Jump to content

Recommended Posts

Witam. Nie wiem czy kiepsko szukałem czy co, ale większość to było o swapie na tarcze.

 

Czy ktoś u siebie wymieniał bębny na nowe? Jakiej firmy? Okładziny - też? Może warto od razu te wszystkie sprężyny wymienić? Cylinderek też?

 

Czekam na opinie :)

Link to post
Share on other sites

Warto spojrzeć do środka ile zostało jeszcze okładzin, cylinderek raczej wtedy gdy pod gumowymi osłonami widać płyn. Jeśli by bęben nie chciał zejść rękami jest tam gwint do wkręcenia śruby chyba m8 i wtedy wyłazi. U mnie przy 340k km oryginalne okładziny i jeszcze ich sporo więc wątpie żebyś musiał zmieniać.

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, scoobie24 napisał:

Warto spojrzeć do środka ile zostało jeszcze okładzin, cylinderek raczej wtedy gdy pod gumowymi osłonami widać płyn. Jeśli by bęben nie chciał zejść rękami jest tam gwint do wkręcenia śruby chyba m8 i wtedy wyłazi. U mnie przy 340k km oryginalne okładziny i jeszcze ich sporo więc wątpie żebyś musiał zmieniać.

Ok, czyli bębny do rewizji ewentualnie w piach i malowanie.

Link to post
Share on other sites

u mnie przebieg prawie 200k i okładziny były do wymiany tylko nie wiem czy jeździły od nowości czy już były wymieniane przede mna, sprawdz też czy cały mechanizm działa prawidłowo. U mnie przy przeglądzie wyszło że tylne hamulce ściskają sięprzy naciśnięciu pedału hamulaca ale jakby nie miały siły ale na razie nie wiem czy to wina cylinderków czy starego płynu hamulcowego.

Link to post
Share on other sites

no mój mechanik z jakichś powodów tego nie zrobił albo mi o tym nie powiedział :P na razie hamuje i nic złego się nie dzieje daltego zaczekam do następnej wizyty. Ale zgadzam się, że taka naprawa powinna być kompleksowa 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Na bębnie jest wybity rozmiar i max zużycie, trzeba zmierzyć w środku suwmiarką (nie przy rancie), jeżeli będzie poza tolerancją (a tej jest niewiele) to mogą hamulce fiksować. Jeżeli bębny do wymiany, to szczęki obowiązkowo też, plus najlepiej nowe sprężynki i wyczyścić samoregulatory.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, st981777 napisał:

Na bębnie jest wybity rozmiar i max zużycie, trzeba zmierzyć w środku suwmiarką (nie przy rancie), jeżeli będzie poza tolerancją (a tej jest niewiele) to mogą hamulce fiksować. Jeżeli bębny do wymiany, to szczęki obowiązkowo też, plus najlepiej nowe sprężynki i wyczyścić samoregulatory.

Tak właśnie myślę, czy by po prostu wszystkiego nie dać nowego. Po 15 latach i 310k+ chyba zasługuje na to, a spokój na kolejne 15 lat :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...