Jump to content

Forester SG, odpowietrzenie baku paliwa


safari
 Share

Recommended Posts

Po odkręceniu korka zawsze jest mega "ssanie" powietrza... chce to poprawić. Co zrobić i gdzie jest przyczyna tego ssania.

Wiem, że z tyłu po prawej jest jakiś pochłaniacz zapachów, wężyki... gdzieś to tam się zapycha?? jak to udrożnić... sprawdzić, jak powinno być poprawnie. Problem jest taki, że odpala auto nie najlepiej na zimno.... na benzynie chodzi dobrze.... w okolicach przełanczania się na gaz (bi fuel) na gaz lub już na gazie gaśnie... potem jak się silnik dobrze rozgrzeje chodzi b. dobrze ale na wolnych obrotach nie równo (buja). Wymieniłem: świece na irydowe, wszystkie filtry, oleje, sprawdziłem kable, nowa sonda lambda.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Michał Zygmunt napisał:

U mnie również po otwarciu korka wlewu ssie powietrze. Jednak nic z tym nie robiłem. Stwierdziłem, że ten typ tak ma.

Ten który tak niema, jest popsuty.

 

10 godzin temu, safari napisał:

Problem jest taki, że odpala auto nie najlepiej na zimno.... na benzynie chodzi dobrze.... w okolicach przełanczania się na gaz (bi fuel) na gaz lub już na gazie gaśnie... potem jak się silnik dobrze rozgrzeje chodzi b. dobrze ale na wolnych obrotach nie równo (buja).

Gdybam, bo przyczyn może być kilka. Zła regulacja instalacji LPG, zużyty reduktor lub wtryskiwacze.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Farmer napisał:

Gdybam, bo przyczyn może być kilka.

Kilka to eufemizm :), raczej całe mnóstwo.

Problem z odpalaniem na zimno to jak ktoś wyżej pisał może być "zagazowany" dolot (brak powietrza w dolocie po jakimś czasie od wyłączenia silnika) przez nieszczelność membrany reduktora, która puszcza gaz do kolektora.

Nierówna praca, gaśnięcie silnika itp., zacznij od dokładnego poszukiwania nieszczelności w dolocie (częsty przypadek to nieszczelności osadzenia króćców gazu w kolektorze) ale tu znowu całe mnóstwo innych "dziur" typu wszystkie węże podciśnień, odmy, itd. Generalnie dużo zabawy :). Póki nie uszczelnisz dolotu nie ma co marzyć o prawidłowej pracy silnika i żadne "regulacje" LPG tu nie pomogą. Silnik musi najpierw prawidłowo pracować na PB żeby podchodzić do gazu.

 

Pozdrawiam,

 

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, safari napisał:

Po odkręceniu korka zawsze jest mega "ssanie" powietrza... chce to poprawić. Co zrobić i gdzie jest przyczyna tego ssania.

Wiem, że z tyłu po prawej jest jakiś pochłaniacz zapachów, wężyki... gdzieś to tam się zapycha?? jak to udrożnić... sprawdzić, jak powinno być poprawnie. Problem jest taki, że odpala auto nie najlepiej na zimno.... na benzynie chodzi dobrze.... w okolicach przełanczania się na gaz (bi fuel) na gaz lub już na gazie gaśnie... potem jak się silnik dobrze rozgrzeje chodzi b. dobrze ale na wolnych obrotach nie równo (buja). Wymieniłem: świece na irydowe, wszystkie filtry, oleje, sprawdziłem kable, nowa sonda lambda.

solenoid  ...

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Farmer napisał:

Ten który tak niema, jest popsuty.

 

Dlaczego tak uważasz ?

W moim FXT SG też tak było, może nie jakieś mega "ssanie" jak pisał @safari , ale było szczególnie jak prawie cały bak wyjeździłem. Zapytałem znajomego i w jego SF jest tak samo, więc może jednak TTTM :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...