Luku Opublikowano 22 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 (edytowane) Przy wymianie oleju znalazłem malutkie artefakty, które łapał magnez, były na tyle małe, że nie byłem w stanie nawet sensownego zdjęcia zrobić, koło 4 sztuk, nic wielkiego. Możliwe że wina filtra, z którym stało się coś dziwnego czego nawet nie byłem w stanie zdiagnozować, po prostu lało się stamtąd dość mocno, opisywałem w którymś poście, po zmianie nie cieknie, nie leje, w każdym razie, po zdjęciu filtra, sam gwint i górna warstwa były okay, bez "gwiezdnego pyłu" który miałem wątpliwą przyjemność już oglądać w poprzednim aucie. Kumpel mówi, żeby pojeździć 1000 km, spuścić olej, sprawdzić jeszcze raz, i żeby wziąć auto na sprawdzenie panewek dla świętego spokoju, drugi natomiast mówi, że takie małe elementy w takiej niewielkiej ilości to nic dziwnego. Pytanie - czy jest jakiś mało inwazyjny sposób na sprawdzenie panewek? Czy trzeba ściągać miskę i dłubać? edit: Impreza GH, ssak EJ204, 2008 (nie wiem czy to istotne ) Edytowane 11 Grudnia 2020 przez 1uq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 22 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 Nawet ściągając miskę wiele nie sprawdzisz tak naprawdę, bo nie ma dostępu do wszystkich panewek. Trzeba rozkręcać silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek95 Opublikowano 22 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 (edytowane) 39 minut temu, mly96 napisał: Nawet ściągając miskę wiele nie sprawdzisz tak naprawdę, bo nie ma dostępu do wszystkich panewek. Trzeba rozkręcać silnik. To samo miałem napisać @1uq Jak chcesz sprawdzić panewki to cały silnik w mak... bez sensu. Musisz sprawdzić dokładnie przy następnej wymianie oleju czy będzie coś widać , możliwe że panewki powoli kończą żywot. Edytowane 22 Listopada 2020 przez Maniek95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luku Opublikowano 22 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 1 godzinę temu, mly96 napisał: Nawet ściągając miskę wiele nie sprawdzisz tak naprawdę, bo nie ma dostępu do wszystkich panewek. Trzeba rozkręcać silnik. 55 minut temu, Maniek95 napisał: @1uq Jak chcesz sprawdzić panewki to cały silnik w mak... bez sensu. Musisz sprawdzić dokładnie przy następnej wymianie oleju czy będzie coś widać , możliwe że panewki powoli kończą żywot. Ło matko i córko na razie post na zasadzie "a może jednak nie..." Sprawdzę za ten 1000 km, bo mam wrażenie że to nie tyle z panewek co z filtrem było coś nie tak i on nabrudził, nie słychać żeby coś pukało, stukało na razie. Bądźmy dobrej myśli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 1 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2020 To chyba proste. Wymienić filtr na oryginał, pojechać na autostradę, depnąć przez chwilę, wrócić do domu pojazdem na lawecie lub osobiście, spuścić olej do wiadra i obejrzeć. Jak będzie czysto to gratki. Przecież tego inaczej, tzn. bez rozbierania silnika nie stwierdzisz. Chociaż też czasem lepiej rozebrać przed padem. Lawety więcej kosztują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mayki Opublikowano 2 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2020 Jak to jest WRX czy STi to i tak dla świętego spokoju zdjął bym miskę i wymienił smok olejowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 2 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2020 Po co w dwu litrowym wolnossaku zmieniać smok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mayki Opublikowano 3 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2020 O kurde, sory nie doczytałem.. Masz rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 3 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2020 Smok można zdjąć i wymienić oring pod nim jak robiłem UPG to też michę zdająłem, tak profilaktycznie. Oring wymieniłem, stary był twardy jak szkło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luku Opublikowano 11 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2020 Przejadę pewnie do 1000km i przy wymianie może sprawdzę oring. Ogólnie, dodatkowo zauważyłem już wcześniej, ale teraz się nasiliło, takie głuche stukanie (nie jest to metaliczne jak przy panewce, ale wole zapytać ) w zasadzie przyspiesza razem z obrotami, w środku słychać takie jakby głuche puki, może to od wtrysków, może od świec może od cewek? dodatkowo auto lubi sobie szarpać na niskich obrotach, nie szarpie obrotami, ale samym samochodem, opisywałem to już u siebie w "Białej świni która udaje WRX", być może to wszystko ma związek. Kilka nagrań ze środka, i spod maski, średnio słychać, ale może cokolwiek to powie. Pomijam wycie pompy wspomagania IMG_1039.MOV IMG_1040.MOV IMG_1038.MOV IMG_1041.MOV TUTAJ UWAGA NA USZY sporo głośniej niż te wyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 11 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2020 Ty masz LPG w tym aucie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 11 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2020 Brzmi jak początek panewy, ale na filmikach to prawie wszystko tak brzmi. Tak czy inaczej syf w oleju z czegoś się wziął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luku Opublikowano 11 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2020 7 godzin temu, dr.elich napisał: Ty masz LPG w tym aucie? Miałem, ale wymontowałem, obstawiam, że to też trochę podnosi "cykanie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się