Jump to content

Błąd P0302 w SG 2.0 158 KM


Recommended Posts

Witajcie Waszmościowie!
Jak w temacie- po zalaniu Pb98 (przypadek?) na Orlenie ( zasadniczo leję 95) po kilku minutach stałej jazdy powyżej 110-120 km/h wywaliło błąd P0302. Po zatrzymaniu, ale nawet nie wyłączeniu check zniknął, powyżej tych prędkości problem wraca, podczas jazdy do tych prędkości jakby nie było problemu.

Regulacja zaworów raczej nigdy ( przebieg 209k, auto bez gazu), świece i przewody pewnie też nie.
Ktoś miał coś podobnego? O czym to może świadczyć? Kompresja?<_< Od czego/gdzie w 3M zacząć?

Gdzieś czytałem, że wpływ może mieć EGR- też mam czasem problem P2441.

Edited by JX6
Link to post
Share on other sites

Jeżeli nie masz informacji kiedy były ostatni raz wymieniane świece to niezależnie od tego co aktualnie dzieje się za samochodem świece warto wymienić. 

Czy w momencie zapalenia się checka występują jakiekolwiek nieprawidłowości: spadek mocy, drgania, szarpnięcie, cokolwiek ? 

Na początek diagnostyki odepnij klemę na 10 minut. ECU się zresetuje. Potem podłącz, odpal auto i przejedź się parę kilometrów i najlepiej rozpędź auto do prędkości przy której błąd występował. Mała szansa, że cokolwiek się zmieni, ale ta próba nic Cię nie kosztuje. 

 

P2441 to zacięcie zaworu powietrza wtórnego. Ten zawór otwiera się tylko na kilkanaście sekund po rozruchu zimnego silnika. Po dogrzaniu katalizatora system się wyłącza i to cała jego rola. W tych silnikach te zawory i pompa to jeden z najczęściej psujących się elementów. Na początku błąd pojawia się sporadycznie, ale z czasem będzie częściej, aż padnie całkowicie. Na początek można wyczyścić zawór. Ja to zrobiłem i od roku nie mam problemu. 

Link to post
Share on other sites

Tak, szarpnie kilka razy, moc skacze i wtedy wchodzi check.
Reset ECU robię ze względu na "dziurę w gazie" między obrotami 2200-3500 średnio raz w miesiącu (też do zrobienia, może załatwię to tuningiem, bo za wgranie programu chcą 1k netto, bez gwarancji skuteczności) teraz w związku z P0302 też zrobiłem- bez efektu.

Tak, świece i przewody i tak chciałem zmienić. Oby to był to.

 

P.S.
Jeżeli to świeca/przewód, to nie dziwne jest to, że do prędkości ok. 110 km/h błąd nie wyskakuje?

Edited by JX6
Link to post
Share on other sites
37 minut temu, respect napisał:

To wymień świece i sprawdź. Ty chyba masz 4 cewki ,nie przewody?

Tak, cewki.
 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...