Skocz do zawartości

Subaru Forester SH płyn do chłodnicy.


ObywatelX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na wstępie zaznaczę ,że jeśli chodzi o samochody to jestem laikiem więc wybaczcie jeśli to pytanie jest głupie. Niedawno zakupiłem Subaru FORESTER SH 2.0 benzyna. Mój błąd, że nie sprawdziłem poziomu płynu w chłodnicy jednak żadna kontrolka się nie świeciła. Wczoraj zerknąłem do zbiorniczka wyrównawczego a tam pustka. W chłodnicy płyn sięgał jakieś 2 cm poniżej korka czyli podobno ok. Z racji tego ,że nie wiem jaki był płyn w chłodnicy zakupiłem na stacji borygo eko i dolałem jakieś 400 ml. Czy jeśli w chłodnicy był glikol etylowy to ta ilość glikolu propylenowego może źle wpływać na silnik? Ewentualnie czy jeśli po zalaniu zbiorniczka nie uruchamiałem auta to mogę wysysarką opróżnić ten wlany płyn i zamienić na jakiś mieszalny np Prestone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Karas napisał:

a dlaczego nie uzupełnisz wodą zdemineralizowaną. Najbardziej bezpieczne i najtańsze rozwiązanie. 

Bo idzie zima.

9 godzin temu, ObywatelX napisał:

Mój błąd, że nie sprawdziłem poziomu płynu w chłodnicy jednak żadna kontrolka się nie świeciła.

Proponuję zapoznać się z instrukcją obsługi samochodu.

9 godzin temu, ObywatelX napisał:

W chłodnicy płyn sięgał jakieś 2 cm poniżej korka czyli podobno ok.

Płyn ma być pod korek w chłodnicy i pomiędzy min- max w zbiorniczku wyrównawczym.

9 godzin temu, ObywatelX napisał:

Z racji tego ,że nie wiem jaki był płyn w chłodnicy zakupiłem na stacji borygo eko i dolałem jakieś 400 ml.

Mieszanie to pół biedy, Sprawdź temperaturę krzepnięcia. W razie wątpliwości, zakup płukankę do chłodnic i wypłucz układ i zalej nowym płynem.

9 godzin temu, ObywatelX napisał:

Ewentualnie czy jeśli po zalaniu zbiorniczka nie uruchamiałem auta to mogę wysysarką opróżnić ten wlany płyn i zamienić na jakiś mieszalny np Prestone?