Jump to content

Obrotny max


Recommended Posts

Witam, forek znowu coś płata figle, tym razem w czasie normalnego przyspieszania czyli but w podłogę nagle zaczął szarpać i nierówno chodzić. 
 Zimny i ciepły telepie na boki. I szarpie przy przyspieszaniu oraz ma ewidentny brak mocy, lekko gorzej odpala. 
Podmienione czujniki położenia wału i wałków, przeplywka, cewki, świece, brak przedmuchu upg, zawory regulowane dwa tygodnie temu czyli jakieś 3 tys km. Obroty max jakie osiąga to 5,5 tys obrotow. Kompresja tez sprawdzona i wszystko ok. Proszę o pomoc. Forek sg 2,0 xt

Link to post
Share on other sites

I nie wywala żadnego błędu? Może to być np. pompa paliwa. Jak przy tym przerywaniu dymi na czarno to może być uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.

No i jeszcze taki banał, że moze jest filtr powietrza zabity pylem na amen. Tez mi się raz zdarzyło.

Edited by klev
Link to post
Share on other sites

Wiec tak, filtr powietrza sprawdzony i był czysty, co do pompy paliwa i obwodu benzyny można chyba to wyeliminować ponieważ to samo dzieje się na lpg. Podłączyłem teraz kompa i mam dwa błędy 

P2089 i P2093 obwod solenoidu ovc?

Gdzie co i jak sprawdzic?

Link to post
Share on other sites
Wiec tak, filtr powietrza sprawdzony i był czysty, co do pompy paliwa i obwodu benzyny można chyba to wyeliminować ponieważ to samo dzieje się na lpg. Podłączyłem teraz kompa i mam dwa błędy 
P2089 i P2093 obwod solenoidu ovc?
Gdzie co i jak sprawdzic?
https://forum.subaru.pl/topic/20306-check-engine-błąd-p2089-i-p2093-w-sti-usa-my04/
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Jeszcze mi przychodzi do głowy samo sterowanie przepustnicą. Czy wychylenie pedału gazu jest adekwatne do listka przepustnicy. Są to chyba dwa osobne parametry które można podglądnąć. TPS i pedał gazu, nie wiem pod jaką nazwa tego szukać.

Link to post
Share on other sites
W dniu 28.11.2020 o 21:30, rademenez napisał:

u mnie w s turbo były nieszczelności w podciśnieniowych wężach. połamany trójnik przy rurce z restryktorem. Szarpał niemiłosiernie. Po wymianie za 3 złote jakby inne auto

Możesz dokładnie wytłumaczyć o które wężyki chodzi? Mam wrażenie ze już wszystkie przejrzałem.

 

potrzebuje także kupić zawór zmiennych faz rozrządu ponieważ jeden jest pęknięty i wydobywa się z niego lekko olej 

Link to post
Share on other sites

te cienkie wężyki co idą do sterowania  turbiny. Jest tam mały trójnik plastikowy i u mnie był pęknięty. Nie było to widoczne. Dopiero jak potarmosiłem to okazało się

2 godziny temu, Piotr_reda napisał:

Możesz dokładnie wytłumaczyć o które wężyki chodzi? Mam wrażenie ze już wszystkie przejrzałem.

 

potrzebuje także kupić zawór zmiennych faz rozrządu ponieważ jeden jest pęknięty i wydobywa się z niego lekko olej 

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Subaru stoi od ponad miesiąca nie używane, bo nie było czasu się za nie zabrać, trochę luźniej z czasem teraz i pytanie. Czy zawór zmiennych faz rozrządu będzie pasował z 2.5 xt do 2.0 xt? Różni się w sumie ułożenie wtyczki.

 

Chyba, ze ktoś z was posiada zawór zmiennych faz od 2.0 xt sg na sprzedaz? 

Edited by Piotr_reda
Link to post
Share on other sites

Causes for this P2089 code may include: Worn timing belt or chain Defective camshaft variable timing solenoid Defective variable valve timing actuator Engine oil level is too low Blown fuse or fuse-able link (if applicable) Misalignment of timing components Corroded or damaged connector Faulty or damaged wiring Faulty ECU

Read more at: https://www.obd-codes.com/p2089
Copyright OBD-Codes.com

 

Jak zawory niedawno były robione to z doświadczenia szukał bym niekontaktu na wtyczkach

Link to post
Share on other sites

Jeśli masz blowoffa to na mrozie potrafi smar z syfem twardniec i nie domyka zaworu, co za tym idzie nie trzyma odpowieniego ciśnienia i powstaje za bogata mieszanka. Dopiero co przerabialem to u siebie. Świeży smar załatwił sprawę od ręki :) objawy miałem identyczne. But w podłodze i szarpal, prychal, strzelal.... i na gazie i na beznynie. Przy delikatnym wyciskaniu gazu nie było tego tak czuć. Jesli masz blowoffa warto to sprawdzić :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...