Jump to content

Forester z USA, pilot i tablica rejestracyjna


lordqik

Recommended Posts

Posted

Hej,

Wszedłem w posiadanie Forka XT MY15 z US.

I mam obecnie dwie sprawy, może już ktoś ten temat zbadał

 

  1. Są podejrzenia że pilot z EU ma inne częstotliwości niż US. Ale czy ktoś wie na pewno?
    Mój to: 88835SG040 tu spec: https://www.americankeysupply.com/product/subaru-2012-2015-4-btn-smart-key-hyq14acx-5290-oem-6735
    A znalazłem w dobrej cenie 88835SG031 - wygląda że na EU. A nie mogę znaleźć więcej szczegółów np. częstotliwości tego. Widać że różnią się tym że ten z "EU" nie ma panic ale to akurat mi nie przeszkadza. Ktoś już to weryfikował? Bo zastanawiam się czy zaryzykować i kupić ten 88835SG031 i spróbować go sparować z samochodem
  2. Tablica rejestracyjna US. W samochodzie jest mocowanie na tablicę jak to w stanach kwadratową, 4 otwory. A ja mam normalną tablicę prostokątną. I tak wiem mogłem zamówić kwadratową :) Moje pytanie brzmi czy ktoś już ogarnął jakąś taką szerszą ramkę albo jakiś adapter żeby zakryć te otwory. Obecnie mam tak że montuję od góry i widać trochę otwory poniżej tablicy rejestracyjnej
Posted
40 minut temu, lordqik napisał:

Są podejrzenia że pilot z EU ma inne częstotliwości niż US. Ale czy ktoś wie na pewno?
Mój to: 88835SG040 tu spec: https://www.americankeysupply.com/product/subaru-2012-2015-4-btn-smart-key-hyq14acx-5290-oem-6735
A znalazłem w dobrej cenie 88835SG031 - wygląda że na EU. A nie mogę znaleźć więcej szczegółów np. częstotliwości tego. Widać że różnią się tym że ten z "EU" nie ma panic ale to akurat mi nie przeszkadza. Ktoś już to weryfikował? Bo zastanawiam się czy zaryzykować i kupić ten 88835SG031 i spróbować go sparować z samochodem

Mam też auto sprowadzone z USA, miało jeden kluczyk. Dorobienie kluczyka otwierającego/zamykającego auto i uruchamiajacego silnik okazało się nie być problemem. Oryginalnego pilota wymagało natomiast zdalne uruchomianie silnika oraz przycisk panic. Ponieważ zależało mi na tych funkcjach kluczyk zamówiłem w ASO według VIN - otrzymałem surowy kluczyk, dorobienie do auta i sparowanie zajęło 20 min.

 

Posted

U mnie z tego co wiem nie ma zdalnego uruchamiania. Cena Kluczyka w ASO mnie mocno zniechęca. Zostaje jeszcze import u USA ale to cena też 2x ten wspomniany z EU

Posted
26 minut temu, lordqik napisał:

U mnie z tego co wiem nie ma zdalnego uruchamiania. Cena Kluczyka w ASO mnie mocno zniechęca. Zostaje jeszcze import u USA ale to cena też 2x ten wspomniany z EU

Odwiedź specjalistę od dorabiania kluczyków, on powie co i jak, ma też surowe kluczyki. Mnie proponował inny kluczyk jednak chcialem koniecznie funkcję zdalnego uruchomiania silnika i panic. Bez tych funkcji dorobienie kluczyka nie byłoby żadnym problemem. Podjedź do warsztatu i zapytaj. I nie do ASO tylko do fachowca.

Posted

W usa masz pilota na 315 MHz , a w eu chyba 433 MHz.

 

Otwórz kluczyk i zobacz jaki masz(PN) part number na płytce. Zapewne 271451-5290. Potem poszukaj na chińskim portalu internetowym (od 360 zł) lub na "aledrogo" (od 450 zł za używkę, od 600 zł za nowy ) kluczyka HYQ14ACX z PN jaki masz na kluczyku. To będą kluczyki od toyoty lub lexusa.

 

Posted

 

W dniu 14.11.2020 o 18:49, dommarc napisał:

W usa masz pilota na 315 MHz , a w eu chyba 433 MHz.

 

 

To właśnie też udało mi się ustalić.

Dzięki za radę poszukam po tym numerze z płytki

 

Ma ktoś namiar na dobrego specjalistę od dorabiania kluczy w Krakowie lub okolicach?

Posted

firm jest sporo, ja znalazłem taką http://enigmaserwis.pl/ blisko mojej pracy, mają dużo dobrych opinii

jak zrobisz, gdzie indziej to daj znać, bo ja jestem przed tą operacją

  • 1 month later...
Posted
3 godziny temu, lordqik napisał:

Ja jeszcze nie zająłem się tematem, jakoś to odkładam cały czas :)

ja też odkładam, ale żeby to odkładanie się kiedyś nie zemściło ;)

  • 3 weeks later...
Posted

@lutek34 nie zemściło się :P

 

Zrobione w Enigmie na Księdza Stanisława Truszkowskiego, pełen profesjonalizm, mogę ich polecić w 100%. Umawiasz się na konkretny termin. W niecałe 30 minut masz zaprogramowany i docięty kluczyk.

Próbowałem też na Malborskiej, ale chcieli robić tylko na nówce z ASO lub zakupionym przez nich kluczyku.

Na ebay lub nawet czasem allegro można kupić oryginalne używane i wyczyszczone kluczyki dużo taniej :)

Posted

A jak to jest z tym zdalnym odpalaniem auta? Mam eu xt my18 i nie wiem nic o takiej opcji. Można to jakoś doprogramowac? Dorzucić do auta?

Posted

W Polsce jest to nielegalne. Jakieś przepisy tego zabraniają. Coś w deseń że nie możesz zostawić samochodu z zapalony silnikiem. I drugi że silnik nie może w miejscu pracować na wolnych więcej niż ileś tam minut. Pozatym US chyba nie mają immo, dlatego się tak zrobić da.

Posted
Godzinę temu, drZ napisał:

A jak to jest z tym zdalnym odpalaniem auta? Mam eu xt my18 i nie wiem nic o takiej opcji. Można to jakoś doprogramowac? Dorzucić do auta?

Musisz dołożyć dodatkowy moduł (ten z wersji USA), plus przeprogramować ECU. No i kluczyk musisz mieć z wersji USA.

Ja mam tą opcję we wranglerze z USA, świetna sprawa. Jednak dołożenie do wersji EU to grubsza sprawa, czasochłonna i kosztowna.

1 minutę temu, ewemarkam napisał:

W Polsce jest to nielegalne.

:rolleyes:

Posted
19 minut temu, mechanik napisał:

Musisz dołożyć dodatkowy moduł (ten z wersji USA), plus przeprogramować ECU. No i kluczyk musisz mieć z wersji USA.

Ja mam tą opcję we wranglerze z USA, świetna sprawa. Jednak dołożenie do wersji EU to grubsza sprawa, czasochłonna i kosztowna.

:rolleyes:

Wiem co masz na myśli, ale to sie tyczyło bardziej tego że ASO tego nie zrobi. Są dostępne w handlu moduły, w module umieszczasz transponder z kluczyka i on już robi robotę. Wtedy montujesz tylko to nie przerabiasz ECU itd. Teraz tego znaleźć nie mogę ale kiedyś mi się obiło o oczy.

 

Z drugiej strony firmy ubezpieczeniowe przy AC wymagają zabezpieczenia antykradzieżowego z homologacją, jeśli się takiego zabezpieczenia pozbędziemy to w skrajnej jakiejś tam sytuacji mogą nie wypłacić odszkodowania z tytułu kradzieży. 

Posted

Jeśli chodzi o kluczyki do wersji USA to można spokojnie kupować na alli. Jeśli to ma być kluczyk zapasowy w razie w, a ktoś nie chce jakoś mocno inwestować, jakościowo mocnej tragedii nie ma.. Kupiłem do Forestera 18 kluczyk za 75zł, 25 zl frezowane plus kodowanie immo i pilota, ja robiłem to sam ale pewnie koszt nie powinien przekraczać 200zl. działa poprawnie, wszystkie przyciski włącznie z "panic"

Posted
27 minut temu, bombelllooo napisał:

kodowanie immo i pilota, ja robiłem to sam

 

masz odpowiedni programator, który poprzez OBD wkoduje następny kluczyk, czy jakiś inny tajemny sposób?

  • 3 weeks later...
Posted
W dniu 7.02.2021 o 09:51, bombelllooo napisał:

Jeśli chodzi o kluczyki do wersji USA to można spokojnie kupować na alli. Jeśli to ma być kluczyk zapasowy w razie w, a ktoś nie chce jakoś mocno inwestować, jakościowo mocnej tragedii nie ma.. Kupiłem do Forestera 18 kluczyk za 75zł, 25 zl frezowane plus kodowanie immo i pilota, ja robiłem to sam ale pewnie koszt nie powinien przekraczać 200zl. działa poprawnie, wszystkie przyciski włącznie z "panic"

Dasz link do tego co kupowałeś?

W dniu 7.02.2021 o 10:24, bombelllooo napisał:

tak, kodowanie robiłem po OBD. dopisanie kolejnego kluczyka. można mieć maksymalnie 4 klucze zakodowane. 

Potrzeba do tego jakiegoś specjalnego softu i/lub adaptera?

 

Btw. dzięki i polecam @bombelllooo pełna profeska przy konwersji jednostek na metryczne :)

 

Dodatkowo orientuje się ktoś czy uda się podpiąć ten nowszy kluczyk?

ja mam ten starszy - 88835SG040

a widzę że więcej jest do kupienia tych nowszych - 88835AL04A

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...