Jump to content

Remont EJ205 - rady?


133699
 Share

Recommended Posts

Jako, że ze znajomymi otwarliśmy sobie wspólny Subarowy garaż, moja impreza na chrzest po wjeździe zostawiła plamę płynu chłodzącego na podłożu. Wstępna diagnoza- UPG :) po przygazowaniu są bąble. Jako że nie uznaje pół środków idę w generalny remont. 

Remont ma być zrobiony z głową czyli tak by nie ładować się bez sensownie w koszty. Jak tłoki będą dobre, korby, blok czy wał to zostawiam. 

I teraz tak, do osób które składały ten silnik, macie jakieś ku temu rady? nie ukrywam, budując motor chce żeby trochę pożył, również jeżdżąc po torze. Mocowo seria, lekko podniesione doładowanie. 

1. Wszystkie uszczelki OEM, to jest oczywiste. Rozrząd OEM włożyłem 200km temu więc go użyje. 

2. Co z UPG? Przereklamowany Cosworth czy bez kombinowania kłaść OEM? 

3. Pompa oleju. Iść w 11 czy 12mm? zostaje na oleju 10w60 ewentualnie 5w50. Starej nie przewiduję zostawić, ale chętnie poczytam opinie. 

4. Panewy ACL wszędzie, czy na korbowody OEM? 

5. Śruby do głowic jeżeli nie są powyciągane, to kłaść te same czy jednak nówki OEM? te na bloku raczej zostawiam seryjne. 

6. Jak to jest z tymi smokami olejowymi w 2.0 - zmienić go prewencyjnie, czy pozostawić ten z silnika? 

7. Olej do docierania. Iść w Millersa CRO czy robić jak wszyscy, czyli wlać cokolwiek (jakiś VR1 valvo czy Elf po taniości) i zmieniać po kilka razy, a potem docelowy? 

8. Jakieś rady odnośnie rozbiórki czy składania? pamiętam, że przy rozrządzie jest podobno błąd przy dokręcaniu małej rolki, sugerowali prawie 40nm na malutkiej śrubie (ja ją skręciłem na bodajże 28nm + loctite :) ). W innych etapach niema fckupów? 

 

A.. i najważniejsze, taki zestaw normalnie siądzie do 205? :P https://www.nie-ASO.pl/pl/uszczelki-silnika-kpl-impreza-sti-2-0,3,48091,14169

 

Pozdro! 

 

 

 

 

Edited by 133699
Link to comment
Share on other sites

Myślę że mogę coś doradzić w tym temacie, robiłem niedawno remont takiego silnika;).

1. Uszczelki OEM tak jak piszesz nie ma sensu kombinować.

2. Dawaj OEM wytrzymuje duże moce nic się nie dzieje w silnikach 2.0

3. Ja zastosowałem pompę 12 tak mi doradziło kilka osób, słyszałem teorię że do takiego silnika 11 to max ale nie wiadomo ile w tym prawdy.

4. Panewki ACL wszyscy to montują, OEM podobno lepszy szczególnie spec c ale są dość drogie.

5. Śruby daj nowe nie kosztują dużo a masz pewność. Są dostępne wzmacniane czarne ja takie użyłem. Starych nie ma sensu mierzyć odrazu w złom.

6. Z smokami w 2.0 nic się nie dzieje. Nie słyszałem żeby ktoś zmieniał.

7. Sposobów docierania jest bardzo dużo. Ja zalałem 15w40 po rozgrzaniu zmiana, później 10w40 zmiana po 500km. Ostatni etap 5w40 1500km. Wszystko tak do 3.5 tys obr. Bez doładowania i zamulania. Dobry bajer to korek z magnesem neodymowy wyłapuje trochę tego żelaza z docierania.

8. Składaj wszystko zgodnie z serwisówką i będzie git. Raczej nie ma tam żadnej filozofii, trzeba pilnować żeby wszystko było dobrze skręcone i nie zapomnieć jakiegoś oringa itd. Zobacz na YT subi performance tam gość wie co robi można się dużo ciekawych rzeczy dowiedzieć.

 

Ważna rzecz to dobre zmierzenie wszystkiego. Wał i korby może będą dobre ale bez szlifu raczej nie obejdzie.

Zakładanie nowych pierścieni bez honowania mija się z celem, a po honowaniu może się okazać że jest za luźno.

Nie rób za luźno pasowania tłoka tylko tak jak pisze w serwisówce.

 

Jak będziesz miał jakieś pytania śmiało pisz chętnie pomogę.

 

Pozdro

 

 

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, Tokio34 napisał:

Masz kogoś od głowic? bo jak coś mogę polecić z Krakowa jako pierwszy praktycznie w Polsce założył zakład i dalej działa.

Właśnie szukam :/ miałem jednego człowieka ale jak mi podał terminy to zsunąłem się z krzesła, a to ma być szybka akcja. Dobrze gdyby miał jak chwycić blok, też by się poprawiło.

 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, 133699 napisał:

8. W innych etapach niema fckupów?

Przy przednich mostkach wałków rozrządu co trzymają uszczelniacze, czasem dla śrubek M6 podają 20 Nm jak dla pozostałych M8, a to jest błąd.

 

Do seryjnej mocy wystarczą uszczelki seryjne, dla fabrycznych pasowań pompa 11 i 5w50 to jest max moim zdaniem ale można sie nie zgadzać. Docierając zdrowiej zmieniać olej tańszy ale częściej niż odwrotnie, najważniejsza jest zmiana po pierwszym rozgrzaniu.

 

Zestaw z linka tylko częściowo nadaje się do MY00

Link to comment
Share on other sites

O właśnie, o tych wałkach to pamiętam. 

Warto dodać ze z tyłu dobrze zmienić separator na metalowy. 

 

Ten zestaw to prawda. Wygoglowałem każdy uszczelniacz i kilka raz, że nie pasuje (to znaczy nie włożymy ich do ej205 z GT, JDMa może tak) to jest to ładowanie się w koszty. Spokojnie można to złożyć o polowe taniej i januszerki nie będzie. 

 

U mnie jednak wyszedł uszkodzony zbiorniczek wyrównawczy a nie UPG, jednak temat remontu i tak za mną chodzi ;) 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...