Sebi10 Posted November 3, 2020 Share Posted November 3, 2020 Witam. Mam problem z kontrolką SRS w foresterze 2.0 XT która cały czas świeci. Probowałem wymigać i usunąć błędy, ale nie mogę tego zrobić. Czy ktoś wie w czym leży problem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 3, 2020 Share Posted November 3, 2020 Znalazłeś czarna kostkę i dwa piny obok przytaśmowane do kabli? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebi10 Posted November 3, 2020 Author Share Posted November 3, 2020 Wszystko znalazłem. Problemem jest to że nie miga żadnych błędów, ani nawet nic się nie zmienia gdy zwieram kostke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 3, 2020 Share Posted November 3, 2020 (edited) W dobre piny kostki wkładasz te dwa wolne które normalnie są przytaśmowane? Któryś wywołuje odczyt błędów, drugi kasowanie. Pytam bo pod kierownicą jest więcej kostek, są jeszcze dwie czarne, dwie zielone i ta jedna czarna. Edited November 3, 2020 by ewemarkam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebi10 Posted November 3, 2020 Author Share Posted November 3, 2020 Wyglada dokładnie tak jak ta na rysunku więc wydaję mi się ze to jest ta. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 3, 2020 Share Posted November 3, 2020 Bezpieczniki masz ok? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebi10 Posted November 3, 2020 Author Share Posted November 3, 2020 Bezpieczniki całe Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 4, 2020 Share Posted November 4, 2020 (edited) Tu masz kawałek serwisówki. W niej są pokazane inne piny niż na zdjęciu wyżej. 2003 Service Manual EU.pdf A tu link do kompletnej: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2003/2003 Service Manual EU.pdf Edited November 4, 2020 by ewemarkam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebi10 Posted November 4, 2020 Author Share Posted November 4, 2020 Moim zdaniem to są też te same piny co na zdjęciu Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 4, 2020 Share Posted November 4, 2020 No nie właśnie. W serwisowce masz piny obok klipsu blokującego a w zdjęciu które pokazałem wyżej to są te niższe piny jakby w dolnym rzędzie. Też miałem dylematy, w końcu nie pamiętam w które Iny wkładałem te wsówki, w każdym razie nic się nie uszkodzilo przy próbach. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebi10 Posted November 5, 2020 Author Share Posted November 5, 2020 Myślałem że to jest opis kolejności pinów na tym pierwszym zdjęciu. Ale te dolne piny są od diagnostyki ABSu, więc też nie działa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 5, 2020 Share Posted November 5, 2020 Myślałem że to jest opis kolejności pinów na tym pierwszym zdjęciu. Ale te dolne piny są od diagnostyki ABSu, więc też nie działa. Zostaje Ci sprawdzenie obwodu żarówki. I zmierzenie zasilania na samym module. W Forku jest w tunelu przed lewarkiem pod radiem. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebi10 Posted November 5, 2020 Author Share Posted November 5, 2020 A jakieś podpowiedzi jak zmierzyć zasilanie na sterowniku ? I czy wymiana sterownika to tylko przekładka czy trzeba coś więcej robić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 5, 2020 Share Posted November 5, 2020 Podesłałem Ci link do schematu par postów wyżej. Jeśli umiesz posługiwać się miernikiem to sobie poradzisz. Ale trzeba bardzo uważać, bo ponoć można miernikiem wyzwolić ładunek w poduszce. Także jeśli wiesz co robisz to śmiało, inaczej oddaj to komuś. Na zasilaniu są dwa bezpieczniki. A sama centralka może zostać wymieniona na identyczną. O identycznym oznaczeniu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebi10 Posted November 7, 2020 Author Share Posted November 7, 2020 Jeśli chodzi ci o mierzenie zasilania na tej wtyczce diagnostycznej to już mierzyłem i wszystko jest ok. Masy też są. Jak dla mnie to wszystko wskazuje na to że sterownik jest uszkodzony albo zablokowany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 7, 2020 Share Posted November 7, 2020 Chodzi mi o zmierzenie zasilania sterownika. Jest w tunelu pod radiem. Może wystarczy rozpiąć akumulator i "poprawić" wtyczki sterownika. Oba bezpieczniki są dobre? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted November 9, 2020 Share Posted November 9, 2020 Chodzi o lampkę poduszek powietrznych? Mi się świeciła jak miałem problem z kablami/wtyczkami pod fotelem. W fotelach masz kurtyny powietrzne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 9, 2020 Share Posted November 9, 2020 Chodzi o lampkę poduszek powietrznych? Mi się świeciła jak miałem problem z kablami/wtyczkami pod fotelem. W fotelach masz kurtyny powietrzne.Tak tylko chodzi o problem jak odczytać błędy. Ja miałem niezły cyrk. Przerwana taśma zwijacza kierownicy. A błędy waliło od fotela pasażera i poduszki pasażera. Najprościej zaopatrzyć się w parę oporników 3 Ohm. Może być nawet 2.6Ohm. te działa. Wpinać ja zamiast kolejnych poduszek. Ale tutaj wyżej jest inny problem, nie da się wywołać diagnostyki, żeby wymrugać błąd. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted November 9, 2020 Share Posted November 9, 2020 To błędy poduszek można dokładniej wymigać? A nie da się sczytać kablem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 9, 2020 Share Posted November 9, 2020 Można wymrugać, ale nie wiem czy jakimś międzymordziem odczytasz. Powinno się dać. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebi10 Posted November 19, 2020 Author Share Posted November 19, 2020 Poprawiłem wtyczki, bezpieczniki dobre. Wszystko wskazuje na sterownik poduszek ale dowiem się dopiero jak go wymienię. Dzięki za pomoc. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrJ Posted February 23 Share Posted February 23 podepnę się pod temat. Czy w forku polifcie 2006 złącza diagnostyczne są w tym samym miejscu? Szukałem u siebie i nic nie znalazłem, jest jedynie ta zielona kostka.. Udało mi się znaleźć inną wtyczkę, za skrzynką z bezpiecznikami, ale przy niej nie ma żadnych pinów. Patrząc na ułożenie pinów w kostce wydaje mi się, że to powinno być to https://codes.rennacs.com/plugins/SubaruSRS/SUBARU-SRS-75-Legacy.php ale po uziemieniu odpowiedniego pina nic się nie dzieje... Poratuje ktoś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now