Skocz do zawartości

Bębny w wolnossaku


Kiwi 4ester

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie wiem czy kiepsko szukałem czy co, ale większość to było o swapie na tarcze.

 

Czy ktoś u siebie wymieniał bębny na nowe? Jakiej firmy? Okładziny - też? Może warto od razu te wszystkie sprężyny wymienić? Cylinderek też?

 

Czekam na opinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto spojrzeć do środka ile zostało jeszcze okładzin, cylinderek raczej wtedy gdy pod gumowymi osłonami widać płyn. Jeśli by bęben nie chciał zejść rękami jest tam gwint do wkręcenia śruby chyba m8 i wtedy wyłazi. U mnie przy 340k km oryginalne okładziny i jeszcze ich sporo więc wątpie żebyś musiał zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, scoobie24 napisał:

Warto spojrzeć do środka ile zostało jeszcze okładzin, cylinderek raczej wtedy gdy pod gumowymi osłonami widać płyn. Jeśli by bęben nie chciał zejść rękami jest tam gwint do wkręcenia śruby chyba m8 i wtedy wyłazi. U mnie przy 340k km oryginalne okładziny i jeszcze ich sporo więc wątpie żebyś musiał zmieniać.

Ok, czyli bębny do rewizji ewentualnie w piach i malowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przebieg prawie 200k i okładziny były do wymiany tylko nie wiem czy jeździły od nowości czy już były wymieniane przede mna, sprawdz też czy cały mechanizm działa prawidłowo. U mnie przy przeglądzie wyszło że tylne hamulce ściskają sięprzy naciśnięciu pedału hamulaca ale jakby nie miały siły ale na razie nie wiem czy to wina cylinderków czy starego płynu hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bębnie jest wybity rozmiar i max zużycie, trzeba zmierzyć w środku suwmiarką (nie przy rancie), jeżeli będzie poza tolerancją (a tej jest niewiele) to mogą hamulce fiksować. Jeżeli bębny do wymiany, to szczęki obowiązkowo też, plus najlepiej nowe sprężynki i wyczyścić samoregulatory.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, st981777 napisał:

Na bębnie jest wybity rozmiar i max zużycie, trzeba zmierzyć w środku suwmiarką (nie przy rancie), jeżeli będzie poza tolerancją (a tej jest niewiele) to mogą hamulce fiksować. Jeżeli bębny do wymiany, to szczęki obowiązkowo też, plus najlepiej nowe sprężynki i wyczyścić samoregulatory.

Tak właśnie myślę, czy by po prostu wszystkiego nie dać nowego. Po 15 latach i 310k+ chyba zasługuje na to, a spokój na kolejne 15 lat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...