Sebi10 Opublikowano 23 Października 2020 Opublikowano 23 Października 2020 Witam. Posiadam forestera SG 2.0 xt. Jest on podniesiony 5 cm czy ktos sie orientuje czy trzeba zmieniać łączniki stabilizatora ? A jesli trzeba to czy można na tył włożyć +3 cm a na przód seryjne ?
m_dz Opublikowano 27 Października 2020 Opublikowano 27 Października 2020 Mile widzianym jest zmiana łączników na dłuższe. Niemniej jednak na seryjnych (krótszych) też samochody (lift5cm) jeżdżą. 1
pi. Opublikowano 12 Stycznia Opublikowano 12 Stycznia Ja mam też Forestera SG, tylko że bez turbo. Zamontowałem mu jakiś czas temu sprężyny Ironman (na przód i na tył)- podniósł się ok. 3 cm. Rozważam podniesienie go jeszcze na lift-kicie (2-3cm). Słyszałem gdzieś jednak, że przy takim lifcie (3cm +2/3cm = 5/6cm) trzeba modyfikować układ kierowniczy (a tego w lift-kicie nie ma). Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej kwestii?
ir3n3usz Opublikowano 12 Stycznia Opublikowano 12 Stycznia (edytowane) Godzinę temu, pi. napisał(a): Ja mam też Forestera SG, tylko że bez turbo. Zamontowałem mu jakiś czas temu sprężyny Ironman (na przód i na tył)- podniósł się ok. 3 cm. Rozważam podniesienie go jeszcze na lift-kicie (2-3cm). Słyszałem gdzieś jednak, że przy takim lifcie (3cm +2/3cm = 5/6cm) trzeba modyfikować układ kierowniczy (a tego w lift-kicie nie ma). Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej kwestii? Kolega z warsztatu robił taki lift i w zestawie nie było żadnych elementów do modyfikacji układu kierowniczego no i pojawił się problem. Kierownica przestała się prostować po puszczeniu. Zbieżność i kąty pochylenia ustawiliśmy i przy okazji okazało się, że jest bardzo małe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy. Wcześniej jeździłem tym samochodem i koła prostowały się bez problemu, po zrobieniu liftu już nie. Temat odpuściliśmy, bo problem polega na tym, że WSZ w Subaru nie jest regulowany. Nie wiem jak problem rozwiązać bez większych ingerencji, dlatego nie polecam takich modyfikacji. Przy okazji urwał się stabilizator z tyłu pomimo, że łączniki były przedłużane. Załóż większe koła AT zamiast podnosić zawias poza fabryczne zakresy pracy zawieszenia i napędu. Edytowane 12 Stycznia przez ir3n3usz 1
pi. Opublikowano 12 Stycznia Opublikowano 12 Stycznia 3 godziny temu, ir3n3usz napisał(a): Kolega z warsztatu robił taki lift i w zestawie nie było żadnych elementów do modyfikacji układu kierowniczego no i pojawił się problem. Kierownica przestała się prostować po puszczeniu. Zbieżność i kąty pochylenia ustawiliśmy i przy okazji okazało się, że jest bardzo małe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy. Wcześniej jeździłem tym samochodem i koła prostowały się bez problemu, po zrobieniu liftu już nie. Temat odpuściliśmy, bo problem polega na tym, że WSZ w Subaru nie jest regulowany. Nie wiem jak problem rozwiązać bez większych ingerencji, dlatego nie polecam takich modyfikacji. Przy okazji urwał się stabilizator z tyłu pomimo, że łączniki były przedłużane. Załóż większe koła AT zamiast podnosić zawias poza fabryczne zakresy pracy zawieszenia i napędu. Dzięki za info.
Skiper Opublikowano 14 Stycznia Opublikowano 14 Stycznia (edytowane) U mnie w forku SF mam lift 5cm na podkladkach, staby wywalilem bo wbijam sie w teren wiec wiekszy wykrzyz jest. Auto dodatkowo poszlo mi do gory przez opony MT rozmiar 205/75 15". Z tym zeby je upchac trzeba felgi z odsadzeniem et38, plus dodatkowo 20mm dystanse. Wczesniej mialem opony AT na tych felgach w rozmiarze 205/70 to bez problemu siedzialy Edytowane 14 Stycznia przez Skiper
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się