Skocz do zawartości

2.5 bez turbo. Przerywa w zakresie 1500-2500, nie schodzi z obrotów czasami.


Rafał Krzystanek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pacjent to Impreza Hawk US z silnikiem 2.5 wolnossącym. Problem polega na przerywanie, szarpaniu w zakresie obrotów 1500-2500. Szczególnie na zimnym silniku. Natomiast po rozgrzaniu silnika przy dojeżdżaniu np do świateł obroty spadają gdy nagle bez dodania gazu rosną do 1500-2000 i po zatrzymaniu dopiero spadają do końca. W ostatnim czasie były regulowane zawory, wymiana świec i przewodów zapłonowych. Czyszczenie przepustnicy, czujnika spalania stukowego i chyba tj egr. Wymieniona pierwsza sonda. Ktoś ma jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Rafał Krzystanek napisał:

Czyszczenie przepustnicy,

U mnie w ex Legacy III ale w 2.0 takie cyrki się robiły po wyczyszczeniu przepustnicy i silniczka krokowego.
Wtedy pamiętam, że problem był w tym, że źle przykręciłem czujnik położenia przepustnicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, thomson0073 napisał:

U mnie w ex Legacy III ale w 2.0 takie cyrki się robiły po wyczyszczeniu przepustnicy i silniczka krokowego.
Wtedy pamiętam, że problem był w tym, że źle przykręciłem czujnik położenia przepustnicy...

U mnie przepustnica jest elektroniczna. Czujnik jest zamknięty wewnątrz chyba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafał Krzystanek napisał:

U mnie przepustnica jest elektroniczna. Czujnik jest zamknięty wewnątrz chyba. 

Może właśnie to zostało uszkodzone?
Co prawda w Legacy GT nie miałem tego typu problemów. Ale w poprzednim objawy które opisałeś były identyczne...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rafał Krzystanek napisał:

Czyszczenie przepustnicy

U mnie była sytuacja odwrotna. 

Odpięcie akumulatora przy wymianie żarówki pozycyjnej z lewej strony.

Odpięcie akumulatora wyzerowało nastawy elektronicznej przepustnicy, która było lekko zasyfiona (po 100.000km).

Auto przygasało przy wysprzęglaniu (obroty spadały do 300-400obr/min).

Przy wyzerowanej przepustnicy pomogło tylko jej zrzucenie i dokładne oczyszczenie.

To od razu wyeliminowało wszelkie problemy... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerywanie to zapewne ta słynna turbo dziura w NA którą zrobisz z mapą za jakieś 2500zł brutto co do obrotów to norma masz w skrzyni jakiś czujnik które je podtrzymuje temat wałkowany wielokrotnie na forum np tutaj generalnie nie ma się czym przejmować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jeszcze odpiąć akumulator na jakiś czas. Podepnij go uruchom samochód na 10 minut i nic nie rób. Niech sobie stoi na wolnych obrotach. Czasami problemy pojawiały się, jak ktoś wszystko porobił, podpiął aku i ogień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, thomson0073 napisał:

Spróbuj jeszcze odpiąć akumulator na jakiś czas. Podepnij go uruchom samochód na 10 minut i nic nie rób. Niech sobie stoi na wolnych obrotach. Czasami problemy pojawiały się, jak ktoś wszystko porobił, podpiął aku i ogień.

Dokładnie.

Zapomniałem dodać wyżej o tzw. adaptacji przepustnicy. Po zapięciu akumulatora, wyczyszczonej przepustnicy, niektórzy każą czekać do uruchomienia wentylatora chłodnicy, bez żadnych obciążeń elektrycznych  (światła, dmuchacha kabinowa itd.). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Tokio34 napisał:

Przerywanie to zapewne ta słynna turbo dziura w NA którą zrobisz z mapą za jakieś 2500zł brutto

Z pewnością nie.

Ten problem nie dotyczy silników SOHC, a Hawk US 2.5 to właśnie SOHC.

 

Jakie wartości luzów zaworowych ustawiono ? Jakie świece uzyłeś ?

Edytowane przez Jumpman
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tokio34 napisał:

Jak nie dotyczy jak mam SOHC i mam dziurę...

Tylko że przeprogramowanie dotyczy właśnie DOHC, w SOHC problem rozwiązuje się jak wyżej napisałem, i SOHC chyba nie da się "mapować". @Pan Dziedzic miał problem w SOHC i nie wiem jak to finalnie rozwiązał. Ja podwiesiłem stukowiec, i tak już wisi przeszło pół roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Jumpman napisał:

Z pewnością nie.

Ten problem nie dotyczy silników SOHC, a Hawk US 2.5 to właśnie SOHC.

 

Jakie wartości luzów zaworowych ustawiono ? Jakie świece uzyłeś ?

0.20 na ssących, 0.25 na wydechowych. Świece ngk pfr6q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Rafał Krzystanek napisał:

Świece ngk pfr6q

Prawidłowe świece dla tego silnika to: NGK R FR5AP-11

Próbowałem z innymi i były z tego tylko problemy, nierówna praca, wypadanie zapłonów etc.

 

5 godzin temu, Rafał Krzystanek napisał:

0.20 na ssących, 0.25 na wydechowych.

ok.

 

5 godzin temu, Rafał Krzystanek napisał:

p0172

To jest błąd w składzie mieszanki. Sonda lambda do sprawdzenia. Przerabiałem również to, po wymianie sondy na nową oryginalną Denso problem z głowy.

 

 Jeśli czujnik niedomaga to należy go wymienić i przykręcić z powrotem w prawidłowe miejsce. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób prosze foto jak jest to u Ciebie.
Jasne, jutro będzie:) ale generalnie czujnik ma masę gdy jest przykręcony do bloku. Jak go odkręcimy, już jej nie będzie miał. Dlatego wali błąd. Trzeba mu ja znów podać jakims przewodem. Ja wziąłem masę z podstawy obudowy filtra powietrza. Jutro Ci fotkę cykne.
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Jumpman napisał:

Prawidłowe świece dla tego silnika to: NGK R FR5AP-11

Próbowałem z innymi i były z tego tylko problemy, nierówna praca, wypadanie zapłonów etc.

 

ok.

 

To jest błąd w składzie mieszanki. Sonda lambda do sprawdzenia. Przerabiałem również to, po wymianie sondy na nową oryginalną Denso problem z głowy.

 

 Jeśli czujnik niedomaga to należy go wymienić i przykręcić z powrotem w prawidłowe miejsce. 

Sonda wymieniona właśnie na ori denso, wcześniej był jakiś zamiennik z żółtym kablem. Zamówię jeszcze te świece o których napisałeś. Być może tutaj jest problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...