Jump to content

Zbyt bardzo agresywny hamulec


damiano16
 Share

Recommended Posts

Siemka. Pacjent legacy IV 2.0 w automacie. Przy bardzo małym dotknieciu hamulca auto staje dęba, hamulce są niesamowicie czule i bardzo łatwo absy się zalaczaja. Auto jest bardzo ciężkie stąd zastanawiam się jak to możliwe. 2-3cm i koła się blokują. W imprezie gf w manualu auto kompletnie nie chce hamować przy tarczy 294cm, włączenie abs-u graniczy z cudem, tak jakby wspomagania hamulca nie było wręcz a w legacy każde musniecie hamulca powoduje że pasażerowie raz za raz siedzą na szybie. Czy to normalne w legacy? Ma znaczenie że jest to automat?

Link to comment
Share on other sites

Przerobiłem identyczną sytuację miesiąc temu wioząc znajomego na wesele jego samochodem w automacie. Niby przećwiczyłem trzymanie lewej nogi nieruchomo, ale w dniu ślubu jakoś pokusiło i kilka razy wcisnąłem hamulec niczym sprzęgło. Efekt taki jak przedstawiono w opisie powyżej. :D Auto staje w miejscu.
Przyjrzyj się, czy aby nie używasz odruchowo lewej nogi do hamowania.

Link to comment
Share on other sites

W automacie myślę że powinno się lewa noga hamować. Jeździłem już w automatach w firmie której pracowałem przy samochodach ciężarowych ale bez naczep jeździłem (robiliśmy zabudowy do nich). Tam jedne hamowaly jak brzytwa a inne ciut gorzej ale wcale nie źle. Zastanawia mnie skąd ta duża czułość na hamulec. Ma mniejsza tarcze legacy niż jest u mnie w imprezie a legacy stoi w miejscu mimo wszystko. Muszę mieć coś nie tak w gf8 bo jest znacznie lżejsze i ma większe hamulce na przodzie. 

Link to comment
Share on other sites

W automacie hamujesz tą samą nogą co w manualu czyli prawą. Jak hamujesz lewą to nie dziwne, że robi to na ostro. Podejrzewam, że jak w imprezie bys zahamował lewa nogą to by był ten sam efekt. Hamuj normalnie prawą nogą i będzie po problemie.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.11.2020 o 11:54, damiano16 napisał:

W automacie myślę że powinno się lewa noga hamować.

 

że jak? bez znaczenia jaką masz skrzynię, hamujemy prawą nogą. Masz z tym problem, to przywiązuj lewą nogę do siedzenia.

Link to comment
Share on other sites

Hamowania lewą nogą można się nauczyć, zarówno w manualu, jak i w automacie... Tylko do jazdy po bułki po co? 

 

Poczytaj sobie o left foot braking ;)

 

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.12.2020 o 19:10, lutek34 napisał:

Masz z tym problem, to przywiązuj lewą nogę do siedzenia.

 

Po co od razu wiązać, wystarczy siadać na lewej nodze - taki półsiad po turecku ;)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Poważnie? Całym problemem było to że hamowanie odbywało się lewa nogą?

 

Pamiętam jak małżonka pierwszy raz wsiadła do automatu. Mówie jej że lewej nogi nie używa, tak jakby jej nie było. Pierwsza "stresowa" sytuacja, hamowanie, a że odruchowo wciska zawsze sprzęgło i hamulec, to efekt że samochód stanął dęba, a my dobrze że zapięte pasy mieliśmy. I właśnie wtedy zrozumiała dlaczego zapomina się o lewej nodze w automacie. Pedał jest w zasadzie szerszy i można go choćby przez przypadek wcisnąć lewą nogą, chcąc wcisnąć "sprzęgło" jak to w manualu bywa.

 

 

Link to comment
Share on other sites

W AT lewej nogi używa się do przytrzymania auta TYLKO podczas szczeniackiego ruszania z piskiem spod świateł. Każdy taki "strzał" skraca interwał między remontami skrzyni o 20-30k km więc używać z rozwagą. :mrgreen:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, DETT napisał:

W AT lewej nogi używa się do przytrzymania auta TYLKO podczas szczeniackiego ruszania z piskiem spod świateł. Każdy taki "strzał" skraca interwał między remontami skrzyni o 20-30k km więc używać z rozwagą. :mrgreen:

Trzyma się też przy "stall test", ale to jest tylko test stanu konwertera i konkretnych sprzęgieł skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Danko napisał:

A jak ktoś jest leworęczny, nożny itp? Jeżeli się skupiam, to udaje mi się płynnie hamować lewą nogą. 

nie rozumiem tych dywagacji, nie zależnie od skrzyni i czy ktoś jest leworęczny, praworęczny, to pedał gazu i hamulca operuje się prawą nogą.

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, lutek34 napisał:

nie rozumiem tych dywagacji, nie zależnie od skrzyni i czy ktoś jest leworęczny, praworęczny, to pedał gazu i hamulca operuje się prawą nogą.

Smieszkuje sobie.. Częściowo. Jeśli ktoś mi powie, że mam skręcać tylko w prawo, bo tak się robi, to mam tak robić? Hamowanie lewą nogą to technika jazdy nie bez powodu stosowana przez kierowców wyścigowych. Ta, jak i wiele innych technik przydatna jest również podczas codziennej jazdy. Rev matching, odpowiednia linia przejazdu, wolne wejście - szybkie wyjście.. Myślę, że dalej wymieniać nie trzeba. 

Link to comment
Share on other sites

nie rozumiem tych dywagacji, nie zależnie od skrzyni i czy ktoś jest leworęczny, praworęczny, to pedał gazu i hamulca operuje się prawą nogą.
Lewą nogą hamuje się w sporcie, i tylko tam się ta umiejętność przydaje. Sąsiad jeździł w KJS, wspominał mi kiedyś że to wyćwiczył.
Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.12.2020 o 21:57, Danko napisał:

Smieszkuje sobie.. Częściowo. Jeśli ktoś mi powie, że mam skręcać tylko w prawo, bo tak się robi, to mam tak robić? Hamowanie lewą nogą to technika jazdy nie bez powodu stosowana przez kierowców wyścigowych. Ta, jak i wiele innych technik przydatna jest również podczas codziennej jazdy. Rev matching, odpowiednia linia przejazdu, wolne wejście - szybkie wyjście.. Myślę, że dalej wymieniać nie trzeba. 

Podjedź do wulkanizatora i powiedz, że zapłacisz tylko wtedy jeśli wymiana kompletu kół będzie trwała krócej niż 2,5 sekundy. Przecież w motosporcie tak się robi, tyle trwa pit stop.

Edited by Tutek
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...