosaskc napisał:

Czy w Subarce WRX 2003 Prodrive jest układ powietrza wtórnego? Czy czujnik jest tam? Nie wiem. Wiem, że warto sprawdzić ten parametr w kompie, bo my szukaliśmy przyczyny problemu bardzo długo.

Układ powietrza wtórnego ?? A jak to się może nazywać w Ecuexplorer??

 

8 godzin temu, Mateusz22 napisał:
10 godzin temu, thomson0073 napisał:

@Mateusz22 miał chyba podobny problem, z tego co kojarzę to krzaczył czujnik biegu jałowego.

A no miałem podobnie, z tym, że u mnie cały czas ładowało okolice 1bar i czuć było, że auto zamulone.. zero błędów, wszystko sprawne i szczelne. 

Nie było tak, że raz mi ładowało słabo raz dobrze, nie pomagały żadne resety. 

To raczej inny problem ale dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki ej205/7 nie mialy systemu wtornego powietrza ten system dopiero byl w silnikach 2.5 ej255/7. Ja na twoim miejscu sprawdzil bym boost controler moze swiruje albo sie jakos wiesza podczas pracy i otwiera wast gate, ale dziwne ze nie wyrzuca bledu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ThatSubiBoy napisał:

Silniki ej205/7 nie mialy systemu wtornego powietrza ten system dopiero byl w silnikach 2.5 ej255/7. Ja na twoim miejscu sprawdzil bym boost controler moze swiruje albo sie jakos wiesza podczas pracy i otwiera wast gate, ale dziwne ze nie wyrzuca bledu.

Tak jak pisałem , mam 3 x solenoidy . Nawet jeden rozebrałem żeby zobaczyć co jest w środku i jak działa. 

 

Musze jeszcze sprawdzić jakie są parametry napięcia i prądu na solenoidzie w różnych warunkach pacy (czyli na pełnej mocy kiedy jest wszystko OK i na ograniczeniu jak pojawia się problem).  Podepnę miernik i się pomierzy. Chyba , że w Ecuexplorer jest gdzieś  taki parametr ?? Może ktoś wie??

Jeżeli sygnał zły idzie z komputera to może on wariuje. 

 

Jak sam nie rozwiąże problemu to odstawię furę do jakiegoś zakładu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, KaTM napisał:

Tak jak pisałem , mam 3 x solenoidy . Nawet jeden rozebrałem żeby zobaczyć co jest w środku i jak działa. 

 

Musze jeszcze sprawdzić jakie są parametry napięcia i prądu na solenoidzie w różnych warunkach pacy (czyli na pełnej mocy kiedy jest wszystko OK i na ograniczeniu jak pojawia się problem).  Podepnę miernik i się pomierzy. Chyba , że w Ecuexplorer jest gdzieś  taki parametr ?? Może ktoś wie??

Jeżeli sygnał zły idzie z komputera to może on wariuje. 

 

Jak sam nie rozwiąże problemu to odstawię furę do jakiegoś zakładu. 

Jakie solenoidy ? Bo ja się już pogubiłem w tym. Jaki ty masz silnik tam ? To wersja eu,  uk, czy usa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, ThatSubiBoy napisał:

Jakie solenoidy ? Bo ja się już pogubiłem w tym. Jaki ty masz silnik tam ? To wersja eu,  uk, czy usa? 

Napisałeś o Boost Controler a to jest inaczej solenoid. Mam w sumie 3-solenoidy , jeden siedzi w aucie , dwa są kupione jako dodatkowe bo kiedyś myślałem , że mi się mój zepsuł .

Subaru WRX EU 2.0 turbo 2003rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Panbenonium napisał:

No usunięte i zaślepione już mam, ale jak to wyprogramować ?

To juz musisz znalesc jakiegos magika co ogarnia mapy do subi on juz bedzie wiedzial co zrobic sam raczej tego nie ogarniesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, KaTM napisał:

Napisałeś o Boost Controler a to jest inaczej solenoid. Mam w sumie 3-solenoidy , jeden siedzi w aucie , dwa są kupione jako dodatkowe bo kiedyś myślałem , że mi się mój zepsuł .

Subaru WRX EU 2.0 turbo 2003rok.

Ohh tak, przepraszam ale wikszosc zycia nie mieszkam w Pl i czasami nie ogarniam technicznych nazw ale mniejsza z tym. Ewidetnie cos nie trzyma boostu jesli podmieniales solenoidy i bez zmian to zostaje jakas nieszczelnosc lub moze gruszka nie trzyma , albo cos jest z waste gatem ze przy wiekszym cisnieniu spalin sie uchyna zabardzo lub ciepla muszla jest peknieta i przepuszcza. Podlacz sie RomRiderem pod ecu i zczytaj dane nim to jest program dedykowany pod subi. https://www.romraider.com/  

Jesli nic nie znajdziesz to down pipa bym siciagal i zagladal do turbiny co sie tam dziej lub ja wyciagal calkiem.

Rowniez pisales ze masz stozek KnN ktory jest stozkiem olejowym a ten olej czesto gesto niszczy przeplywki sprawdz tez jej parametry czy dziala poprawnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, ThatSubiBoy napisał:

Ohh tak, przepraszam ale wikszosc zycia nie mieszkam w Pl i czasami nie ogarniam technicznych nazw ale mniejsza z tym. Ewidetnie cos nie trzyma boostu jesli podmieniales solenoidy i bez zmian to zostaje jakas nieszczelnosc lub moze gruszka nie trzyma , albo cos jest z waste gatem ze przy wiekszym cisnieniu spalin sie uchyna zabardzo lub ciepla muszla jest peknieta i przepuszcza. Podlacz sie RomRiderem pod ecu i zczytaj dane nim to jest program dedykowany pod subi. https://www.romraider.com/  

Jesli nic nie znajdziesz to down pipa bym siciagal i zagladal do turbiny co sie tam dziej lub ja wyciagal calkiem.

Rowniez pisales ze masz stozek KnN ktory jest stozkiem olejowym a ten olej czesto gesto niszczy przeplywki sprawdz tez jej parametry czy dziala poprawnie. 

Spoko, 

Jeżeli źle piszę to mnie poprawcie - gruszka jak by nie trzymała , lub miała nieszczelność ty by ładowało jak wściekłe bo by się wets gate nie otwierał. Turbo jest prawie nowe , kupione rok temu jako używane z amerykańca który leżał rozbity w krzakach i miał 30 tyś mil przebiegu. Muszla turbo jest OK, nie ma pęknięć , stare turbo miało pęknięcie na muszli i nie ładowało dlatego zostało wymienione.

Przepływka jak sugerujesz- to może być dobry kierunek . Problem pojawia się właśnie przy gazie w podłodze i pełnym ładowaniu turbo jeżdżąc po mieście (oczywiście nie zawsze ale tylko przy max otwartej przepustnicy i pełnym doładowaniu).

Co Właśnie przyszło mi do głowy , a raczej przypomniało to to , że jadać powyżej  150km/h , nie zawsze ma max doładowaniu( a rzadko mam taką możliwość głównie poruszam się po miasteczku ) prawie zawsze ograniczało mi doładowanie. I może ten pęd powietrza wpływa na może uszkodzoną przepływkę.  Na razie założę seryjny dolot  i zobaczę czy się poprawi. Jak nie , może jakieś podpowiedzi jak sprawdzić parametry przepływki??  Jest w tym aucie od nowości , kiedyś z dwa lata temu czyściłem ją jakimś sprayem do tego przeznaczonym . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, KaTM napisał:

Spoko, 

Jeżeli źle piszę to mnie poprawcie - gruszka jak by nie trzymała , lub miała nieszczelność ty by ładowało jak wściekłe bo by się wets gate nie otwierał. Turbo jest prawie nowe , kupione rok temu jako używane z amerykańca który leżał rozbity w krzakach i miał 30 tyś mil przebiegu. Muszla turbo jest OK, nie ma pęknięć , stare turbo miało pęknięcie na muszli i nie ładowało dlatego zostało wymienione.

Przepływka jak sugerujesz- to może być dobry kierunek . Problem pojawia się właśnie przy gazie w podłodze i pełnym ładowaniu turbo jeżdżąc po mieście (oczywiście nie zawsze ale tylko przy max otwartej przepustnicy i pełnym doładowaniu).

Co Właśnie przyszło mi do głowy , a raczej przypomniało to to , że jadać powyżej  150km/h , nie zawsze ma max doładowaniu( a rzadko mam taką możliwość głównie poruszam się po miasteczku ) prawie zawsze ograniczało mi doładowanie. I może ten pęd powietrza wpływa na może uszkodzoną przepływkę.  Na razie założę seryjny dolot  i zobaczę czy się poprawi. Jak nie , może jakieś podpowiedzi jak sprawdzić parametry przepływki??  Jest w tym aucie od nowości , kiedyś z dwa lata temu czyściłem ją jakimś sprayem do tego przeznaczonym . 

Tak jeśli gruszka by nie trzymała to wg był by zamknięty czyli over boost ale jeśli się jakoś wiesza lub zacina to się nie dotyka i masz nie doładowanie. Turbina ,, jest nowa ale używana''  nie masz żadnej pewności że znów ciepła strona nie jest pęknięta... i dopiero objawia się to przy większym booscie. Podmien przeplywke jak masz od kogo w okolicy. I zobaczysz jakie są tego efekty. Jeśli nie poszukaj sobie na YT jak zdiagnozować przeplywke takichbfilmikow tam pełno. A jeszcze jedno czy masz założony restyktor na wezykach w turbinie?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, ThatSubiBoy napisał:

Tak jeśli gruszka by nie trzymała to wg był by zamknięty czyli over boost ale jeśli się jakoś wiesza lub zacina to się nie dotyka i masz nie doładowanie. Turbina ,, jest nowa ale używana''  nie masz żadnej pewności że znów ciepła strona nie jest pęknięta... i dopiero objawia się to przy większym booscie. Podmien przeplywke jak masz od kogo w okolicy. I zobaczysz jakie są tego efekty. Jeśli nie poszukaj sobie na YT jak zdiagnozować przeplywke takichbfilmikow tam pełno. A jeszcze jedno czy masz założony restyktor na wezykach w turbinie?  

Sprawdzałem gruszkę ciśnieniem, pracuje płynnie. Wydaje mi się, że jakby ciepła strona była pęknięta to by po rozgrzaniu turbo zawsze było źle (tak miałem ze starym turbo).

Ok poszukam filmów co do diag. przepływki i to sprawdzę.

Restryktor mam oryginalny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pisales o exuexplorerze, to rozumiem, ze ogarniasz podpinanie pod kompa. Sprawdz learning view (w romraiderze jest na pewno) albo zaloguj parametr IAM (czy czasem nie masz jakiegos ogromnego stuku) - kazda wartosc ponizej 16 jest zla. Nie jestem pewien, ale mozliwe, ze jak IAM spada ponizej jakiejs wartosci, to komputer calkiem odcina solenoid.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ok dzięki kolego UXON teraz już tego nie sprawdzę. 

Problem rozwiązany połowicznie.

Póki co zdjąłem stożkowy filtr powietrza, założyłem oryginalna plastikową puszkę dolotu powietrza i nowy filtr. Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy. Jak bym nie jeździł problem nie powraca, auto jeździ wydaje się bardzo dobrze. 

Dziwi mnie jednak fakt , że na stożku nie było problemów przez 5 lat aż autku się odwidziało. Najbardziej stawiam na przepływkę , jak to sugerował mi kolega ThatSubiBoy

Zamówiłem przed świętami nową przepływkę Denso w między czasie. Z powodu błędów magazynowych dojdzie do mnie dopiero w poniedziałek. Wtedy jeszcze raz sprawdzę jak to będzie hulać na stożku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, KaTM napisał:

Ok dzięki kolego UXON teraz już tego nie sprawdzę. 

Problem rozwiązany połowicznie.

Póki co zdjąłem stożkowy filtr powietrza, założyłem oryginalna plastikową puszkę dolotu powietrza i nowy filtr. Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy. Jak bym nie jeździł problem nie powraca, auto jeździ wydaje się bardzo dobrze. 

Dziwi mnie jednak fakt , że na stożku nie było problemów przez 5 lat aż autku się odwidziało. Najbardziej stawiam na przepływkę , jak to sugerował mi kolega ThatSubiBoy

Zamówiłem przed świętami nową przepływkę Denso w między czasie. Z powodu błędów magazynowych dojdzie do mnie dopiero w poniedziałek. Wtedy jeszcze raz sprawdzę jak to będzie hulać na stożku. 

Kazdy wlasnie wrzuca czesci aftermarket, ktore zwiekszaja parametry i nie koryguje mapy ale nikt sobie nie zdaje sprawy jak to zmienia wartosci zaprogramowane w ECU a pozniej sie dziwi po co mapa do stozka czy BOV dlaczego moje czujniki wysiadaja po 3x itp. Jesli chcesz juz wlozyc jakis sportowy filtr NIE POILECAM filtrow olejowych jak K&N ! Tylko filtry suche jak AEM, cosworth, fuji reacing, green cotton air filter zwykly panel do std. boxa std box spokoje wystarczy do 400koni. Tak kosztuja wiecej ale remont silnika, sensory i inne podzespoly jeszcze wiecej ! Pozdrawiam i ciesze sie ze moglem pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...