Jump to content

Zmiana CVT na 5EAT ?


Recommended Posts

Wiele razy szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie czy technicznie możliwa jest wymiana skrzyni CVT na 5EAT (abstrahując od kosztów) i z czym by się to wiązało? Miałem w życiu juz kilka subaru - pare takich ze skrzynią CVT jak i parę z tradycyjnymi skrzyniami - obecnie mam m.in. "lanosa" 2.5 w automacie z którym cały czas nie mogę się rozstać bo tak dobrze mi się nim jeździ... Chciałbym coś nowocześniej wyglądającego zarówno w środku jak i na zewnątrz ale nie mogę się przemóc do CVT, a innej marki nie kupię bo jestem chory na napęd subaru :) Byłbym wdzięczny za odpowiedź czy dałoby się przełożyć skrzynię 5EAT i co jeszcze trzeba by było zrobić (wał? centralny dyfer? komputer skrzyni?)

Edited by Leszek_VTI
Link to post
Share on other sites

Cały problem i tak się rozbija o komputer TCU, jego podpięcie i współpracę z ECU. Ogarnięcie tego Cię u speców kilka(naście) tysięcy sieknie i może być wielotygodniowym/wielomiesięcznym procesem bez szansy na sukces.

 

Źródło: chciałem wsadzić 5EAT do SVXa z 4EAT.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Myślę że prościej jest wsadzić zamiast diesla benzynę, niż motanie ze skrzyniami automatycznymi. A skrzynie CVT to nie są jakoś specjalnie awaryjne. Są przypadki ale to pewnie zaniedbanie poprzedniego właściciela. Albo zaufanie do ASO co do braku konieczności wymiany oleju. Można zawsze profilaktycznie dołożyć chłodnice, w tych skrzyniach jest wymiennik ciepła, nie ma jako tako chłodnicy z przodu.

 

Jak popatrzysz na jakieś strony jakich skrzyń unikać to nie ma tam Subaru. Jest Volvo, audi, Mitsubishi.

Outlandera ostatni sąsiad kupił, salonowy używany, ktoś oddał w rozliczeniu. Napalił sie na automat CVT, są to podobno jedne z gorszych skrzyń w tej marce.

 

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 25.10.2020 o 20:23, BelegUS napisał:

Cały problem i tak się rozbija o komputer TCU, jego podpięcie i współpracę z ECU. Ogarnięcie tego Cię u speców kilka(naście) tysięcy sieknie i może być wielotygodniowym/wielomiesięcznym procesem bez szansy na sukces.

 

Źródło: chciałem wsadzić 5EAT do SVXa z 4EAT.

Dzięki za odpowiedź! Czyli jeśli znalazłby się ktoś kto potrafiłby zgrać te komputery (zdaje sobie sprawę że to mało realne) to dopiero jest sens zacząć o tym myśleć... 

Link to post
Share on other sites
W dniu 25.10.2020 o 20:56, ewemarkam napisał:

Myślę że prościej jest wsadzić zamiast diesla benzynę, niż motanie ze skrzyniami automatycznymi. A skrzynie CVT to nie są jakoś specjalnie awaryjne. Są przypadki ale to pewnie zaniedbanie poprzedniego właściciela. Albo zaufanie do ASO co do braku konieczności wymiany oleju. Można zawsze profilaktycznie dołożyć chłodnice, w tych skrzyniach jest wymiennik ciepła, nie ma jako tako chłodnicy z przodu.

 

Jak popatrzysz na jakieś strony jakich skrzyń unikać to nie ma tam Subaru. Jest Volvo, audi, Mitsubishi.

Outlandera ostatni sąsiad kupił, salonowy używany, ktoś oddał w rozliczeniu. Napalił sie na automat CVT, są to podobno jedne z gorszych skrzyń w tej marce.

 

 

Przeczytaj jeszcze raz mojego posta ze zrozumieniem, zupełnie nie o to chodzi, ja nie mam żadnego diesla, wszystkie miałem w automacie i benzynie, ja po prostu chce mieć nowy model z normalną skrzynią (nie CVT) bo źle mi się jeździ CVT...

Link to post
Share on other sites
Przeczytaj jeszcze raz mojego posta ze zrozumieniem, zupełnie nie o to chodzi, ja nie mam żadnego diesla, wszystkie miałem w automacie i benzynie, ja po prostu chce mieć nowy model z normalną skrzynią (nie CVT) bo źle mi się jeździ CVT...

Ty też przeczytaj że zrozumieniem mój post. Porównałem trudności jakie napotkasz przy przejściu z CVT na klasyczny automat do trudności przy wymianie diesla na benzynę. default_wink.png.

 

Wszystko się da, ale trzeba pewnie parę worków pieniędzy i warsztat który nie rozbierze na części samochód i będzie go w takim stanie trzymał 2 lata. W międzyczasie pogubi jakie graty, a reszta zardzewieje.

 

Link to post
Share on other sites

Obawiam się że to ekonomiczne samobójstwo :) Wsadzić i spiąć skrzynię z silnikiem to jeszcze (w miarę) luz ale ogarnąć całą resztę to już gorzej. Już łatwiej i taniej wstawić 5EAT raze z silnikiem z którym działała seryjnie. Nie wiem gdzie tam Subaru jeszcze pakuje klasyczne automaty, w BRZtach CVT nie ma więc jeszcze gdzieś tam pakują nie-CVT. Mimo wszystko ekonomicznie słabo. 

 

Ja też nie jestem fanem CVT ale Subarowe CVT jakoś tam te biegi "udaje". Tak bardzo Ci przeszkadza? 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 28.10.2020 o 13:03, Tinuviel napisał:

Obawiam się że to ekonomiczne samobójstwo :) Wsadzić i spiąć skrzynię z silnikiem to jeszcze (w miarę) luz ale ogarnąć całą resztę to już gorzej. Już łatwiej i taniej wstawić 5EAT raze z silnikiem z którym działała seryjnie. Nie wiem gdzie tam Subaru jeszcze pakuje klasyczne automaty, w BRZtach CVT nie ma więc jeszcze gdzieś tam pakują nie-CVT. Mimo wszystko ekonomicznie słabo. 

 

Ja też nie jestem fanem CVT ale Subarowe CVT jakoś tam te biegi "udaje". Tak bardzo Ci przeszkadza? 

 

Tak bardzo że miałem już pare Subaru z 18-19 roku i sprzedałem, w efekcie nadal jeżdżę poczciwym lanosem :)

 

Marzeniem by było mieć 3.0 H6 w jakiejs nowszej budzie w hatchbacku... Jestem trochę świrem na punkcie Subaru i koszty mnie nie przerażają - dla przykładu - na wolnossącego lanosa wydałem ponad 60tyś :krecka_dostal:
Najbliższy ideałowi jak na razie jest Crosstrek 2021r z silnikiem 2.5, z zawieszeniem od imprezy całkiem fajnie by to wyglądało :) Tylko ta CVT... Może istnieje ktoś w Polsce kto potrafi przeprogramować tą skrzynię żeby jeszcze bardziej udawała tradycyjny automat?

 

1138654-1-2019-crosstrek-subaru-premium-d2-racing-coilovers-tsw-sebring-white.jpg

1138654-4-2019-crosstrek-subaru-premium-d2-racing-coilovers-tsw-sebring-white.jpg

1138654-14-2019-crosstrek-subaru-premium-d2-racing-coilovers-tsw-sebring-white.jpg

Edited by Leszek_VTI
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Karas napisał:

a jechałeś forkeim XT z cvt ? czy tylko wolnossakami? Może warto rozważayc wrx'a z USA z cvt. 

Nie jechałem forkiem XT, tylko zwykłym 2.5, silnikowo nawet mi to wystarcza, z tym że forek w budzie do 18 roku ma nieprzyjemnie twarde zawieszenie czego nie lubie. WRX odpada bo musze mieć bagażnik pojemny bo często wożę różne rzeczy - najlepiej się mi sprawdzają hatchbacki - nisko zawieszone a zarazem komfortowe, krótka buda dobrze sie prowadzi i zwinne do miasta, no i po złożeniu siedzeń przewoziłem bardzo duże rzeczy :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...