Jump to content

Recommended Posts

Siemka. Gdzie się już wypaplałem, że dość poważnie myślę o kompresorze. Po wstępnym researchu za granicą dowiedziałem się, że jest problem ze zrobieniem mapy na seryjnym kompie. Ktoś to potwierdzi, zaprzeczy, powie czemu? 

Legacy IV 08 EJ20F. Komp to chyba denso więc, ale to już nie jestem pewien 

Link to post
Share on other sites

Nie mam pojęcia  :/ Tyle co mi wpadło do głowy a może jakoś pomoże:


pnowy2  z forum ma wolnossaka z kompreserom - ale 2.5 więc nie wiem czy to Ci coś da

Może zaprzyjaźniony Rosjanin (nie pamiętam nicka) który ogarnia mulenie w 2.0NA? Pewnie zna te kompy.

 

 

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Tinuviel napisał:

Może zaprzyjaźniony Rosjanin (nie pamiętam nicka)

Mowa o koledze @Sasha_A80

 

59 minut temu, Danko napisał:

jest problem ze zrobieniem mapy na seryjnym kompie

Tego nie wiem, ale zadzwoniłbym do znanego powszechnie zakładu w Poznaniu i potwierdził. Oni mają w ofercie odmulanie i custom remap dla 2.0 na ECU hitachi:

KLIK

Może wystarczy podmiana kompa, co powinno być raczej niedrogą operacją (zgaduje, nie znam tematu jakoś bliżej, wiec do sprawdzenia)

 

Godzinę temu, Danko napisał:

że dość poważnie myślę o kompresorze.

 

Patrząc na ceny 2.0GT na twinscrollu to może ta wersja również zasługuje na poważne przemyślenie. Ja wiem, że wszystko się da, no ale...

 

Link to post
Share on other sites

Dzięki za pierwsze wskazówki - bardzo cenne. 

@friscowiem, że są inne opcje. Ale póki co nie chce zmieniać samochodu przez kolejny rok- dwa. Mam jeszcze studia i nie mam jak dołożyć minimum 20k na zakupienie mocniejszego. W związku z tym też, jako, że mam BiFuela, dalej byłoby tanio na codzień.

I przy okazji jest opcja zrobienia czegoś innego.. A to też ciekawe. Chociaż fakt, jak ostatnio widziałem parę twinscrolli, to ceny są dość atrakcyjne.. Ale codzienna ekonomia pójdzie w piach. Bo wtedy już zdecydowanie rezygnowałbym z LPG. 

Link to post
Share on other sites
51 minut temu, Danko napisał:

Dzięki za pierwsze wskazówki - bardzo cenne. 

@friscowiem, że są inne opcje. Ale póki co nie chce zmieniać samochodu przez kolejny rok- dwa. Mam jeszcze studia i nie mam jak dołożyć minimum 20k na zakupienie mocniejszego. W związku z tym też, jako, że mam BiFuela, dalej byłoby tanio na codzień.

I przy okazji jest opcja zrobienia czegoś innego.. A to też ciekawe. Chociaż fakt, jak ostatnio widziałem parę twinscrolli, to ceny są dość atrakcyjne.. Ale codzienna ekonomia pójdzie w piach. Bo wtedy już zdecydowanie rezygnowałbym z LPG. 

 

Ja zawsze kibicuje takim projektom i lubię jak ktoś idzie pod prąd ale mocno sobie to policzy i przemyśl bo jak chcesz zrobić budżetowo to może być ciężko. Taniej może wyjść kupno GTka czy nawet Speca (no ale wtedy spalanie nie to).

 

Jak chcesz to zrobić budżetowo to może seryjne ECU ogarnie? Miałem Lexusa IS200 TTE. Seryjnie 2.0 150koni, TTE montował kit z kompresorem z niskim doładowaniem (chyba 0.3BARa) i wychodziło 200koni i z tego co kojarzę ECU zostawało seryjne. 200koni z 2.0 z kompresorem jeździło całkiem przyjemni i liniowo - no ale to było RWD.

Link to post
Share on other sites
37 minut temu, Tinuviel napisał:

 

Ja zawsze kibicuje takim projektom i lubię jak ktoś idzie pod prąd ale mocno sobie to policzy i przemyśl bo jak chcesz zrobić budżetowo to może być ciężko. Taniej może wyjść kupno GTka czy nawet Speca (no ale wtedy spalanie nie to).

 

Jak chcesz to zrobić budżetowo to może seryjne ECU ogarnie? Miałem Lexusa IS200 TTE. Seryjnie 2.0 150koni, TTE montował kit z kompresorem z niskim doładowaniem (chyba 0.3BARa) i wychodziło 200koni i z tego co kojarzę ECU zostawało seryjne. 200koni z 2.0 z kompresorem jeździło całkiem przyjemni i liniowo - no ale to było RWD.

W Lubuskiem jeździ IS200 na 0.6 i mocą około 250. I on mnie nieco tym podkusił... Bo docelowo chciałbym 200-250 właśnie. Szeroki zakres, ale zależny od tego, co wyszłoby po drodze. 

Ideą nie jest zrobić jak najtaniej, bo tak się nie da - jestem tego świadom. Ale jednocześnie montaż kompresora nie wymaga potężnych ingerencji w motor przy tych ciśnieniach, o których mówimy. 

I właśnie odnośnie ECU głównie założyłem ten wątek - aby zweryfikować, jak to z nim faktycznie jest. Bo gdy okaże się, że muszę kupić kompa za parę klocków - operacja przestaje mieć sens i wtedy tak jak mówisz - przesiadka, ewentualnie swap. 

Podkreślę, dla reszty ew. Moim celem nie jest zrobić to po taniości, kupując jak najtańsze części itp. Sam w sobie montaż kompresora wydaje się tańszy od turbienia lub też swapa (to się jeszcze okaże). Motywuje mnie unikalność takiego zestawu oraz dalej zachowanie znośnego daily. 

Edited by Danko
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Ja bym zaczął od konsultacji z osobą, która to będzie finalnie stroić. Po wyborze odpowiedniej osoby dopiero bym się brał za robotę. 

Właściwy tuner może sporo podpowiedzieć i naprowadzić jak ruszyć temat.

Edited by Bonless
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Danko napisał:

W Lubuskiem jeździ IS200 na 0.6 i mocą około 250. I on mnie nieco tym podkusił... Bo docelowo chciałbym 200-250 właśnie. Szeroki zakres, ale zależny od tego, co wyszłoby po drodze. 

Ideą nie jest zrobić jak najtaniej, bo tak się nie da - jestem tego świadom. Ale jednocześnie montaż kompresora nie wymaga potężnych ingerencji w motor przy tych ciśnieniach, o których mówimy. 

I właśnie odnośnie ECU głównie założyłem ten wątek - aby zweryfikować, jak to z nim faktycznie jest. Bo gdy okaże się, że muszę kupić kompa za parę klocków - operacja przestaje mieć sens i wtedy tak jak mówisz - przesiadka, ewentualnie swap. 

Podkreślę, dla reszty ew. Moim celem nie jest zrobić to po taniości, kupując jak najtańsze części itp. Sam w sobie montaż kompresora wydaje się tańszy od turbienia lub też swapa (to się jeszcze okaże). Motywuje mnie unikalność takiego zestawu oraz dalej zachowanie znośnego daily. 

 

W Michałowicach koło Krakowa jest mechanik od Subaryn - poszukaj na mapsach, znajdziesz na pewno - a tam kontakt.

 

Rozmawiałem z nim o komresorze i powiedział mi że porządne zrobienie to około 20k.

 

Nie wiem skąd ta cena, nie wchodziłem w szczegóły.

Z drugiej strony jak dla mnie facet ma duży narzut za robocizne, więc pewnie można to zrobić taniej i dobrze.

Ja mam ECU Hitachi i nie widział on z tym problemów.

Natomiast kolega Sasha_A80 odrzucił mój silnik EJ20... chyba E(wzmocnione gniazda zaworowe), bo wywali uszczelkę nawet przy małym doładowaniu.

Te silniki są już doprężone, więc może trzeba ingerować w skok cylindra, nie wiem...

 

Jak coś ustalisz, znajdziesz fachowca to pisz, jestem ciekaw.

BTW. - byłem w Poznaniu na poprawie stukowca w wymienionej powyżej firmie.

Jak umieją w kompressor - to jestem ciekaw, ile liczą i jakie są możliwe bezpieczne przyrosty.

 

Pozdro

Link to post
Share on other sites

Kompresor da się włożyć tanim kosztem. Jest pełno projektów zza oceanu. Takie modyfikacje robi się bez większych problemów. Tylko jak wyżej powiedzieli, silnik jest już doprężony. Mało da rady bezpiecznie dmuchać. Można odprężyć wsadzając przekładkę między dwie uszczelki pod głowice.

Stroić to pewnie najlepiej dołożyć DET'a, albo spróbować wystroić na LPG. Któryś sterownik, chyba KME ma możliwości robienia korekt po ciśnieniu kolektora. Robią tak czasami jakieś BMW. Parę tematów jest na LPG forum. Takie soft turbo wsadzał chyba@Wade i @133699.
Mnie to też swego czasu korciło, ale jako że forek to jedyny samochód w rodzinie to musi zostać seryjny i w pełni sprawny.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Hmm.. No nieciekawe newsy. Myślałem, że jednak jest tutaj jakiś zapas do popisów, a mówicie ze niebardzo. Jak mam po chwili wydmuchać uszczelkę, no to totalnie bez sensu.. Chyba, że je założyć mocniejsze? Albo odprężyć jak w poście wyżej. 

Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Danko napisał:

Chyba, że je założyć mocniejsze? Albo odprężyć jak w poście wyżej. 

To nie lepiej zrobić SWAP na 2.5 Turbo? Podejrzewam, że koszta będą podobne.

Link to post
Share on other sites

Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że w Twoim silniczku będzie na pewno większy problem niż u mnie bo:

 

1. W moim EJ22 było serynie CR 9,5:1. Finalnie po małej przeróbce było 9,1:1. Nie, nie uzyskałem tego przekładką. To moja słodka tajemnica ;) Przy następnym projekcie podzielą się tą wiedzą. 

2. Przy Twoim CR chyba 10:1 już masz ciut mniejszą możliwość choć oczywiście nie żadną. 

3. Dobrze opóźnić zapłon, dolać paliwa-bogaty AFR, obserwować stukowca i przy CR 10:1 będzie fyrać. Ale przy nie za dużym ciśnieniu bo wtedy to już nic nie pomoże.

4. Stare kompy z lat 90 łykają wszystko jak młody pelikan. U mnie bez ingerencji w ECU ogarniał maksymalnie ciśnienie 0,6 bara. Tak po prostu ;) 

5. Twój komp już raczej tego nie potrafi zrobić tak bezobjawowo. 

6. Najlepszą opcją do wystrojenia takich modów to DET3 (500zł?). Zawsze daje większe możliwości niż seryjny komp od N/A bo ten nie widzi doładowania ;) Wszystko droższe i leprze nada się tylko na konkretny projekt o konkretnych mocach a nie przyrostach na poziomie do 50km. Szkoda $.  

7. Uważam że tańszą opcją jest turbo z jednego prostego powodu. Wszystkie części pod turbo już istnieją wykonane przez producenta więc większość jest P&P. W przypadku kompresora czeka Cię sporo przeróbek a na pewno nie mniej niż w turbo. Aczkolwiek szanuje pomysł bo zawsze chciałem założyć kompresor.

8. Kompresor który dmucha 0,3 bara w rzeczywistości da Ci przyrost mocy jak byś miał doładowanie 0,15 bara no może 0,2. Resztę przyrostu mocy sam wpierdzieli. Oczywiście dużo zależny od wystrojenia bo można wykorzystać każdy gram dodatkowego powietrza i mieć fajny przyrost ale to nie najniższym kosztem. 

9. Przyrost mocy to praktycznie zawsze przyrost spalania. Fizyki nie oszukasz ;) 

10. Mnie koszt dołożenia turbo wyniósł 1500zł i ładnie jeździło ale zawsze można coś poprawić. 

 

 

  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites

EJ204\EJ20F engine CR is above 10.5.

There is no much room for boost pressure.

I have never heard a positive result for compressor installations for EJ204 and EJ253 Subaru NA engines.

MAF is always fooled by a compressor air flow\swirl.

There were positive result for a compressor installed on to MY99-MY05 EJ15\EJ16\EJ201\EJ202 engines that do not use an  airflow sensor and has moderate CR from the factory.

All of them were (long going) projects not everyday family cars.

 

The most used options here in Russia are as follows:

 

-EJ20X\EJ20Y engine swapping together with Denso ecu installed instead of Hitachi.

Moderate efforts for Legacy, more complicated for Forester, especially for MT transmission.

With increase fuel consumption for city driving.

 

-EJ25 short block swap under EJ204 heads.

The same power with remarkably more torque below 5000 rpm.

 The most simple conversion that may be not applicable in your country by legislation.

 

Edited by Sasha_A80
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...