Jump to content

Centralny zamek, dziwne zachowanie


Recommended Posts

Pacjent Legacy 2009, Sedan. 

 Sprawa dotyczy centralnego zamka, staje się to powoli irytujące. 

 

Rano o godzinie 6 wyjeżdżam do pracy. Auto garażuje, wchodząc do garażu odblokowuje auto i wtedy wszystko działa bez problemu. Otwiera się i zamyka pilotem, kluczykiem przez zamek drzwi i przełącznikiem w środku. Zajadę do pracy, próbuje go zamknąć i już nie działa pilot ani przełącznik w środku.  Kluczyk oczywiście zamyka tylko drzwi kierowcy. O 15 już auto mogę normalnie otworzyć pilotem. 

Kontrolki na desce się nie zapalają podczas objawu, lampka na podsufitce też nie. Baterii w pilocie nie wymieniam bo to nie jest ich problem skoro auto otwieram z 50 metrów bez problemu. 

Googlowałem temat, ale większość tematów była z Forestera a legacy inne przypadłości. 

Nie wiem gdzie szukać problemu bo na elektronice znam się średnio, ale może ktoś podpowie co mogę spróbować sprawdzić sam a co ważniejsze gdzie czego szukać bo nie chce rozbierać czegoś bez potrzeby. Mogę liczyć na jakieś podpowiedzi? 

 

Link to post
Share on other sites

Wystarczy że np, energetyka robiła jakieś przepięcia w sieci. Ktoś zaczął pobierać więcej prądu i ltp, różnie bywa.

Kolega mi kiedyś opowiadał o przypadku samochodu, jakiś nissan. U klienta pod domem samochód po 2 dniach stania nie odpalał. A w serwisie mógł stać 2 tygodnie i nie było problemów. Okazało się że jak facet zaczął parkować 100m dalej to problem się skończył. Coś powodowało że układ jakiś elektroniczny nie wyłączał się, cały czas był wzbudzony i to powodowało drenaż akumulatora.

 

 

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Adam Gruszka napisał:

No w tym samym. Ale gdyby tak było nie działo by się to samo wcześniej? A to dopiero 3 czy 4 raz mi się zdarzyło

Pracujesz w służbach posiadających nadajniki sporej mocy? :D

Gdzieś tu na forum opisywałem przypadek, kiedy kilkukrotnie zdarzyło mi się zaparkować na Okopowej w Lublinie, naprzeciwko Policji.

Mogłem zamknąć z pilota samochód dopiero jak schowałem się za innym pojazdem.

Link to post
Share on other sites

Wlasnie one cos z tym maja. Ostatnio tez zauwazylem ze jak stane obok nowego vaga to pilotem nie zamkne. Ale z otwarciem wiekrzych problemow nie ma.

Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
W dniu 2.12.2020 o 06:50, Adam Gruszka napisał:

ani przełącznik w środku.

Po tym wnoszę, że jednak problem jest w aucie. Może szwankuje, któraś krańcówka drzwi i w momencie próby zamknięcia pojazd widzi otwarte drzwi ?

Link to post
Share on other sites

Przelacznik w srodu i tak zamknie drzwi nawet otwarte. Poszukal bym problemu pomiedzy drzwiami a slupkiem A. Gumowa przelotka.

Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Jak rano przyjadę to innych aut nie ma na placu, przyjeżdżam pierwszy. Z nadajników to jedynie po sąsiedzku jakieś routery etc ewentualnie jakiś nadajnik który jest w komputerze przy zbiorniku z paliwem do sprzętu. 

Muszę jakoś zdiagnozować co się dzieje. Jutro zaparkuje w innym miejscu to się okaże czy to jakaś zależność. 

 

Znalazłem temat że podobno ze względu na mróz i wilgoc coś tam się psuje. Ale jak w sumie nie wiem gdzie czego w tym aucie szukać żeby nawet spróbować kostki jeszcze raz przepiąć. 

 

Ogólnie to to irytujące jest. Bo dziś wyjechałem z garażu, zamki działały bez zarzutu. W środku przełącznikiem otwierałem i zamykałem drzwi podczas jazdy.  Dojechałem do prscy, stanąłem przy parkingu to tak samo działało. Przestało działać jak zaparkowałem i zgasiłem silnik... 

 

 

Jeśli chodzi o krańcówki. To jako krańcówki mam rozumieć że mowa o tych włącznikach które zapalają światło po otwarciu drzwi? 

Edited by Adam Gruszka
Dodaje wypowiedź.
Link to post
Share on other sites
45 minut temu, Adam Gruszka napisał:

Jeśli chodzi o krańcówki. To jako krańcówki mam rozumieć że mowa o tych włącznikach które zapalają światło po otwarciu drzwi? 

Zgadza się.

Link to post
Share on other sites

99% że bateria w pilocie nadaje się do wymiany :) btw. jak chcesz zamknąć wszystkie drzwi to o ile pamiętam, na otwartych, podnosisz klamkę zewnętrzną, przesuwasz w środku ten element do zamykania - wtedy zamyka Ci wszystkie drzwi i zamykasz drzwi - i masz w ten sposób zamknięte wszystkie.

Link to post
Share on other sites
99% że bateria w pilocie nadaje się do wymiany  btw. jak chcesz zamknąć wszystkie drzwi to o ile pamiętam, na otwartych, podnosisz klamkę zewnętrzną, przesuwasz w środku ten element do zamykania - wtedy zamyka Ci wszystkie drzwi i zamykasz drzwi - i masz w ten sposób zamknięte wszystkie.
Dokladnie... No prawie. Klamka musi byc podniesiona przy zamykaniu drzwi a nie musi byc w trakcie ryglowania

Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Dracula napisał:

Dokladnie... No prawie. Klamka musi byc podniesiona przy zamykaniu drzwi a nie musi byc w trakcie ryglowania

Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka
 

Wydaje mi się, że musi, bo po zaryglowaniu, jak pociągniesz klamkę to chyba się odryglują, jeśli drzwi są jeszcze otwarte. No ale to zostawię do sprawdzenia, w każdym razie tak albo tak :)

Co do wymiany baterii to mówię, to 100% z doświadczenia, bo miałem tak samo, a po wymianie nagle magia i działa za każdym razem. Choć inna sprawa, że na palcach ręki mogę policzyć kiedy auto stało na mrozie a nie w garażu. 

Link to post
Share on other sites

Zaufaj mi bardzo czesto tak zamykam pod domem. Jak juz wyzej pisalem nowe vagi zagluszaja mi pilota

Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
W dniu 4.12.2020 o 14:32, Dracula napisał:

Zaufaj mi bardzo czesto tak zamykam pod domem. Jak juz wyzej pisalem nowe vagi zagluszaja mi pilota

Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka
 

Ale wtedy ze środka też nie możesz zaryglować? Właśnie mam ten sam problem. Klucz jakby zdechl, zamyka tylko drzwi kierowcy i to kluczem. Od środka też się nie da. A naprzeciwko nowiutki Passat 

Link to post
Share on other sites

U mnie od srodka dziala zawsze. U Ciebie poszukal bym problemu w przelotce w dzwiach do slupek A.

Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Dracula napisał:

U mnie od srodka dziala zawsze. U Ciebie poszukal bym problemu w przelotce w dzwiach do slupek A.

Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka
 

Rano sprawdzę. Ale no pierwsza taka sytuacja. Wysiadam z auta i nic, zero. Próbowałem odpalać itp. Jedyne co, nie odłączałem aku. 

@Adam Gruszka udało się rozwiązać problem? 

@Draculagdzie ja słupku A? Myślałem, że przy słupku B bardziej pogrzebać 

Edited by Danko
Link to post
Share on other sites

Dziś też miałem problem. Nie mogłem na parkingu otworzyć samochodu pilotem (fabryczny), jedynie kluczykiem. A pod domem bez problemów. Obok stała nowa Skoda (SUV) tyle zwróciłem uwagę.

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, ewemarkam napisał:

Dziś też miałem problem. Nie mogłem na parkingu otworzyć samochodu pilotem (fabryczny), jedynie kluczykiem. A pod domem bez problemów. Obok stała nowa Skoda (SUV) tyle zwróciłem uwagę.

A rygle? 

Link to post
Share on other sites

Dobra dobra, to po kolei. Moja głupota tutaj też ma swój wkład. Wczoraj próbowałem zaryglować drzwi ryglem od moich, a nie lockiem - bo czemu nie hmm? 

No.. Lock działał cały czas. No i teraz zabrałem auto i już wszystko działa. Na strzeżonym przykolegowal mi się vag... Palimy? 

Link to post
Share on other sites
Pacjent Legacy 2009, Sedan. 
 Sprawa dotyczy centralnego zamka, staje się to powoli irytujące. 
 
Rano o godzinie 6 wyjeżdżam do pracy. Auto garażuje, wchodząc do garażu odblokowuje auto i wtedy wszystko działa bez problemu. Otwiera się i zamyka pilotem, kluczykiem przez zamek drzwi i przełącznikiem w środku. Zajadę do pracy, próbuje go zamknąć i już nie działa pilot ani przełącznik w środku.  Kluczyk oczywiście zamyka tylko drzwi kierowcy. O 15 już auto mogę normalnie otworzyć pilotem. 
Kontrolki na desce się nie zapalają podczas objawu, lampka na podsufitce też nie. Baterii w pilocie nie wymieniam bo to nie jest ich problem skoro auto otwieram z 50 metrów bez problemu. 
Googlowałem temat, ale większość tematów była z Forestera a legacy inne przypadłości. 
Nie wiem gdzie szukać problemu bo na elektronice znam się średnio, ale może ktoś podpowie co mogę spróbować sprawdzić sam a co ważniejsze gdzie czego szukać bo nie chce rozbierać czegoś bez potrzeby. Mogę liczyć na jakieś podpowiedzi? 
 
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale widzę tu zależność taką że problem jest po jeździe. Czyli jak auto się nagrzalo. Zarówno silnik jak i wnętrze. Miałem kiedyś problem, że po nagrzaniu nie było styku ( akurat u mnie przy tylnej klapie, światełko w bagazniku) a gdy auto było zimne styk był i wszystko działało. Może tu leży problem.

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...