Kiwi 4ester Posted October 28, 2020 Share Posted October 28, 2020 Witam. Nie wiem czy kiepsko szukałem czy co, ale większość to było o swapie na tarcze. Czy ktoś u siebie wymieniał bębny na nowe? Jakiej firmy? Okładziny - też? Może warto od razu te wszystkie sprężyny wymienić? Cylinderek też? Czekam na opinie Link to comment Share on other sites More sharing options...
scoobie24 Posted October 28, 2020 Share Posted October 28, 2020 Warto spojrzeć do środka ile zostało jeszcze okładzin, cylinderek raczej wtedy gdy pod gumowymi osłonami widać płyn. Jeśli by bęben nie chciał zejść rękami jest tam gwint do wkręcenia śruby chyba m8 i wtedy wyłazi. U mnie przy 340k km oryginalne okładziny i jeszcze ich sporo więc wątpie żebyś musiał zmieniać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted October 28, 2020 Author Share Posted October 28, 2020 10 minut temu, scoobie24 napisał: Warto spojrzeć do środka ile zostało jeszcze okładzin, cylinderek raczej wtedy gdy pod gumowymi osłonami widać płyn. Jeśli by bęben nie chciał zejść rękami jest tam gwint do wkręcenia śruby chyba m8 i wtedy wyłazi. U mnie przy 340k km oryginalne okładziny i jeszcze ich sporo więc wątpie żebyś musiał zmieniać. Ok, czyli bębny do rewizji ewentualnie w piach i malowanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattipk Posted October 28, 2020 Share Posted October 28, 2020 u mnie przebieg prawie 200k i okładziny były do wymiany tylko nie wiem czy jeździły od nowości czy już były wymieniane przede mna, sprawdz też czy cały mechanizm działa prawidłowo. U mnie przy przeglądzie wyszło że tylne hamulce ściskają sięprzy naciśnięciu pedału hamulaca ale jakby nie miały siły ale na razie nie wiem czy to wina cylinderków czy starego płynu hamulcowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted October 28, 2020 Author Share Posted October 28, 2020 @mattipk płyn to z automatu będzie na nowy wymieniany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattipk Posted October 28, 2020 Share Posted October 28, 2020 no mój mechanik z jakichś powodów tego nie zrobił albo mi o tym nie powiedział na razie hamuje i nic złego się nie dzieje daltego zaczekam do następnej wizyty. Ale zgadzam się, że taka naprawa powinna być kompleksowa 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted October 29, 2020 Share Posted October 29, 2020 Na bębnie jest wybity rozmiar i max zużycie, trzeba zmierzyć w środku suwmiarką (nie przy rancie), jeżeli będzie poza tolerancją (a tej jest niewiele) to mogą hamulce fiksować. Jeżeli bębny do wymiany, to szczęki obowiązkowo też, plus najlepiej nowe sprężynki i wyczyścić samoregulatory. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted October 29, 2020 Author Share Posted October 29, 2020 2 godziny temu, st981777 napisał: Na bębnie jest wybity rozmiar i max zużycie, trzeba zmierzyć w środku suwmiarką (nie przy rancie), jeżeli będzie poza tolerancją (a tej jest niewiele) to mogą hamulce fiksować. Jeżeli bębny do wymiany, to szczęki obowiązkowo też, plus najlepiej nowe sprężynki i wyczyścić samoregulatory. Tak właśnie myślę, czy by po prostu wszystkiego nie dać nowego. Po 15 latach i 310k+ chyba zasługuje na to, a spokój na kolejne 15 lat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now