Bajer98 Posted November 13, 2020 Posted November 13, 2020 Witam. Posiadam Legacy BL z silnikiem EJ20F i mam pytanie do posiadaczy Subaryn z tymi silnikami. Jak kupujecie części typu rozrząd, świece itp do tego konkretnego silnika? Ponieważ na stronach internetowych jak chcę zakupić daną cześć to w tych całych katalogach w ogóle on nie widnieje i raz kupiłem rozrząd w sklepie motoryzacyjnym sprzedawca po vinie wybierał nawet części i przy montażu okazywało się, że nie pasowały. Dzięki za wszelkie odpowiedzi.
st981777 Posted November 14, 2020 Posted November 14, 2020 Zasadniczo jest to konstrukcja bliźniacza do EJ204, tylko że ma mocniejsze gniazda zaworowe (specyfikacja bi-fuel). Świece irydowe (np NGK Laser Platinum) takie same jak dla EJ204.
Bajer98 Posted November 14, 2020 Author Posted November 14, 2020 Czyli jeśli chodzi o części to patrzeć na EJ204? Bo kupowałem rozrząd do swojego i nie pasował, bo pompa wody miała jeden krociec zamiast dwóch.
Danko Posted November 16, 2020 Posted November 16, 2020 Jak kupuje stacjonarnie to biorą po VINie. Ew po mocy i pojemności. W dowodzie mam 110kw, nie jestem pewien czy to prawidłowa wartość.. Problemów nie miałem nigdy, z wyjątkiem pompy wody, bo system pokazał chyba 4 pasujące, różniące się takimi jakby drągami, nie pamiętam co to było.
Robert Ruksztełło Posted November 18, 2020 Posted November 18, 2020 ze względu na rózne ilości króćców w pompach nalepiej sprawdzić ręką lub cyknąć zdjęcie komórką żeby zweryfikować jaka pompa jest zamontowana
Bajer98 Posted November 19, 2020 Author Posted November 19, 2020 No właśnie miałem problem z rozrządem bo była inna pompa wody, gdyż miała jeden krociec zamiast dwóch. Mam nadzieję że z resztą nie będzie problemów
markos007 Posted November 19, 2020 Posted November 19, 2020 z tego co wiem kiedyś po rozmowie z @jakoEJ20F ma m.in. inne/mocniejsze zawory i mają one inny numer i ich koszt w ASO jest również wyższy niz tych do EJ204. Gniazda można sobie wzmocnić nawet w EJ204 w firmie co zajmuje się obróbką silnika. Raczej w osprzęcie nie powinno być żadnych różnic
Michał Zygmunt Posted November 22, 2020 Posted November 22, 2020 Czy wiadomo jaka jest pompa wody w silniku Ej20f? Na jeden czy na dwa króćce?
Bajer98 Posted November 22, 2020 Author Posted November 22, 2020 Pompa wody w EJ20F ma dwa kroćce. Ja zamówiłem złą, bo miała jeden krociec co widać na zdjęciu. W moim Legacy stary rozrząd był firmy HEPU i taki też mechanik mi polecił kupić.
maskun Posted January 12, 2021 Posted January 12, 2021 Dołączę do tego tematu bo w sumie może koledzy co wymieniali rozrząd w tym silniku - coś doradzą. Czy przy wymianie była potrzeba u Was wymiany również uszczelniaczy ? Skąd moje pytanie?......miałem 90tyś temu wymianę kompletu a teraz przy konserwacji podwozia zauważyłem że troche śladów oleju z dołu obudowy rozrządu. Proszę o doradzenie czy kupować odrazu uszczelniacz wałków oraz wału korbowego - chodzi o to żeby mechanik po rozebraniu specjalnie nie zamawiał tego i zaś czekanie na sprawny samochód. ...także pytanie co profilaktycznie przy wymianie rozrządu jeszcze zakupić ? -pompa wody -termostat (bo chyba siedzi w obudowie pompy? -uszczelniacze - jeśli tak to jakie ?
Danko Posted January 12, 2021 Posted January 12, 2021 Ja zmienialem z pompą wody. O uszczelniaczach nic nie pamiętam
st981777 Posted January 12, 2021 Posted January 12, 2021 Wymień wszystkie uszczelniacze z przodu jeżeli się poci, to małe koszty. Jeżeli zapocona jest pompa oleju, warto ją zdjąć i wkleić jeszcze raz.
maskun Posted January 13, 2021 Posted January 13, 2021 @st981777 czy jesteś w stanie napisać ile ich jest w 2.0 dohc ? ps. nie bede tu @WOJO prosił bo pewnie by z numerami części wypisał ale ogólnie ile ich jest bo na pewno 2x od wałków rozrządu i 1x wał korbowy......co jeszcze
st981777 Posted January 13, 2021 Posted January 13, 2021 Dokładnie tak jak napisałeś, cztery od wałków i jeden od wału.
maskun Posted January 13, 2021 Posted January 13, 2021 a no właśnie 4 od wałków a nie 2 :-) dobrze dzieki za poprawkę. Teraz pytanie ile może wziąć mechanik taki poza ASO za samą wymianę bez części ? ASO właśnie dzwoniłem i koszt robocizny netto 600zł - zaś mechanik co też Subaru czasem robi powiedział że z uszczelniaczami brutto 1000zł (wszystko bez części)
WOJO Posted January 13, 2021 Posted January 13, 2021 19 minut temu, maskun napisał: ASO właśnie dzwoniłem i koszt robocizny netto 600zł - zaś mechanik co też Subaru czasem robi powiedział że z uszczelniaczami brutto 1000zł (wszystko bez części) To ja nie widzę tu żadnego interesu, jak robocizna w ASO 738zł, a u drugiego 1000zł. Nie będę Was przekonywał, ale ja się przekonałem do ASO. W czasach "przed ASO" trafiałem na różnych "mechaników" - wyparłem z pamięci. Potem przyszedł czas na samodzielne wymiany, które dalej z pozytywnym skutkiem uskuteczniam. Czasem jednak zdarzy się coś, czego robić nie chcę, lub nie mam możliwości. Okazuje się, że biorąc pod uwagę wszystkie aspekty, w ASO wychodzi naprawdę dobrze cenowo, a jakościowo wyśmienicie.
maskun Posted January 13, 2021 Posted January 13, 2021 tak WOJO w ASO czasem coś tam robię ale właśnie cena części rozrządu mnie rozbiła na kolana....robocizna tańsza ale części to różnica 1500zł (poza aso rolki nsk, napinacz ntn, pasek mitsuboshi pompa AISIN lub HEPU lub cokolwiek z tych lepszych) - mogę podesłać priv dokument wyceny. Nie chce pisać na oficjalnym forum Subaru że lepsza wymiana poza ASO bo sam jeszcze myślę co zrobić. Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Mając auto za 15.000zł i robiąc w ASO taką wymianę rozrządu, potem np. maglownica, pompa wspomagania i robi się koszt całego auta Proszę uwierzyć że można dobrze na dobrych częściach zrobić w renomowanym zakładzie poza ASO. Jeśli posiadasz auto za 50 czy 100tyś to wiadomo wyśmiejesz pomysł kupowania zamienników. Przy rozrządzie czy oponach wiadomo się nie oszczędza ale 1500zł tej różnicy to właśnie akurat regeneracja maglownicy która mnie czeka.....ok koniec off topu z mojej strony do ASO nic złego nie mam - bardziej do zarobków heh
Danko Posted January 13, 2021 Posted January 13, 2021 Jeżeli aso wychodzi taniej to cóż.. Nie zastanawiałbym się, ewentualnie sprawdził opinie. W domu mam samochód innej marki i nasz konkretny serwis to pasmo komedii i dramatów
WOJO Posted January 13, 2021 Posted January 13, 2021 2 godziny temu, maskun napisał: tak WOJO w ASO czasem coś tam robię ale właśnie cena części rozrządu mnie rozbiła na kolana....robocizna tańsza ale części to różnica 1500zł (poza aso rolki nsk, napinacz ntn, pasek mitsuboshi pompa AISIN lub HEPU lub cokolwiek z tych lepszych) - mogę podesłać priv dokument wyceny. Nie chce pisać na oficjalnym forum Subaru że lepsza wymiana poza ASO bo sam jeszcze myślę co zrobić. Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Mając auto za 15.000zł i robiąc w ASO taką wymianę rozrządu, potem np. maglownica, pompa wspomagania i robi się koszt całego auta Proszę uwierzyć że można dobrze na dobrych częściach zrobić w renomowanym zakładzie poza ASO. Jeśli posiadasz auto za 50 czy 100tyś to wiadomo wyśmiejesz pomysł kupowania zamienników. Przy rozrządzie czy oponach wiadomo się nie oszczędza ale 1500zł tej różnicy to właśnie akurat regeneracja maglownicy która mnie czeka.....ok koniec off topu z mojej strony do ASO nic złego nie mam - bardziej do zarobków heh Jestem daleki od wyśmiewania kogokolwiek. Jeżeli chodzi o rozrząd, to jestem na bieżąco, bo zbliża się nieubłaganie 200k km przebiegu, więc ceny kompletu rozrządu + pompa wody mocno mnie zaczęły interesować. Z chłopakami z ASO zawsze rozmawiam osobiście przed wymianą. Lubimy się (chyba ), więc na temat oficjalnych cen zawsze da się podyskutować. Czasem w cenie robocizny da się zrobić trochę więcej. Doskonałym przykładem jest wymiana rozrządu, przy wymianie którego, wymiana uszczelniaczy na wałkach, to praktycznie formalność. Co do cen części zamiennych, to sam jestem zdania, że są mocno przesadzone, choć nie zawsze. Przykład - oryginalny filtr oleju ZAWSZE mam najtańszy w ASO. Jak ostatnio miałem do regulacji zawory, to części dostarczyłem oryginalne i nie było z tym problemu. Ja zwyczajnie oduczyłem się korzystać z usług innych mechaników, bo straciłem do nich zaufanie.
ewemarkam Posted January 13, 2021 Posted January 13, 2021 @maskun Koszt uszczelniaczy w ASO jest śmieszny. Biorąc pod uwagę że parę pln taniej jest zamiennik.
SubaruLPG Posted January 13, 2021 Posted January 13, 2021 Czy uszczelniacze warto wymienić z przodu? wymieniałem w SOHC ale tylko w miejscu koła pasowego. Moje Subaru w tym roku powinno przekroczyć 400k i obstawiam że uszczelniacze na wałkach siedzą fabryczne. na wale uszczelniacz nie był jeszcze plastikiem... Jeśli chodzi o pompę wody, to w subaru budowa pompy wody determinuje wyższą wytrzymałość niż pomy wody w VW napędzane paskiem rozrządu... Pompę łatwo sprawdzić czy jest z 1 czy z 2 króćcami wchodząc pod samochód i polecam kontrolnie to zrobić aby później nie mieć przykrej niespodzianki. Termostat kupić ale przed montażem przetestować jego temperaturę otwarcia vs stary i dobrze dokonać pomiarów(kupić uszczelkę do termostatu) Kupić dobrą chemię do czyszczenia pod obudową rozrządu, sprawdzić stan śrub od pokrywy rozrządu u mnie 2 kwalifikowały się do wymiany miałem problem z odkręceniem. sprawdzić stan osłon przed robotą na kanale jeśli jest spękana kupić na szrocie całe bądź jeśli obudowa droga naprawić (ten plastik prócz tego że chroni rozrząd przed brudem to jeszcze pełni funkcję izolacji termicznej, śruby od dołu mogą mieć ślady korozji termicznej) Kupić płyn chłodniczy. (jeśli płyn ma kolor brudny a taki będzie wlać płukankę i wyposażyć się w kilka butelek 5L z wodą destylowaną) Dokonać inspekcji opasek na wężach gumowych cieczy chłodzącej (dolną opaskę wymieniłem z racji korozji można to zrobić w każdej chwili jednak...) zapatrzeć się w nowe paski klinowe jeśli były dawno wymieniane. rolka od napinacza paska klinowego jeśli ma niewielki luz można rozebrać uszczelnienia i dołożyć smaru. sprawdzić stan sprzęgła 1 kierunkowego na alternatorze. Ślady oleju jeśli są po prawej stronie obudowy mogą pochodzić z uszkodzonej uszczelki od bagnetu oleju np.
czekker Posted January 21, 2021 Posted January 21, 2021 W dniu 13.01.2021 o 14:04, WOJO napisał: Nie będę Was przekonywał, ale ja się przekonałem do ASO. Mam tak samo.. Oczywiście jedno ASO drugiemu nie równe, ale na Śląsku spokojnie można polecać ASO Mikołów (AutoTest Szczypka) - robiłem już u nich kilka rzeczy (ostatnio wymiana tylnej piasty i regeneracja wału napędowego) i nie mam zastrzeżeń. Tylko czasem trudno się do nich dodzwonić PS. Z tego co się wstępnie orientowałem wymiana oleju w H6 chyba też wyjdzie u nich taniej niż w nie-ASO, do którego zazwyczaj jeździłem - zweryfikuję w maju i porównam faktury
H0RN1 Posted January 25, 2021 Posted January 25, 2021 Trochę off topic, ale jaką żywotność dajecie pompie wody w 2.0 dohc z 2005? Zmieniałem ostatnio rozrząd i mechanik w haśle "kompletny rozrząd" nie wziął pod uwagę pompy wody (a przyzwyczajony byłem do takiego mówienia, bo u innego mechanika kompletny to z pompą). Załapałem że nie zmienił pompy po powrocie do domu i przeglądnięciu rachunku i teraz nie wiem, czy nie zrobiłem niezłej gafy
st981777 Posted January 25, 2021 Posted January 25, 2021 2 godziny temu, H0RN1 napisał: jaką żywotność dajecie pompie wody Z doświadczenia dwa rozrządy wytrzyma
ewemarkam Posted January 25, 2021 Posted January 25, 2021 Zasłyszane na tu na forum. Że jeśli siedzi OEM to dwie wymiany wytrzyma. Zamiennik może nie dać rady.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.