Jump to content

Forester lift


Sebi10

Recommended Posts

  • 3 years later...

Ja mam też Forestera SG, tylko że bez turbo. Zamontowałem mu jakiś czas temu sprężyny Ironman (na przód i na tył)- podniósł się ok. 3 cm. Rozważam podniesienie go jeszcze na lift-kicie (2-3cm). Słyszałem gdzieś jednak, że przy takim lifcie (3cm +2/3cm = 5/6cm) trzeba modyfikować układ kierowniczy (a tego w lift-kicie nie ma). Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej kwestii?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, pi. napisał(a):

Ja mam też Forestera SG, tylko że bez turbo. Zamontowałem mu jakiś czas temu sprężyny Ironman (na przód i na tył)- podniósł się ok. 3 cm. Rozważam podniesienie go jeszcze na lift-kicie (2-3cm). Słyszałem gdzieś jednak, że przy takim lifcie (3cm +2/3cm = 5/6cm) trzeba modyfikować układ kierowniczy (a tego w lift-kicie nie ma). Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej kwestii?

 

Kolega z warsztatu robił taki lift i w zestawie nie było żadnych elementów do modyfikacji układu kierowniczego no i pojawił się problem. Kierownica przestała się prostować po puszczeniu. Zbieżność i kąty pochylenia ustawiliśmy i przy okazji okazało się, że jest bardzo małe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy. Wcześniej jeździłem tym samochodem i koła prostowały się bez problemu, po zrobieniu liftu już nie. Temat odpuściliśmy, bo problem polega na tym, że WSZ w Subaru nie jest regulowany. Nie wiem jak problem rozwiązać bez większych ingerencji, dlatego nie polecam takich modyfikacji. Przy okazji urwał się stabilizator z tyłu pomimo, że łączniki były przedłużane. Załóż większe koła AT zamiast podnosić zawias poza fabryczne zakresy pracy zawieszenia i napędu. 

Edited by ir3n3usz
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, ir3n3usz napisał(a):

 

Kolega z warsztatu robił taki lift i w zestawie nie było żadnych elementów do modyfikacji układu kierowniczego no i pojawił się problem. Kierownica przestała się prostować po puszczeniu. Zbieżność i kąty pochylenia ustawiliśmy i przy okazji okazało się, że jest bardzo małe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy. Wcześniej jeździłem tym samochodem i koła prostowały się bez problemu, po zrobieniu liftu już nie. Temat odpuściliśmy, bo problem polega na tym, że WSZ w Subaru nie jest regulowany. Nie wiem jak problem rozwiązać bez większych ingerencji, dlatego nie polecam takich modyfikacji. Przy okazji urwał się stabilizator z tyłu pomimo, że łączniki były przedłużane. Załóż większe koła AT zamiast podnosić zawias poza fabryczne zakresy pracy zawieszenia i napędu. 

Dzięki za info.

Link to comment
Share on other sites

U mnie w forku SF mam lift 5cm na podkladkach, staby wywalilem bo wbijam sie w teren wiec wiekszy wykrzyz jest. Auto dodatkowo poszlo mi do gory przez opony MT rozmiar 205/75 15". Z tym zeby je upchac trzeba felgi z odsadzeniem et38, plus dodatkowo 20mm dystanse. Wczesniej mialem opony AT na tych felgach w rozmiarze 205/70 to bez problemu siedzialy

20240106_102536.jpg

Edited by Skiper
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...