Jump to content

Problem z układem chłodzenia / Odpowietrzanie układu


Montanaro
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Co dopiero kupiłem autko, poprzedni właściciel poinformował, że jest świeżo po zrobieniu UPG oraz luzów zaworowych. Przejechałem trasę 250 km, później około 1000/1500 km po różnorakim terenie - gładko, bez żadnych problemów i objawów. Problem zaczął się, kiedy teraz zrobiło się zimno i chciałem włączyć ogrzewanie. Przy dodawaniu gazu dmuchało ciepłym, przy wolnych obrotach przestawało grzać, do tego zaczynała mrugać kontrolka temperatury płynu chłodnicznego, przy zjeżdżaniu z góry czy podróży po płaskim kontrolka znikała, w ostatnim czasie mrugała praktycznie non stop - i czasem zapalała się na stałe, komputer wskazywał błąd czujnika temperatury. Obecnie samochód jest po wymianie termostatu oraz czujnika temperatury, nie wiem czy problem zniknął, ponieważ w obecnej chwili układ jest po zalaniu nowym płynem zapowietrzony i nie chce się odpowietrzyć, wywala ponownie błąd czujnika.  Znalazłem patent na odpowietrzenie układu na amerykańskim forum z lejkiem, żeby uzyskać najwyższy punkt układu, być może ktoś dysponuje czymś takim? Jakieś porady? Ktoś miał podobny problem?

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio robiłem 2 razy UPG w swoim OBK, dodatkowo spuszczałem płyn w celu czyszczenia nagrzewnicy i za każdym razem wlanie płynu do chłodnicy plus krótkie odpalenie silnika żeby pompa obróciła płynem w układzie i dolanie pod korek, wystarczyło żeby układ się odpowietrzył. Pewny jesteś że nie masz problemu z UPG?

Link to comment
Share on other sites

Pewności nie mam, jedyna informacja od poprzedniego właściciela, że przeprowadził naprawę. Komputer pokazuje jedynie błąd czujnika temperatury... Jak inaczej zdiagnozować w obecnym momencie UPG?

Link to comment
Share on other sites

A ile jest płynu w układzie chłodzenia? Jak jest za mało to właśnie jest taki objaw. Dolać pod korek w chłodnicy, troche do zbiorniczka wyrównawczego (na początku zanim sie nie odpowietrzy może bąbelkować). Pojeździć, tak aby silnik sie dobrze nagrzał, o ile objawy sie ustabilizowały. Kontrola poziomu w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym- dolać ewentualnie. nie powino juz byc bąbelków. Jeździć, obserwować czy gdzieś płyn nie ucieka.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...