Skocz do zawartości

Forester SG, odpowietrzenie baku paliwa


safari

Rekomendowane odpowiedzi

Po odkręceniu korka zawsze jest mega "ssanie" powietrza... chce to poprawić. Co zrobić i gdzie jest przyczyna tego ssania.

Wiem, że z tyłu po prawej jest jakiś pochłaniacz zapachów, wężyki... gdzieś to tam się zapycha?? jak to udrożnić... sprawdzić, jak powinno być poprawnie. Problem jest taki, że odpala auto nie najlepiej na zimno.... na benzynie chodzi dobrze.... w okolicach przełanczania się na gaz (bi fuel) na gaz lub już na gazie gaśnie... potem jak się silnik dobrze rozgrzeje chodzi b. dobrze ale na wolnych obrotach nie równo (buja). Wymieniłem: świece na irydowe, wszystkie filtry, oleje, sprawdziłem kable, nowa sonda lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Michał Zygmunt napisał:

U mnie również po otwarciu korka wlewu ssie powietrze. Jednak nic z tym nie robiłem. Stwierdziłem, że ten typ tak ma.

Ten który tak niema, jest popsuty.

 

10 godzin temu, safari napisał:

Problem jest taki, że odpala auto nie najlepiej na zimno.... na benzynie chodzi dobrze.... w okolicach przełanczania się na gaz (bi fuel) na gaz lub już na gazie gaśnie... potem jak się silnik dobrze rozgrzeje chodzi b. dobrze ale na wolnych obrotach nie równo (buja).

Gdybam, bo przyczyn może być kilka. Zła regulacja instalacji LPG, zużyty reduktor lub wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Farmer napisał:

Gdybam, bo przyczyn może być kilka.

Kilka to eufemizm :), raczej całe mnóstwo.

Problem z odpalaniem na zimno to jak ktoś wyżej pisał może być "zagazowany" dolot (brak powietrza w dolocie po jakimś czasie od wyłączenia silnika) przez nieszczelność membrany reduktora, która puszcza gaz do kolektora.

Nierówna praca, gaśnięcie silnika itp., zacznij od dokładnego poszukiwania nieszczelności w dolocie (częsty przypadek to nieszczelności osadzenia króćców gazu w kolektorze) ale tu znowu całe mnóstwo innych "dziur" typu wszystkie węże podciśnień, odmy, itd. Generalnie dużo zabawy :). Póki nie uszczelnisz dolotu nie ma co marzyć o prawidłowej pracy silnika i żadne "regulacje" LPG tu nie pomogą. Silnik musi najpierw prawidłowo pracować na PB żeby podchodzić do gazu.

 

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, safari napisał:

Po odkręceniu korka zawsze jest mega "ssanie" powietrza... chce to poprawić. Co zrobić i gdzie jest przyczyna tego ssania.

Wiem, że z tyłu po prawej jest jakiś pochłaniacz zapachów, wężyki... gdzieś to tam się zapycha?? jak to udrożnić... sprawdzić, jak powinno być poprawnie. Problem jest taki, że odpala auto nie najlepiej na zimno.... na benzynie chodzi dobrze.... w okolicach przełanczania się na gaz (bi fuel) na gaz lub już na gazie gaśnie... potem jak się silnik dobrze rozgrzeje chodzi b. dobrze ale na wolnych obrotach nie równo (buja). Wymieniłem: świece na irydowe, wszystkie filtry, oleje, sprawdziłem kable, nowa sonda lambda.

solenoid  ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Farmer napisał:

Ten który tak niema, jest popsuty.

 

Dlaczego tak uważasz ?

W moim FXT SG też tak było, może nie jakieś mega "ssanie" jak pisał @safari , ale było szczególnie jak prawie cały bak wyjeździłem. Zapytałem znajomego i w jego SF jest tak samo, więc może jednak TTTM :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...