Jump to content

Szpery: przód, tył, centralna


Recommended Posts

Witajcie,

Chciałbym spróbować przybliżyć temat szper w Subaru STI i ich wpływ na prowadzenie w dwóch wariantach: 

1. Bez DCCD

2. Z DCCD. 

 

Pytania są następujące,

1. Co da wzmocnienie tylnej szpery, bez ruszania centralnego i przodu?

2. Co da dołożenie mocniejszej szpery z przodu i tyłu, bez ruszania centralnej. 

3. Jaki efekt prowadzenia będzie przy zastosowaniu mocnej szpery tył +przód  z centralnym 10kg.

4. Czy jest sens dokładać torsena na przód, przy płytce z tyłu i centralnym seryjnym, lub w wersji z wzmocnionym centralnym? 

 

Próby podmian metodą prób i błędów drogie, więc może na forum są osoby, które są w stanie odpowiedzieć na pytania powyższe...

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, MaciekK napisał:

3. Jaki efekt prowadzenia będzie przy zastosowaniu mocnej szpery tył +przód  z centralnym 10kg.

Można by porozmawiać z właścicielem tego bloba. Jeśli dobrze zapamiętałem z rozmowy rok temu, to miał mocno spięte szpery i 10kg visco. Teraz nie wiem jak jest, bo zmienił skrzynie. 

 

Link to post
Share on other sites

Obecnie mam mocną szperę tył w aucie bez DCCD, seryjna szpera centralna i środkowa. Mocna płytka tylna dała dużą poprawę na wyjściach z zakrętu przy małym lub dużym poślizgu. 20kg centralny, wiem, że powoduje, że auto chce jechać na wprost, co psuje skręcanie. Nie wiem jak zachowa się auto przy dołożeniu mocniejszej szpery szpery przód, przy normalnym centralnym i w wersji np z 10kg.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...