Jump to content

Zakupiłem Forestera SH 2009r. 2.0 150 KM B+G


Nosssfers
 Share

Recommended Posts

Cześć wszystkim.

Posiadam od kilku dni w/w egzemplarz Subaru, jestem z żoną tak zachwycony z jazdy tym samochodem, że postanowiłem go trochę doinwestować. Chce mieć super sprawny technicznie egzemplarz, więc tutaj mam kilka pytań i przedstawię też kilka objawów które występują.

Zacznę od tego, że sprzedający wykonał kilka napraw/serwisów polegających na:

- Wymiana rozrządu

- Regulacja zaworów + uszczelki

- Wymiana filtrów i oleju silnik, skrzynia - w dyferencjale nie wymienił : ( (dziwne jak dla mnie)

- Nie wiem czy wymieniał płyn chłodniczy jak dla mnie jest bardzo czysty i zielony : )

- Pół profesjonalna polerka i ogólnie kosmetyka.

Przebieg pojazdu to 216 000 i jak na razie planuję wymienić świecę bo na zimnym coś ciężko odpala trwa to moim zdaniem za długo już nie wspominając o tym że zazwyczaj dopiero za 2 razem odpala, nie wiem czy to normalne w Foresterach proszę o informacje na ten temat. Kolejną sprawą która mnie irytuje to ponoć, (tak mówił sprzedający) rzężąca osłona kolektora słychać ją zazwyczaj przy 2 tyś obrotów ale też pod innym brzmieniem przy wyższych obrotach, da się coś z tym zrobić?

Chcę również na dniach wymienić łożyska w tylnych kołach, które dostałem wraz z samochodem wspominany olej w tylnym dyferencjale jaki najlepiej kupić? 

Świece jakie kupić? 

Tarcze + klocki przód + tył jakie polecacie?

I na pewno znajdzie się jeszcze kilka tematów takie jak webasto które mam zamontowane, ale  wszystko po kolei  najpierw bezpieczeństwo, później komfort.

Pozdrawiam i liczę na podrzucanie podpowiedzi, bo zimno się robi czasu coraz mniej, a puki co mam jeszcze budżet operacyjny : )  

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Nosssfers napisał:

zazwyczaj dopiero za 2 razem odpala, nie wiem czy to normalne w Foresterach

nie

4 godziny temu, Nosssfers napisał:

da się coś z tym zrobić?

da, u mnie nie rzęży :)

4 godziny temu, Nosssfers napisał:

olej w tylnym dyferencjale jaki najlepiej kupić? 

Świece jakie kupić? 

Tarcze + klocki przód + tył jakie polecacie?

Wołam Mistrza @Jurando. Ogólnie to ja wymieniłem fabryczne tarcze na większe z diesla 293mm firmy Mikoda, polecam :)

Link do tematu buildu mojego Forka, może coś ciekawego znajdziesz i przemycisz do siebie :):

 

Link to comment
Share on other sites

Gratuluję zadowolenia i zachwytu po zakupie Forka.To jest najważniejsze. Jeżeli chcecie się nadal cieszyć jazdą z uśmiechem na twarzy, to proponuję jechać najpierw na przegląd do znawców marki. Niech dokładnie najpierw sprawdzą przyczyny tego nienormalnego rozruchu. Druga sprawa to kwestia jak Forek będzie użytkowany .Jeżeli z żonką lubicie dynamiczną jazdę to faktycznie hamulce są słabe w tym modelu. Można to trochę poprawić większą tarczą tak jak @Infra i dobrymi klockami .Np firmy Mintex .

  A tak w ogóle to na glebę go ! Usztywnić ,Zakuć , Uturbić i Uwolnić wydech :evil2:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Z tym porannym odpalaniem to pewnie winna jest instalacja gazowa. Dla testu proponuje zakręcić zawór na butli na pracującym silniku na LPG. Poczekać aż zgasnie. Zapalić na PB, zgasić i poczekać do rana. Pewnie rano zapali od strzała.

 

Dopiero jak rano odpali to odkręcić zawór.

Link to comment
Share on other sites

no nie wiem, ja właśnie robię silnik bo od gazu zawory się poopierały i się niedomykały, objaw był podobny. Na zimnym, a szczególnie jak było wilgotno to nie odpalał za pierwszym razem :/

A jak długo musisz go kręcić aby odpalił ? 

Edited by Kosamkpl
Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, ewemarkam napisał:

Z tym porannym odpalaniem to pewnie winna jest instalacja gazowa. Dla testu proponuje zakręcić zawór na butli na pracującym silniku na LPG. Poczekać aż zgasnie. Zapalić na PB, zgasić i poczekać do rana. Pewnie rano zapali od strzała.

 

Dopiero jak rano odpali to odkręcić zawór.

 

Spróbuję dzisiaj jak wrócę z pracy, swoją drogą gaz włącza się dopiero po kilku kilometrach, a elektro zawór przeskakuje dopiero po odpaleniu silnika tak po 2/3 sekundach.

 

6 godzin temu, Kosamkpl napisał:

no nie wiem, ja właśnie robię silnik bo od gazu zawory się poopierały i się niedomykały, objaw był podobny. Na zimnym, a szczególnie jak było wilgotno to nie odpalał za pierwszym razem :/

A jak długo musisz go kręcić aby odpalił ? 

 

Zawory były regulowane więc wydaje mi się, że raczej się nie opierają. Czasami kręcę nawet 5/6 sekund, a czasami myślę że załapie i dlatego odpalam go 2 raz, bo przerywam. Dzisiaj na przykład odpalił od razu i stał na podwórku, a nie w garażu (blaszak).

 

23 godziny temu, Jurando napisał:

Gratuluję zadowolenia i zachwytu po zakupie Forka.To jest najważniejsze. Jeżeli chcecie się nadal cieszyć jazdą z uśmiechem na twarzy, to proponuję jechać najpierw na przegląd do znawców marki. Niech dokładnie najpierw sprawdzą przyczyny tego nienormalnego rozruchu. Druga sprawa to kwestia jak Forek będzie użytkowany .Jeżeli z żonką lubicie dynamiczną jazdę to faktycznie hamulce są słabe w tym modelu. Można to trochę poprawić większą tarczą tak jak @Infra i dobrymi klockami .Np firmy Mintex .

  A tak w ogóle to na glebę go ! Usztywnić ,Zakuć , Uturbić i Uwolnić wydech :evil2:

 

Jestem zainteresowany tematem wydechu, słyszałem że można wydobyć z niego symfonię dźwięku tak aby było słychać ale i też nie katował uszu na autostradzie :)

 

W dniu 2.11.2020 o 15:48, Infra napisał:

 

Link do tematu buildu mojego Forka, może coś ciekawego znajdziesz i przemycisz do siebie :):

 

 Nie mam chyba jeszcze uprawnień aby zobaczyć twój build : /

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Nosssfers napisał:

 

Spróbuję dzisiaj jak wrócę z pracy, swoją drogą gaz włącza się dopiero po kilku kilometrach, a elektro zawór przeskakuje dopiero po odpaleniu silnika tak po 2/3 sekundach.

 

 

Zawory były regulowane więc wydaje mi się, że raczej się nie opierają. Czasami kręcę nawet 5/6 sekund, a czasami myślę że załapie i dlatego odpalam go 2 raz, bo przerywam. Dzisiaj na przykład odpalił od razu i stał na podwórku, a nie w garażu (blaszak).

 

 

Jestem zainteresowany tematem wydechu, słyszałem że można wydobyć z niego symfonię dźwięku tak aby było słychać ale i też nie katował uszu na autostradzie :)

 

 Nie mam chyba jeszcze uprawnień aby zobaczyć twój build : /

 

Wchodzisz do działu Jadę Nielegala i podajesz hasło TAK :)

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Nosssfers napisał:

Jestem zainteresowany tematem wydechu, słyszałem że można wydobyć z niego symfonię dźwięku tak aby było słychać ale i też nie katował uszu na autostradzie :)

Da się, miałem piękne puchy przelotowe w NA, z wyciętym katem i nawet lubiły strzelać :)

Link to comment
Share on other sites

@Infra był szybszy z informacją o nielegalu. A co do wydechu to spróbuj na początek wywalić fabryczne tylne puchy , nie zmieniając reszty . Poza tym co to za wątek bez zdjęć Waszego Forka .?!

Edited by Jurando
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Wczoraj wieczorem okazało się, że nie mam możliwości zakręcenia gazu na butli : ( Więc nie mogłem spróbować twojej metody InfraNatomiast dziś rano odpalił normalnie, mam wrażenie że może to być kwestia akumulatora, bo jak bawiłem się webasto to po jednym cyklu akumulator umarł, uratowała mnie Panda żony. Na dniach przełożę akumulator na inny mam troszkę pojemniejszy, bo 64 AH więc powinno to zacząć grać. Mam nadzieje, że załatwi to temat odpalania porannego i webasto, bo zima tuż tuż a fajnie by było wsiadać do ciepłego samochodu :)

kolejna sprawą którą muszę rozwiązać przed zimą to lekka korozja na progach. Macie jakieś sprawdzone preparaty do tego i metody działania? Najlepiej zabrał bym się za to na ten weekend ma u mnie nie padać. Infra oglądałem twój temat i jestem pod wrażeniem rezultatów i poświęcenia ja osobiście wolę mieć silnik w oryginalnym stanie nie licząc LPG : ) Skoro mowa o LPG wiecie gdzie mogą znajdować się filtry? Dziś odkręciłem dwie zaślepki i jedna była pusta, a druga prowadziła chyba do membrany parownika, została mi jeszcze jedna ale ma kolor miedziany i za bardzo nie chciała puścić, więc sobie darowałem bo miałem pół h do wyjazdu do pracy, a szkoda by było jechać innym autem. Chętnie dodał bym zdjęcia ale ciągle wyświetla mi się błąd 200 czy dodaje z telefonu czy z komputera po prostu nie mogę.

Link to comment
Share on other sites

Musisz mieć możliwość zakręcenia gazu na wielozaworze przy butli. Musi być, poszukaj dobrze. Warunki homologacji zapewniają jego obecność.
Filtry masz dwa, fazy lotnej i ciekłej. Ciekłej będzie na przewodzie od butli, czasem miedź a czasami czarny PEX. Przed zaworem otwierającym gaz na reduktor. A fazy lotnej, gdzieś na wężu grubym gazowym z reduktora do wtrysków.

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, ewemarkam napisał:

Musisz mieć możliwość zakręcenia gazu na wielozaworze przy butli. Musi być, poszukaj dobrze. Warunki homologacji zapewniają jego obecność.
Filtry masz dwa, fazy lotnej i ciekłej. Ciekłej będzie na przewodzie od butli, czasem miedź a czasami czarny PEX. Przed zaworem otwierającym gaz na reduktor. A fazy lotnej, gdzieś na wężu grubym gazowym z reduktora do wtrysków.

Co do zaworu to poszukam na spokojnie w dzień, mam przewód miedziany wychodzi przez grodź i nigdzie nie widzę przewodu fazy ciekłej, w jakim innym miejscu ktoś mógł go zamontować? A co do fazy lotnej to muszę się jeszcze raz przyjrzeć wysłał bym zdjęcie jak wygląda reduktor ale niestety nie mogę wysyłać zdjęć z powodu błąd 200

Link to comment
Share on other sites

Mam kolejny problem, lub nadal ten sam :-) ciężko odpala na zimnym silniku. Już się nauczyłem go odpalać za pierwszym razem ale to raczej nie powinno tak wyglądać. Druga sprawa to taka że zaczęły mi głośniki pierdzieć, chce wymienić od razu komplet co polecacie?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.11.2020 o 14:00, Infra napisał:

 

Mam pytanie odnośnie tego modułu, o którym wspomniałeś w swoim temacoe. Moduł steruje oświetleniem migaczami itd. mógłbyś coś więcej o tym napisać lub podesłać linka?

Link to comment
Share on other sites

To musiało mi się pomylić projekty, ponoć jest moduł który z xenonow robi dzienne bo oświetla je tylko do 30% mocy kierunkowskazy robią się autostradowe i ogólnie wiele bajerów. Przez ostatnie kilka dni walczę z łożyskiem tylnego kola, jest masakra był młot, był palnik i nic nie pomogło. Na ta chwile ściągnąłem zwrotnicę i jutro mam nadzieję dostanę się na prasę. Porażka! Jak to ogarnę to czeka mnie druga strona xD

Edited by Nosssfers
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...