lordqik Posted November 14, 2020 Posted November 14, 2020 Hej, Wszedłem w posiadanie Forka XT MY15 z US. I mam obecnie dwie sprawy, może już ktoś ten temat zbadał Są podejrzenia że pilot z EU ma inne częstotliwości niż US. Ale czy ktoś wie na pewno? Mój to: 88835SG040 tu spec: https://www.americankeysupply.com/product/subaru-2012-2015-4-btn-smart-key-hyq14acx-5290-oem-6735 A znalazłem w dobrej cenie 88835SG031 - wygląda że na EU. A nie mogę znaleźć więcej szczegółów np. częstotliwości tego. Widać że różnią się tym że ten z "EU" nie ma panic ale to akurat mi nie przeszkadza. Ktoś już to weryfikował? Bo zastanawiam się czy zaryzykować i kupić ten 88835SG031 i spróbować go sparować z samochodem Tablica rejestracyjna US. W samochodzie jest mocowanie na tablicę jak to w stanach kwadratową, 4 otwory. A ja mam normalną tablicę prostokątną. I tak wiem mogłem zamówić kwadratową Moje pytanie brzmi czy ktoś już ogarnął jakąś taką szerszą ramkę albo jakiś adapter żeby zakryć te otwory. Obecnie mam tak że montuję od góry i widać trochę otwory poniżej tablicy rejestracyjnej
mechanik Posted November 14, 2020 Posted November 14, 2020 40 minut temu, lordqik napisał: Są podejrzenia że pilot z EU ma inne częstotliwości niż US. Ale czy ktoś wie na pewno? Mój to: 88835SG040 tu spec: https://www.americankeysupply.com/product/subaru-2012-2015-4-btn-smart-key-hyq14acx-5290-oem-6735 A znalazłem w dobrej cenie 88835SG031 - wygląda że na EU. A nie mogę znaleźć więcej szczegółów np. częstotliwości tego. Widać że różnią się tym że ten z "EU" nie ma panic ale to akurat mi nie przeszkadza. Ktoś już to weryfikował? Bo zastanawiam się czy zaryzykować i kupić ten 88835SG031 i spróbować go sparować z samochodem Mam też auto sprowadzone z USA, miało jeden kluczyk. Dorobienie kluczyka otwierającego/zamykającego auto i uruchamiajacego silnik okazało się nie być problemem. Oryginalnego pilota wymagało natomiast zdalne uruchomianie silnika oraz przycisk panic. Ponieważ zależało mi na tych funkcjach kluczyk zamówiłem w ASO według VIN - otrzymałem surowy kluczyk, dorobienie do auta i sparowanie zajęło 20 min.
lordqik Posted November 14, 2020 Author Posted November 14, 2020 U mnie z tego co wiem nie ma zdalnego uruchamiania. Cena Kluczyka w ASO mnie mocno zniechęca. Zostaje jeszcze import u USA ale to cena też 2x ten wspomniany z EU
mechanik Posted November 14, 2020 Posted November 14, 2020 26 minut temu, lordqik napisał: U mnie z tego co wiem nie ma zdalnego uruchamiania. Cena Kluczyka w ASO mnie mocno zniechęca. Zostaje jeszcze import u USA ale to cena też 2x ten wspomniany z EU Odwiedź specjalistę od dorabiania kluczyków, on powie co i jak, ma też surowe kluczyki. Mnie proponował inny kluczyk jednak chcialem koniecznie funkcję zdalnego uruchomiania silnika i panic. Bez tych funkcji dorobienie kluczyka nie byłoby żadnym problemem. Podjedź do warsztatu i zapytaj. I nie do ASO tylko do fachowca.
dommarc Posted November 14, 2020 Posted November 14, 2020 W usa masz pilota na 315 MHz , a w eu chyba 433 MHz. Otwórz kluczyk i zobacz jaki masz(PN) part number na płytce. Zapewne 271451-5290. Potem poszukaj na chińskim portalu internetowym (od 360 zł) lub na "aledrogo" (od 450 zł za używkę, od 600 zł za nowy ) kluczyka HYQ14ACX z PN jaki masz na kluczyku. To będą kluczyki od toyoty lub lexusa.
lordqik Posted November 15, 2020 Author Posted November 15, 2020 W dniu 14.11.2020 o 18:49, dommarc napisał: W usa masz pilota na 315 MHz , a w eu chyba 433 MHz. To właśnie też udało mi się ustalić. Dzięki za radę poszukam po tym numerze z płytki Ma ktoś namiar na dobrego specjalistę od dorabiania kluczy w Krakowie lub okolicach?
dommarc Posted November 17, 2020 Posted November 17, 2020 firm jest sporo, ja znalazłem taką http://enigmaserwis.pl/ blisko mojej pracy, mają dużo dobrych opinii jak zrobisz, gdzie indziej to daj znać, bo ja jestem przed tą operacją
lutek34 Posted January 11, 2021 Posted January 11, 2021 i jak Panowie, udało się wprogramować nowe piloty? Jak tak, to gdzie?
lordqik Posted January 14, 2021 Author Posted January 14, 2021 Ja jeszcze nie zająłem się tematem, jakoś to odkładam cały czas
lutek34 Posted January 14, 2021 Posted January 14, 2021 3 godziny temu, lordqik napisał: Ja jeszcze nie zająłem się tematem, jakoś to odkładam cały czas ja też odkładam, ale żeby to odkładanie się kiedyś nie zemściło
dommarc Posted February 3, 2021 Posted February 3, 2021 @lutek34 nie zemściło się Zrobione w Enigmie na Księdza Stanisława Truszkowskiego, pełen profesjonalizm, mogę ich polecić w 100%. Umawiasz się na konkretny termin. W niecałe 30 minut masz zaprogramowany i docięty kluczyk. Próbowałem też na Malborskiej, ale chcieli robić tylko na nówce z ASO lub zakupionym przez nich kluczyku. Na ebay lub nawet czasem allegro można kupić oryginalne używane i wyczyszczone kluczyki dużo taniej
drZ Posted February 6, 2021 Posted February 6, 2021 A jak to jest z tym zdalnym odpalaniem auta? Mam eu xt my18 i nie wiem nic o takiej opcji. Można to jakoś doprogramowac? Dorzucić do auta?
ewemarkam Posted February 6, 2021 Posted February 6, 2021 W Polsce jest to nielegalne. Jakieś przepisy tego zabraniają. Coś w deseń że nie możesz zostawić samochodu z zapalony silnikiem. I drugi że silnik nie może w miejscu pracować na wolnych więcej niż ileś tam minut. Pozatym US chyba nie mają immo, dlatego się tak zrobić da.
mechanik Posted February 6, 2021 Posted February 6, 2021 Godzinę temu, drZ napisał: A jak to jest z tym zdalnym odpalaniem auta? Mam eu xt my18 i nie wiem nic o takiej opcji. Można to jakoś doprogramowac? Dorzucić do auta? Musisz dołożyć dodatkowy moduł (ten z wersji USA), plus przeprogramować ECU. No i kluczyk musisz mieć z wersji USA. Ja mam tą opcję we wranglerze z USA, świetna sprawa. Jednak dołożenie do wersji EU to grubsza sprawa, czasochłonna i kosztowna. 1 minutę temu, ewemarkam napisał: W Polsce jest to nielegalne.
ewemarkam Posted February 6, 2021 Posted February 6, 2021 19 minut temu, mechanik napisał: Musisz dołożyć dodatkowy moduł (ten z wersji USA), plus przeprogramować ECU. No i kluczyk musisz mieć z wersji USA. Ja mam tą opcję we wranglerze z USA, świetna sprawa. Jednak dołożenie do wersji EU to grubsza sprawa, czasochłonna i kosztowna. Wiem co masz na myśli, ale to sie tyczyło bardziej tego że ASO tego nie zrobi. Są dostępne w handlu moduły, w module umieszczasz transponder z kluczyka i on już robi robotę. Wtedy montujesz tylko to nie przerabiasz ECU itd. Teraz tego znaleźć nie mogę ale kiedyś mi się obiło o oczy. Z drugiej strony firmy ubezpieczeniowe przy AC wymagają zabezpieczenia antykradzieżowego z homologacją, jeśli się takiego zabezpieczenia pozbędziemy to w skrajnej jakiejś tam sytuacji mogą nie wypłacić odszkodowania z tytułu kradzieży.
bombelllooo Posted February 7, 2021 Posted February 7, 2021 Jeśli chodzi o kluczyki do wersji USA to można spokojnie kupować na alli. Jeśli to ma być kluczyk zapasowy w razie w, a ktoś nie chce jakoś mocno inwestować, jakościowo mocnej tragedii nie ma.. Kupiłem do Forestera 18 kluczyk za 75zł, 25 zl frezowane plus kodowanie immo i pilota, ja robiłem to sam ale pewnie koszt nie powinien przekraczać 200zl. działa poprawnie, wszystkie przyciski włącznie z "panic"
lutek34 Posted February 7, 2021 Posted February 7, 2021 27 minut temu, bombelllooo napisał: kodowanie immo i pilota, ja robiłem to sam masz odpowiedni programator, który poprzez OBD wkoduje następny kluczyk, czy jakiś inny tajemny sposób?
bombelllooo Posted February 7, 2021 Posted February 7, 2021 tak, kodowanie robiłem po OBD. dopisanie kolejnego kluczyka. można mieć maksymalnie 4 klucze zakodowane.
lordqik Posted February 23, 2021 Author Posted February 23, 2021 W dniu 7.02.2021 o 09:51, bombelllooo napisał: Jeśli chodzi o kluczyki do wersji USA to można spokojnie kupować na alli. Jeśli to ma być kluczyk zapasowy w razie w, a ktoś nie chce jakoś mocno inwestować, jakościowo mocnej tragedii nie ma.. Kupiłem do Forestera 18 kluczyk za 75zł, 25 zl frezowane plus kodowanie immo i pilota, ja robiłem to sam ale pewnie koszt nie powinien przekraczać 200zl. działa poprawnie, wszystkie przyciski włącznie z "panic" Dasz link do tego co kupowałeś? W dniu 7.02.2021 o 10:24, bombelllooo napisał: tak, kodowanie robiłem po OBD. dopisanie kolejnego kluczyka. można mieć maksymalnie 4 klucze zakodowane. Potrzeba do tego jakiegoś specjalnego softu i/lub adaptera? Btw. dzięki i polecam @bombelllooo pełna profeska przy konwersji jednostek na metryczne Dodatkowo orientuje się ktoś czy uda się podpiąć ten nowszy kluczyk? ja mam ten starszy - 88835SG040 a widzę że więcej jest do kupienia tych nowszych - 88835AL04A
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.