Piotr_reda Posted November 25, 2020 Posted November 25, 2020 Witam, forek znowu coś płata figle, tym razem w czasie normalnego przyspieszania czyli but w podłogę nagle zaczął szarpać i nierówno chodzić. Zimny i ciepły telepie na boki. I szarpie przy przyspieszaniu oraz ma ewidentny brak mocy, lekko gorzej odpala. Podmienione czujniki położenia wału i wałków, przeplywka, cewki, świece, brak przedmuchu upg, zawory regulowane dwa tygodnie temu czyli jakieś 3 tys km. Obroty max jakie osiąga to 5,5 tys obrotow. Kompresja tez sprawdzona i wszystko ok. Proszę o pomoc. Forek sg 2,0 xt
Piotr_reda Posted November 25, 2020 Author Posted November 25, 2020 Wymienione, gaz i pb robi tak samo
Panzerpferd Posted November 25, 2020 Posted November 25, 2020 1 godzinę temu, Piotr_reda napisał: w czasie normalnego przyspieszania czyli but w podłogę Hahaha, skąd ja to znam "Tak kochanie, jechałem spokojnie, jak zawsze"
Piotr_reda Posted November 25, 2020 Author Posted November 25, 2020 Ale już silnik był ładnie rozgrzany
klev Posted November 25, 2020 Posted November 25, 2020 I nie wywala żadnego błędu? Może to być np. pompa paliwa. Jak przy tym przerywaniu dymi na czarno to może być uszkodzony regulator ciśnienia paliwa. No i jeszcze taki banał, że moze jest filtr powietrza zabity pylem na amen. Tez mi się raz zdarzyło.
Piotr_reda Posted November 25, 2020 Author Posted November 25, 2020 Wiec tak, filtr powietrza sprawdzony i był czysty, co do pompy paliwa i obwodu benzyny można chyba to wyeliminować ponieważ to samo dzieje się na lpg. Podłączyłem teraz kompa i mam dwa błędy P2089 i P2093 obwod solenoidu ovc? Gdzie co i jak sprawdzic?
ewemarkam Posted November 25, 2020 Posted November 25, 2020 Wiec tak, filtr powietrza sprawdzony i był czysty, co do pompy paliwa i obwodu benzyny można chyba to wyeliminować ponieważ to samo dzieje się na lpg. Podłączyłem teraz kompa i mam dwa błędy P2089 i P2093 obwod solenoidu ovc? Gdzie co i jak sprawdzic?https://forum.subaru.pl/topic/20306-check-engine-błąd-p2089-i-p2093-w-sti-usa-my04/
Piotr_reda Posted November 28, 2020 Author Posted November 28, 2020 Sprawdzone zawory od sterowania fazami rozrządu i dalej nic do przodu, błędów już żadnych nie pokazuje :/
ewemarkam Posted November 28, 2020 Posted November 28, 2020 Jeszcze mi przychodzi do głowy samo sterowanie przepustnicą. Czy wychylenie pedału gazu jest adekwatne do listka przepustnicy. Są to chyba dwa osobne parametry które można podglądnąć. TPS i pedał gazu, nie wiem pod jaką nazwa tego szukać.
rademenez Posted November 28, 2020 Posted November 28, 2020 u mnie w s turbo były nieszczelności w podciśnieniowych wężach. połamany trójnik przy rurce z restryktorem. Szarpał niemiłosiernie. Po wymianie za 3 złote jakby inne auto
Piotr_reda Posted November 30, 2020 Author Posted November 30, 2020 W dniu 28.11.2020 o 21:30, rademenez napisał: u mnie w s turbo były nieszczelności w podciśnieniowych wężach. połamany trójnik przy rurce z restryktorem. Szarpał niemiłosiernie. Po wymianie za 3 złote jakby inne auto Możesz dokładnie wytłumaczyć o które wężyki chodzi? Mam wrażenie ze już wszystkie przejrzałem. potrzebuje także kupić zawór zmiennych faz rozrządu ponieważ jeden jest pęknięty i wydobywa się z niego lekko olej
rademenez Posted November 30, 2020 Posted November 30, 2020 te cienkie wężyki co idą do sterowania turbiny. Jest tam mały trójnik plastikowy i u mnie był pęknięty. Nie było to widoczne. Dopiero jak potarmosiłem to okazało się 2 godziny temu, Piotr_reda napisał: Możesz dokładnie wytłumaczyć o które wężyki chodzi? Mam wrażenie ze już wszystkie przejrzałem. potrzebuje także kupić zawór zmiennych faz rozrządu ponieważ jeden jest pęknięty i wydobywa się z niego lekko olej
Piotr_reda Posted January 17, 2021 Author Posted January 17, 2021 Subaru stoi od ponad miesiąca nie używane, bo nie było czasu się za nie zabrać, trochę luźniej z czasem teraz i pytanie. Czy zawór zmiennych faz rozrządu będzie pasował z 2.5 xt do 2.0 xt? Różni się w sumie ułożenie wtyczki. Chyba, ze ktoś z was posiada zawór zmiennych faz od 2.0 xt sg na sprzedaz?
Pawel.wro Posted January 17, 2021 Posted January 17, 2021 Causes for this P2089 code may include: Worn timing belt or chain Defective camshaft variable timing solenoid Defective variable valve timing actuator Engine oil level is too low Blown fuse or fuse-able link (if applicable) Misalignment of timing components Corroded or damaged connector Faulty or damaged wiring Faulty ECURead more at: https://www.obd-codes.com/p2089Copyright OBD-Codes.com Jak zawory niedawno były robione to z doświadczenia szukał bym niekontaktu na wtyczkach
klev Posted January 17, 2021 Posted January 17, 2021 Jeśli masz blowoffa to na mrozie potrafi smar z syfem twardniec i nie domyka zaworu, co za tym idzie nie trzyma odpowieniego ciśnienia i powstaje za bogata mieszanka. Dopiero co przerabialem to u siebie. Świeży smar załatwił sprawę od ręki objawy miałem identyczne. But w podłodze i szarpal, prychal, strzelal.... i na gazie i na beznynie. Przy delikatnym wyciskaniu gazu nie było tego tak czuć. Jesli masz blowoffa warto to sprawdzić
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.