Skocz do zawartości

Zbyt bardzo agresywny hamulec


damiano16

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka. Pacjent legacy IV 2.0 w automacie. Przy bardzo małym dotknieciu hamulca auto staje dęba, hamulce są niesamowicie czule i bardzo łatwo absy się zalaczaja. Auto jest bardzo ciężkie stąd zastanawiam się jak to możliwe. 2-3cm i koła się blokują. W imprezie gf w manualu auto kompletnie nie chce hamować przy tarczy 294cm, włączenie abs-u graniczy z cudem, tak jakby wspomagania hamulca nie było wręcz a w legacy każde musniecie hamulca powoduje że pasażerowie raz za raz siedzą na szybie. Czy to normalne w legacy? Ma znaczenie że jest to automat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobiłem identyczną sytuację miesiąc temu wioząc znajomego na wesele jego samochodem w automacie. Niby przećwiczyłem trzymanie lewej nogi nieruchomo, ale w dniu ślubu jakoś pokusiło i kilka razy wcisnąłem hamulec niczym sprzęgło. Efekt taki jak przedstawiono w opisie powyżej. :D Auto staje w miejscu.
Przyjrzyj się, czy aby nie używasz odruchowo lewej nogi do hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W automacie myślę że powinno się lewa noga hamować. Jeździłem już w automatach w firmie której pracowałem przy samochodach ciężarowych ale bez naczep jeździłem (robiliśmy zabudowy do nich). Tam jedne hamowaly jak brzytwa a inne ciut gorzej ale wcale nie źle. Zastanawia mnie skąd ta duża czułość na hamulec. Ma mniejsza tarcze legacy niż jest u mnie w imprezie a legacy stoi w miejscu mimo wszystko. Muszę mieć coś nie tak w gf8 bo jest znacznie lżejsze i ma większe hamulce na przodzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2020 o 11:54, damiano16 napisał:

W automacie myślę że powinno się lewa noga hamować.

 

że jak? bez znaczenia jaką masz skrzynię, hamujemy prawą nogą. Masz z tym problem, to przywiązuj lewą nogę do siedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie? Całym problemem było to że hamowanie odbywało się lewa nogą?

 

Pamiętam jak małżonka pierwszy raz wsiadła do automatu. Mówie jej że lewej nogi nie używa, tak jakby jej nie było. Pierwsza "stresowa" sytuacja, hamowanie, a że odruchowo wciska zawsze sprzęgło i hamulec, to efekt że samochód stanął dęba, a my dobrze że zapięte pasy mieliśmy. I właśnie wtedy zrozumiała dlaczego zapomina się o lewej nodze w automacie. Pedał jest w zasadzie szerszy i można go choćby przez przypadek wcisnąć lewą nogą, chcąc wcisnąć "sprzęgło" jak to w manualu bywa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, DETT napisał:

W AT lewej nogi używa się do przytrzymania auta TYLKO podczas szczeniackiego ruszania z piskiem spod świateł. Każdy taki "strzał" skraca interwał między remontami skrzyni o 20-30k km więc używać z rozwagą. :mrgreen:

Trzyma się też przy "stall test", ale to jest tylko test stanu konwertera i konkretnych sprzęgieł skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Danko napisał:

A jak ktoś jest leworęczny, nożny itp? Jeżeli się skupiam, to udaje mi się płynnie hamować lewą nogą. 

nie rozumiem tych dywagacji, nie zależnie od skrzyni i czy ktoś jest leworęczny, praworęczny, to pedał gazu i hamulca operuje się prawą nogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, lutek34 napisał:

nie rozumiem tych dywagacji, nie zależnie od skrzyni i czy ktoś jest leworęczny, praworęczny, to pedał gazu i hamulca operuje się prawą nogą.

Smieszkuje sobie.. Częściowo. Jeśli ktoś mi powie, że mam skręcać tylko w prawo, bo tak się robi, to mam tak robić? Hamowanie lewą nogą to technika jazdy nie bez powodu stosowana przez kierowców wyścigowych. Ta, jak i wiele innych technik przydatna jest również podczas codziennej jazdy. Rev matching, odpowiednia linia przejazdu, wolne wejście - szybkie wyjście.. Myślę, że dalej wymieniać nie trzeba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem tych dywagacji, nie zależnie od skrzyni i czy ktoś jest leworęczny, praworęczny, to pedał gazu i hamulca operuje się prawą nogą.
Lewą nogą hamuje się w sporcie, i tylko tam się ta umiejętność przydaje. Sąsiad jeździł w KJS, wspominał mi kiedyś że to wyćwiczył.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2020 o 21:57, Danko napisał:

Smieszkuje sobie.. Częściowo. Jeśli ktoś mi powie, że mam skręcać tylko w prawo, bo tak się robi, to mam tak robić? Hamowanie lewą nogą to technika jazdy nie bez powodu stosowana przez kierowców wyścigowych. Ta, jak i wiele innych technik przydatna jest również podczas codziennej jazdy. Rev matching, odpowiednia linia przejazdu, wolne wejście - szybkie wyjście.. Myślę, że dalej wymieniać nie trzeba. 

Podjedź do wulkanizatora i powiedz, że zapłacisz tylko wtedy jeśli wymiana kompletu kół będzie trwała krócej niż 2,5 sekundy. Przecież w motosporcie tak się robi, tyle trwa pit stop.

Edytowane przez Tutek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...