Nosssfers Posted November 2, 2020 Posted November 2, 2020 Cześć wszystkim. Posiadam od kilku dni w/w egzemplarz Subaru, jestem z żoną tak zachwycony z jazdy tym samochodem, że postanowiłem go trochę doinwestować. Chce mieć super sprawny technicznie egzemplarz, więc tutaj mam kilka pytań i przedstawię też kilka objawów które występują. Zacznę od tego, że sprzedający wykonał kilka napraw/serwisów polegających na: - Wymiana rozrządu - Regulacja zaworów + uszczelki - Wymiana filtrów i oleju silnik, skrzynia - w dyferencjale nie wymienił : ( (dziwne jak dla mnie) - Nie wiem czy wymieniał płyn chłodniczy jak dla mnie jest bardzo czysty i zielony : ) - Pół profesjonalna polerka i ogólnie kosmetyka. Przebieg pojazdu to 216 000 i jak na razie planuję wymienić świecę bo na zimnym coś ciężko odpala trwa to moim zdaniem za długo już nie wspominając o tym że zazwyczaj dopiero za 2 razem odpala, nie wiem czy to normalne w Foresterach proszę o informacje na ten temat. Kolejną sprawą która mnie irytuje to ponoć, (tak mówił sprzedający) rzężąca osłona kolektora słychać ją zazwyczaj przy 2 tyś obrotów ale też pod innym brzmieniem przy wyższych obrotach, da się coś z tym zrobić? Chcę również na dniach wymienić łożyska w tylnych kołach, które dostałem wraz z samochodem wspominany olej w tylnym dyferencjale jaki najlepiej kupić? Świece jakie kupić? Tarcze + klocki przód + tył jakie polecacie? I na pewno znajdzie się jeszcze kilka tematów takie jak webasto które mam zamontowane, ale wszystko po kolei najpierw bezpieczeństwo, później komfort. Pozdrawiam i liczę na podrzucanie podpowiedzi, bo zimno się robi czasu coraz mniej, a puki co mam jeszcze budżet operacyjny : )
NightRunner Posted November 2, 2020 Posted November 2, 2020 4 godziny temu, Nosssfers napisał: zazwyczaj dopiero za 2 razem odpala, nie wiem czy to normalne w Foresterach nie 4 godziny temu, Nosssfers napisał: da się coś z tym zrobić? da, u mnie nie rzęży 4 godziny temu, Nosssfers napisał: olej w tylnym dyferencjale jaki najlepiej kupić? Świece jakie kupić? Tarcze + klocki przód + tył jakie polecacie? Wołam Mistrza @Jurando. Ogólnie to ja wymieniłem fabryczne tarcze na większe z diesla 293mm firmy Mikoda, polecam Link do tematu buildu mojego Forka, może coś ciekawego znajdziesz i przemycisz do siebie :):
Jurando Posted November 2, 2020 Posted November 2, 2020 Gratuluję zadowolenia i zachwytu po zakupie Forka.To jest najważniejsze. Jeżeli chcecie się nadal cieszyć jazdą z uśmiechem na twarzy, to proponuję jechać najpierw na przegląd do znawców marki. Niech dokładnie najpierw sprawdzą przyczyny tego nienormalnego rozruchu. Druga sprawa to kwestia jak Forek będzie użytkowany .Jeżeli z żonką lubicie dynamiczną jazdę to faktycznie hamulce są słabe w tym modelu. Można to trochę poprawić większą tarczą tak jak @Infra i dobrymi klockami .Np firmy Mintex . A tak w ogóle to na glebę go ! Usztywnić ,Zakuć , Uturbić i Uwolnić wydech
ewemarkam Posted November 2, 2020 Posted November 2, 2020 Z tym porannym odpalaniem to pewnie winna jest instalacja gazowa. Dla testu proponuje zakręcić zawór na butli na pracującym silniku na LPG. Poczekać aż zgasnie. Zapalić na PB, zgasić i poczekać do rana. Pewnie rano zapali od strzała. Dopiero jak rano odpali to odkręcić zawór.
Kosamkpl Posted November 3, 2020 Posted November 3, 2020 no nie wiem, ja właśnie robię silnik bo od gazu zawory się poopierały i się niedomykały, objaw był podobny. Na zimnym, a szczególnie jak było wilgotno to nie odpalał za pierwszym razem :/ A jak długo musisz go kręcić aby odpalił ?
Nosssfers Posted November 3, 2020 Author Posted November 3, 2020 22 godziny temu, ewemarkam napisał: Z tym porannym odpalaniem to pewnie winna jest instalacja gazowa. Dla testu proponuje zakręcić zawór na butli na pracującym silniku na LPG. Poczekać aż zgasnie. Zapalić na PB, zgasić i poczekać do rana. Pewnie rano zapali od strzała. Dopiero jak rano odpali to odkręcić zawór. Spróbuję dzisiaj jak wrócę z pracy, swoją drogą gaz włącza się dopiero po kilku kilometrach, a elektro zawór przeskakuje dopiero po odpaleniu silnika tak po 2/3 sekundach. 6 godzin temu, Kosamkpl napisał: no nie wiem, ja właśnie robię silnik bo od gazu zawory się poopierały i się niedomykały, objaw był podobny. Na zimnym, a szczególnie jak było wilgotno to nie odpalał za pierwszym razem :/ A jak długo musisz go kręcić aby odpalił ? Zawory były regulowane więc wydaje mi się, że raczej się nie opierają. Czasami kręcę nawet 5/6 sekund, a czasami myślę że załapie i dlatego odpalam go 2 raz, bo przerywam. Dzisiaj na przykład odpalił od razu i stał na podwórku, a nie w garażu (blaszak). 23 godziny temu, Jurando napisał: Gratuluję zadowolenia i zachwytu po zakupie Forka.To jest najważniejsze. Jeżeli chcecie się nadal cieszyć jazdą z uśmiechem na twarzy, to proponuję jechać najpierw na przegląd do znawców marki. Niech dokładnie najpierw sprawdzą przyczyny tego nienormalnego rozruchu. Druga sprawa to kwestia jak Forek będzie użytkowany .Jeżeli z żonką lubicie dynamiczną jazdę to faktycznie hamulce są słabe w tym modelu. Można to trochę poprawić większą tarczą tak jak @Infra i dobrymi klockami .Np firmy Mintex . A tak w ogóle to na glebę go ! Usztywnić ,Zakuć , Uturbić i Uwolnić wydech Jestem zainteresowany tematem wydechu, słyszałem że można wydobyć z niego symfonię dźwięku tak aby było słychać ale i też nie katował uszu na autostradzie W dniu 2.11.2020 o 15:48, Infra napisał: Link do tematu buildu mojego Forka, może coś ciekawego znajdziesz i przemycisz do siebie :): Nie mam chyba jeszcze uprawnień aby zobaczyć twój build : /
NightRunner Posted November 3, 2020 Posted November 3, 2020 1 minutę temu, Nosssfers napisał: Spróbuję dzisiaj jak wrócę z pracy, swoją drogą gaz włącza się dopiero po kilku kilometrach, a elektro zawór przeskakuje dopiero po odpaleniu silnika tak po 2/3 sekundach. Zawory były regulowane więc wydaje mi się, że raczej się nie opierają. Czasami kręcę nawet 5/6 sekund, a czasami myślę że załapie i dlatego odpalam go 2 raz, bo przerywam. Dzisiaj na przykład odpalił od razu i stał na podwórku, a nie w garażu (blaszak). Jestem zainteresowany tematem wydechu, słyszałem że można wydobyć z niego symfonię dźwięku tak aby było słychać ale i też nie katował uszu na autostradzie Nie mam chyba jeszcze uprawnień aby zobaczyć twój build : / Wchodzisz do działu Jadę Nielegala i podajesz hasło TAK
NightRunner Posted November 3, 2020 Posted November 3, 2020 2 minuty temu, Nosssfers napisał: Jestem zainteresowany tematem wydechu, słyszałem że można wydobyć z niego symfonię dźwięku tak aby było słychać ale i też nie katował uszu na autostradzie Da się, miałem piękne puchy przelotowe w NA, z wyciętym katem i nawet lubiły strzelać
Jurando Posted November 3, 2020 Posted November 3, 2020 1 minutę temu, Nosssfers napisał: Nie mam chyba jeszcze uprawnień aby zobaczyć twój build : / Proszę wpisać magiczne hasło : TAK (duże litery)
Jurando Posted November 3, 2020 Posted November 3, 2020 @Infra był szybszy z informacją o nielegalu. A co do wydechu to spróbuj na początek wywalić fabryczne tylne puchy , nie zmieniając reszty . Poza tym co to za wątek bez zdjęć Waszego Forka .?!
Nosssfers Posted November 4, 2020 Author Posted November 4, 2020 Wczoraj wieczorem okazało się, że nie mam możliwości zakręcenia gazu na butli : ( Więc nie mogłem spróbować twojej metody Infra. Natomiast dziś rano odpalił normalnie, mam wrażenie że może to być kwestia akumulatora, bo jak bawiłem się webasto to po jednym cyklu akumulator umarł, uratowała mnie Panda żony. Na dniach przełożę akumulator na inny mam troszkę pojemniejszy, bo 64 AH więc powinno to zacząć grać. Mam nadzieje, że załatwi to temat odpalania porannego i webasto, bo zima tuż tuż a fajnie by było wsiadać do ciepłego samochodu kolejna sprawą którą muszę rozwiązać przed zimą to lekka korozja na progach. Macie jakieś sprawdzone preparaty do tego i metody działania? Najlepiej zabrał bym się za to na ten weekend ma u mnie nie padać. Infra oglądałem twój temat i jestem pod wrażeniem rezultatów i poświęcenia ja osobiście wolę mieć silnik w oryginalnym stanie nie licząc LPG : ) Skoro mowa o LPG wiecie gdzie mogą znajdować się filtry? Dziś odkręciłem dwie zaślepki i jedna była pusta, a druga prowadziła chyba do membrany parownika, została mi jeszcze jedna ale ma kolor miedziany i za bardzo nie chciała puścić, więc sobie darowałem bo miałem pół h do wyjazdu do pracy, a szkoda by było jechać innym autem. Chętnie dodał bym zdjęcia ale ciągle wyświetla mi się błąd 200 czy dodaje z telefonu czy z komputera po prostu nie mogę.
ewemarkam Posted November 4, 2020 Posted November 4, 2020 Musisz mieć możliwość zakręcenia gazu na wielozaworze przy butli. Musi być, poszukaj dobrze. Warunki homologacji zapewniają jego obecność. Filtry masz dwa, fazy lotnej i ciekłej. Ciekłej będzie na przewodzie od butli, czasem miedź a czasami czarny PEX. Przed zaworem otwierającym gaz na reduktor. A fazy lotnej, gdzieś na wężu grubym gazowym z reduktora do wtrysków.
Nosssfers Posted November 4, 2020 Author Posted November 4, 2020 18 minut temu, ewemarkam napisał: Musisz mieć możliwość zakręcenia gazu na wielozaworze przy butli. Musi być, poszukaj dobrze. Warunki homologacji zapewniają jego obecność. Filtry masz dwa, fazy lotnej i ciekłej. Ciekłej będzie na przewodzie od butli, czasem miedź a czasami czarny PEX. Przed zaworem otwierającym gaz na reduktor. A fazy lotnej, gdzieś na wężu grubym gazowym z reduktora do wtrysków. Co do zaworu to poszukam na spokojnie w dzień, mam przewód miedziany wychodzi przez grodź i nigdzie nie widzę przewodu fazy ciekłej, w jakim innym miejscu ktoś mógł go zamontować? A co do fazy lotnej to muszę się jeszcze raz przyjrzeć wysłał bym zdjęcie jak wygląda reduktor ale niestety nie mogę wysyłać zdjęć z powodu błąd 200
NightRunner Posted November 4, 2020 Posted November 4, 2020 Godzinę temu, Nosssfers napisał: Infra oglądałem twój temat i jestem pod wrażeniem rezultatów i poświęcenia dziękuję
Nosssfers Posted November 11, 2020 Author Posted November 11, 2020 Mam kolejny problem, lub nadal ten sam :-) ciężko odpala na zimnym silniku. Już się nauczyłem go odpalać za pierwszym razem ale to raczej nie powinno tak wyglądać. Druga sprawa to taka że zaczęły mi głośniki pierdzieć, chce wymienić od razu komplet co polecacie?
NightRunner Posted November 11, 2020 Posted November 11, 2020 2 godziny temu, Nosssfers napisał: chce wymienić od razu komplet co polecacie? przelotowe wydechy
Nosssfers Posted November 13, 2020 Author Posted November 13, 2020 W dniu 11.11.2020 o 14:00, Infra napisał: Mam pytanie odnośnie tego modułu, o którym wspomniałeś w swoim temacoe. Moduł steruje oświetleniem migaczami itd. mógłbyś coś więcej o tym napisać lub podesłać linka?
NightRunner Posted November 13, 2020 Posted November 13, 2020 2 godziny temu, Nosssfers napisał: Mam pytanie odnośnie tego modułu, o którym wspomniałeś w swoim temacoe. Moduł steruje oświetleniem migaczami itd. mógłbyś coś więcej o tym napisać lub podesłać linka? troszku nie wiem o co chodzi
dominikd Posted November 13, 2020 Posted November 13, 2020 a mi sie wydaje ze moze chodzic o forka SH, ktorego mial@Batik i mial modul kierunkowskazow Sent from my iPhone using Tapatalk
Nosssfers Posted November 15, 2020 Author Posted November 15, 2020 To musiało mi się pomylić projekty, ponoć jest moduł który z xenonow robi dzienne bo oświetla je tylko do 30% mocy kierunkowskazy robią się autostradowe i ogólnie wiele bajerów. Przez ostatnie kilka dni walczę z łożyskiem tylnego kola, jest masakra był młot, był palnik i nic nie pomogło. Na ta chwile ściągnąłem zwrotnicę i jutro mam nadzieję dostanę się na prasę. Porażka! Jak to ogarnę to czeka mnie druga strona xD
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.