Skocz do zawartości

Subaru Impreza WRX MY'06 - powrót syna marnotrawnego.


Qóba

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż to, co kto lubi - jestem po wczorajszej trasie Wrocław-Gdańsk, no i mam swoje zdanie na temat tego jak ten samochód nadaje się do jazd autostradowych :P 

Filtry na Otomoto wrzucone, szukam dupowozu na razie w budżecie zakładającym pozostawienie WRX, zobaczymy czy coś się trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

@GdaKon, prawie :mrgreen: Znowu Audi, kombiak A6 C7. Na swoją obronę dodam, że 3.0 TFSI, zawsze chciałem ten silnik - bardzo łatwym zabiegiem robi się tu 440 KM / 570 Nm… ale mam nadzieję, że nie dam się zwieść na pokuszenie :lol:

Edytowane przez Qóba
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Qóba napisał:

@GdaKon, prawie :mrgreen: Znowu Audi, kombiak A6 C7. Na swoją obronę dodam, że 3.0 TFSI, zawsze chciałem ten silnik - bardzo łatwym zabiegiem robi się tu 440 KM / 570 Nm… ale mam nadzieję, że nie dam się zwieść na pokuszenie :lol:

Fajne auto. Ciekawe jak ten piec wypada w porównaniu z 2.0 dmuchniętym na 340KM.
Jak by ci kiedyś zabrakło mocy to znam dobrego magika, który leczy DSG z eko sztuczek i rysuje bezpieczne kreski w silnikach grupy VAGa.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@GdaKon, seria ma 5.6s 0-100, po tym zabiegu około 4.6s, natomiast najlepsze odczucia/przyrosty są raczej w przedziałach np. 100-200 km/h - nie wiem jak to się ma do 2.0 TFSI na 340 KM, bo w 2.0 TFSI miałem tylko Stage1 na około 260 KM i jechało to bardzo średnio.

Poproszę ten kontakt na PW lub tutaj :) Jeżeli będę dłubał to na pewno w Jaśle (http://gregor10.pl/oferta-uslug/3-0tfsi/stage-2/), ale może bardziej podstawowe tematy mógłbym zrobić u 'magika', którego polecasz :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Qóba napisał:

@GdaKon, seria ma 5.6s 0-100, po tym zabiegu około 4.6s, natomiast najlepsze odczucia/przyrosty są raczej w przedziałach np. 100-200 km/h - nie wiem jak to się ma do 2.0 TFSI na 340 KM, bo w 2.0 TFSI miałem tylko Stage1 na około 260 KM i jechało to bardzo średnio.

Poproszę ten kontakt na PW lub tutaj :) Jeżeli będę dłubał to na pewno w Jaśle (http://gregor10.pl/oferta-uslug/3-0tfsi/stage-2/), ale może bardziej podstawowe tematy mógłbym zrobić u 'magika', którego polecasz :) 


VAG Performance Pomorze w Redzie - znajdziesz ich na FB
Robiłem tam 3 swoje auta i 2 znajomego. Chłopaki dają radę.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

WRX trafił na przegląd olejowo-filtrowy i generalne sprawdzenie do gdańskiego nie-ASO i już jest pierwsza droższa niespodzianka :unsure: Ponoć sprzęgło słabo chodzi i nadaje się do wymiany, wymiana na OEM i to być może z kołem zamachowym (okaże się przy rozbiórce).

 

TBC… :) 

Edytowane przez Qóba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Qóba napisał(a):

WRX trafił na przegląd olejowo-filtrowy i generalne sprawdzenie do gdańskiego nie-ASO i już jest pierwsza droższa niespodzianka :unsure: Ponoć sprzęgło słabo chodzi i nadaje się do wymiany, wymiana na OEM i to być może z kołem zamachowym (okaże się przy rozbiórce).

 

TBC… :) 

a co bez rozbiórki wskazuje na koło zamachowe dodatkowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, VEC napisał(a):

a co bez rozbiórki wskazuje na koło zamachowe dodatkowo?

To tylko wróżenie, że zdarza się taka konieczność - dowiem się pewnie niebawem, dam znać. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W końcu miałem chwilę odebrać fakturę za serwis, więc dla celów ewidencyjnych w wątku:

 

Serwis przy przebiegu 169.286 km, zakres:

  1. Olej silnikowy Millers 5W40 EE z filtrem oleju,
  2. Koło zamachowe OEM,
  3. Komplet sprzęgła OEM (tarcza, docisk, łożysko),
  4. Łapa wyciskowa sprzęgła i sprężynki montażowe,
  5. Górna łapa skrzyni OEM,
  6. Uszczelniacz wału tył OEM,
  7. Uszczelka za turbo,
  8. Rewizja uszczelnienia silnika,
  9. Kontrola stanu technicznego samochodu (w tym zawieszenia).

także jestem lżejszy 'trochę' więcej niż planowałem zlecając wymianę oleju :biglol:

 

Po trzech latach od ostatniej nieudanej próby, wrócił u mnie temat zakupu innego samochodu weekendowego (też boxer :mrgreen:), więc nie wykluczone, że mój WRX będzie z czasem na sprzedaż. 

Edytowane przez Qóba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak @dirkdiggler. Robiłem podejście w 2020 roku, oglądałem egzemplarz w Polsce (brzydko naprawiona podłużnica), kilka sztuk w Japonii z nieudanymi licytacjami lub odpuszczeniem z uwagi na stan. Z punktu widzenia czasu żałuję, że nie kupiłem jednej zaniedbanej lakierniczo sztuki (jeszcze z manualem...) ze środowiska PCP za bodajże 65 tys. zł :( No ale były to czasy pandemii, spora niepewność itd. Teraz temat wraca, z tym, że ceny już inne :toobad: Z drugiej strony, wszystkie samochody podrożały.

 

Jak nie widziałeś, to polecam serię Mikiciuka na YT, który robił remont silnika w PorschePana - można się trochę zorientować jak to wygląda "w razie gdyby.." :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Qóba napisał(a):

Jak nie widziałeś, to polecam serię Mikiciuka na YT, który robił remont silnika w PorschePana - można się trochę zorientować jak to wygląda "w razie gdyby.." :) 

Remont pieca w okolicach 40-50k przy 6 cylindrach to nie tak źle.

Jak się ktoś dobrze rozpędzi to podobną kwotę może wyłożyć za naprawę EJ25 :P

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...