Kiwi 4ester Posted October 28, 2020 Posted October 28, 2020 Witam. Nie wiem czy kiepsko szukałem czy co, ale większość to było o swapie na tarcze. Czy ktoś u siebie wymieniał bębny na nowe? Jakiej firmy? Okładziny - też? Może warto od razu te wszystkie sprężyny wymienić? Cylinderek też? Czekam na opinie
scoobie24 Posted October 28, 2020 Posted October 28, 2020 Warto spojrzeć do środka ile zostało jeszcze okładzin, cylinderek raczej wtedy gdy pod gumowymi osłonami widać płyn. Jeśli by bęben nie chciał zejść rękami jest tam gwint do wkręcenia śruby chyba m8 i wtedy wyłazi. U mnie przy 340k km oryginalne okładziny i jeszcze ich sporo więc wątpie żebyś musiał zmieniać.
Kiwi 4ester Posted October 28, 2020 Author Posted October 28, 2020 10 minut temu, scoobie24 napisał: Warto spojrzeć do środka ile zostało jeszcze okładzin, cylinderek raczej wtedy gdy pod gumowymi osłonami widać płyn. Jeśli by bęben nie chciał zejść rękami jest tam gwint do wkręcenia śruby chyba m8 i wtedy wyłazi. U mnie przy 340k km oryginalne okładziny i jeszcze ich sporo więc wątpie żebyś musiał zmieniać. Ok, czyli bębny do rewizji ewentualnie w piach i malowanie.
mattipk Posted October 28, 2020 Posted October 28, 2020 u mnie przebieg prawie 200k i okładziny były do wymiany tylko nie wiem czy jeździły od nowości czy już były wymieniane przede mna, sprawdz też czy cały mechanizm działa prawidłowo. U mnie przy przeglądzie wyszło że tylne hamulce ściskają sięprzy naciśnięciu pedału hamulaca ale jakby nie miały siły ale na razie nie wiem czy to wina cylinderków czy starego płynu hamulcowego.
Kiwi 4ester Posted October 28, 2020 Author Posted October 28, 2020 @mattipk płyn to z automatu będzie na nowy wymieniany.
mattipk Posted October 28, 2020 Posted October 28, 2020 no mój mechanik z jakichś powodów tego nie zrobił albo mi o tym nie powiedział na razie hamuje i nic złego się nie dzieje daltego zaczekam do następnej wizyty. Ale zgadzam się, że taka naprawa powinna być kompleksowa
st981777 Posted October 29, 2020 Posted October 29, 2020 Na bębnie jest wybity rozmiar i max zużycie, trzeba zmierzyć w środku suwmiarką (nie przy rancie), jeżeli będzie poza tolerancją (a tej jest niewiele) to mogą hamulce fiksować. Jeżeli bębny do wymiany, to szczęki obowiązkowo też, plus najlepiej nowe sprężynki i wyczyścić samoregulatory.
Kiwi 4ester Posted October 29, 2020 Author Posted October 29, 2020 2 godziny temu, st981777 napisał: Na bębnie jest wybity rozmiar i max zużycie, trzeba zmierzyć w środku suwmiarką (nie przy rancie), jeżeli będzie poza tolerancją (a tej jest niewiele) to mogą hamulce fiksować. Jeżeli bębny do wymiany, to szczęki obowiązkowo też, plus najlepiej nowe sprężynki i wyczyścić samoregulatory. Tak właśnie myślę, czy by po prostu wszystkiego nie dać nowego. Po 15 latach i 310k+ chyba zasługuje na to, a spokój na kolejne 15 lat
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.