Jump to content

Pęknięta łapa łożyska


mateuszm31

Recommended Posts

Kilka sztuk wymieniłem. 
Przyczyny: brak smaru w punkcie podparcia łapy(wytarcie i osłabienie blachy), długa jazda z dojechanym sprzęgłem i ciężko działającym pedałem sprzęgła, zmęczenie materiału. Może być wszystko na raz, albo każde osobno. 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, lutek34 napisał:

nie musiałeś użyć dużo siły, żeby wcisnąć sprzęgło?

nie sprzegło chodziło ok,

powiem tak auto mam od stycznia, od początku sprzegło brało na samym końcu i lekkie go odpuszczenie sprzegało wszystko i auto zaczynało ruszać.

 Czasami był problem z wbiciem jedynki, w niedziele problem sie nasilił wczoraj znalezliśmy przyczynę.

I zobaczymy co jest w srodku, jednomasa czy dwumasa 

3 godziny temu, ir3n3usz napisał:

Kilka sztuk wymieniłem. 
Przyczyny: brak smaru w punkcie podparcia łapy(wytarcie i osłabienie blachy), długa jazda z dojechanym sprzęgłem i ciężko działającym pedałem sprzęgła, zmęczenie materiału. Może być wszystko na raz, albo każde osobno. 

jaki smar stosujesz?

smar z drugiej chyba jest bo sporo syfu jest poprzyklejane ;p 

 

a jeszcze jedno pytanie tak przy okazji wyjmowania skrzyni, sprzegło wiskotyczne jest z tyłu skrzyni? aby je wymienić rozumiem nie trzeba rozdzielac skrzyniu z silnikiem?

Edited by mateuszm31
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, mateuszm31 napisał:

aby je wymienić rozumiem nie trzeba rozdzielac skrzyniu z silnikiem?

Nie, jest w tzw dupce skrzyni. Aby to zdemontować, zdejmujesz wydech i wał. Parę śrubek i tyle :) Nie wiem tylko czy konieczne jest spuszczenie oleju. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.11.2020 o 13:48, mateuszm31 napisał:

Ktoś kiedyś z takim czymś się spotkał? Co może być przyczyną tego pęknięcia 

 

To jest ta łapa 

30531AA220_1.jpg

 

Jak sprzęgło było na wykończeniu i było na takim jeżdżone, to w miejscu gdzie te widełki się opierają o skrzynię ( na takim grzybku) może pojawić się pęknięcie. Miałem taką sytuację, co prawda w trochę starszym egzemplarzu bo z 1996 roku. :mrgreen: 

Poprzedni właściciel linkę za mocno podciągnął przed sprzedażą. :coffee: 

U ciebie linki nie ma ale zgaduję że sprzęgło kończyło żywot.

Link to comment
Share on other sites

Dobra skrzynia zdjęta, wszystko szło pięknie, okazało sie ze sprzeglo jest do wymiany gdyz juz zaczynało brac głowke nita z jednej strony tarczy od strony silnika, zamówione sprzeglo po vinie i rozmiarze tarczy 230mm (oyodo 10s7012-oyo za 460zł) dodarło tego samo dnia no i dobra passa sie skonczyła :/

Okazało sie ze nie pasuje gdyż ktos wczesniej wywalił dwumase i załozył koło zamachowe 12342aa090, cenna sprzegłą do tego koła 1800zł, co jest juz dosc duzą sumą na wartosc tego auta.

Na Internecie ciezko dostepne a jak jest to tez za miliony 

mam taki zestaw

Cytat

1x koło zamachowe jednomasowe    12342aa090
1x docisk sprzęgła        30210aa620
1x tarcza sprzęgła        30100aa870   

 

no nic bede zmuszony szukac innego koła i zrobic taki zestaw 

Cytat

1x koło zamachowe jednomasowe    12342aa061
1x docisk sprzęgła        30210aa590
1x tarcza sprzęgła        30100aa851

 

Kolejna sprawa to peknieta łapa według wizualnego porównania ma numer 30531AA132 a powinna miec 30530AA021 lub 30530AA220, ale to chyba nie przeszkadza, tylko zastanawia mnie czy te wzmocniania są orginalne czy ktos ja już spawał:D gdyż przeszukujac internet nie znalazłem takie wzmocnienia w oryginalnej łapie, zdjecia niżej.

 

Co sądzicie, wymianiac jednommase? czy kupic za 650zł samą tarcze sprzegła bez tarczy dociskowej?  

ponizej zdjecia tarczy, która chyba juz nie nadaje sie do eksploatacji?

IMG_20201205_151349.jpg

IMG_20201205_151357.jpg

IMG_20201205_151420.jpg

IMG_20201205_151435.jpg

IMG_20201204_084335.jpg

IMG_20201204_084420.jpg

Edited by mateuszm31
Link to comment
Share on other sites

Docisk jest w stanie agonalnym? Bardzo zużyty? tak samo powierzchnia koła zamachowego?

Możesz budżetowo po prostu obić tarcze nowymi okładzinami, dać łożysko i łapę nowe. 

Ale to tak jak nie znajdziesz już alternatywy. Obijałem kiedyś tarcze (tzn dałem do obicia), w dieslu Toyoty, jeździła bez problemów 1.5 i sprzedałem. 

Tak teraz myślę że czasem jednak automat wychodzi chyba taniej jeśli chodzi o serwis :) (wiem zależy jaki automat), ale jak widzę ceny części to za głowe się czasami łapie. 

Link to comment
Share on other sites

docisk wygląda ok i bez problemu mozna go zakladac, jest oryginalny exedy.

koło zamachowe też w dobrym stanie, nie mam aktualnie przy sobie jego zdjecia tylko tarczy

 IMG_20201204_084236.thumb.jpg.6b00d72138a9610ba1c6e6689885b37b.jpg

Edited by mateuszm31
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, mateuszm31 napisał:

docisk wygląda ok i bez problemu mozna go zakladac, jest oryginalny exedy.

jeśli docisk wygląda OK, sprężyny w tarczy nie dzwonią, to oddaj ją do okucia nowymi okładzinami, kup nowe łożysko oporowe i łapę, sprawdź w jakim stanie jest sworzeń kulisty, jak jest już kwadratowy, to również jego wymień. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...