Jump to content

Er HC Legacy IV


Recommended Posts

Jedyne co sensowne znalazłem "

The ER HC issue is a High speed Can-bus error. It's a communications problem between control modules, not a sensor problem.

 

The fix above was to clean the main grounds for the ECU where they attach to the intake manifold. It kinda looks like a spider."

Link to post
Share on other sites

No dobra. Ogólnie - odpaliłem. 

Musiałem pójść po narzędzia, żeby zdjąć klemy. 

Masa była nieco luźna i zaśniedziała jak kilka razy zrobiłem to co powyżej na nagraniu. Potencjalny powód nr. 1 i 2 (luźna i zaśniedziała masa) 

Kolejny potencjalny powód to stare aku - nie znam jego wieku, nie miałem problemów to nie zgłębiałem problemu. Ostatnimi czasy ciężko odpala na zimno i obwiniałem filtr/pompę paliwa. Winne będzie chyba aku. 

No i mróz. Ale olałem to, bo wczoraj zrobiłem ponad 300km, auto chodziło równe 6h do północy. Będę obserwował i badał i pisał wszystko dla potomnych :)

 

received_4863301510378959.jpeg

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Witam zeby nie tworzyc nowego tematu podepne sie tytaj.

Mam Subaru Legacy IV 2.0 165KM. Wczoraj z kumplem wymieniliśmy postojówke przednią i podswietlenie tablicy i wszystko działało. Słuchalismy przy tym muzyki i akumulator troche dostał. Odpaliłem go, pochodzil chwile i chcialem go zgasic a on dalej pracował przy wyciagnietym kluczyku. Wyswietlil ER HC i po podłączeniu OBD pokazał jeszcze bład przepustnicy i błąd P0607,P2109,P0600, temperatura cieczy na full chociaz silnik zimny, check engin i ABS normalnie masakra. Czy ktoś z was miał podobna sytuacje i moze zna przyczyne ?

Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie rozwiązanie problemu jest wyżej. Z tym że w Twoim przypadku warto naładować akumulator jeszcze.

Link to post
Share on other sites
W dniu 4.12.2020 o 17:47, Danko napisał:

No dobra. Ogólnie - odpaliłem. 

Musiałem pójść po narzędzia, żeby zdjąć klemy. 

Masa była nieco luźna i zaśniedziała jak kilka razy zrobiłem to co powyżej na nagraniu. Potencjalny powód nr. 1 i 2 (luźna i zaśniedziała masa) 

Kolejny potencjalny powód to stare aku - nie znam jego wieku, nie miałem problemów to nie zgłębiałem problemu. Ostatnimi czasy ciężko odpala na zimno i obwiniałem filtr/pompę paliwa. Winne będzie chyba aku. 

No i mróz. Ale olałem to, bo wczoraj zrobiłem ponad 300km, auto chodziło równe 6h do północy. Będę obserwował i badał i pisał wszystko dla potomnych :)

 

received_4863301510378959.jpeg

Jeżeli mogę Ci coś zasugerować, to zdejmij tę klemę i zanurz w roztworze węglanu sodu (łyżeczka sody oczyszczonej na szklankę ciepłej wody), potem opłucz w zwykłej wodzie destylowanej. Efektem będzie lepsze przewodnictwo prądu.

Link to post
Share on other sites

@WOJOw moim przypadku i tak to była końcówka aku. Jump starter i czyszczenie klemy pomogło na chwilę. Na nowym aku już nie ma problemu ;)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...