Jump to content

Legacy Kombi MY07 2.0R 165KM dziwna przypadlosc


Adamsko
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczow, klaniam sie z Irlandii wiec na wstepie sorry za brak polskich znakow i dzieki za cierpliwosc tym co wytrwaja do konca :)  Pierwszy watek dosc dlugi i pewnie nadawal by sie na kilka osobnych rozdzialow. No wiec, pacjent to Legacy 2007 2.0R DOHC w kombi 230 tys przebiegu przechodzi kolejny ciekawy okres mianowicie przy parkowaniu i skrecie kierownicy slychac stukanie ( glosniej przy pelnym skrecie im mniejszy skret tym ciszej) co dziwne problem pojawia sie raczej po przejechaniu kilkunastu kilometrow na rozgrzanym silniku a i to nie zawsze (dolaczone audio moze nie najlepszej jakosci ale slychac charakterystyczne stukanie). Pierwszy raz kiedy zostawilem samochod mechanikowi, oczywiscie nie slyszac objawow nic nie znalzl (ogledziny tez na podnosniku ) za to okazalo sie ze nie mam oleju i zasugerowal ze zatarlem silnik (4 miesiace od ostatniego pomiaru oleju i przejachaniu okolo 6 tys km bez kontrlki cisnienia oleju) po tej nowinie zaczolem rozgladac sie za nowym samochodem aczkolwiek jako ze nie znalazl zadnych opilkow po dolaniu oleju i spuszczeniu go po tygodniu jazdy (okolo 200 km) zrewidowal ze moze nie ma takiej tragedji  ( mam zalany 5W30). Teraz pytanie czy w jakis sposob fakt ze jezdzilem jakis czas bez oleju moze miec zwiazek z tym objawem no i jakie prognozy szanowni forumowicze wieszcza mojemu legasiowi. Przyjemnosc z jazdy mam dalej wielka no i sentyment po 5 latach urzytkowania ale zdaje sobie sprawe ze jak juz pociagnol tyle oleju to koniec moze byc blizej niz dalej a przy cenie ewentualnych napraw jestem bardziej nastawiony na zmiane na cos nowszego wiec zaciagne rady tutaj zanim zdecyduje co dalej. Dodam ze inne objawy wystepuja nie regularnie i z tego co obserwuje na forum sa typowe dla tego silnika no wiec brak mu czasem mocy przy 2500rpm, czasem faluje no, spalanie idzie 20% do gory oraz ostatnio wystepuje zapach paliwa w kabinie przy zwalnianiu. Wczesniej te objawy wystepowaly osobno i na biezaco je naprawialem, teraz czasem sa czasem nie ma). Przy zapalonym check engine (kodu nie pamietam) mechanik  wymianil sade lambda (BASE 1) chwilowo check znikl ale pojawil sie na nowo jak i problemy z moca i falowaniem, wczesniej podobne symptomy byly chwilowo rozwiazywane przez czyszczenie przeplywomierza, zmiane swiec ale jakby sedno sprawy dalej nie rozkminione. Zakoncze tutaj. Pozdrawiam.

 

Voice 009.m4a

Link to comment
Share on other sites

 

Stukanie przy skręcie to pewnie wisko się już skończyło.

A z silnikiem to, napisz to jeszcze raz. Problem bo żłopie olej? Czy to że faluje? Czy to że muli go przy 2500? Bo naprawdę z Twojej wypowiedzi nie wiele można zrozumieć. Za falownie obrotów może być odpowiedzialne lewe powietrze w dolocie. 

Link to comment
Share on other sites

Problem bo zlopie olej to pewnie problem glowny a pozostale objawy to zalezy co masz na mysli ze nie mozna za wiele zrozumiec z faktu ze faluje albo brak mu mocy. Tak jak pisalem, te objawy wystepuja nie regularnie. Jednego dnia w drodze do pracy silnik bedzie zachowywal sie normalnie, zas w drodze powrotnej moze byc dziura mocy albo falowanie przy wysprzegleniu i dojezdzie do swiatel, przez nastepnych pare dni objawow moze nie byc wcale i pojawiaja sie na nowo pare dni pozniej (czasem oba naraz czasem tylko jeden objaw).  Na mechanice  samochodow znam sie tyle co kot naplakal wiec opisuje tak jak moge :) 

Link to comment
Share on other sites

Nic dziwnego. Typowe przypadłości tych aut, sam się z nimi borykam. Ponizej link do całego wątku o tym. 

Co do oleju - ile bierze? Dla jednego dużo to 1L/10kkm, dla innego 3L.

I taka wieść z ostatnich dni - ktoś wymienił filtr paliwa i mu pomogło - sam będę tego próbował. 

Stukanie przy skręcie - wiskoza jak wyżej ktoś napisał. 

Formuj proszę pytania jak ja - jedno pod drugim, krotko i rzeczowo. Z długiego eseju o wszystkim i niczym ciężko rozczytać, co masz na myśli. ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Dzieki bardzo za wszystkie porady. Po Waszych sugestiach sprawdzilem powiazane watki tu na forum i dochodze do wniosku ze auto na tym etapie nadaje sie bardziej dla kogos ogarnietego w temacie. Jak jest tu jakis czytelnik w Irlandii zainteresowany zakupem to zapraszam! Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Adamsko napisał:

Dzieki bardzo za wszystkie porady. Po Waszych sugestiach sprawdzilem powiazane watki tu na forum i dochodze do wniosku ze auto na tym etapie nadaje sie bardziej dla kogos ogarnietego w temacie. Jak jest tu jakis czytelnik w Irlandii zainteresowany zakupem to zapraszam! Pozdrawiam.

Nie ma co się zniechęcać, to bardzo wdzięczne auta - sam mam i na dniach stukie 300k :hi:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...