Jump to content

Wyglądający zapłon obk 3 2,5 us


Recommended Posts

Czołem,

Wypada mi zaplon podczas jazdy na niskich obrotach (do 2 tys rpm) oraz na jałowym. 

W serwisie zrobiono regulację zaworów.

Świece sprawdzone są ok.

Kable sprawdzone też jest ok.

I teraz wypadanie jest jeszcze bardziej odczuwalne :D . Wręcz utrudnia to jazdę. Gdzie jeszcze zajrzeć ? 

 

Link to post
Share on other sites

Nie będzie łatwo. Wygląda na problemy z układem zapłonowym ( kable, świece, cewka ). jak nie ma luzów zaw. to wypadanie jest regularne  i występuje raczej w początkowej fazie na biegu jałowym. Jeździsz na gazie? Czy jest różnica pomiędzy rozgrzanym a zimnym silnikiem? jak mamy uszkodzoną świecę, albo kabel to szarpanie jest na zimnym silniku, lub przy kiepskiej pogodzie, cewka daje o sobie znać jak się rozgrzeje.

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Tomasz Putaj napisał:

Nie będzie łatwo. Wygląda na problemy z układem zapłonowym ( kable, świece, cewka ). jak nie ma luzów zaw. to wypadanie jest regularne  i występuje raczej w początkowej fazie na biegu jałowym. Jeździsz na gazie? Czy jest różnica pomiędzy rozgrzanym a zimnym silnikiem? jak mamy uszkodzoną świecę, albo kabel to szarpanie jest na zimnym silniku, lub przy kiepskiej pogodzie, cewka daje o sobie znać jak się rozgrzeje.

Dzieje się tak na gazie i pb. Chyba na zimnym tego nie czuć. Na cieplym jest na pewno.

Czyli zmierzamy ku cewce :)

Link to post
Share on other sites

Spryskaj w nocy woda z pomocą zraszacza do kwiatków. Głównie kable i cewkę. Bo zakładam że masz jedna centralna. Zobaczysz choinkę pewnie na silniku. U teścia przebicie było widoczne w biały dzień na cewce. Bo też była zagadka, kable czy cewka.

 

Poza tym nie wiem jak serwis kable sprawdził, mają tester izolacji taki generujący 15-20 kV?

 

 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, ewemarkam napisał:

Spryskaj w nocy woda z pomocą zraszacza do kwiatków. Głównie kable i cewkę. Bo zakładam że masz jedna centralna. Zobaczysz choinkę pewnie na silniku. U teścia przebicie było widoczne w biały dzień na cewce. Bo też była zagadka, kable czy cewka.

 

Poza tym nie wiem jak serwis kable sprawdził, mają tester izolacji taki generujący 15-20 kV?

 

 

Dzięki za przypominajke o tej metodzie :) jutro sprawdzę. 

Odnośnie serwisu to nie wiem jak sprawdzali ale padlo pytanie czy po deszczu objawy sie nasilają (wilgoć). Na zimnym objawu nie ma. Dopiero jak troche sie nagrzewa i przełącza na lpg to zaczyna się zapłon grymasić ( teraz sprawdziłem ).

Link to post
Share on other sites

To ja jeszcze dorzucę poradę. trzeba odczytać błędy np. apką torque i sprawdzić na których cylindrach wypada zapłon, jeśli np. powtarzalnie na którymś cylindrze to można zamienić ze sobą przewody zapłonowe 1 z 3 lub 2 z 4 i ponownie odczytać błędy po jeździe testowej, jeśli wypadanie zapłonu będzie na innym cylindrze to można wywnioskować że to przewód padł i wiadomo który. jeśli wypadanie zapłonu jest nie powtarzalne i na różnych cylindrach to raczej nie wina przewodów a raczej cewka lub luzy zaworowe. Metoda z wodą jest jak najbardziej ok, ale przebicie może być na fajce która schowana jest pod gumową uszczelką i test wodny tego nie pokaże bo nie widać , chyba że np. zdejmować po jednym przewodzie ze świecy i wsadzić jakąś inną świecę w fajkę i fajkę położyć gdzieś na kolektorze tak żeby świeca miała kontakt do metalu i wtedy odpalić silnik, będzie trochę telepać silnikiem ale wtedy prysnąć zraszaczem na fajkę i jeśli będzie przebicie to będzie widać i tak każdy przewód sprawdzić.

Link to post
Share on other sites

Dwóm osobom z forum wysyłałem zapasową cewkę. Można zapytać też na forum regionalnym, może ktoś użyczy cewki albo przewodów. Przecież w tym samochodzie to chwila roboty podmienić te rzeczy.

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, miki_mi2 napisał:

Na zimnym objawu nie ma. Dopiero jak troche sie nagrzewa i przełącza na lpg to zaczyna się zapłon grymasić ( teraz sprawdziłem ).

Identyczny objaw miałem jak padła cewka na jednym cylindrze, 4 cewki bezpośrednio na świecach.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...