Jump to content

Legacy 4, 2.0 165 KM automat, swap lub poprawa osiągów.


tymitun
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry wszystkim. Od ponad pięciu lat jestem właścicielem wymienionego w tytule auta. Obecny jego przebieg to wg licznika 320kkm, w tym 150kkm na lpg, a w rzeczywistości licho wie.  W związku z tym, że ostatnio zaczęło mi ubywać płynu w układzie chłodzenia oraz pojawiły się ślady oleju w okolicy blok-lewa głowica, przygotowuję się do kompleksowego remontu silnika. Jednak przedtem chciałbym się dowiedzieć na co ewentualnie mógłbym zmienić obecną jednostkę napędową, bez istotnej ingerencji w resztę pojazdu. Ponieważ w okresie letnim często ciągam przyczepę o masie ok. 1200 kg, brakuje mi przede wszystkim momentu obrotowego. Samochód po prostu często nie chce jechać na czwartym biegu. Czy jest możliwe np. wrzucenie silnika ej255 bez turbo, ewentualnie ze zmianą tłoków na 251? Wcześniej w Volvo V70 zmieniłem silnik metodą plug&play z 2.0 na 2,5 bez zmiany elektryki i to grało.  Proszę o odpowiedź, jeżeli ktoś ma jakiś pomysł dotyczący tuningu obecnego silnika lub jego wymiany, ale bez rewolucji pod maską.

Link to comment
Share on other sites

Cytat

chciałbym się dowiedzieć na co ewentualnie mógłbym zmienić obecną jednostkę napędową, bez istotnej ingerencji w resztę pojazdu

 

Na EZ30 lub EJ255 poprzez sprzedaż obecnego auta i zakup takiego z w/w silnikiem.

 

Innymi słowy, nie, nie da się.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W takim razie chyba zostanę przy remoncie obecnego silnika. Lubię ten samochód, a do sprzedaży nie mam zdrowia. Latem sprzedawałem inny, w bdb stanie, który ze względu na zmianę pracy przestał być potrzebny. Wnioski są takie, że niektórzy chcieliby, żeby im zaprowadzić pod dom i pewnie jeszcze dopłacić. Więc ten pewnie prędzej zezłomuję jak się skończy.

Natomiast jak chodzi o montaż ej255 myślałem o silniku bez turbiny, ze zmienionymi tłokami celem eliminacji odprężenia.  Miałbym wtedy taki silnik jak obecnie z AVCS, tylko o nieco większej pojemności. Tak kombinowałem.

Edited by tymitun
Uzupełnienie
Link to comment
Share on other sites

53 minuty temu, tymitun napisał:

Natomiast jak chodzi o montaż ej255 myślałem o silniku bez turbiny, ze zmienionymi tłokami celem eliminacji odprężenia.  Miałbym wtedy taki silnik jak obecnie z AVCS, tylko o nieco większej pojemności. Tak kombinowałem.

 

1. Co ze sterownikiem silnika? Nie ogarnął by tego na 99%, a na 100% nie bez rzucania błędami na prawo i lewo. A elektronicy tani nie są, mówię z doświadczenia.

2. Masz świadomość kosztu tłoków, honowania a przede wszystkim robocizny?

 

Przy takich pomysłach to już faktycznie swap H6 taniej by wyszedł. Nadal w granicach 10-15 tysięcy, ale taniej.

Link to comment
Share on other sites

Cała robocizna łącznie z honowaniem czy zrobieniem nadwymiaru we własnym zakresie (mam dostęp do maszyn i już to robiłem wiele razy). Głowice też nie ma problemu. Jedynie obróbkę wału musiałbym zlecić (nie mam doświadczenia). Ale to by znajomy zrobił. Natomiast do strojenia sterownika musiałbym kogoś szukać.

Link to comment
Share on other sites

Podstawowe pytanie dodatkowe: po co EJ255 z usuniętym turbo, skoro istnieje EJ253 czyli 2,5 litra bez turbo?
Dodatek do pytania: po co EJ253, skoro istnieje EZ30R.

Dodatek do dodatku do pytania: skoro dla każdej z powyższych opcji musisz się szarpać z wiązką i komputerem, to ja bym wsadził EZ36.

Link to comment
Share on other sites

Poszperałem trochę po forach zagranicznych. Rosjanie piszą o udanych swapach ej 254 z AVCS z głowic ami od ej204. Działa to pod sterownikiem ej204 i podobno nieźle. Niestety w Polsce na znanych mi portalach nie ma na sprzedaż tych silników.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.11.2020 o 16:59, maciek323 napisał:

Komputer od EJ255 turbo montowanego fabrycznie do Legacy IV to kwestia 200-300zł.

Tylko inny idzie do wersji z manualem, a inny do wersji z automatem, należy o tym pamiętać.

 

Fajnie. A dasz go radę sam podłączyć, tzn. zrobić sklejkę z wiązek z turbo i NA?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mam wyjęty silnik. Kompleksowa naprawa głowic niestety wymaga nowych gniazd wydechowych, nowych zaworów i szklanek. Jest również problem z dostępnością nadwymiarowych tłoków do ej204, a nie chciałbym wymieniać samych pierścieni. W związku z tym, poważnie rozważam wymianę silnika na 2,5 sohc. W związku z tym mam kilka pytań:

1. Czy wiązka od komputera w kabinie do silnika (bez tej na silniku) może zostać?

2. Czy sterownik skrzyni biegów jest taki sam?

3. Czy wymiana sterownika silnika wymaga wymiany stacyjki ze względu na immo?

4. Czy konwerter od 2.0 dohc może zostać?

5. Czy na silniku ej253/251 mogę zamontować głowice od 2,5 dohc bez zmiennych faz?

Link to comment
Share on other sites

Kup EJ204, z możliwością odpalenia w budzie dawcy. Zapłacisz za przekładkę więcej niż będzie Cię kosztował nawet remont silnika. Pamiętaj że remontu nie musisz robić lokalnie. Wysyłasz silnik na palecie i na palecie go wyremontowanego dostajesz.

Cylindry masz jajowate że chcesz robić szlif? Mierzył Ci to ktoś? Czy po prostu chcesz zrobić coś nadwyraz.



Link to comment
Share on other sites

Silnik, który miałem był mimo przebiegu w dobrym stanie. Olej wymieniałem co ok. 10 tys. km. Silnik był czysty, bez nagaru, zawory nie były podparte, jednak luzy poniżej normy i zawory wydechowe siadły tak, że zgodnie ze sztuką nie powinno się już szlifować szklanek. Mimo to pracował całkiem poprawnie, jedynie ubywało płynu chłodzącego, z tego względu zdecydowałem się go wyjąć.  Owalizacja cylindrów minimalna, ale jednak występuje. W ostateczności rozważam wymianę pierścieni i honowanie tulei. Zakup ej204 nie wchodzi w grę, ponieważ jest mało prawdopodobne, żebym trafił używkę w lepszym stanie. Wymianę na ej25 rozważam, ze względu na wyższy moment obrotowy. Oczywiście przed montażem wymiana uszczelek pod głowicami, weryfikacja głowic i ewentualna wymiana tłoków na nadwymiarowe. Te akurat są dostępne. Pytanie nr 5 z poprzedniego postu nieaktualne.

Link to comment
Share on other sites

1. Raczej nie

2. Raczej tak (rocznik do rocznika)

3. Prawie na pewno tak

4. Prawie na pewno tak

 

Ja bym w to nie szedł bez kompletnego dawcy wiązek. Gwarantuje Ci też w diabły błędów i fortunę u elektryka.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...