Skocz do zawartości

Forester 2,5 x 2006 at problem z ładowaniem


morimoto1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Mam problem ze świecącą kontrolką ładowania aku i ręcznego ,co jest powodem skoków napięcia od 11 do nawet 17volt .Alternator wybudowany sprawdzony jest ok regulator napięcia też.Przypadłość ustepuje na jakiś czas po czym pojawia się ponownie. występuje zazwyczaj na zagrzanym silniku.Może miał ktoś podobny problem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci napięcie skacze do 17v to raczej alternator nie jest sprawny. Kiedyś mi miernik przeklamywał jak miałem uszkodzone sondy pomiarowe. Właśnie pokazywał takie dziwne rzeczy. Pojechałem do mechanika zmierzyliśmy raz jeszcze i okazało się że jest ok. Sprawdź miernikiem choćby od sąsiada.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich skokach napięcia, powinieneś zaobserwować rozbłyski wszystkich włączonych żarówek.

Jeśli brak takiego objawu, to zmień miernik. Na pokładzie samochodu niema innego urządzenia generującego prąd jak alternator. Podmień na inny i będziesz wszystko wiedział. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś już pisałem.  Łódź - Warszawa, 17 V na wyjściu altka. Pęknięty opornik zarządzający napięciem wyjściowym. Jedna spalona żarówka i dolewanie wody do akumulatora co 50 km. Co do uszkodzonych końcówek miernika, to z reguły pokazują mniej. Jak zobaczył 17 V, to usterka regulatora. Co do wody, to przed wyjazdem, w połowie drogi i zaraz po przyjeździe do domu. Nie wyobrażacie sobie, jak się w tym akumulatorze kotłowało. Ale przeżył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co najciekawsze ! Alternator, jako mecha-eletryk-prostuła, prawidłowo zaprojektowany, nie uległ żadnemu uszkodzeniu. Diody przetrwały, odniesienie napięcia też. Kiedyś napisałem, że prawidłowo zaprojektowany alternator NIE SPSUJE się. Tylko usterki regulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć, mam takie niby proste szybkie pytanie - Czy regulator napięcia jest wbudowany w alternator? wyjąłem alternator i widzę że jest w środku jakiś regulator - chciałbym się zapytać czy jest jeszcze jakiś ?

Pacjent: Forester 2 2006 2.0 158 KM 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bigwaldi napisał:

Cześć, mam takie niby proste szybkie pytanie - Czy regulator napięcia jest wbudowany w alternator? wyjąłem alternator i widzę że jest w środku jakiś regulator - chciałbym się zapytać czy jest jeszcze jakiś ?

Pacjent: Forester 2 2006 2.0 158 KM 

Musisz rozebrac go na czesci jest w srodku ...

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...