Jump to content

Legacy V 2457cm3 vs 2498cm3


Szczepan 5557
 Share

Recommended Posts

 

12 godzin temu, Szczepan 5557 napisał:

.jak rozpoznać który mam w aucie

 

2457 = EJ25

2498 = FB25

 

Na bloku jest oznaczenie, a wizualnie rozpoznasz FB25 najszybciej po filtrze oleju zamontowanym u góry i bagnecie oleju po stronie pasażera.

W EJ25 filtr oleju jest montowany na dole bloku, a bagnet jest po prawej stronie - obok wlewu oleju.

Link to comment
Share on other sites

Jakie problemy mają te silniki są jakoś bardzo awaryjne , czy może wszystko zależy od eksploatacji, w interneta h wręcz ostrzegają przed 2,5TB  o wolnossących niby cisza , ale jako że Subaru w PL to dość elitarny temat to mało o tym można się dowiedzieć .

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, Szczepan 5557 napisał:

Jakie problemy mają te silniki są jakoś bardzo awaryjne , czy może wszystko zależy od eksploatacji, w interneta h wręcz ostrzegają przed 2,5TB  o wolnossących niby cisza , ale jako że Subaru w PL to dość elitarny temat to mało o tym można się dowiedzieć .

Ej253 to solidna konstrukcja, kilka lat mi służy bez problemu. 

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź ścieżkę:
Starsze mniej eko większa średnica mniejszy skok tłoka lepsza wydajność i pefromnace

Nowsze odwrotnie a oba podobna pojemność. Jak jest tutaj to nie wiem

Wysłane z mojego HTC EXODUS 1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, Szczepan 5557 napisał:

iwręcz ostrzegają przed 2,5TB  o wolnossących niby cisza 

Internety przestrzegają przed ej255 i ej257 - czyli wersjach turbo ej25.

 

Sam ej25 w wersji wolnossącej ma jedną zasadniczą wadę - uszczelki pod glowicami nie są z tych wiecznych i się wypalają. Masz w tym temacie mnóstwo info na tym forum i ogólnie w necie. Poszukaj, wszystko w temacie ej25 już jest od dawna przewałkowane.

Link to comment
Share on other sites

Tak tylko nigdy nie robiłem rzadnego Subaru, doświadczenie więc zerowe, jak się poczyta w netach to na końcu w głowie powstaje mętlik. Nawet z tymi uszczelkami to piszą różnie. Jedni piszą że uszczelki to problem silników wyłącznie do 2007ego roku, inni , że wszystkich. No cóż polatam,  sam się przekonam póki co kończę remont( auto z USA czyli obrdzewiałe zawieszenie

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Szczepan 5557 napisał:

auto z USA czyli obrdzewiałe zawieszenie

 

Spokojnie, europejskie tak samo rdzewieją - to jest cecha wspólna wszystkich subaryn;)

Link to comment
Share on other sites

Heh...jak ktoś chce mogę wysłać foto rdzawizny, myślę że to rekordowy egzemplarz....co ciekawe karoseria spoko a zawieszenie w stanie głębokiej korozji. Wszystkie auta z USA które robiłem miały ten sam problem ( min.Chevy Blazer,Jeep , Cadillac Sedan deville itp) W Subaru było tak: śruby na pionowej tulei wahacza przedniego wrosły w belkę zatem było wycinanie a później grzanie i terapia pneumatycznym młotkiem udarowym co by usunąć resztę śruby z belelki. Zwrotnice przednie wywaliłem i kupiłem drugie, gdyż sworznie wrosły tak, że ani ogniem, ani udarem, zwykłym młotem ani też prasą 20T nie szło wybić. Tył poszedł w miarę dobrze, jedynie wahacze na śrubie mimośrodowej trzeba było wyciąć , gdyż śruby wrosły w tuleje( ale to standard w wielu autach i za specjalnie mnie to nie zdziwiło. Jednakże tylne zawieszenie wyglądało tak jakby z dwa lata stało w wodzie. Osłona tarczy tylnej lewej została mi w rękach po jej poruszeniu składała się jak kartka papieru....dramat.

Edited by Szczepan 5557
Link to comment
Share on other sites

u mnie w OBK 2005 EU, tylny zawias był bardzo skorodowany, kupiłem cały tylny wózek od Legacy z 2008r, ze starego zawieszenia pozostały amortyzatory ze sprężynami i górne wahacze z nowymi tulejami, u mnie bez sworznia. Może trzeba było iść tą drogą?

 

BELKA TYLNA SANKI WÓZEK TYŁ SUBARU LEGACY V 2.0D

Link to comment
Share on other sites

U mnie wyglądało jak powyżej, sanki były w porządku wystarczyło przeczyścic i pomalować  farbą na rdzę typu śnieżka. Natomiast zwrotnice z piastami jak powyżej:)( niemalże jak artefakty historyczne) Wahacz wleczony i poprzeczny do tulejowania , górny do wymiany, poprzeczny przedni też do wymiany, jak i zwrotnice z piastami. MacPhersony zostają,  dolne części amortyzatorów wyczyszczone i pomalowane. Koszty wahacze 2x150zł, 2x90 zł, zwrotnice z piastami z demobilu 120zł, łączniki i gumy 150zl, tulejki ok 400zl razem 1060zl....nie jest jeszcze koszmarnie drogo jak na taką kapitalkę.( No nie liczę robocizny bo robię sam) Teraz będzie w stanie idealnym. 

Edited by Szczepan 5557
Link to comment
Share on other sites

U mnie śruby mimośrodowe wrosły w tuleje, trzeba było wyciąć, ale to nic nadzwyczajnego kosztowały mniej więcej tyle co do innych aut, a w innych też wrastają nagminnie jak np w fordzie czy BMW. Wahacze na których jest regulacja to też nie majątek (90 zł szt.) 

Link to comment
Share on other sites

U mnie sanki groziły rozpadnieciem, osłony tarcz wywalone 2lata temu

 

Zakupione używane sanie, 3dni je czyscilem, potraktował resztę rdzy brunoxem później na całość farba w sprayu barankowa i do warsztatu

 

Wyszło w zasadzie bardzo ładnie i dość tanio, do tego nowe tuleje na 2ch wahaczach i te do mocowania mostu z tyłu, przy okazji regulacja luzu w moście, simmeringi półosi nowe sruby, zbieżność i można jezdzic

IMG_20200921_150912.jpg

IMG_20201012_071153.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Brunox nie jest najgorszy ..to nie tak, chodzi o to,że zauważyłem, że brunox słabo penetruje materiał. I tak: jeśli mamy tylko nalot, jeśli bardzo dobrze wyczyściliśmy obrabiany materiał to brunox sobie poradzi. Forch na tą zaletę, że bardzo mocno penetruje i wsiąka w rdzawe miejsca wiążąc je . Sanki to pół biedy poszycia samochodowe są o tyle przerąbane , że czasami nie da się zabezpieczyć odpowiednio blachy od wewnątrz i wtedy to nawet forch nie pomoże bo ci z tego, że z zewnątrz wszystko ładnie i należycie zrobimy jak od środka ruda wcina auto.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...