Skocz do zawartości

EyeSight - hamowanie awaryjne nie działa!


UciekajZaMiasto.pl

Rekomendowane odpowiedzi

 

W moim OBK 2016 zauważyłem, że od pewnego czasu kiedy NIE używam aktywnego tempomatu  - system wykrywa przeszkody i sygnalizuje lecz już nigdy nie uruchamia automatycznego awaryjnego hamowania!

Czy ktoś spotkał się z takim problemem i można to sprawdzić?   Sprawdzałem kilkakrotnie w dzień i w nocy. Zaznaczam, że na tempomacie system działa perfect.

Jeśli  tempomatu nie włączę i nie zareaguję na ostrzeżenie to samochód nie wyhamuje a chyba nie o to chodziło autorom systemu ?

Może ktoś się spotkał. Może możliwy jakiś restart systemu ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oficjalna informacja ze strony Subaru o zasadzie działania:

"

Przedkolizyjne hamowanie awaryjne

Funkcja przedkolizyjnego hamowania awaryjnego wykrywa zagrożenie kolizją z pojazdem lub inną przeszkodą przed Twoim samochodem i działa w 3 etapach. Najpierw, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu o zagrożeniu. Jeśli kierowca nadal nie reaguje, EyeSight uruchomi wstępne hamowanie, a następnie, w 3 etapie – hamowanie awaryjne. W każdym z 3 etapów działania funkcji przedkolizyjnego hamowania awaryjnego, kierowca cały czas może samodzielnie próbować uniknąć zderzenia – na przykład poprzez próbę ominięcia przeszkody lub hamowania awaryjnego. W takiej sytuacji, EyeSight uruchomi odpowiednie podsystemy*3, aby jak najlepiej pomóc w uniknięciu zagrożenia kolizją. collision.

 

 

Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą

Jeśli samochód stoi przodem do przeszkody, a w wyniku pomyłki zamiast biegu wstecznego włączony jest „Drive”, oraz kierowca wciska pedał gazu, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu a następnie znacznie ogranicza moc silnika. Ta funkcja ma pomóc uniknąć omyłkowego wjechania w przeszkodę.

"

 

U mnie to już nie działa  z wyjątkiem pracy poprawnej na aktywnym tempomacie!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdziłeś, że system nie działa. Uderzyłeś w jakąś przeszkodę? Rzadko kto jest w stanie wytrzymać bez hamowania do momentu kiedy system włączy hamulce. Pamiętaj to będzie hamowanie awaryjne. Nie tak jak na tempomacie, komfortowo i delikatnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Farmer napisał:

A jak sprawdziłeś, że system nie działa. Uderzyłeś w jakąś przeszkodę? Rzadko kto jest w stanie wytrzymać bez hamowania do momentu kiedy system włączy hamulce. Pamiętaj to będzie hamowanie awaryjne. Nie tak jak na tempomacie, komfortowo i delikatnie. 

Testy są proste do wykonania. Poczytałem również na forach USA.

 

Spokojna leśna droga asfaltowa i miękkie krzaki, różne prędkości. Samochód wykrywa je sygnalizuje i nie hamuje. Sam zawsze zdążysz :) Nawet ich nigdy nie dotknąłem. 

 

II

Otwarty garaż i powieszone ubrania - wykrywa jak człowieka, system ostrzega przed kolizją a następnie go "potrącam"  niestety !

 

Druga opcja mówi o zarządzaniu przepustnicą. Niestety mogę ruszyć i przywalić w każdy mur czy bramę. Więc coś nie działa.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem testów z krzakami ani z praniem. W moim z 19r najpierw mruga na czerwono po pewnym czasie dopiero hamuje. Udało mi się doprowadzić do wstępnego hamowania tylko dwa razy: raz jak dojeżdżałem do łuku a na wprost był znak z biało czerwonymi strzałkami, drugi raz jak przejeżdżałem przez śpiącego policjanta blisko krawężnika a za nim stał zaparkowany samochód. Oba te hamowania były wstępne i po ruszeniu kierownicą ustępowało. Co do pieszych, rowerzystów i motorowerzystów nie sprawdzałem. Brak mi odwagi. Funkcji z przepustnicą i ruszaniem na ścianę też nie sprawdzałem. Pobawię się i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, UciekajZaMiasto.pl napisał:

Testy są proste do wykonania. Poczytałem również na forach USA.

 

Spokojna leśna droga asfaltowa i miękkie krzaki, różne prędkości. Samochód wykrywa je sygnalizuje i nie hamuje. Sam zawsze zdążysz :) Nawet ich nigdy nie dotknąłem. 

 

II

Otwarty garaż i powieszone ubrania - wykrywa jak człowieka, system ostrzega przed kolizją a następnie go "potrącam"  niestety !

 

Druga opcja mówi o zarządzaniu przepustnicą. Niestety mogę ruszyć i przywalić w każdy mur czy bramę. Więc coś nie działa.

 

 

 

To bardzo ciekawe co piszesz. Byłbyś w stanie nagrać taki test?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odp. Przećwicz i daj znać.

3 minuty temu, Farmer napisał:

Nie robiłem testów z krzakami ani z praniem. W moim z 19r najpierw mruga na czerwono po pewnym czasie dopiero hamuje. Udało mi się doprowadzić do wstępnego hamowania tylko dwa razy: raz jak dojeżdżałem do łuku a na wprost był znak z biało czerwonymi strzałkami, drugi raz jak przejeżdżałem przez śpiącego policjanta blisko krawężnika a za nim stał zaparkowany samochód. Oba te hamowania były wstępne i po ruszeniu kierownicą ustępowało.

To wszystko co piszesz jest naturalne i mi też się zdarza ale przy włączonym tempomacie bo wtedy system działa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem wpisy na forum o podobnych spostrzeżeniach ale w poprzednich generacjach EyeSight przed 2015 i nie wiem czy to była już wada systemu czy one wtedy tak działały:

 

"

cytuje:

"Z tego co na razie doświadczyłem to ES wraz z tempomatem zatrzymuje samochód przed przeszkodą ale po wyłączeniu tempomatu - tylko ostrzega, dosyć późno nawet przy zadaniu najdalszego pola widzenia (są trzy stopnie/odległości). "

 

Tam jest kilkanaście stron tego wątku, nie doczytałem całości :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Andrzejxx napisał:

Nie zauważyłem, żeby mój chciał hamować przy wyłączonym tempomacie( Outback 2019 USA)

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka
 

Żebym dobrze zrozumiał ?   U Ciebie też hamuje tylko przy tempomacie ?  

Z tego co pisał Fala w tym wątku forum, który wskazałem wyżej to system PCB czyli Pre-Collision Breaking dzłała niezależnie od aktywnego (włączonego lub wyłączonego) tempomatu.

A więc PCB powinien działać i hamować zawsze o ile użytkownik nie wyłączy go klawiszem na desce rozdzielczej tak gdzie możesz wyłączyć kontrolę trakcji i inne.

Jeśli nie wyłączyłeś to powinien hamować.

Więc czy Tobie również nie działa  :)  czy raczej nie miałeś takich sytuacji awaryjnych ? - nie sądzę :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Andrzejxx napisał:

Kiedy jadę za kimś, mam wyłączony tempomat, to sam nie hamuje. Nie wiem, czy gdzieś jest pokazane, że akurat awaryjne hamowanie jest wyłączone klawiszem?

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka
 

Jak faktycznie wyłączysz klawiszem system PCB to będziesz miał wyświetlony sygnał na tablicy zegarów. Po kolejnym uruchomieniu samochodu system automatycznie włączy się ponownie więc nie można tego bezkarnie i niepostrzeżenie wyłączyć.

System ma działać i wiem, że kiedyś mi uratował cztery litery na autostradzie przy bardzo dużej prędkości - był znacznie szybszy ode mnie i nie wpadłem w korek. Zatrzymałem się na 20cm za samochodem i jeszcze ze zmianą pasa ruchu w którym też system pomógł bo było tam mokro i mogło mnie obrócić. Tylko że wtedy też chyba miałem tempomat więc nie wiem czy zadziałał niezależnie PCB czy to co zawsze działa w tempomacie. Jak rozumiem po jedynym słusznym silniku masz wersję USA?  

 

 

 

16SuOtLT6M3.thumb.jpg.94f19b345657cf34310d08fbe62476c1.jpg1735733557_2015SubaruOutbackManualNAVEYE.pdfAdobeReaderTodayat11_40_55AM.jpg.73df9ef8390c8c5687a130b15c31b4ab.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 całkowicie oddzielnych funkcji, które działają niezależnie od siebie.
Hamowanie przedkolizyjne włącza się po uruchomieniu samochodu, niezależnie od tego, czy go wyłączyłeś, czy nie.
Monitorowanie pasa ruchu włącza się po uruchomieniu samochodu, niezależnie od tego, czy został wyłączony, czy nie.
Zarządzanie przepustnicą jest włączone zawsze, gdy włączone jest hamowanie przedkolizyjne.
Odjazd / kołysanie pasa ruchu jest włączone zawsze, gdy monitorowanie pasa ruchu jest włączone.
ACC jest włączony TYLKO jeśli włączysz go przy kierownicy i wymaga włączenia PCB.
Asystent utrzymania pasa ruchu jest włączony TYLKO, jeśli zostanie włączony z kierownicy i będzie działał niezależnie od ACC, ale wymaga włączenia LM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Andrzejxx napisał:

Nie zauważyłem, żeby mój chciał hamować przy wyłączonym tempomacie

Zdecydowanie hamuje awaryjnie bez aktywnego tempomatu, potwierdzone doświadczalnie, zagapiłem się i za wolno hamowałem dojeżdżajac do poprzedzającego pojazdu.

System zareagował i dohamował sam z sygnalizacją na wyświetlaczu. OBK MY18 US/CAN

Zauważyłem ,że czasami EyeSight jest zbyt nerwowy i wchodzi do akcji zbyt wcześnie np. poprzedzający samochod skręca w prawo i hamuje jednocześnie,jest jescze sporo miejsca, auto już sklada się w zakręcie a Eyesight się aktywuje,poczym po ułamku sekundy wszystko wraca do normy.

@UciekajZaMiasto.pl podjeć do ASO niech sprawdzą system.

 

 

 

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdziłem próbę najechania na poprzedzający samochód. Nie wytrzymałem i nacisnąłem hamulec, po czym odpuściłem a samochód dalej hamował. Bez tempomatu.

Ns SJS jeden zrobił podobnie i efektownie przywalił w styropoanową atrapę, szkolili nas tak, ze jak już zadziała to nie należy mu przeszkadzać, bo kazda ingerencja kieriwcy jest rozumiana przez system jako przejęcie kontroli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, radiolog napisał:

Dziś sprawdziłem próbę najechania na poprzedzający samochód. Nie wytrzymałem i nacisnąłem hamulec, po czym odpuściłem a samochód dalej hamował. Bez tempomatu.

To sprawdźcie proszę jeszcze to:

Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą

Jeśli samochód stoi przodem do przeszkody, a w wyniku pomyłki zamiast biegu wstecznego włączony jest „Drive”, oraz kierowca wciska pedał gazu, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu a następnie znacznie ogranicza moc silnika. Ta funkcja ma pomóc uniknąć omyłkowego wjechania w przeszkodę.

 

Bo u mnie to nie działa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I jak koledzy, kto sprawdzał proste ruszanie mając przed sobą ścianę?

 

To sprawdźcie proszę jeszcze to:

Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą
 
Zgodnie z tą teorią samochód nie powinien uderzyć w ścianę przed kierowcą jeśli ten pomyli bieg i włączy D zamiast R.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.11.2020 o 20:15, UciekajZaMiasto.pl napisał:

I jak koledzy, kto sprawdzał proste ruszanie mając przed sobą ścianę?

 

To sprawdźcie proszę jeszcze to:

Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą
 
Specjalnie nie testowałem, ale działa. Kiedys kolega wprowadzał mnie na miejsce parkingowe, stojąc przed autem, i nie mogłem podjechać pod krawężnik bo auto widząc go odcinało obroty. Dopiero jak sie usunął podjechalem. Kiedyś tez dodałem gazu w korku, a obroty zostały odcięte. Outback Eu 2015.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.11.2020 o 20:15, UciekajZaMiasto.pl napisał:

To sprawdźcie proszę jeszcze to:

Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą
 
Zgodnie z tą teorią samochód nie powinien uderzyć w ścianę przed kierowcą jeśli ten pomyli bieg i włączy D zamiast R.

 

Dziś ryzykując życie zrobiłem specjalnie dla Ciebie 4 próby.

 

1) Próbowałem wjechać w zamknięte brązowe drzwi od garażu. Po ciemku z włączonymi światłami mijania. Gdybym nie zareagował zostałbym bez drzwi.

2) Stanąłem około 2 m od ściany w garażu. Ruszałem i od razu pojawił się sygnał dźwiękowy i komunikat o wykryciu przeszkody. Samochód baaardzo ospale reagował na gaz. Czy by się sam zatrzymał - nie starczyło mi odwagi żeby sprawdzić.

3) Jak wyżej

4) Jak wyżej - z tą różnicą, że odważyłem się wcisnąć gaz do podłogi.

 

P.S. Przy ścianie w garażu trzymam krowę - może dlatego system tak zareagował ;)

 

CBEAFB50-3B97-4C0A-ABDB-D73C6FB3D814.jpeg

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...