Jump to content

Forester III 2.5 XT 2008 - wymiana silnika lub wprost niewyobrażalny remont. Co zrobić?


DreadSupp

Recommended Posts

Posted

Szanowne Panie i Panowie, jestem w kropce i potrzebuję Waszej pomocy.
Na początku roku pożegnałem swojego starego Forestera I z 2001 roku i zakupiłem piękną "trójkę" 2.5 XT z 2008 roku, która nie miała przejechanych nawet 100 000 km. Wszystko było pięknie niestety na własne życzenie wszystko popsułem. Nie chcę wchodzić w szczegóły i rozdrapywać jeszcze niezabliźnionych ran na swoim sercu i szacunku do samego siebie, ale zasadniczo zajechałem silnik na amen jeżdżąc bez oleju. Oczywiście, mądry Polak po szkodzie, teraz wiem jaką głupotę popełniłem i efekty odczuwam w pełni, a pociesza mnie jedynie fakt, że nic przy okazji nie spłonęło lub wybuchło. Silnik jest aktualnie już po sekcji zwłok i choć, jak pewnie się domyślacie, szczegółowej diagnozy nie jestem w stanie opisać to w skrócie do wymiany jest dosłownie wszystko włączając w to short block, a oprócz tego dochodzą jeszcze jakieś dodatkowe czynności, których podobno nikt nie podejmuje się w całym województwie łódzkim (tam położony jest serwis).

Nawet więc jeśli udałoby się jakimś cudem ten remont przeprowadzić to praktyce cena remontu wyszłaby na poziomie nowego auta. Pozostaje mi więc tylko zakup używanego silnika (EJ255) i zamiana, ale w tej kwestii wyczytałem już 3 porady, co do których wszyscy są zgodni. 1 - nie kupować z Allegro, 2 - nie kupować z Allegro, 3 - nie kupować z nieznanego internetowego źródła (jak Allegro). Czy ktoś więc spośród Was zna jakieś zaufane miejsce lub osobę, które są w stanie taki silnik wyczarować? Nie liczę na jakieś cuda, ale fajnie by było gdyby nowiuteńkie sztuki ze Szwajcarii nie okazywały się złomem z przejechanymi 400 000 km.

Oczywiście przy okazji postaram się z pokorą przyjąć wszelkie jak najbardziej trafione komentarze, co do mojego elementarnego braku wiedzy w podstawowych kwestiach motoryzacyjnych. Na swoją obronę mam tylko to, że wciąż mam z tego powodu problemy ze spokojnym snem :(

Posted
2 minuty temu, DreadSupp napisał:

Czy ktoś więc spośród Was zna jakieś zaufane miejsce lub osobę, które są w stanie taki silnik wyczarować? Nie liczę na jakieś cuda, ale fajnie by było gdyby nowiuteńkie sztuki ze Szwajcarii nie okazywały się złomem z przejechanymi 400 000 km.

daj ogłoszenie w dziale Kupię - Cześci (https://forum.subaru.pl/forum/43-części/) polecam również poszukać w internecie np. sklep z częściami np. w Zielonce k.Warszawy. Czasami dają gwarancję rozruchową albo możliwość sprawdzenia silnika jeszcze w aucie

Posted

zakładam że do odratowania nie zostało zbyt wiele...

Dla mnie w tej sytuacji rozwiązanie jest tylko jedno: 

kupno nowego shortblocku. Reszta albo używka, albo ratowana z tego co masz albo nowa. 

https://www.gc8.pl/pl/produkt/shortblock-impreza-sti-25-ej257-type-ra-na-wzmocnionych-tlokach.html

Nawet jak kupisz coś na gwarancji rozruchowej to nie wiesz jaki to miało żywot wcześniej, czy panewki/czopy nie są już przytarte, półki w tłokach itp... słaba sprawa. Współczuję...

Posted

Wysłałbym auto do Carfita, a tam już będą wiedzieli co zrobić.

Posted

Według mnie to powinieneś oszacować koszty, a dlatego, że dobry (pewny) silnik kupisz tylko z auta jeszcze nie rozebranego. Tylko wtedy możesz oszacować stan i przebieg auta. Domyślasz się,  że takie rozbitki ciężko znaleźć. 

Kupowanie samego silnika to trzeba wziąść pod uwagę i tak naprawę, może nie generalny ale częściowy remont.

Reasumując, może sprzedać całe auto z uszkodzonym silnikiem?

Posted
6 godzin temu, mrk2607 napisał:

Według mnie to powinieneś oszacować koszty, a dlatego, że dobry (pewny) silnik kupisz tylko z auta jeszcze nie rozebranego. Tylko wtedy możesz oszacować stan i przebieg auta. Domyślasz się,  że takie rozbitki ciężko znaleźć. 

Kupowanie samego silnika to trzeba wziąść pod uwagę i tak naprawę, może nie generalny ale częściowy remont.

Reasumując, może sprzedać całe auto z uszkodzonym silnikiem?

 

Zielonka k. Warszawy jak wspomniał markos007 ściągają samochody z kierą po prawej. Bardzo często samochody są kompletne, a silniki z możliwością odpalenia, a nawet przekładki u nich. Warto taką opcję rozważyć. Widze, że Autor jest z Wrocławia, więc biorąc pod uwagę współczesne możliwości przemieszczania, taka odległość nie powinna być większym problemem. 

Posted
19 godzin temu, VEC napisał:

kupno nowego shortblocku. Reszta albo używka, albo ratowana z tego co masz albo nowa. 

https://www.gc8.pl/pl/produkt/shortblock-impreza-sti-25-ej257-type-ra-na-wzmocnionych-tlokach.html

 

 

 

Można za 13500 lub z gwarancją za:

20190407_093503.thumb.jpg.92e324216716dc7ccfdbf64f9fc15fa7.jpg20190407_101848.thumb.jpg.d8c6e2569669430234a05424ba89a460.jpg

 

Obecna wartość short blocku silnika do imprezy z 2006r to 9532 pln/brutto.

 

Pozdrawiam Romański Piotr

 

Sent: Wednesday, July 19, 2017 8:23 AM
To: Piotr Romański <serwis@koper.subaru.pl>
Subject: Re: RE: shortblock FXT 2,5 2006r, MY07

Posted
1 godzinę temu, ura_bus napisał:

 

 

 

Można za 13500 lub z gwarancją za:

 

 

Obecna wartość short blocku silnika do imprezy z 2006r to 9532 pln/brutto.

 

Pozdrawiam Romański Piotr

 

Sent: Wednesday, July 19, 2017 8:23 AM
To: Piotr Romański <serwis@koper.subaru.pl>
Subject: Re: RE: shortblock FXT 2,5 2006r, MY07

Nie grzebiąc się w numerach katalogowych- to pewnie nie jest ten z type RA, ale cena ekstra tym bardziej że to są okolice ceny naprawy UPG w Warszawie w renomowanym miejscu.

Gwarancję masz jak przy każdym zakupie i tu i tu. Pytanie gdzie zamontujesz ;)

 

A przy okazji- gratuluje nabytku!:D rozbij o niego flaszke szampana żeby się dobrze spisywał :mrgreen:

Posted

Przy takich kwotach kupno innego auta wyjdzie podobnie + wszystkie możliwe części zapasowe gratis. Jak masz gdzie trzymać to przy dłuższym użytkowaniu bardziej się opłaci. 

Posted

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Mogłem tutaj się pojawić od razu jak mi się Check Engine zaczął świecić to może uniknąłbym awarii :) Przedzwoniłem dziś do Zielonki i powiedzieli mi, że dadzą znać jakby coś się pojawiło, a jutro jeszcze spróbuję w Carfit. Dam znać jak się sprawa rozwinie :)

Posted
23 godziny temu, DreadSupp napisał:

Mogłem tutaj się pojawić od razu jak mi się Check Engine zaczął świecić to może uniknąłbym awarii :) 

Jeśli tylko możesz czekać to sensowne jest faktycznie kupno silnika ,ale z auta na chodzie.

 

A tak technicznie ,wiecie jaki błąd się wyświetli gdy auto  olej straci?

Czy check się zapali, gdy temperatura poleci za wysoko?

Posted

jeśli oleju straci na tyle, żeby kontrolka ciśnienia zaczęła mrugać to jest o wiele za późno, także tylko bagnet.

 

 

 

 

 

Posted
1 godzinę temu, VEC napisał:

jeśli oleju straci na tyle, żeby kontrolka ciśnienia zaczęła mrugać to jest o wiele za późno, także tylko bagnet.

Ale ja myslę o check-u  - błędy  silnika.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...