darius1137 Posted October 27, 2020 Posted October 27, 2020 Cześć wszystkim Chciałbym przedstawić wam mojego Legasia, silnik jaki posiadam to 2.5 SOHC 165KM. Auto posiadam od stycznia 2020r. Od razu po zakupie zamontowałem LPG. Na ten moment samochód nie przeszedł żadnych modyfikacji, jest na etapie remontowania po poprzednim właścicielu, kupiłem go z przebiegiem 175tys. km , obecnie mam zrobione 190 tys. Jest to moje pierwsze Subaru, kupione w sumie przypadkowo, jednak był to bardzo dobry przypadek, jak na moje potrzeby auto jest świetnie, prowadzenie, spalanie, osiągi oczywiście mogłyby być trochę lepsze Po zakupie okazało się, że silnik był zalany olejem 15W40 (nie wiem kto na to wpadł). Ja zalałem Motul 8100 X-Clean 5W30. Auto jest w ciekawej wersji ponieważ pomimo silnika 2.5 posiada oryginalną nawigacje Co do tej pory zostało zrobione : Po zakupie : - oleje, filtry - uszczelnienie dyfra, uszczelka na korku - zakup opon zimowych Kormoran SNOW 215/45/17 - montaż LPG z lubryfikacją Po pewnym czasie zacząłem zauważać znacznie branie oleju przez silnik. Olej po 10 tys. przy przebiegu 185 tys. został zmieniony na Motul 8100 X-Clean 5W40 , został przy okazji wymieniony rozrząd z pompą wody. Po wymianie oleju okazało się, że silnik pobiera ok. 1L/1000km. Szykuję się do remontu silnika w przyszłym roku oraz ze względu na kończące się sprzęgło zastanawiam się nad konwersją sprzęgła na jednomas. Co o tym sądzicie, jakie macie doświadczenia z konwersją ? Jedyna modyfikacja jaką przeszło auto to własnoręcznie okleiłem chromowane ramiona grilla czarną folią, moim zdaniem teraz prezentuje się o wiele lepiej. Co w planach : - przeróbka wydechu przez montaż kolektora nierównoodległościowego z WRX'a oraz zmiana seryjnych końcowych tłumików - na sezon letni zakup nowego kompletu felg - zastanawiam się nad założeniem maski z diesla z wlotem A teraz kilka fotek mojego Legacy Edit: Naprawy wykonane do 10.2020 - wymiana tylnych amortyzatorów wraz ze sprężynami : Bilstein B4 + Lesjofors - tarcze przód TRW + klocki Quaro - zabezpieczenie antykorozyjne podwozia EDIT 12/11/2020 Auto przeszło regulacje zaworów, nie były rozregulwoane ani podparte. Zostały wymienione wszystkie uszczelki, które się znajdowały przy deklach zaworowych. Mechanik powiedział, że olej lał się tam ciurkiem, jestem ciekawy czy wpłynie to na zużycie oleju przez silnik, czy tak duże zużycie oleju wynikało jedynie z wycieków. Przekonamy się za jakiś przy kontrolach stanu EDIT 28/03/2021 Po dłuższej przerwy od dłubania przy autku przyszedł czas na grubszą robotę tj. konwersja sprzęgła na jednomas, regeneracja maglownicy i wymiana tylnych hamulców. Auto po tych zabiegach prowadzi się zupełnie inaczej, nic nie telepie przy ruszaniu. Jedynie muszę podregulować pedał sprzęgła gdyż bierze jak dla mnie trochę za nisko. Plany na 2021 : zakup felg 18' + opony Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 225/40/18. Poprawki blacharsko-lakiernicze. Przyciemnienie szyb. Modyfikacja wydechu tj. montaż kolektora wydechowego z Imprezy WRX, może nowy wydech catback, zależnie od budżetu
FatMike Posted November 4, 2020 Posted November 4, 2020 Cześć, Też mam SOHC 2.5 tylko 172 konie. Jakoś niecałe 3 lata temu skończyło mi się sprzęgło (właściwie posypało się łożysko oporowe). I mam wymienione na jednomasowe, Subaru nie oferuje już dwumasowych - za dużo było z nimi problemów. Ja nie zauważam różnicy, podobno na wolnych obrotach trochę bardziej trzęsie i ruszanie jest minimalnie mniej płynne. Ale, jak mówię, jeżdżąc około 50 000 km rocznie nie zauważyłem różnicy. Z tego co pamiętam to poza zestawem sprzęgła trzeba było jeszcze kupić śruby do koła zamachowego oraz nową łapę wysprzęglika (czy jak to się nazywa). Życzę Ci zadowolenia z auta! Grill na czarno wygląda dużo fajniej. Jaką folię użyłeś? Pozdrawiam!
thomson0073 Posted November 4, 2020 Posted November 4, 2020 W dniu 27.10.2020 o 22:39, darius1137 napisał: zastanawiam się nad konwersją sprzęgła na jednomas. Co o tym sądzicie, jakie macie doświadczenia z konwersją ? Ja mam w Legacy 2.5 Turbo zrobioną konwersję. Szczególnej różnicy nie widzę w portfelu za to odczułem ponad 1000zł więcej na samym kole zamachowym, więc to sporo kasy. Licz się z tym, że nawet nowe koła zamachowe dwumasowe w Subaru po szybkim czasie lubią ćwierkać, ze sztywnym kołem nie ma problemu. Tak jak poprzednik napisał wyżej, weź kompletny zestaw ze wszystkimi śrubami, łapą, łożyskiem oporowym etc. i temat będziesz miał z głowy.
darius1137 Posted November 15, 2020 Author Posted November 15, 2020 W dniu 4.11.2020 o 16:33, FatMike napisał: Cześć, Też mam SOHC 2.5 tylko 172 konie. Jakoś niecałe 3 lata temu skończyło mi się sprzęgło (właściwie posypało się łożysko oporowe). I mam wymienione na jednomasowe, Subaru nie oferuje już dwumasowych - za dużo było z nimi problemów. Ja nie zauważam różnicy, podobno na wolnych obrotach trochę bardziej trzęsie i ruszanie jest minimalnie mniej płynne. Ale, jak mówię, jeżdżąc około 50 000 km rocznie nie zauważyłem różnicy. Z tego co pamiętam to poza zestawem sprzęgła trzeba było jeszcze kupić śruby do koła zamachowego oraz nową łapę wysprzęglika (czy jak to się nazywa). Życzę Ci zadowolenia z auta! Grill na czarno wygląda dużo fajniej. Jaką folię użyłeś? Pozdrawiam! Wybacz, za tak późną odpowiedź. Folia jaką użyłem to najtańsza matowa folia z Allegro, było to moje pierwsze oklejanie folią z bliska widać niedoskonałości, może kiedyś to poprawie Co do sprzęgła, przy konwersji zastanawiam się nad zestaw do konwersji z gc8.pl, firmy Clutch Pro, który zawiera nowe koło zamachowe, wszystkie śruby, zapinki itd.
darius1137 Posted November 15, 2020 Author Posted November 15, 2020 Czy ktoś z was jeździ na felgach 18' i mógłby się wypowiedzieć na temat komfortu jazdy, czy bardzo czuć wszelkie dziury, tendencja do gięcia się felg itp. ?
Tinuviel Posted November 17, 2020 Posted November 17, 2020 W dniu 15.11.2020 o 22:41, darius1137 napisał: Czy ktoś z was jeździ na felgach 18' i mógłby się wypowiedzieć na temat komfortu jazdy, czy bardzo czuć wszelkie dziury, tendencja do gięcia się felg itp. ? Każdy ma swoje preferencje. Niektórzy piszą że na 18 robi sią mało wygodnie. Ja mam 18 + bile + sprężyny STI i moim zdanie tak to powinno seryjnie wychodzić. Komfort jest akceptowalny - prowadzenie na plus (chociaż same koła to jeszcze nie to).
thomson0073 Posted November 19, 2020 Posted November 19, 2020 W dniu 15.11.2020 o 22:41, darius1137 napisał: Czy ktoś z was jeździ na felgach 18' i mógłby się wypowiedzieć na temat komfortu jazdy, czy bardzo czuć wszelkie dziury, tendencja do gięcia się felg itp. ? Mam 18" na lato. Jeżeli nie jeździsz "bocznymi" nieutwardzonymi drogami to jest OK. Oczywiście sporo też zależy od profilu opony jaki założysz. Ja mam bodajże 45 i nie narzekam na brak komfortu. Wiadomo, że nie będzie jak w VW czy innych tego typu autach, który po dziurach płynie, ale mimo wszystko jest OK.
Amnes Posted November 22, 2020 Posted November 22, 2020 Mam 19" na profilu 30, sprężynach eibach i bilach b8 z tyłu i o tyle o ile komfort spadł, to absolutnie nie ma się wrażenia cierpienia podczas jazdy ani paniki jadąc polnymi drogami. Parę dziur też już zaliczyłem - z felgami ani oponami nic się nie dzieje. I trzeba przyznać im większe koło tym fajniej się jeździ po łuczkach. Byle nie ważyły 12kg sztuka - bo to by była lipa.
darius1137 Posted February 9, 2021 Author Posted February 9, 2021 Po dzisiejszej jeździe zauważyłem, ze lewy tył jakby "siedzi" niżej niż prawa strona, amortyzatory wymieniane około pół roku temu razem ze sprężynami j.w Lesjofors. Czy możliwe aby po takim czasie amortyzator Bilstein się wylał ? Z prawej strony przestrzeni jest na 3 palce od rantu błotnika do opony, z lewej nie bardzo idzie włożyć jeden palec.
Orear Posted February 28, 2021 Posted February 28, 2021 W dniu 9.02.2021 o 21:58, darius1137 napisał: Po dzisiejszej jeździe zauważyłem, ze lewy tył jakby "siedzi" niżej niż prawa strona, amortyzatory wymieniane około pół roku temu razem ze sprężynami j.w Lesjofors. Czy możliwe aby po takim czasie amortyzator Bilstein się wylał ? Z prawej strony przestrzeni jest na 3 palce od rantu błotnika do opony, z lewej nie bardzo idzie włożyć jeden palec. I jak? Jest przyczyna?
darius1137 Posted March 6, 2021 Author Posted March 6, 2021 W dniu 28.02.2021 o 21:01, Orear napisał: I jak? Jest przyczyna? Powiem szczerze , wszystko samo wróciło do normy, nie mam pojęcia co sie działo, może krzywo stał i tak sie wydawało.
Hookie Posted March 6, 2021 Posted March 6, 2021 Zmieniłem u siebie przy okazji remontu silnika konwersję na jednomas i to był dobry wybór.
darius1137 Posted March 7, 2021 Author Posted March 7, 2021 19 godzin temu, Hookie napisał: Zmieniłem u siebie przy okazji remontu silnika konwersję na jednomas i to był dobry wybór. Ja już mam zestaw zakupiony, teraz tylko umówić się z mechanikiem na wymianę, przy okazji wymienię olej w skrzyni i dyfrze, jeśli chodzi o napęd. Bedzie jeszcze uszczelniania/regenerowana maglownica i serwis tylnych hamulców. Powiedz mi jakie masz odczucia po konwersji na jednomas, coś sie zmieniło w jeździe ?
Hookie Posted March 7, 2021 Posted March 7, 2021 Szczerze? Odczuwam tyle, że o niebo lepiej się rusza, ale to pewnie kwestia wcześniejszego, zużytego sprzęgła - tak myślę. Różnic w kwestii hałasu i komfortu zmiany biegów nie dostrzegam. Ogólnie same odczucia na plus. Portfel też to odczuwa i odczuje na plus, jeśli Subarak dotrwa do kolejnej wymiany sprzęgła w moich rękach. Myślę, że dokonałeś dobrego wyboru i nie będziesz go żałował.
Danko Posted March 8, 2021 Posted March 8, 2021 13 godzin temu, Hookie napisał: Szczerze? Odczuwam tyle, że o niebo lepiej się rusza, ale to pewnie kwestia wcześniejszego, zużytego sprzęgła - tak myślę. Różnic w kwestii hałasu i komfortu zmiany biegów nie dostrzegam. Ogólnie same odczucia na plus. Portfel też to odczuwa i odczuje na plus, jeśli Subarak dotrwa do kolejnej wymiany sprzęgła w moich rękach. Myślę, że dokonałeś dobrego wyboru i nie będziesz go żałował. A jak robiłeś jednomas, to od razu jakieś odelżone koło wlecialo też?
Hookie Posted March 8, 2021 Posted March 8, 2021 4 godziny temu, Danko napisał: A jak robiłeś jednomas, to od razu jakieś odelżone koło wlecialo też? E nie, nie czułem potrzeby. Nie miałem ochoty w MX-5, to tym bardziej w daily kombinował nie będę - ponoć same zalety, ale...
darius1137 Posted March 17, 2021 Author Posted March 17, 2021 Czy ktoś z was ma felgi 18' 8J ET ok.48 i może powiedzieć czy coś obciera, jak pasują ? Ponieważ zastanawiam sie nad felgami Rota Gravel i są jedynie wlasnie w wyżej podanym rozmiarze, jednak obawiam sie, że coś może obcierać.
Amnes Posted March 18, 2021 Posted March 18, 2021 Wg mnie nie będzie obcierać. Mam 18x7.5 225/40 i jest tam jeszcze solidny zapas miejsca na jakieś 10mm zanim dojdzie do obcierania więc 8J wystające 6,2mm dalej nie powinny sprawić problemu. Na 19x8.5 ET42 delikatny problem obcierania opony już był z tyłu, trzeba było podcinać błotnik w jednym miejscu. Rolowanie i wyciąganie błotników też wtedy robiłem, choć nie wiem czy było w ogóle konieczne, bo nie pomogło i dopiero na koniec jorgnąłem się gdzie najbardziej ociera. Poniżej 18x7.5 ET48 Jak widać całkiem OEMowo schowane w nadkolach.
darius1137 Posted March 18, 2021 Author Posted March 18, 2021 4 godziny temu, Amnes napisał: Wg mnie nie będzie obcierać. Mam 18x7.5 225/40 i jest tam jeszcze solidny zapas miejsca na jakieś 10mm zanim dojdzie do obcierania więc 8J wystające 6,2mm dalej nie powinny sprawić problemu. Na 19x8.5 ET42 delikatny problem obcierania opony już był z tyłu, trzeba było podcinać błotnik w jednym miejscu. Rolowanie i wyciąganie błotników też wtedy robiłem, choć nie wiem czy było w ogóle konieczne, bo nie pomogło i dopiero na koniec jorgnąłem się gdzie najbardziej ociera. Poniżej 18x7.5 ET48 Jak widać całkiem OEMowo schowane w nadkolach. Dzieki za info, możesz powiedzieć jeszcze co to za model felg ?, bo wygląda na nich bardzo cajnie.
Amnes Posted March 18, 2021 Posted March 18, 2021 To są Prodrive GC-05F po odmalowaniu proszkowym na Gunmetal. Japońskie, kute przez Rays. Raczej nie do dostanie w Europie. Jak chcesz mogą być twoje. Zaraz po odnowieniu kupiłem 19" i całą zimę na nich przejeździłem, toteż te na wóz już nie wrócą. Urody im odmówić nie można, a na 18" jeździ się całkiem komfortowo.
darius1137 Posted March 28, 2021 Author Posted March 28, 2021 Poszukuje osoby w okolicy Lublina, która podjęła by się przeróbki kolektora wydechowego z WRX do mojego auta. Czy jest tu ktoś z okolicy, kto mógłby to zrobić, jeden warsztat dał mi termin w połowie maja dopiero, a mój obecny już pierdzi przez wydmuchane uszczelki, a że WRXowy leży dłuższy czas to chciałbym go wkońcu zamontować aby brzmiało jak prawdziwe Subaru
darius1137 Posted April 23, 2021 Author Posted April 23, 2021 Mój silnik dokonuje żywota. Czytałem kilka wątków odnośnie remontów chciałem siey zapytać jak to u was wyglądało, jaki byl zakres prac oraz koszty.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.