damiano16 Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Siemka. Pacjent legacy IV 2.0 w automacie. Przy bardzo małym dotknieciu hamulca auto staje dęba, hamulce są niesamowicie czule i bardzo łatwo absy się zalaczaja. Auto jest bardzo ciężkie stąd zastanawiam się jak to możliwe. 2-3cm i koła się blokują. W imprezie gf w manualu auto kompletnie nie chce hamować przy tarczy 294cm, włączenie abs-u graniczy z cudem, tak jakby wspomagania hamulca nie było wręcz a w legacy każde musniecie hamulca powoduje że pasażerowie raz za raz siedzą na szybie. Czy to normalne w legacy? Ma znaczenie że jest to automat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Kuć Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Pierwszy raz jeździsz automatem, jeśli tak to normalne. W automacie przy wciskaniu hamulca lewa noga zazwyczaj ładuje się na szybie Link to comment Share on other sites More sharing options...
halvaekiu Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Przerobiłem identyczną sytuację miesiąc temu wioząc znajomego na wesele jego samochodem w automacie. Niby przećwiczyłem trzymanie lewej nogi nieruchomo, ale w dniu ślubu jakoś pokusiło i kilka razy wcisnąłem hamulec niczym sprzęgło. Efekt taki jak przedstawiono w opisie powyżej. Auto staje w miejscu. Przyjrzyj się, czy aby nie używasz odruchowo lewej nogi do hamowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted November 30, 2020 Author Share Posted November 30, 2020 W automacie myślę że powinno się lewa noga hamować. Jeździłem już w automatach w firmie której pracowałem przy samochodach ciężarowych ale bez naczep jeździłem (robiliśmy zabudowy do nich). Tam jedne hamowaly jak brzytwa a inne ciut gorzej ale wcale nie źle. Zastanawia mnie skąd ta duża czułość na hamulec. Ma mniejsza tarcze legacy niż jest u mnie w imprezie a legacy stoi w miejscu mimo wszystko. Muszę mieć coś nie tak w gf8 bo jest znacznie lżejsze i ma większe hamulce na przodzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tutek Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 3 godziny temu, damiano16 napisał: Auto jest bardzo ciężkie Legacy IV na pusto waży w okolicach 1400 kg więc nie powiedziałbym, że jest bardzo ciężkie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonless Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 W automacie hamujesz tą samą nogą co w manualu czyli prawą. Jak hamujesz lewą to nie dziwne, że robi to na ostro. Podejrzewam, że jak w imprezie bys zahamował lewa nogą to by był ten sam efekt. Hamuj normalnie prawą nogą i będzie po problemie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted November 30, 2020 Author Share Posted November 30, 2020 Dzięki za rady. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 W dniu 30.11.2020 o 11:54, damiano16 napisał: W automacie myślę że powinno się lewa noga hamować. że jak? bez znaczenia jaką masz skrzynię, hamujemy prawą nogą. Masz z tym problem, to przywiązuj lewą nogę do siedzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 Hamowania lewą nogą można się nauczyć, zarówno w manualu, jak i w automacie... Tylko do jazdy po bułki po co? Poczytaj sobie o left foot braking 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
czekker Posted December 8, 2020 Share Posted December 8, 2020 W dniu 1.12.2020 o 19:10, lutek34 napisał: Masz z tym problem, to przywiązuj lewą nogę do siedzenia. Po co od razu wiązać, wystarczy siadać na lewej nodze - taki półsiad po turecku 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted December 8, 2020 Share Posted December 8, 2020 Poważnie? Całym problemem było to że hamowanie odbywało się lewa nogą? Pamiętam jak małżonka pierwszy raz wsiadła do automatu. Mówie jej że lewej nogi nie używa, tak jakby jej nie było. Pierwsza "stresowa" sytuacja, hamowanie, a że odruchowo wciska zawsze sprzęgło i hamulec, to efekt że samochód stanął dęba, a my dobrze że zapięte pasy mieliśmy. I właśnie wtedy zrozumiała dlaczego zapomina się o lewej nodze w automacie. Pedał jest w zasadzie szerszy i można go choćby przez przypadek wcisnąć lewą nogą, chcąc wcisnąć "sprzęgło" jak to w manualu bywa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted December 9, 2020 Author Share Posted December 9, 2020 Tak. Problemem była nie ta noga. Temat można zamknąć 1 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danko Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Kwestia wyćwiczenia i świadomego używania lewej nogi - tj. z odpowiednią rezerwą Link to comment Share on other sites More sharing options...
DETT Posted December 16, 2020 Share Posted December 16, 2020 W AT lewej nogi używa się do przytrzymania auta TYLKO podczas szczeniackiego ruszania z piskiem spod świateł. Każdy taki "strzał" skraca interwał między remontami skrzyni o 20-30k km więc używać z rozwagą. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted December 16, 2020 Share Posted December 16, 2020 58 minut temu, DETT napisał: W AT lewej nogi używa się do przytrzymania auta TYLKO podczas szczeniackiego ruszania z piskiem spod świateł. Każdy taki "strzał" skraca interwał między remontami skrzyni o 20-30k km więc używać z rozwagą. Trzyma się też przy "stall test", ale to jest tylko test stanu konwertera i konkretnych sprzęgieł skrzyni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danko Posted December 16, 2020 Share Posted December 16, 2020 A jak ktoś jest leworęczny, nożny itp? Jeżeli się skupiam, to udaje mi się płynnie hamować lewą nogą. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted December 16, 2020 Share Posted December 16, 2020 5 godzin temu, Danko napisał: A jak ktoś jest leworęczny, nożny itp? Jeżeli się skupiam, to udaje mi się płynnie hamować lewą nogą. nie rozumiem tych dywagacji, nie zależnie od skrzyni i czy ktoś jest leworęczny, praworęczny, to pedał gazu i hamulca operuje się prawą nogą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danko Posted December 16, 2020 Share Posted December 16, 2020 28 minut temu, lutek34 napisał: nie rozumiem tych dywagacji, nie zależnie od skrzyni i czy ktoś jest leworęczny, praworęczny, to pedał gazu i hamulca operuje się prawą nogą. Smieszkuje sobie.. Częściowo. Jeśli ktoś mi powie, że mam skręcać tylko w prawo, bo tak się robi, to mam tak robić? Hamowanie lewą nogą to technika jazdy nie bez powodu stosowana przez kierowców wyścigowych. Ta, jak i wiele innych technik przydatna jest również podczas codziennej jazdy. Rev matching, odpowiednia linia przejazdu, wolne wejście - szybkie wyjście.. Myślę, że dalej wymieniać nie trzeba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted December 16, 2020 Share Posted December 16, 2020 nie rozumiem tych dywagacji, nie zależnie od skrzyni i czy ktoś jest leworęczny, praworęczny, to pedał gazu i hamulca operuje się prawą nogą.Lewą nogą hamuje się w sporcie, i tylko tam się ta umiejętność przydaje. Sąsiad jeździł w KJS, wspominał mi kiedyś że to wyćwiczył. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tutek Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 (edited) W dniu 16.12.2020 o 21:57, Danko napisał: Smieszkuje sobie.. Częściowo. Jeśli ktoś mi powie, że mam skręcać tylko w prawo, bo tak się robi, to mam tak robić? Hamowanie lewą nogą to technika jazdy nie bez powodu stosowana przez kierowców wyścigowych. Ta, jak i wiele innych technik przydatna jest również podczas codziennej jazdy. Rev matching, odpowiednia linia przejazdu, wolne wejście - szybkie wyjście.. Myślę, że dalej wymieniać nie trzeba. Podjedź do wulkanizatora i powiedz, że zapłacisz tylko wtedy jeśli wymiana kompletu kół będzie trwała krócej niż 2,5 sekundy. Przecież w motosporcie tak się robi, tyle trwa pit stop. Edited December 21, 2020 by Tutek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danko Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 @Tutekprzeczytaj ze zrozumieniem i wtedy skomentuj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now